Wat allemaal nodig? Foto's?

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Plaats reactie
MirjamV

Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door MirjamV » za 8 sep 2012 23:51

Hoi allemaal,

Wij zijn sinds gisteren trotse bezitter van een oude kleine caravan (Detleffs 370 new line). Helaas geen ruimte meer om lekker te gaan camperen en het een en ander uit te proberen :( Binnenkort krijgen we de caravan een weekendje voor de deur voor een poets beurt (eerst buiten) dan kan mijn dochter met een vriendinnetje een nachtje proef slapen en kunnen wij kijken of de koelkast nog werkt.
We willen de caravan gaan gebruiken om vanaf mei tot oktober weekendjes weg te gaan (Zeeland, Zandvoort, Duitsland en Ardennen) in de zomervakantie zouden we graag een paar weekjes naar Zuid Frankrijk (Serignan) gaan.
Mijn vraag, wat heb ik nodig voor een comfortabele inrichting van zowel de caravan als de voortent? In het voor en najaar denk ik dat ik best in de caravan zou koken, maar in warmere streken zou ik graag een kooktafel met gasstel en gas bbq willen hebben. Ik zie op het net allerlei hebbedingen, maar wat is nu handig, en wat is een flop?
Zou graag jullie do's en dont's willen horen, en ben daarbij ook heel nieuwschierig naar de inrichtingen van jullie voortenten knipoog.gif

Alvast bedankt voor de info!
Groetjes,
Mirjam

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3245
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door Leentje » zo 9 sep 2012 13:56

Hoi Mirjam,

Onze eerste don't was het laten slapen van onze dochter met vriendin in de caravan. Zij weten niet hoe kwetsbaar al dat spul is. Na 1 nachtje zat er een hor scheef en was het schakelpaneel voor de verlichting/watermeter ets ingescheurd (zijn maar tiptoetsen, het plastic scheurde eenvoudig). Wij baalden, want we zijn zuinig op ons spul. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 ;-)

Kijk voor je inrichting eens op diverse sites, bij dealers/kampeershops en bij woonwinkels als Xenos/Action etc. Het is maar net wat je wilt.
Zo'n soort schoenenzak vonden wij erg handig met de kinderen. Buiten hing dan de tandpasta, shampoo en toiletpapier. Dan lopen ze niet voor iedere scheet binnen.
Kook je graag binnen of buiten? Bbq of skottel? Het is erg persoonlijk. Met het gezin gebruikten we veel onze buitenkeuken op meubel. Nu met zijn tweeen halen we dit maper meer tevoorschijn: zo'n gedoe om op te zetten voor een paar dagen. We hebben wel gekozen voor stevig materiaal. Ivm omval en brandgevaar.
Deze om te koken (2 sterke pitten. Geen 3e pit, heb je amper plek voor met je pannen. En de sterkte is dan klein) http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/ ... _id%3D1223
Deze als kookmeubel. Ik zou nu kiezen voor inklapbaar ivm de snelheid/gemak. Bevalt verder wel erg goed!http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/ ... 26page%3D2
Let ook op de gewichten, wat kun je kwijt?
Huisraad komt simpel van Action en Xenos. Voordelig, lichtgewicht en genoeg te kiezen.

Veel voorpret toegewenst!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18994
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door Hobby Linka » zo 9 sep 2012 15:35

Hoi Leentje,

Jij durft. Een link plaatsen naar Obelink. Dat is ongeveer hetzelfde als een klein kind in zijn eentje in een speelgoedfabriek los te laten. Je wordt helemaal gek en weet niet meer wat je moet kiezen. Aan de andere kant is een dagje naar een groot campeerwarenhuis een goed idee om eens te kijken wat er allemaal te koop is. Ik zou dan wel de centen thuis laten, hiermee voorkom je inpulsive aankopen. Alles op je in laten werken en daarna beslissen wat je wilt hebben.

Of........


In 2013 naar de caravan forum bijeenkomst komen. Hier ideeen en tips opdoen van mede forumleden. Een zo'n weekend geeft meer tips dan weken lang zoeken op web-sites en het afstruinen van winkels.

@Mirjam,

Welkom hier. Blader eens rond en vind je geen antwoordt op je vraag, gewoon de vraag stellen in de juise rubriek.

Veel kampeer plezier.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Doortje

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door Doortje » zo 9 sep 2012 16:15

Mirjam,
Ga met een stuk papier & pen aan tafel zitten en "loop de dag door".
Je begint met je ontbijt; wat heb je daar allemaal voor nodig ? (Bordjes, bestek, broodzaag, kaasschaaf, broodmandje etc. etc. )
Doe dit voor de hele dag - en je hebt al een leuke lijst bij elkaar.

Vervolgens doe dat ook voor alles wat met persoonlijke verzorging te maken heeft ?
Wat heb je nodig op een hete 30 graden dag ..............
Wat heb je nodig op een koude dag ..........

Ga ook eens shoppen bij de Kringloop. Vaak haal je daar voor een habbekrats al heel veel weg (o.a. tupperware schalen/bussen)
Denk ook aan Action, Xenos, Big Bazar etc. - Op Marktplaats koop je ook "veel voor weinig"
Het komende jaar ook dingen op verlanglijstjes zetten voor verjaardagen, en misschien komt Sinterklaas ook wel bij jullie ........
Vraag eens rond in de familie-vriendenkring. Wedden dat er veel mensen zijn die nog van alles voor je hebben ?

