Vraagje aan de camperaars.
Vraagje aan de camperaars.
Even een vraagje aan de ervaren camper bezitters.
Wat is dat toch met die lengte tot 7 meter?
Zit daar een speciale reden achter?
Is die 7 meter zo belangrijk?
Vorige maand bij de Swift campers wezen kijken en dan zegt zo'n verkoper:
"Dit model, en toch onder de 7 meter".
Vanmiddag bij een andere dealer geweest, staat er met grote plakletters op een camper:
"Enkele bedden, en dat net onder de 7 meter".
Uiteraard heb ik het hier en daar aan de verkopers gevraagd,
maar die draaien er omheen.
"Ja, dat zit bij de mensen tussen de oren".
En "Dan zit je onder de extra kosten als je met een veerboot gaat".
Wat is dat toch met die 7 meter?
Wat is dat toch met die lengte tot 7 meter?
Zit daar een speciale reden achter?
Is die 7 meter zo belangrijk?
Vorige maand bij de Swift campers wezen kijken en dan zegt zo'n verkoper:
"Dit model, en toch onder de 7 meter".
Vanmiddag bij een andere dealer geweest, staat er met grote plakletters op een camper:
"Enkele bedden, en dat net onder de 7 meter".
Uiteraard heb ik het hier en daar aan de verkopers gevraagd,
maar die draaien er omheen.
"Ja, dat zit bij de mensen tussen de oren".
En "Dan zit je onder de extra kosten als je met een veerboot gaat".
Wat is dat toch met die 7 meter?
Re: Vraagje aan de camperaars.
Niets met rijbewijs oid te maken?
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland
Re: Vraagje aan de camperaars.
Net even snel bij de rdw gekeken. Lengte ligt op 8m voor ander rijbewijs
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland
Re: Vraagje aan de camperaars.
Volgens een camperverhuur site is het 12 meter
http://www.campersverhuren.nl/ruime-cam ... jbewijs-b/
http://www.campersverhuren.nl/ruime-cam ... jbewijs-b/
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: Vraagje aan de camperaars.
Zie ik nu ook.
Volgens mij heb ik op rdw te snel gelezen.
En ging het dan weer om tussen de 8 en 16 personen.
Korter dan 8 m rijbewijs d1
Langer rijbewijs d.
Was te haastig :-)
En ontoppic maar weer
Volgens mij heb ik op rdw te snel gelezen.
En ging het dan weer om tussen de 8 en 16 personen.
Korter dan 8 m rijbewijs d1
Langer rijbewijs d.
Was te haastig :-)
En ontoppic maar weer
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland
-
- Berichten: 589
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52
Re: Vraagje aan de camperaars.
Ergens zit dat wel tussen de oren natuurlijk.
Iedereen beseft ten volle, dat hoe langer je spel is, hoe moeilijker het weg te stoppen is; op een parkeerplaats, op een plaats in de camping of camperplaats; een bocht nemen aan een benzinestation enz.
Ik hoor het vaakst dat er een grens zou zijn op 7 meter. Daarboven krijg je het lastig, of vaker lastig.
En ik heb het ook al gewaar geworden, want met ons vriendengroepje huren we geregeld een zwerfwagen om een weekje naar de koers te gaan zonder de vrouwen.
Ik durf me stiekem (maar discreet) wel eens te amuseren als er een heel grote afkomt op de camping: welke plot kiest hij uit en hoe kruipt hij er in. Al vaak gezien dat takken van de bomen in de weg hangen ...
Op vier wielen er in kruipen is heel wat lastiger dan op twee wielen (even de tandemassers bij de tweewielers rekenen)
Iedereen beseft ten volle, dat hoe langer je spel is, hoe moeilijker het weg te stoppen is; op een parkeerplaats, op een plaats in de camping of camperplaats; een bocht nemen aan een benzinestation enz.
Ik hoor het vaakst dat er een grens zou zijn op 7 meter. Daarboven krijg je het lastig, of vaker lastig.
En ik heb het ook al gewaar geworden, want met ons vriendengroepje huren we geregeld een zwerfwagen om een weekje naar de koers te gaan zonder de vrouwen.
Ik durf me stiekem (maar discreet) wel eens te amuseren als er een heel grote afkomt op de camping: welke plot kiest hij uit en hoe kruipt hij er in. Al vaak gezien dat takken van de bomen in de weg hangen ...
Op vier wielen er in kruipen is heel wat lastiger dan op twee wielen (even de tandemassers bij de tweewielers rekenen)
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Vraagje aan de camperaars.
