Faillissement CABBY
Faillissement CABBY
Ik zag net op FB dit voorbij komen
http://www.campingtrend.nl/cabby-caravans-failliet/
http://www.campingtrend.nl/cabby-caravans-failliet/
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: Faillissement KABE
Dat zijn geen leuke berichten. Blijft toch kommer en kwel zo met die caravan fabrikanten.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Faillissement CABBY
Cabby is toch Kabe niet? Of komt ie uit dezelfde fabriek.
EDIT
Titel reeds aangepast zie ik.
EDIT
Titel reeds aangepast zie ik.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: Faillissement CABBY
Oops, ben ik even blij dat we geen Cabby hebben gekocht, hoewel die wel heel hoog op onze wishlist stond.
Maar behoorlijk balen dat het toch zo ver is gekomen.
Maar behoorlijk balen dat het toch zo ver is gekomen.
Re: Faillissement CABBY
Jammer. Cabby was ooit een steun voor KIP, dat rond 1980 failliet ging en een doorstart maken. Aan da modellen van de jaren 80 en 90 kan dat nog goed zien.
Re: Faillissement CABBY
Jammer, zijn hele mooie caravans.
Peugeot 307 2.0 HDI (2005)/Kip Shuttle 44 TK (2002)
Re: Faillissement CABBY
Ik heb even gekeken maar zie geen vergelijking met mijn Kip uit 1989 (gemaakt sinds 1984 denk ik) misschien wel wat meer in de jaren 70 modellen. ik vind de jaren >86 Cabby's juist meer lijken op de Hobby's uit de jaren 80. Aangezien ik groot fan ben van Scandinavische caravans hoopte ik juist op een mooie vergelijking :) of heb ik naar de verkeerde modellen gekeken?Rijk schreef:Jammer. Cabby was ooit een steun voor KIP, dat rond 1980 failliet ging en een doorstart maken. Aan da modellen van de jaren 80 en 90 kan dat nog goed zien.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Faillissement CABBY
Nadat de Tirus groep failliet is gegaan zijn het engelse merk Lunar en het zweedse merk Cabby verder zelfsstandig gegaan .
Cabby is destijds overgenomen door een zweedse beleggingsmaatschappij.
Volgens mij zijn er technisch geen overeenkomsten tussen kip en cabby. Ze lijken dus niet echt op elkaar!
Afwachten is of de curator nog zal proberen om een doorstart te maken.
@Kingpinn1966:
Cabby en Kabe zijn twee totaal verschillende caravanbouwers en hebben niets met elkaar te maken , de enige overeenkomst is dat ze allebei caravans bouwen en dat ze in het zelfde land zitten
Mvg
Stef
Cabby is destijds overgenomen door een zweedse beleggingsmaatschappij.
Volgens mij zijn er technisch geen overeenkomsten tussen kip en cabby. Ze lijken dus niet echt op elkaar!
Afwachten is of de curator nog zal proberen om een doorstart te maken.
@Kingpinn1966:
Cabby en Kabe zijn twee totaal verschillende caravanbouwers en hebben niets met elkaar te maken , de enige overeenkomst is dat ze allebei caravans bouwen en dat ze in het zelfde land zitten
Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Faillissement CABBY
RE.gif
Dat weet ik inmiddels.
Maar de titel van het topic was eerst "Faillissement Kabe" terwijl het over Cabby ging.
Later heeft TS deze titel aangepast hetgeen ik ook in mijn reply heb geschreven.
Dat weet ik inmiddels.
Maar de titel van het topic was eerst "Faillissement Kabe" terwijl het over Cabby ging.
Later heeft TS deze titel aangepast hetgeen ik ook in mijn reply heb geschreven.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: Faillissement CABBY
@Stef, ik hoop het. Maar naar wat ik begreep heeft de reddingsactie begin 2015 echter uiteindelijk niet geholpen.
De opleving van de economie kwam voor Cabby te laat.
De opleving van de economie kwam voor Cabby te laat.
- XV_limburg
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 3 aug 2012 11:47
Re: Faillissement CABBY
Triest.... Schitterende caravans evenals de andere zweden.
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M 4WD Automaat
Eifelland Holiday 520 TM Advance BJ 2006
Camptek drive Mover
Truma Saphir Comfort RC
Eifelland Holiday 520 TM Advance BJ 2006
Camptek drive Mover
Truma Saphir Comfort RC
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16331
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Faillissement CABBY
Blijkbaar waren er te weinig mensen die ze schitterend vonden.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
- XV_limburg
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 3 aug 2012 11:47
Re: Faillissement CABBY
RE.gif
Wellicht ook erg stevig aan de prijs. Daarom dolgelukkig met ons 2de handsje
Wellicht ook erg stevig aan de prijs. Daarom dolgelukkig met ons 2de handsje
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M 4WD Automaat
Eifelland Holiday 520 TM Advance BJ 2006
Camptek drive Mover
Truma Saphir Comfort RC
Eifelland Holiday 520 TM Advance BJ 2006
Camptek drive Mover
Truma Saphir Comfort RC
Re: Faillissement CABBY
@Volvodriver:
het is nog maar de vraag of de (kleine) Polarfabriek kan overleven. (mede gezien het afstoten van Solifer uit die zelfde fabriek)
Want Polar en Cabby bouwen geen campers.
