Ontvangst Ned 1-2-3.

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Ontvangst Ned 1-2-3.

Bericht door TouranDriver455ts » do 26 jun 2014 16:23

@JPGeetje

Welke mogelijkheden meer dan ?
Hij hoeft toch alleen maar TV en radiosignalen te ontvangen en door te geven ?
Als je bedoelt dat hij kan opnemen dan kan die Sat 7 van mij dat ook op een SD kaartje.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Ontvangst Ned 1-2-3.

Bericht door JPGeetje » do 26 jun 2014 16:55

RE.gif
Hoewel off-topic hierbij enkele opties waarvan voor mij de twin-tuner en de uitgebreide internetfunctionaliteit de belangrijkste zijn.

· HDTV-Twin-Tuner
· Geïntegreerde harde schijf (1 TB)
· IP-module voor de toegang tot bibliotheken,
video on demand diensten en apps
· Gratis surfen, HbbTV (indien verstrekt door uw omroep)
en ISIO Live! (TechniSat Service Portaal)
· 2x Common Interface (CI+)
· UPnP/DLNA/Client- & Server functie voor thuisnetwerken


Ik weet het, er zijn er meer die dat hebben en minder duur dan deze maar het oog wil ook wat en de breedtemaat komt overeen met de standaardmaten van mijn overige audio/video aparatuur (43cm) zodat hij daar mooi bij past.
Als je alleen maar tv wilt kijken en radio luisteren en het uiterlijk doet er voor jou niet toe, dan is dit geen geschikt apparaat voor jou whistle.gif whistle.gif

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ontvangst Ned 1-2-3.

Bericht door Daphne » vr 27 jun 2014 00:48

golfopaburstner455ts schreef: Als je bedoelt dat hij kan opnemen dan kan die Sat 7 van mij dat ook op een SD kaartje.
Waarschijnlijk heb je dat nog niet geprobeerd. Want tijdens het opnemen is het lastig (traag) zappen en het afspelen van opnames laten ook te wensen over. Maar voor vakantiegebruik is het een prima reciever, maar ik snap dat Jpgeetje die voor thuisgebruik van CD afhankelijk is, liever iets van meer kwaliteit wil.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Ontvangst Ned 1-2-3.

Bericht door TouranDriver455ts » vr 27 jun 2014 02:29

RE.gif

Sterker nog !!!
Ik heb 2 van die Sat 7 receivers. Topapparaten.
Eéntje in de caravan gemonteerd en de andere thuis op de bovenverdieping. Beide naar volle tevredenheid.
De 2e receiver heb ik van vrienden overgenomen omdat zij overgingen op een module in het tv-toestel.
Als wij nu weer op vakantie gaan hoef ik alleen maar de smartcard mee te nemen.
Bij standaardeisen kan je best wel voor weinig op de eerste rang zitten. Toeters en bellen kosten nu eenmaal extra geld.
Tenslotte is TV-ontvangst tijdens de vakantie een luxe en geen noodzaak.
Btw zijn al die opties ook in het buitenland beschikbaar ?
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Romeijn

Re: Ontvangst Ned 1-2-3.

Bericht door Romeijn » vr 29 aug 2014 22:58

Het is en blijft een keuze van iedereen, wij hebben thuis alle rommel van Digitenne, Ziggo, KPN enz. eruit gedaan en een 2x een satelliet ontvanger Dreambox 800 HD se ontvangers aangeschaft met een zgn. DUOkop op de schotel, een voor de woonkamer en ook een voor de slaapkamer (vandaar het woord DUO). Aan de muur buiten een schotel op een plek die niet opvalt en als wij op vakantie gaan dan gaat de ontvanger uit de slaapkamer mee met het CD kaartje en een 80 centimeter schotel op de caravan en wij kijken naar alle kanalen op iedere plek, het is soms wel eens zoeken met de schotel om de juiste hoek te krijgen, ja soms moet je wel eens dubbel kijken of er geen bomen staan maar in de meeste gevallen gaat het goed, vanaf Tsjechië, Kroatië tot in Noorwegen toe. MAAR als je zoals wij over een digitale satelliet tuner beschikken dan kan het voorkomen dat je op sommige campings een tijd bezig bent om de schotels van medekampeerders te tunen, maar het levert ook vaak een lekker biertje op. Voor ons was het een kwestie van afwegen en wij hebben volgens ons met een schotel thuis en op de caravan een wijs besluit genomen.
Deze uitgaven hebben zich dubbel en dwars terug verdiend.

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Ontvangst Ned 1-2-3.

Bericht door peter s » vr 29 aug 2014 23:39

"rommel" onze buurman (schotel) komt met die hoosbuien van de afgelopen tijd bij ons (KPN) TV kijken....
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Ontvangst Ned 1-2-3.

Bericht door TouranDriver455ts » za 30 aug 2014 00:44

@Romeijn

Inderdaad is het met de DUO lnb af en toe lastig om een en ander goed afgesteld te krijgen.
Dit heb ik deze week weer ondervonden. Door in de weg staande bomen net zo lang moeten zoeken tot ik ergens een doorgangetje had.
Uiteindelijk de schotel aan de overkant langs het hek moeten zetten en 20 mtr kabel moeten gebruiken maar er is nu beeld en geluid.
Uiteindelijk ook de kabel van de buurman op de camping op mijn schotel gezet en hij heeft nu ook goed ontvangst.
Deze oudere man had ook sinds een paar dagen een Sat 7 receiver van CD maar alles was voor hem abacadabra.
Hem even wegwijs gemaakt in het digitale HD gebeuren, zenders ingeladen en even het menu uitgelegd en ook hij is weer gelukkig.
Vandaag heeft hij uiteindelijk voor z'n eigen statief met schotel een plekje gevonden waar ook signaal te ontvangen was.
Met een glas wijn en een blokje kaas de hele exercitie even doorgenomen en iedereen is tevreden.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Vliedje

Re: Ontvangst Ned 1-2-3.

Bericht door Vliedje » za 30 aug 2014 10:36

RE.gif Ik begrijp van andere Jan, dat het bij hen gaat om CD ontvangst op hun huisadres in het buitengebied en dan is het idd principieel niet juist, dat je en via de inkomstenbelasting kijk- en luistergeld betaalt (wat wij allemaal moeten) en daar bovenop nog eens extra moet betalen voor zenders die Free to air zouden moeten blijven. Dus ik snap de frustratie van JPGeetje wel. Of begrijp ik iets verkeerd?

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”