Waar staat dat dan,in welke link kan ik dat lezen ???Avdp schreef:Net even snel bij de rdw gekeken. Lengte ligt op 8m voor ander rijbewijs
Een rijbewijs heeft niks met de lengte van een voertuig te maken,wel met t gewicht.
De lengte van een voertuig ,dat op de openbare weg mag rijden,is in Nederland nu eenmaal op 12 meter gesteld,behalve een bus,die mag 13,50 meter zijn,en bus met meer dan 2 assen zelfs 15 meter.
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/verkee ... agens.html
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Vraagje aan de camperaars.
Dus jij denkt werkelijk dat een camper van 7 meter moeilijker te manouvreren zou zijn dan een auto-caravan combinatie van tussen 10 en 12 meter.de reiziger schreef:Ergens zit dat wel tussen de oren natuurlijk.
Iedereen beseft ten volle, dat hoe langer je spel is, hoe moeilijker het weg te stoppen is; op een parkeerplaats, op een plaats in de camping of camperplaats; een bocht nemen aan een benzinestation enz.
Ik hoor het vaakst dat er een grens zou zijn op 7 meter. Daarboven krijg je het lastig, of vaker lastig.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Vraagje aan de camperaars.
eurotrotter schreef:Waar staat dat dan,in welke link kan ik dat lezen ???Avdp schreef:Net even snel bij de rdw gekeken. Lengte ligt op 8m voor ander rijbewijs
Een rijbewijs heeft niks met de lengte van een voertuig te maken,wel met t gewicht.
De lengte van een voertuig ,dat op de openbare weg mag rijden,is in Nederland nu eenmaal op 12 meter gesteld,behalve een bus,die mag 13,50 meter zijn,en bus met meer dan 2 assen zelfs 15 meter.
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/verkee ... agens.html
Was te haastig met lezen zie een latere post van mij
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland
Re: Vraagje aan de camperaars.
eurotrotter schreef:
Dus jij denkt werkelijk dat een camper van 7 meter moeilijker te manouvreren zou zijn dan een auto-caravan combinatie van tussen 10 en 12 meter.
Als ik op vele campings kijk denk ik van wel, vooral bij huurcampers
Porsche + Tabbert
Re: Vraagje aan de camperaars.
Hee Jaap...
Zou het niet net als met caravans zijn..
495 klinkt veel kleiner dan 5 meter... terwijl hij in werkelijkheid misschien wel een meter langer is.
Mijn nieuwe hut heeft typebenaming 500...
Maar waar die 500 voor staat??? Joost mag het weten.
De hut is "overall" 728 cm lang....
Iets meer.... mag dat..
Greetz
Chris
Zou het niet net als met caravans zijn..
495 klinkt veel kleiner dan 5 meter... terwijl hij in werkelijkheid misschien wel een meter langer is.
Mijn nieuwe hut heeft typebenaming 500...
Maar waar die 500 voor staat??? Joost mag het weten.
De hut is "overall" 728 cm lang....
Iets meer.... mag dat..
Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Vraagje aan de camperaars.
Of het nog zo is, weet ik niet maar destijds toen wij de Knaus pas hadden heb ik me door de dealer laten vertellen dat die 500 bij Knaus stond voor de lengte van de binnenruimte, over de vloer gemeten.Chris schreef:Maar waar die 500 voor staat??? Joost mag het weten
Uiteraard destijds gecontroleerd en wat denk je, dat klopte op de cm. nauwkeurig voor onze 500TL , precies 5 meter.
De totale caravanlengte was toen ook 7.28m. Kennelijk is dat ook nog hetzelfde.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: Vraagje aan de camperaars.
Nee, ik heb geen idee waarom die 7 meter steeds genoemd wordt.
Net bv op de site van een ander merk gekeken, en inderdaad heel veel lengtes van 696-699Cm.
Maar het viel me vooral op dat de verkopers het ook gebruiken.
Zoals op genoemde stickerletters van "enkele bedden en dat onder de 7 meter".
Er zullen op het camperforum wel meer antwoorden te vinden zijn maar dan moet ik me daar registreren en dat voor maar één vraag vind ik onzin.
Hier zijn toch ook camperaars.
Anders volgende week op de beurs maar eens rondvragen als een verkoper er weer mee schermd.
Net bv op de site van een ander merk gekeken, en inderdaad heel veel lengtes van 696-699Cm.
Maar het viel me vooral op dat de verkopers het ook gebruiken.
Zoals op genoemde stickerletters van "enkele bedden en dat onder de 7 meter".
Er zullen op het camperforum wel meer antwoorden te vinden zijn maar dan moet ik me daar registreren en dat voor maar één vraag vind ik onzin.