Kabe wel ! (en was al marktleider in dat caravan-segment, gezien het vele rood op mijn campingfoto's)
Het campergebruik is gigantisch toegenomen......toch?
Ik vind het vreselijk, dat zo'n bijzonder product het niet redt.
Smaken verschillen en zijn afhankelijk van je omgeving waarin je hebt gekampeerd
Als je met spaghetti bent opgegroeid, dan vindt je smørrebrød maar niets.....
Nog maar een foto uit 2005
modellen uit de vorige eeuw.....
het is nog maar de vraag of de (kleine) Polarfabriek kan overleven. (mede gezien het afstoten van Solifer uit die zelfde fabriek)
Want Polar en Cabby bouwen geen campers.
Kabe wel ! (en was al marktleider in dat caravan-segment, gezien het vele rood op mijn campingfoto's)
Het campergebruik is gigantisch toegenomen......toch?
Ik vind het vreselijk, dat zo'n bijzonder product het niet redt.
Smaken verschillen en zijn afhankelijk van je omgeving waarin je hebt gekampeerd
Als je met spaghetti bent opgegroeid, dan vindt je smørrebrød maar niets.....
Nog maar een foto uit 2005
modellen uit de vorige eeuw.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Faillissement CABBY
Micky,micky schreef:Ik heb even gekeken maar zie geen vergelijking met mijn Kip uit 1989 (gemaakt sinds 1984 denk ik) misschien wel wat meer in de jaren 70 modellen. ik vind de jaren >86 Cabby's juist meer lijken op de Hobby's uit de jaren 80. Aangezien ik groot fan ben van Scandinavische caravans hoopte ik juist op een mooie vergelijking :) of heb ik naar de verkeerde modellen gekeken?Rijk schreef:Jammer. Cabby was ooit een steun voor KIP, dat rond 1980 failliet ging en een doorstart maken. Aan da modellen van de jaren 80 en 90 kan dat nog goed zien.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Bekijk onderstaande eens en vergelijk met de foto van de Cabby hierboven.
http://kipcaravans.nl/wp-content/upload ... folder.pdf
Re: Faillissement CABBY
Polar verkoopt wel campers volgens de website, maar of die uit Dorotea komen weet ik niet. Nordstar afzetunits komen wel uit Dorotea maar dat is officieel weer geen onderdeel van Polar geloof ik.Mees schreef: het is nog maar de vraag of de (kleine) Polarfabriek kan overleven. (mede gezien het afstoten van Solifer uit die zelfde fabriek)
Want Polar en Cabby bouwen geen campers.
Het lijstje met verdwenen Scandinavische merken wordt wel lang. MKP, Matkajaa, Bjolseth, SMV (bestaat nog wel op zeer keine schaal), Solifer (alleen de naam) en dan nu Cabby. Kwaliteit met dus een hoge prijs wordt blijkbaar niet gewaardeerd.
Re: Faillissement CABBY
Ook als me de kwaliteit waardeert, wordt er uiteindelijk toch vaak gekeken naar de verhouding tot de prijs lijkt me. |Je kunt je afvragen of een caravan van EUR 60k nog veel meer (vakantie)plezier oplevert dan een van pak m beet 30-40k. Zal ongetwijfeld met de crisis samenhangen maar het zijn ook nogal geen bedragen die je af en toe bij de topmerken voorbij ziet komen :)
Re: Faillissement CABBY
RE.gif RE.gif
Naar ik heb begrepen zal Polar niet zo snel failliet verklaard worden vanwege het economisch belang voor de omgeving van Dorotea. De fabriek wordt behoorlijk gesubsidieerd. Of dat economisch verstandig is weet ik niet. Maar voorlopig zou dat nog wel doorgaan
Overigens is de capaciteit maximaal 2500 eenheden per jaar en zitten ze na jarenlang op maximaal 750 eenheden nu weer op ruim 1500 eenheden werd mij verteld toen wij de onze kochten.
Nu is mijn 'verse" exemplaar natuurlijk al 8 jaar oud dus heb ik daar weinig invloed op maar voorlopig zie ik het wel aan. De Delta hebben we natuurlijk ook van een failliet bedrijf, die was wel nieuw gekocht.
