extra deurslot milenco / thule

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
joycebijsterveld
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 2 mar 2014 07:30

extra deurslot milenco / thule

Bericht door joycebijsterveld » do 6 mar 2014 23:43

Beste klussers,

Vorig jaar is er op de camping in verschillende campers ingebroken. Ik ga met een Hobby caravan, weer terug naar deze camping.

Hebben jullie ervaring met het plaatsen van een extra deurslot van milenco/ thule: https://www.youtube.com/watch?v=1TVQhQe_nT4

Enig idee wat het zal kosten wanneer ik dit laat monteren?

Is het mogelijk om aan de binnenkant van het service luik een schuifje te plaatsen zodat het niet vanaf buiten kan worden geopend?

Groetjes Joyce

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door Micky » vr 7 mar 2014 00:01

RE.gif

heeft geen nut is mijn mening, als ze naar binnen willen en de deur heeft een te goede beveiliging, dan pakken ze het raam ernaast en trekken dat gewoon open ongeacht of je het dicht hebt of niet, het is maar plastic :wink:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door fs1986 » vr 7 mar 2014 00:23

De aller makkelijkste methode om binnen te komen is nog altijd door het service-luik.

Carlovdw
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 09:30

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door Carlovdw » vr 7 mar 2014 06:11

Ik had vorig jaar de sleutels in de caravan vergeten en met het dichtgooien van de deur slot op gesprongen ( handvat naar boven), met een kleerhanger via het raam naar binnen gegaan. Op 2 min was ik binnen. Misschien zo een goedkoop alarm. Dan schrikken ze tenminste
YOLO

Gebruikersavatar
Beste Rob
Berichten: 452
Lid geworden op: zo 17 jun 2012 13:27

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door Beste Rob » vr 7 mar 2014 07:41

Beveiliging staat en valt altijd biij de zwakste schakels. Omdat een caravan nogal wat zwakke schakels heeft is deze moeilijk te beveiligen. Ook kijken criminelen niet of ze met zo min mogelijk schade binnen kunnen komen. Sommige sloten vergroten alleen de schade, maar voorkomen niet dat je naar binnen kunt. Wel willen inbrekers ongezien binnen komen. Dus een alarm zou misschien nog de beste investering zijn.

Wordt de camping beheerd of kan iedereen ongezien zijn gang gaan.
Skoda Octavia 1.4 TSI '17 - Hobby 500 KMFe '02

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door Micky » vr 7 mar 2014 07:51

RE.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

driver
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 24 aug 2011 21:37
Locatie: Antwerpen

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door driver » vr 7 mar 2014 19:42

Ik ben het eens met de vorige reacties die stellen dat een caravan erg moeilijk te beveiligen is, en dat een alarm zou kunnen helpen. Ik denk echter dat zo'n Milenco slot toch ook een verschil zou kunnen maken in sommige gevallen. De meeste caravansloten zijn door een inbreker op enkele seconden te forceren, zodat die gewoon door de deur naar binnen kan; zoiets gaat niemand opvallen. Een raam openmaken duurt al wat langer, en is minder onopvallend. Door een raam naar binnen kruipen is ook een risico voor de inbreker, want het wekt argwaan indien iemand het ziet. Als de caravan niet in het zicht staat, maakt het natuurlijk niks uit.
Ik vind het wel nogal een groot ding, maakt de caravan ook niet echt mooier...

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door Micky » vr 7 mar 2014 20:09

RE.gif

zo'n ding trek je juist omdat het zo groot is, zo van de caravanwand, met schroeven en al..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

joycebijsterveld
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 2 mar 2014 07:30

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door joycebijsterveld » vr 7 mar 2014 21:07

Bedankt voor de reacties tot zover. Het klopt dat een raam slechts van kunststof is, dat kan ik niet veranderen, wel zijn de ramen niet open te hengelen doordat je ook een knopje moet indrukken.

Ik besef dat de toegang via het serviceluik eenvoudig en relatief onopvallend kan, laag bij de grond en achter een heg, vandaar dat ik aan de binnenkant een schuifje op wil laten zetten. Het lijkt me dat het daardoor al een stuk lastiger is.

