Fietsendrager achter op de caravan

Plaats reactie
Frans Kooren

Fietsendrager achter op de caravan

Bericht door Frans Kooren » wo 24 okt 2012 23:29

Ik heb een Chateau Calista 390 TZD van 2003. Leeg gewicht 860 kg, max te beladen tot 1200 kg. Daarnaast als trekauto een Peugeot 308, 1.6 HDIF. Mag een geremde aanhanger trekken tot 1520 kg. Ik zou graag een fietsenrek achter op de caravan willen monteren, evt een rek van het merk Fiamma, type Carry Bike Cl. Dit is een "laag rek", wordt onder het raam gemonteerd, zodat het raam nog (helemaal) open kan. Ik heb moeite de kogeldruk op gewenste gewicht te houden ( ca 67,5 kg), daarvoor moet ik al extra dingen achterin de caravan leggen. Een rek achterop zou dus in dat opzicht ook ideaal zijn. Caravan is uitgerust met een stabilisator en ligt als een dijk achter de auto. Heeft iemand ervaring met soortgelijke auto/caravan combinatie? Kan ik achterop de caravan een fietsenrek monteren, (zit er op de juiste plaats genoeg stevigheid?) Hoor graag.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Fietsendrager achter op de caravan

Bericht door Davendre » do 25 okt 2012 06:44

Welkom op dit forum.

Zoekfunctie al gebruikt? Staat jouw combinatie niet in, maar wel een hoop over het gebruik van fietsenrek achterop auto.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Wissels
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 22:03

Re: Fietsendrager achter op de caravan

Bericht door Wissels » do 25 okt 2012 18:44

Hallo Frans,

welkom, weet je overigens zeker dat jij de juiste fietsdrager hebt, naar mijn mening is de Carry Cl geschikt voor campers, en heeft de caravan slechts beperkte plekken waar de fietsdrager te monteren is.

Fietsen achterop is niet de beste plek, maar blijkbaar heeft je caravan een erg hoge kogeldruk?

met vriendelijke groet,

Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540

Fred N
Berichten: 1874
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Fietsendrager achter op de caravan

Bericht door Fred N » do 25 okt 2012 19:25

RE.gif
Klopt.
CL maar speciaal afgestemd op campers van het merk Chausson, Challenger, Autoroller en CI
Er zal altijd wel een manier te vinden zijn om deze te plaatsen op een caravan.

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”