Hier zijn toch ook camperaars.
Anders volgende week op de beurs maar eens rondvragen als een verkoper er weer mee schermd.
Re: Vraagje aan de camperaars.
RE.gif
Had jij nou niet een tijdje geleden een foto van een "klein" campertje geplaatst bij "Bijzondere combinatie's " ??
Dus toch..
Jaap wil een camper... liefst zo groot dat het hek net dicht kan.... meter of 10 schat ik..
En dan een auto trailer erachter met een leuk cabriootje er op... voor de boodschappen enzo zal ik maar zeggen.
Nou Jaap...
Beken maar.... ( Spotlicht recht in je ogen gericht en prangende vragen stellend...)
Chris
Had jij nou niet een tijdje geleden een foto van een "klein" campertje geplaatst bij "Bijzondere combinatie's " ??
Dus toch..
Jaap wil een camper... liefst zo groot dat het hek net dicht kan.... meter of 10 schat ik..
En dan een auto trailer erachter met een leuk cabriootje er op... voor de boodschappen enzo zal ik maar zeggen.
Nou Jaap...
Beken maar.... ( Spotlicht recht in je ogen gericht en prangende vragen stellend...)
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Vraagje aan de camperaars.
Ik verwacht dat het laadvermogen hier een rol speelt want bij lengtes vanaf zo'n 7 meter wordt het moeilijk het gewicht onder de 3500 kg (B rijbewijs) te houden.
Re: Vraagje aan de camperaars.
RE.gif
RE.gif
@Chris, nee hoor, want dan moet eerst Gaston of Winsten langskomen.
Het is meer toekomstmuziek voor als we ons huis gaan verkopen.
Maar bij de orïentatie stuiten we steeds op die 7 meter.
En als ik het vraag aan de verkopers krijg je de meest uiteenlopende antwoorden
die volgens mij nergens op slaan.
In Amerika al eens een spiksplinternieuwe camper van 11 meter gehuurd.
Daar hebben ze campers waar echt alles in zit, zelfvoorzienend.
En na 4 weken kon je hem kopen voor $52.000.
Maar is in Europa veel te groot.
Voorkeur tot nu toe is een Swift, maar op de beurs gaan we ook bij Hymer en Chausson kijken.
Maar tot nu toe ben ik met een vraag gekomen die nog niet echt beantwoordt is.
RE.gif
@Chris, nee hoor, want dan moet eerst Gaston of Winsten langskomen.
Het is meer toekomstmuziek voor als we ons huis gaan verkopen.
Maar bij de orïentatie stuiten we steeds op die 7 meter.
En als ik het vraag aan de verkopers krijg je de meest uiteenlopende antwoorden
die volgens mij nergens op slaan.
In Amerika al eens een spiksplinternieuwe camper van 11 meter gehuurd.
Daar hebben ze campers waar echt alles in zit, zelfvoorzienend.
En na 4 weken kon je hem kopen voor $52.000.
Maar is in Europa veel te groot.
Voorkeur tot nu toe is een Swift, maar op de beurs gaan we ook bij Hymer en Chausson kijken.
Maar tot nu toe ben ik met een vraag gekomen die nog niet echt beantwoordt is.
Re: Vraagje aan de camperaars.
RE.gif
Op een camperforum heb je waarschijnlijk meer succes.
Dat handjevol camperaars hier lijkt me niet echt representatief
Op een camperforum heb je waarschijnlijk meer succes.
Dat handjevol camperaars hier lijkt me niet echt representatief
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
-
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Vraagje aan de camperaars.
Ik zou het ook niet weten eigenlijk.
Weet wel dat langere campers vaak 2 assen hebben achter en inderdaad
zijn die langere campers vaak zwaarder als 3500 kg.
Eric
Weet wel dat langere campers vaak 2 assen hebben achter en inderdaad
zijn die langere campers vaak zwaarder als 3500 kg.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Vraagje aan de camperaars.
Ik vond het niet nodig om me bij het camper-forum aan te melden met maar één vraag.
Toch maar even gedaan.
Zodra ik een goed antwoord heb zal ik het hier melden.
Want voorlopig blijven we nog even met de Sprite reizen.
Toch maar even gedaan.
Zodra ik een goed antwoord heb zal ik het hier melden.
Want voorlopig blijven we nog even met de Sprite reizen.
Re: Vraagje aan de camperaars.
Ik denk dat het een beetje een psychische grens is.
Het merendeel van de doelsgroep beschikt over een rijbewijs waarmee een voertuig tot 3500kg bestuurd mag worden.