Vorig jaar, na de inbraken heb ik inderdaad, een kleine bewegingsmelder gekocht. Deze zijn natuurlijk vrij snel 'stil' te krijgen. Ook ben ik bang voor een vals alarm wanneer ik weg ben, dat lijkt me niet prettig voor mijn mede kampeerders.

Groetjes Joyce

driver
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 24 aug 2011 21:37
Locatie: Antwerpen

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door driver » vr 7 mar 2014 21:49

micky schreef:zo'n ding trek je juist omdat het zo groot is, zo van de caravanwand, met schroeven en al..
Er zit langs de binnenkant een stalen plaat, dat ga je er zomaar niet aftrekken denk ik.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door Micky » za 8 mar 2014 21:39

RE.gif

goed, ombuigen dan, hoe dan ook ik zie dit totaal niet als een degelijk product, koevoet mee en je wipt de deur er zo uit :wink:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door Michel1975 » zo 9 mar 2014 08:09

De gevolgschade is veel groter. Als ze naar binnen willen komen ze toch wel binnen. Het blijft een caravan. Sterker nog ik heb er de voorkeur voor om de caravan open te laten. Heb ik in ieder geval geen schade want alles van waarde ligt op zeker niet in de caravan.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door Wim Verso » zo 9 mar 2014 10:00

Ik heb een paar jaar geleden al zo'n Milenco slot op de deur mijn caravan laten plaatsen, maar ik kan hem alleen aan de buitenkant afsluiten, dus niet aan de binnenkant.

Ik heb een ander systeem , het is een schuifslot, het ziet en robuust uit en het werkt prima.

Ik realiseer me wel, als ze toch naar binnen willen, dan redden ze dat altijd, ik heb ook twee service luiken en daar zit geen extra slot op en bovendien als je een koevoet of iets anders tussen de ramen zet, stja dan is er geen houden meer aan, maar ik vertrouw dan altijd nog op mijn medekampeerders, die dan een oogje in het zijl houden, tenslotte letten wij ook op een ander zijn spullen op de camping.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door Micky » zo 9 mar 2014 10:29

Er is niet altijd iemand die je caravan ziet Wim, het gebeurd helaas toch regelmatig. Daarom is lawaai maken middels een alarm altijd goed


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door ine » zo 9 mar 2014 10:54

Wie reageert tegenwoordig nog op een alarm.
Opkijken ja, dat doet iedereen maar daadwerkelijk tot actie overgaan.
Ik hoop het.
En natuurlijk hou je elkaar en de spullen in de gaten maar toch.
Maar de goeie niet te na gesproken, iedereen is voorzichtig

Groeten ine
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door Wim Verso » zo 9 mar 2014 11:06

Een alarm zal ik niet snel inbouwen, ik denk dat als dat ding afgaat, mijn kat helemaal Gek word van het felle geluid.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door Michel1975 » zo 9 mar 2014 11:44

Ik zou het vanwege de hond er ook niet inzetten maar ik ben er wel van overtuigd dat dit de enige goede afschrikkende werking geeft zonder bijschade zeg maar. En op eencamping gaat er echt wel iemand kijken als dat ding begint te gillen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door Micky » zo 9 mar 2014 18:16

Wim Verso schreef:Een alarm zal ik niet snel inbouwen, ik denk dat als dat ding afgaat, mijn kat helemaal Gek word van het felle geluid.
het gaat alleen af als er ingebroken wordt, dan is je kat er toch al vandoor, want de tent is open :wink:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: extra deurslot milenco / thule

Bericht door Micky » zo 9 mar 2014 18:19

ine schreef:Wie reageert tegenwoordig nog op een alarm.
Opkijken ja, dat doet iedereen maar daadwerkelijk tot actie overgaan.
Ik hoop het.
En natuurlijk hou je elkaar en de spullen in de gaten maar toch.
Maar de goeie niet te na gesproken, iedereen is voorzichtig

Groeten ine
Wie wil je dat er reageert, de buren? het is tegenwoordig voor iedereen veiliger om dat sowieso niet te doen :wink: het doel van het alarm is om te voorkomen als er al ingebroken is, dat de spullen niet meegenomen worden, en zeker op een camping durf ik te wedden dat als iemand je caravan openbreekt en een alarm gaat af, ze direct de benen nemen, er is immer maar 1 of misschien een 2de uitweg van het terrein af en daar moeten/willen ze zo snel mogelijk heen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”