slaaptent lek?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Sanne

slaaptent lek?

Bericht door Sanne » do 23 jan 2014 08:58

Vorig jaar in de meivakantie voor het eerst de slaapcabine aan de voortent gehad. Een lastige klus.
Regen gehad en harde wind maar het stond prima.
Met de pinkster wederom gebruikt. Het waren natte pinksterdagen, ondanks de hele nacht regen stond de slaapcabine prima.
De 2e nacht wederom regen, in de ochtend de slaapzakken van de kinderen boven op nat, echt nat.
Wij snappen er niks van, heeft iemand een idee hoe dit mogelijk is?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38648
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: slaaptent lek?

Bericht door Micky » do 23 jan 2014 09:02

RE.gif

niet kunnen voelen waar het water vandaan kwam? meest logische is een rits eventueel een naad, maar wat ik ook wel eens zelf meegemaakt heb is dat het doek niet goed gecoat was en dat het dwars door het doek heen lekte.
had je een slaaptent in de uitbouw, of sliepen ze gewoon in de uitbouw (een slaaptent is doorgaans het binnententje wat je er in kunt hangen en het gene wat je aan de voortent ritst een "uitbouw").
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Sanne

Re: slaaptent lek?

Bericht door Sanne » do 23 jan 2014 12:10

Ze sliepen in een slaaptentje in de uitbouw. Het slaaptentje voelde droog??

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: slaaptent lek?

Bericht door Kingpin1966 » do 23 jan 2014 12:16

Heeft de binnentent per ongeluk misschien de buitentent geraakt tijdens de regen?
Dan is de boel lek, zowel de binnen als de buitentent.
Anders is een dergelijke nattigheid bijna niet te verklaren.
Dat bij regen een beetje water doorslaat dat kan, maar niet dat je alles zo nat krijgt.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38648
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: slaaptent lek?

Bericht door Micky » do 23 jan 2014 12:43

RE.gif

dat is al jaren niet meer zo hoor, de moderne tenten zijn goed gecoat en horen gewoon niet te lekken, ook niet na aanraken.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Rijk

Re: slaaptent lek?

Bericht door Rijk » do 23 jan 2014 12:48

In de regen, alles potdicht en een slecht ademende voortent zijn samen het recept voor condens. Tenminste, is zou daar naar kijken.

Onze zoon kwam uit zijn (buiten staande) tentje gekropen met de kreet: het lekt, het regent binnen ook! schrik.gif

Had hij alle ventilatieopeningen afgesloten en samen met zijn vriendje kwam hij dus van de regen in de drup. mrgreen.gif

Het ging over een katoenen Karsten 200.

BertJan
Berichten: 2700
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: slaaptent lek?

Bericht door BertJan » do 23 jan 2014 19:15

als het een uitbouw is met koppelprofielen (8 profielen) dan kan deze lekken op de overgang tussen 2 profielen, plaats dan 1 profiel aan de bovenzijde

blefke
Berichten: 4605
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: slaaptent lek?

Bericht door blefke » do 23 jan 2014 21:09

RE.gif
Ook de hoeken kunnen een probleem zijn, alhoewel als de slaapzakken helemaal nat zijn lijkt mij dit niet het probleem.
Eerder wat jij aangeeft dat de koppelstukken niet helemaal waterdicht zijn.
Dit probleem heb ik ook….
Het koppelprofiel ligt normaal gesproken onder een stuk afdichtflap ( zo zullen we het maar noemen), bij mij is deze t kort waardoor de koppelstukken bloot liggen.
Ik ga de "flap" laten verlengen, zodat de koppelstukken goed opgesloten zitten.

Blefke

Sanne

Re: slaaptent lek?

Bericht door Sanne » vr 24 jan 2014 14:08

Wij hadden 1 koppelstuk aan de bovenkant. Het flapje wat er over heen gaat is wel erg kort en bij wind waait het omhoog.
Twijfel om de slaapcabine dit kampeer seizoen mee te nemen.
Ik zet nog liever de voortent op dan de slaapcabine, vond het een lastige klus. En als dan alles weer nat is....
Misschien schaf ik wel een tentje voor de kinderen aan.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: slaaptent lek?

Bericht door Kingpin1966 » vr 24 jan 2014 14:46

RE.gif
Als ze dat leuk vinden is dat zeker een punt van overweging, want ik vrees dat dit niet beter gaat worden dan wat het nu is.
Maar ook alleen als ze het echt leuk vinden, betrek ze er bij, laat ze zelf bepalen wat voor model tentje ze willen.
Het type tentdoek zou ik wel zelf bepalen, katoen vind ik persoonlijk beter dan polyester omdat het snel droogt als het nat is.
Even de zon d'r op en het spul is droog.
Een polyester tent wordt snel klam en vormloos, ook is een polyester tent erg gevoelig voor beschadiging.
Wij hebben er ooit een weg moeten gooien omdat een onverlaat het nodig vond om met zijn maat 47 op de zoom te gaan staan waar de elastieken voor de haringen aan vast zaten.
Kkkkkkkkkkrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkk, en daar sta je dan........................in Luxemburg op een camping........................................en geen kampeerwinkel in de buurt. mrgreen.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Sanne

Re: slaaptent lek?

Bericht door Sanne » zo 26 jan 2014 16:49

Bedankt voor de reacties. De oudste lijkt het leuk om in een tent.
De jongste vind het niet een goed idee.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”