lichte wintervoortent

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
sjoerd

lichte wintervoortent

Bericht door sjoerd » za 9 nov 2013 21:01

Beste mensen,

Wij zijn op zoek naar een wintervoortent, maar ik kan maar bar weinig vinden over deze dingen. Wat wij zoeken is een wintervoortent die

- van ~ oktober tot maart op onze vaste plek in Nederland blijft staan.
- die licht genoeg is om in de zomer in de caravan mee op reis te gaan, want we wonen vijf hoog in de grote stad en willen niet de tent daarnaar toe sjouwen.
- en die we als klompenhok gaan gebruiken, maar tegelijk zo groot is dat we er met zijn tweeën goed in kunnen zitten terwijl onze kids buiten sleetje rijden.

De Dorema Alpina van 180x220 is niet erg zwaar (16 kg) en lijkt mij prima. Of zijn die duurdere wintertenten hun geld echt waard?

Graag hoor ik tips,

Sjoerd

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19813
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: lichte wintervoortent

Bericht door Daphne » za 9 nov 2013 21:07

Die duurdere tenten zijn echt het geld waard. Zeker als er een pak sneeuw op komt te liggen terwijl je er niet bij bent.

En die wintertent is ook in delen naar boven te brengen :wink: dan hoef je 'm in de zomer niet mee te nemen. Dat extra gewicht op reis is vervelender (gaat van het laadvermogen af) dan aan het eind vh seizoen die tent in delen naar boven te brengen. (Heb je beneden geen berghok waar je 'm tijdens de zomervakantie even kunt opbergen?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

sjoerd

Re: lichte wintervoortent

Bericht door sjoerd » zo 10 nov 2013 09:48

Nee, ik heb zelfs boven geen plek waar ik hem kwijt zou kunnen zucht.gif Ik woon heel klein, met gezin van vijf mensen in drie kamertjes. Geeft niet, we hebben het heel goed
maar onze caravan is echt bedoeld als uitbreiding van onze leefruimte. wil dus geen zooi verzamelen van de caravan in huis. Komt bij dat we niet voor de deur kunnen parkeren.


Maar wat is de meerwaarde van een duurdere tent? Zou zo'n goedkope zoals die Dorema dan instorten bij hevige sneeuwval?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38648
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: lichte wintervoortent

Bericht door Micky » zo 10 nov 2013 10:07

RE.gif

elke wintertent kan instorten onder het gewicht van sneeuw, maar in Nederland zal dat wel meevallen, ik denk dat je gewoon naar je portemonnee moet kijken en dan de beste kwaliteit kopen die haalbaar is voor je. wij zelf hebben gewoon een wintertent van marktplaats gehaald voor 80 euro (Brand) en we hebben er al jaren plezier aan gehad.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19813
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: lichte wintervoortent

Bericht door Daphne » zo 10 nov 2013 10:34

Is het de bedoeling om in de zomer ook de wintertent te gebruiken? Want anders begrijp ik niet waarom je de wintertent mee wil nemen. Ook al is de woning klein, als je er niet bent ligt die tent niet in de weg, toch? Dus, als het mogelijk is, wegbrengen als je gaat vertrekken of bij familie of vrienden achterlaten voor die paar weekjes? En na de vakantie weer ophalen en in de caravan opslaan als deze naar de stalling gaat. Zeker met kinderen is elke kilogram aan laadvermogen welkom.

Over de aanschaf: wij hebben, net als Micky, via Marktplaats een hele mooie wintertent van Walker kunnen kopen voor de helft van nieuwprijs. Zou zeker even kijken wat 't aanbod is. Als je niets kunt vinden is de Dorema nog zo gekocht.

Over hevige sneeuwval: je kunt wel extra stokken plaatsen bij Dorema. Die wintertent kan eerder doorzakken doordat het dak minder afloopt en sneeuw kan verzamelen. Tijdens wintersport vakanties waren het meestal de daken van Dorema die doorhingen of instorten (ook bij onze vrienden) Maar of je in Nederland zoveel sneeuw zal treffen is natuurlijk de vraag.

Heel veel succes en alvast veel plezier. Het zal heerlijk zijn om lekker weekendjes en korte vakanties op de camping te kunnen zijn. thumbup.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”