Dat is bij campers tot een meter of 7 nog te doen, althans voor de halfintegraals, bij integraals wordt het al schipperen met het nog resterende laadvermogen.
Campers van rond die lengte zijn meestal 4 persoons maar eigenlijk heb je niet genoeg laadvermogen meer over om ook daadwerkelijk met 4 personen en hun bagage te gaan rijden.
De meeste campers van rond die maat zijn dan ook leverbaar met een groter laadvermogen, waardoor ze meer dan 3500kg. mogen wegen en een vrachtwagenrijbewijs noodzakelijk is.
Zodoende kun je denk ik, veronderstellen dat je met een B rijbewijs een keuze hebt tot (halfintegraal)campers van rond de 7 meter.
Daarom denk ik ook dat er vele campers van die afmeting die een max. laadvermogen van 3500kg. hebben, in werkelijkheid met een te groot totaalgewicht over s' Herens wegen rijden.
Ook als er maar 2 personen aan boord zijn. Campers zijn immers ook voorzien van veel grotere water en afvalwatertanks en de leeggewichten betreffen altijd de kale wagen zonder alle extra's die vele campers toch aan boord hebben.
Het merendeel van de doelsgroep beschikt over een rijbewijs waarmee een voertuig tot 3500kg bestuurd mag worden.
Dat is bij campers tot een meter of 7 nog te doen, althans voor de halfintegraals, bij integraals wordt het al schipperen met het nog resterende laadvermogen.
Campers van rond die lengte zijn meestal 4 persoons maar eigenlijk heb je niet genoeg laadvermogen meer over om ook daadwerkelijk met 4 personen en hun bagage te gaan rijden.
De meeste campers van rond die maat zijn dan ook leverbaar met een groter laadvermogen, waardoor ze meer dan 3500kg. mogen wegen en een vrachtwagenrijbewijs noodzakelijk is.
Zodoende kun je denk ik, veronderstellen dat je met een B rijbewijs een keuze hebt tot (halfintegraal)campers van rond de 7 meter.
Daarom denk ik ook dat er vele campers van die afmeting die een max. laadvermogen van 3500kg. hebben, in werkelijkheid met een te groot totaalgewicht over s' Herens wegen rijden.
Ook als er maar 2 personen aan boord zijn. Campers zijn immers ook voorzien van veel grotere water en afvalwatertanks en de leeggewichten betreffen altijd de kale wagen zonder alle extra's die vele campers toch aan boord hebben.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: Vraagje aan de camperaars.
Toch maar aangemeld bij het camper-forum.
Daar diverse antwoorden gekregen, waaronder ook van een bekende hier op het forum.
In het kort:
Zeven meter is een soort van grens, wordt de camper langer dan wordt het nemen van bochten lastiger,
plaatsen op campings lastiger, enz.
Maar vooral ook het gewicht, sowieso van de camper zelf, die wordt zelf natuurlijk zwaarder bij meer lengte. Maar voor rijbewijs B moet het totaal gewicht, incl inzittenden, onder de 3500Kg zijn.
En parkeerplaatsen hebben over het algemeen een lengte van 6 meter, dus met 7 meter sta je al met je "kont" overhangend in de berm.
En indrdaad de prijzen op veerboten rekenen tot een bepaalde lengte geen extra kosten, maar dat verschild nogal met bv scandinavië, GB, of Italië-Griekenland.
Beter zou zijn als verkopers minder de aandacht leggen op de 7meter,
en meer op het totaal gewicht van 3500Kg voor rijbewijs B.
De belading is anders dan caravanners:
Kleding is gelijk.
Levensmiddelen vaak bij camperaars meer.
Watervoorraad en afvalwater meer.
Geen voortent.
Dus het gewicht van een camper is voor rijbewijs B is veel belangrijker.
Daar diverse antwoorden gekregen, waaronder ook van een bekende hier op het forum.
In het kort:
Zeven meter is een soort van grens, wordt de camper langer dan wordt het nemen van bochten lastiger,
plaatsen op campings lastiger, enz.
Maar vooral ook het gewicht, sowieso van de camper zelf, die wordt zelf natuurlijk zwaarder bij meer lengte. Maar voor rijbewijs B moet het totaal gewicht, incl inzittenden, onder de 3500Kg zijn.
En parkeerplaatsen hebben over het algemeen een lengte van 6 meter, dus met 7 meter sta je al met je "kont" overhangend in de berm.
En indrdaad de prijzen op veerboten rekenen tot een bepaalde lengte geen extra kosten, maar dat verschild nogal met bv scandinavië, GB, of Italië-Griekenland.
Beter zou zijn als verkopers minder de aandacht leggen op de 7meter,
en meer op het totaal gewicht van 3500Kg voor rijbewijs B.