Naar ik heb begrepen zal Polar niet zo snel failliet verklaard worden vanwege het economisch belang voor de omgeving van Dorotea. De fabriek wordt behoorlijk gesubsidieerd. Of dat economisch verstandig is weet ik niet. Maar voorlopig zou dat nog wel doorgaan
Overigens is de capaciteit maximaal 2500 eenheden per jaar en zitten ze na jarenlang op maximaal 750 eenheden nu weer op ruim 1500 eenheden werd mij verteld toen wij de onze kochten.
Nu is mijn 'verse" exemplaar natuurlijk al 8 jaar oud dus heb ik daar weinig invloed op maar voorlopig zie ik het wel aan. De Delta hebben we natuurlijk ook van een failliet bedrijf, die was wel nieuw gekocht.
Re: Faillissement CABBY
Dan zal Mercedes ook niet meer verkocht moeten worden. Die kosten nieuw ook een godsvermogen... ;)evr66 schreef:Ook als me de kwaliteit waardeert, wordt er uiteindelijk toch vaak gekeken naar de verhouding tot de prijs lijkt me. |Je kunt je afvragen of een caravan van EUR 60k nog veel meer (vakantie)plezier oplevert dan een van pak m beet 30-40k. Zal ongetwijfeld met de crisis samenhangen maar het zijn ook nogal geen bedragen die je af en toe bij de topmerken voorbij ziet komen :)
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Faillissement CABBY
RE.gif
Maar dan heb je tenminste nog wat....
Ik heb ook wel eens gekeken bij Cabby, Heijdijk is hier vlakbij.
Apart merk, een paar rare innovatieve indelingen.
Maar praktisch, mwah.
Veel erg smalle bedjes in veel indelingen, alleen daarom valt Cabby al af, thuis op 160 breed, in de hut ook.
Maar dan heb je tenminste nog wat....
Ik heb ook wel eens gekeken bij Cabby, Heijdijk is hier vlakbij.
Apart merk, een paar rare innovatieve indelingen.
Maar praktisch, mwah.
Veel erg smalle bedjes in veel indelingen, alleen daarom valt Cabby al af, thuis op 160 breed, in de hut ook.
Re: Faillissement CABBY
Het heeft m.i. niet met Zweeds te maken, hoewel de merken natuurlijk wel allemaal uit Zweden komen. Kabe, Cabby, Polar en Solifer maken allemaal caravans die in grote lijnen hetzelfde zijn. Ik omschrijf ze voor het gemak maar even als degelijke wintercaravan. Dat is een segment in de caravanmarkt waarnaar zeker vraag is, maar het segment is niet zo groot. Dit zijn veel te veel caravanmerken die zich in dat segment bewegen.
We hebben zelf naar Cabby's gekeken voordat we onze Kip kochten. Uiteindelijk besloten we dat we geen wintercaravan wilden en kwamen we bij Kip uit. Maar we waren zeer onder de indruk van de kwaliteit van Cabby. Voor relatief weinig geld kon je een hele behoorlijke Cabby tweedehands kopen.
We hebben zelf naar Cabby's gekeken voordat we onze Kip kochten. Uiteindelijk besloten we dat we geen wintercaravan wilden en kwamen we bij Kip uit. Maar we waren zeer onder de indruk van de kwaliteit van Cabby. Voor relatief weinig geld kon je een hele behoorlijke Cabby tweedehands kopen.
Peugeot 307 2.0 HDI (2005)/Kip Shuttle 44 TK (2002)
Re: Faillissement CABBY
Als ze nog eens de interieur vormgeving op het pijl van de prijs brengen maken ze nog een kans vind ik.
Verder helemaal eens met de constatering dat het veel te veel kleine merken zijn die in een beperkte markt opereren.
Wat vormgeving betreft was Fendt in mijn ogen ook lang veel te oubollig en ouderwets.
Pas de laatste jaren is daar een flinke omslag gemaakt en zijn het nu gewoon hele mooie caravans.
Verder helemaal eens met de constatering dat het veel te veel kleine merken zijn die in een beperkte markt opereren.
Wat vormgeving betreft was Fendt in mijn ogen ook lang veel te oubollig en ouderwets.
Pas de laatste jaren is daar een flinke omslag gemaakt en zijn het nu gewoon hele mooie caravans.
Re: Faillissement CABBY
Ik weet niet wanneer jij voor de laatste keer een Cabby van binnen hebt gezien Arno en van welk bouwjaar die was maar zeker vanaf 2010 zijn het echt fantastische interieurs. Daar steekt, met alle respect naar het interieur van jou huidige caravan, het interieur van die caravan echt schril tegen af. De warmte en de kwaliteit stralen je tegemoet.
Re: Faillissement CABBY
RE.gif
Blijft een persoonlijke smaak Ook de nieuwe Kabe's zijn een stuk moderner geworden, maar onze smaak wordt het niet, daarvoor voelen wij ons nog te jong.
Blijft een persoonlijke smaak Ook de nieuwe Kabe's zijn een stuk moderner geworden, maar onze smaak wordt het niet, daarvoor voelen wij ons nog te jong.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)