Geen Satelliet in buitenland en toch tv kijken op tablet

Plaats reactie
R_S_P
Berichten: 196
Lid geworden op: za 31 mei 2008 17:31
Locatie: Prov.Utrecht

Geen Satelliet in buitenland en toch tv kijken op tablet

Bericht door R_S_P » zo 8 jun 2014 22:32

Heb je geen satelliet en wil toch in het buitenland naar de Nederlandse zenders kijken op je tablet of laptop, is hier de oplossing: http://freevpnaccess.com
Maak een VPN verbinding en vul de gegevens in, let wel op dat je dagelijks een nieuw wachtwoord moet invullen( die veranderd steeds)

TV kijken op HD kwaliteit, je moet uiteraard wel op de camping een internet verbinding hebben.
MET MIJN GEDACHTEN ERGENS ANDERS, BEN IK ALTIJD OVERAL.
Fendt Saphir 465 MY2021/ VW Tiguan 1.4 4-Motion High-Line

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4344
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Geen Satelliet in buitenland en toch tv kijken op tablet

Bericht door WillyL » ma 9 jun 2014 10:53

Misschien is je korte beschrijving net iets te kort door de bocht voor de vele niet-techneuten op dit forum.
Iets meer uitleg kan misschien helpen!
Ik ga er alvast mee aan de slag thuis om uit te vlooien wat de mogelijkheden zijn om bv vanaf een niet-telenetnetwerk toch tv te zien...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

R_S_P
Berichten: 196
Lid geworden op: za 31 mei 2008 17:31
Locatie: Prov.Utrecht

Re: Geen Satelliet in buitenland en toch tv kijken op tablet

Bericht door R_S_P » ma 9 jun 2014 11:21

Dat is misschien wel handig, alleen kan ik het alleen voor de iPad, ik ben al geruime tijd geen windows gebruiker meer.

Ga naar instellingen, Algemeen scroll naar onder en klik op VPN en voeg VPN configuratie toe. Klik op PPTP

Beschrijving: Nederland
Server: 212.7.192.139
Account: freevpnaccess.com
RSA SEcurID: uit staan
Wachtwoord: zie link veranderd dagelijks
Coderingsniveau: automatisch
Stuur alle verkeer: aan

Klik op bewaar.
Nu zie je links bij instellingen onder Wifi VPN staan en maak verbinding, je moet het soms een paar keer doen als het niet in een keer lukt.
Vervolgens open je Safari en zoek naar NPO live, de rest wijst vanzelf.
MET MIJN GEDACHTEN ERGENS ANDERS, BEN IK ALTIJD OVERAL.
Fendt Saphir 465 MY2021/ VW Tiguan 1.4 4-Motion High-Line

imprezapino
Berichten: 156
Lid geworden op: za 30 apr 2011 21:53

Re: Geen Satelliet in buitenland en toch tv kijken op tablet

Bericht door imprezapino » ma 9 jun 2014 11:40

Bij android ga je ook naar "instellingen" en bij "draadloos en netwerken" kies je "meer"
En dan kies je "VPN"

Bedankt R_S_P. !! Mijn chinese android tablet mag mee op vakantie!
Nissan Qashqai 2.0 Tekna met een Keizer Weekender tenttrailer .

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Geen Satelliet in buitenland en toch tv kijken op tablet

Bericht door RogerS » ma 9 jun 2014 12:16

Voor mensen die een (goede) NAS (Network Attached Storage) thuis hebben, daar kan vaak een VPN server op draaien. Hier een tutorial van Synology: http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/459

Zelfs de Ziggo TV app werkt op die manier in het buitenland.
Caravanloos. :(

MichelMD
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 22 jul 2009 00:18

Re: Geen Satelliet in buitenland en toch tv kijken op tablet

Bericht door MichelMD » vr 20 jun 2014 22:21

Ik zou zeer, nee zelfs extreem voorzichtig zijn met gebruik maken van deze dienst.
Voor niets gaat de zon op, zeker op internet geld, als het te mooi is om waar te zijn, dan is het niet goed.

Voor de mensen die wat minder bekend zijn met VPN diensten, met een VPN dienst maak je een omleiding van je internet verkeer, in plaats dat je via de camping op het internet gaat, zal nu al jouw verkeer
verlopen via een VPN dienst, om uiteindelijk op een andere plaats het internet op te gaan. Alsof je als het ware via een andere internet provider gebruikt maakt.
Dat is inderdaad handig als je in het buitenland zit, en jezelf wilt 'voortdoen' als iemand in Nederland.

Dit betekend dus, dat al jouw netwerkverkeer over de infrastructuur van een onbekende derde loopt.
Dus ook, je website verkeer, wachtwoorden, email en bankzaken.

Bij een gerenommeerd bedrijf zoals bijv. een KPN zou je dit wellicht misschien nog wel kunnen overlaten, maar bij een dienst zoals freevpnaccess.com, waarvan nergens te achterhalen welk bedrijf hier nu achter zit, een verscholen domeinregistratie en waarvan de VPN servers resolven naar een russische domainnaam gaan bij mij dan toch echt alle alarmbellen rinkelen.

Ja, het is prima om het te gebruiken voor videodiensten, maar stel dat je per ongeluk de VPN nog open hebt staan en iemand pakt even de tablet om de bankzaken te gaan doen, dat gaat nooit goed aflopen.

Beter is dan om een eigen VPN dienst op te zetten, een aardig aantal thuis-routers hebben VPN server ondersteuning, en anders zijn deze relatief goedkoop in de aanschaf.
Sommige NAS apparaten hebben het ook al ingebouwd zitten, je zou het zelfs ook kunnen installeren op een oud PC'tje, en deze mag echt heel oud zijn daarvoor.

R_S_P
Berichten: 196
Lid geworden op: za 31 mei 2008 17:31
Locatie: Prov.Utrecht

Re: Geen Satelliet in buitenland en toch tv kijken op tablet

Bericht door R_S_P » za 21 jun 2014 13:30

MET MIJN GEDACHTEN ERGENS ANDERS, BEN IK ALTIJD OVERAL.
Fendt Saphir 465 MY2021/ VW Tiguan 1.4 4-Motion High-Line

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”