De belading is anders dan caravanners:
Kleding is gelijk.
Levensmiddelen vaak bij camperaars meer.
Watervoorraad en afvalwater meer.
Geen voortent.
Dus het gewicht van een camper is voor rijbewijs B is veel belangrijker.
Re: Vraagje aan de camperaars.
Caravan kan altijd losgekoppeld worden plus je heb een draaipunt. Waar je korter kan draaien als met een camper.eurotrotter schreef:Dus jij denkt werkelijk dat een camper van 7 meter moeilijker te manouvreren zou zijn dan een auto-caravan combinatie van tussen 10 en 12 meter.de reiziger schreef:Ergens zit dat wel tussen de oren natuurlijk.
Iedereen beseft ten volle, dat hoe langer je spel is, hoe moeilijker het weg te stoppen is; op een parkeerplaats, op een plaats in de camping of camperplaats; een bocht nemen aan een benzinestation enz.
Ik hoor het vaakst dat er een grens zou zijn op 7 meter. Daarboven krijg je het lastig, of vaker lastig.
Mooi voorbeeld is een Vrachtwagen bakwagen heeft een stuk grotere draaicirkel. Dan een trekker oplegger en daar zit toch ook een groot verschil in. Trekker oplegger is stuk langer
Dus ja die 7 meter kan lastiger zijn dan auto met caravan.
Die 7 meter is wel een ding wij hebben nu ook gekeken voor een caravan kleiner dan 7 meter.
Dit ivm onze vakanties naar Italië bv waar je met 7+ echt lastig op de plekken kan staan.
Dus snap die 7 meter wel maar in combinatie met camper kan ik niks zeggen geen ervaring mee.
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Vraagje aan de camperaars.
IK had t over manouvreren met de auto en caravan,dus niet losgekoppeld.perry schreef:Caravan kan altijd losgekoppeld worden plus je heb een draaipunt. Waar je korter kan draaien als met een camper.eurotrotter schreef:Dus jij denkt werkelijk dat een camper van 7 meter moeilijker te manouvreren zou zijn dan een auto-caravan combinatie van tussen 10 en 12 meter.de reiziger schreef:Ergens zit dat wel tussen de oren natuurlijk.
Iedereen beseft ten volle, dat hoe langer je spel is, hoe moeilijker het weg te stoppen is; op een parkeerplaats, op een plaats in de camping of camperplaats; een bocht nemen aan een benzinestation enz.
Ik hoor het vaakst dat er een grens zou zijn op 7 meter. Daarboven krijg je het lastig, of vaker lastig.
Mooi voorbeeld is een Vrachtwagen bakwagen heeft een stuk grotere draaicirkel. Dan een trekker oplegger en daar zit toch ook een groot verschil in. Trekker oplegger is stuk langer
Dus ja die 7 meter kan lastiger zijn dan auto met caravan.
Die 7 meter is wel een ding wij hebben nu ook gekeken voor een caravan kleiner dan 7 meter.
Dit ivm onze vakanties naar Italië bv waar je met 7+ echt lastig op de plekken kan staan.
Dus snap die 7 meter wel maar in combinatie met camper kan ik niks zeggen geen ervaring mee.
Een trekker oplegger koppel je ook niet af als t wat krap word.
Dat je met+ 7 meter meer ruimte nodig hebt begrijp ik,maar als de ruimte er is kan een chauffeur met n beetje ervaring daar gemakkelijk een 7 meter+ camper plaatsen
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Vraagje aan de camperaars.
Ja, maar ik denk dat vooral bij huurcampers de angst voor t oplopen van schade,en dus het eigen risico,een rol speelt.VIP Premium schreef:eurotrotter schreef:
Dus jij denkt werkelijk dat een camper van 7 meter moeilijker te manouvreren zou zijn dan een auto-caravan combinatie van tussen 10 en 12 meter.
Als ik op vele campings kijk denk ik van wel, vooral bij huurcampers
Ik heb daar de laatste tijd ook wel eens met verbazing naar staan kijken;camper(of caravan) komt op de camping,vaders achter t stuur en moeders loopt daar naast allerlei onduidelijk aanwijzingen te geven.
Dikwijls loopt ze mee ,staat in de dode hoek( rechts naast de auto) en voor de spiegel,zodat vaders daar ook niks in ziet.
Opeens roept ze in paniek stoooooop,en dat blijkt dan voor een boom te zijn waar men nog 50 meter van verwijderd is.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Vraagje aan de camperaars.
Hmmm, bekend verhaal, hebben we op dezelfde camping gestaan?
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV