welke kampeerorganisatie kiezen?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
extremebuddy
Berichten: 15
Lid geworden op: do 14 mei 2015 09:54

welke kampeerorganisatie kiezen?

Bericht door extremebuddy » do 2 jul 2015 22:17

ik zie dat er bvb anwbl is en pasar als kampeerorganisatie met voordelen. ik ben van belgie. welke is de meest intressante als je met caravan reist om eventueel bij aan te sluiten en zijn er nog andere goede organisaties buiten deze 2 opgenoemde?

mvg buddy
honda cvic tourer 1.6 dtec - knaus 550

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: welke kampeerorganisatie kiezen?

Bericht door eurotrotter » do 2 jul 2015 22:32

Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Re: welke kampeerorganisatie kiezen?

Bericht door PeterD » vr 3 jul 2015 09:29

Moeten we niet eerst de vraag stellen: "Wat verwacht je van een kampeerorganisatie?"

Wil je goedkope campings bezoeken, pechhulp onderweg, alarmcentrale, gratis wegenkaartjes, kleding met korting etc. etc.

En heb je een goede reisverzekering met aanvullende hulppakketten?

Pas daarna is zo'n vraag goed te beantwoorden.
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

Kasper

Re: welke kampeerorganisatie kiezen?

Bericht door Kasper » vr 3 jul 2015 12:04

Waarom een organisatie kiezen? Ik kies altijd een bepaalde streek in een land en daar zoek in de buurt een camping, met of zonder organisatie, ik kijk alleen naar de prijs. knipoog.gif

Gebruikersavatar
jolly
Berichten: 385
Lid geworden op: zo 13 sep 2009 16:11
Locatie: Geel Be

Re: welke kampeerorganisatie kiezen?

Bericht door jolly » vr 3 jul 2015 16:24

Hallo extremebuddy,

Wij hebben al enkele kampeervakanties gedaan met Pasar. De eerste was nog met de tent naar de vogezen voor een week. Nadien zijn we 2 maal in 1 seizoen met de caravan mee geweest, telkens voor twee weken. Eerst naar de Dordogne en in't najaar naar de Provence. Deze was 2 keer toevallig met dezelfde reisbegeleider en dat was een toffe gast. Er zijn ook vele lokale afdelingen van Pasar, campeerclubjes onder de vleugels van Pasar. Hiermee zijn we ook verschillende keren met geweest en het was altijd in orde. De prijzen lijken mss wat hoog maar er zit veel in 't programma. Als beginnende caravanner zijn de Pasar kampeervakanties een goede ervaring, raad en daad langs alle kanten en je bezoekt de interessanste plekken all incl. Er is dacht ik ook een caravan initiatie weekend, een try-out voor beginners. Kijk maar eens rond op hun website.
Normaal gezien zijn de Pasar organisaties wel goed georganiseerd, ook al kan er door omstandigheden wel eens iets mis lopen maar dat hoort er ook bij, je hebt immers geen garanties op de mensen en het weer e.d.
Als er zich nog eens een mooie reis aanbied doen we nog wel eens mee, we hebben altijd wel een leuke groep gehad.
thumbup.gif
JAfbeeldinglly camper
No more... Bürstner Averso 450 TS 2009 plus Toyota Hilux Amazonia
Hope for the best... Prepare for the rest...

Kasper

Re: welke kampeerorganisatie kiezen?

Bericht door Kasper » vr 3 jul 2015 16:33

Nou snap ik het, je zoekt een georganiseerde kampeervakantie, met een groep op vakantie. Nee dat is niet mijn ding, maar er zijn natuurlijk lieden die deze manier van kamperen mooi vinden.
Persoonlijk zoek ik alles zelf liever uit, heb je meer vrijheid. knipoog.gif

sjoerdniqui
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 29 mei 2009 23:16
Locatie: Noord-Holland

Re: welke kampeerorganisatie kiezen?

Bericht door sjoerdniqui » vr 3 jul 2015 19:51

Mijn ouders zijn diverse keren met Acsireizen en Aucost Reizen mee geweest. Beiden uitstekend verzorgd, vooral over Aucost Reizen zijn ze erg te spreken. De eigenares bezoekt alle reizen persoonlijk gedurende enkele dagen om te zien hoe alles verloopt.

Met de ANWB kampeerreizen en Pasar hebben ze geen ervaring.

Voor volgend jaar is deze campingrally: http://www2.lepech.com/index.php?p=Campingrally echt een aanrader. Deze wordt door drie Nederlandse campingeigenaren in Frankrijk georganiseerd. Voordelig en uitstekend georganiseerd. Mijn ouders waren hier heel enthousiast over!
Hobby 540 UF

Kassel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 sep 2015 10:27

Re: welke kampeerorganisatie kiezen?

Bericht door Kassel » di 15 sep 2015 10:17

Wij hebben hele goede ervaringen met ACSI-reizen, goed verzorgd en niet te duur. Een andere hele goede vereniging is N.S.C. De Dissel, weliswaar voor senioren en verder goed betaalbaar.

fendtjeplatin
Berichten: 592
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: welke kampeerorganisatie kiezen?

Bericht door fendtjeplatin » di 15 sep 2015 14:54

extremebuddy schreef:ik zie dat er bvb anwbl is en pasar als kampeerorganisatie met voordelen. ik ben van belgie. welke is de meest intressante als je met caravan reist om eventueel bij aan te sluiten en zijn er nog andere goede organisaties buiten deze 2 opgenoemde?

mvg buddy
als kampeerder

zonder twijfel voor vkt kiezen.
pasar en kampeerders is verleden tijd , zie hun tijdschrift voor kampeerders 2 blz met veel geluk.
pasar wel voor city trips en verre reizen.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

de hart
Berichten: 29
Lid geworden op: do 1 sep 2011 16:03

Re: welke kampeerorganisatie kiezen?

Bericht door de hart » do 17 sep 2015 17:15

Een leuke club S.K.C.

www.seniorenkampeerklub.nl

Groet Henk

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”