aanbrengen bevestiging voortent + zakluifel op Sprite

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
helder2010
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 20:50

aanbrengen bevestiging voortent + zakluifel op Sprite

Bericht door helder2010 » di 5 nov 2013 21:46

Op mijn Sprite 2012 is een zakluifel van 3.5 m bevestigd aan de de tent rail.

Ik heb bij de dealer gevraagd of er een extra rail geplaatst kan worden voor bevestiging van een voortent,maar hij vindt dat het technisch niet kan.

Wellicht zijn er lezers die een oplossing hebben om de gesloten zakluifel aan de caravan te laten en en toch een voortent/wintertent te plaatsen.

BVD
Helder

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: aanbrengen bevestiging voortent + zakluifel op Sprite

Bericht door Daphne » di 5 nov 2013 21:50

Kijk bij de zoekfunctie "extra rail voor zakluifel".

Er is al veel over geschreven en foto's geplaatst.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

helder2010
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 20:50

Re: aanbrengen bevestiging voortent + zakluifel op Sprite

Bericht door helder2010 » wo 6 nov 2013 11:21

Zoals aangegeven in mijn vorig bericht is het technisch NIET [ dealer] verantwoord om een EXTRA rail te plaatsen onder de bestaande rail of er boven ivm ontbreken van "houvast" achter de aluminium beplating.

Het verwijzen naar de zoekfunktie [Daphne] is natuurlijk door mij gedaan en heeft geen resultaat opgeleverd en is dus geen oplossing voor mijn vraag.

Wellicht is er toch een technische oplossing om de voortent te bevestigen ipv. een extra rail te plaatsen.

bvd
helder

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: aanbrengen bevestiging voortent + zakluifel op Sprite

Bericht door Daphne » wo 6 nov 2013 11:29

Mocht die technische oplossing niet komen, zou een kleine opening in de bestaande rail maken een oplossing kunnen zijn om makkelijk van zakluifel naar voortent te wisselen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

helder2010
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 20:50

Re: aanbrengen bevestiging voortent + zakluifel op Sprite

Bericht door helder2010 » do 21 nov 2013 20:24

Zoals Daphne aan geeft, is dit een weinig doordachte oplossing.

Als er toch wordt gesuggereerd om de zak/ etuiluifel er af te halen dmv het maken van een opening in de rail is er wel iets beters te bedenken.

Zoals bekend verondersteld bij een materie deskundige hebben Sprite caravans namelijk links en rechts een rail.

Maw. de luifel is ook aan de linker kant op te hangen als er aan de rechterzijde een voortent geplaatst wordt.Wellicht is er toch nog een zinvolle technische oplossing ?

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: aanbrengen bevestiging voortent + zakluifel op Sprite

Bericht door Dutchdrummer » do 21 nov 2013 21:20

helder2010 schreef:Zoals Daphne aan geeft, is dit een weinig doordachte oplossing.....
Je stelt een vraag, je krijgt een plausibel antwoord. Wat is daar 'weinig doordacht' aan? Er zijn er velen die het zo tot volle tevredenheid doen. thumbup.gif

helder2010 schreef:.....Zoals bekend verondersteld bij een materie deskundige hebben Sprite caravans namelijk links en rechts een rail......
Ik denk dat alleen degenen die zelf een Sprite hebben op de hoogte zijn van dit feitje. Degenen met een Sprite zijn dus materie deskundigen. Degenen met een ander merk caravan hebben eigenlijk geen verstand van caravans? scratch.gif
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”