En waarom zou je dit jaar niet meer kunnen gaan ?
Het is een prachtige nazomer, en wellicht in de herfstvakantie ook nog wel mooi weer.
Zoek een leuke camping dicht bij huis, zodat je nog wat op kunt halen wat je vergeten bent.
En ik durf het bijna niet te zeggen - tegenover Obelink zit camping de Twee Bruggen ! :lol:

sprite1

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door sprite1 » zo 9 sep 2012 16:51

niet te vergeten......denk aan je laadvermogen..... of heb je net als ik een bus voor je caravan.... knipoog.gif en die is ook zo vol :oops: :oops:

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3245
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door Leentje » zo 9 sep 2012 18:24

Hobby Linka schreef:Hoi Leentje,

Jij durft. Een link plaatsen naar Obelink. Dat is ongeveer hetzelfde als een klein kind in zijn eentje in een speelgoedfabriek los te laten. Je wordt helemaal gek en weet niet meer wat je moet kiezen. Aan de andere kant is een dagje naar een groot campeerwarenhuis een goed idee om eens te kijken wat er allemaal te koop is. Ik zou dan wel de centen thuis laten, hiermee voorkom je inpulsive aankopen. Alles op je in laten werken en daarna beslissen wat je wilt hebben.

Of........


In 2013 naar de caravan forum bijeenkomst komen. Hier ideeen en tips opdoen van mede forumleden. Een zo'n weekend geeft meer tips dan weken lang zoeken op web-sites en het afstruinen van winkels.

@Mirjam,

Welkom hier. Blader eens rond en vind je geen antwoordt op je vraag, gewoon de vraag stellen in de juise rubriek.
Een vrouw met ballen heet dat awhoea.gif (twee dagen petanque gespeeld whistle.gif )
Obelink is voor een hele rits aankopen wel de moeite van het rijden waard, als je vooraf je huiswerk gedaan hebt en geen emo-aankopen doet.
Jouw tip om het kampeerweekend te bezoeken is wel een gouden hoor! Dan weet je meteen wat je aan elkaar hebt hier (heel veel! haphop.gif )Heb je al plannen voor komend jaar?

@Mirjam, ik heb nog een inpaklijst. Kan hem wel mailen als je wilt.

Veel kampeer plezier.

Andre
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18994
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door Hobby Linka » zo 9 sep 2012 19:34

Leentje schreef: Jouw tip om het kampeerweekend te bezoeken is wel een gouden hoor! Dan weet je meteen wat je aan elkaar hebt hier (heel veel! haphop.gif )Heb je al plannen voor komend jaar?
Yep,

Vanmiddag een mail gestuurd naar onze zuiderburen. Die gaan dit oppakken. Even wachten op hun reactie. Dan zal er snel een datum bekend worden gemaakt.

Voor Mirjam, kijk eens hier viewtopic.php?f=136&t=15857 Dit was afgelopen april. Heel gezellig en veel van elkaar geleerd.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Zandkasteel

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door Zandkasteel » ma 10 sep 2012 08:13

De beste tip van ons? In het voor of naseizoen een weekje (weekendje) kamperen. Je hebt dan al gauw een praatje met senioren (die soms al jaren trekken). Gewoon vertellen dat je leek bent en je komt van alles te weten, zelf tot aan een bezichtiging in de caravan toe (onze ervaring als starters). Wij hebben hier veel van geleerd.
Maar toch de fout gemaakt (we hadden een seizoensplek) om veel te veel spullen te kopen. De laatste jaren is er de kunst van het weglaten. En koop meteen goed spul als je wilt blijven kamperen.We hadden goedkoop Hema borden met print en die begonnen af te geven en te plakken, enkele jaren later een mooi servies van Mepal voor mijn verjaardag gekregen. We hadden goedkope Action stoelen en naast dat die beroerd zaten, gingen ze ook al snel kapot, later in een aanbieding spotgoedkope dukdalfstoelen gekocht, wat een goede zit! Maar eerst heb ik (na de 1e 2 geknapte stoelen) 2 dukdalfstoelen op marktplaats gekocht om te kijken hoe het zou bevallen.
Verder heel veel (merk) kampeerspullen via Marktplaats gekocht, je moet het even de tijd gunnen. Action is verder wel heel goed voor bestek, pannen, beddegoed, huishoudelijk spul als afwasbak, etc
Wat wij zelf onmisbaar vinden is een goede kapstok omdat we met 5 personen zijn (volw + 3 pubers). Ik wil de jassen en tassen niet allemaal aan het frame van de voortent hangen omdat ik bang ben dat de stokken dan doorbuigen en in trektent kun je al helemaal niets ophangen. We hebben jaren geleden een 3 poots kapstok bij Trendhopper gekocht die met 6 schroeven aan elkaar vastzit (2x een ring met 3 schroeven). Die schroeven we bij aankomst in elkaar en geeft ons een hoop plezier!

rbos

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door rbos » do 13 sep 2012 22:23

Weekendje weg gaan. Caravan plaatsen, haspel uitrollen, voortent er voor. Stoeltjes op zijn plek. Water halen, pomp aansluiten etc etc. Lekker gaan zitten, om je heen kijken en opschrijven wat je mist of wat beter zou moeten. Praten met en kijken bij andere caravanners. Inspiratie opdoen bij een caravanwinkel. Nachtje slapen en weer overleggen of er iets beter moet. Wij zijn nu voor de tweede keer weggeweest en kunnen niks meer verzinnen wat we missen. Ons oventje en een bank vol afbakbroodjes was de topper. En de witlof met ham en kaas!
Je komt vanzelf dingen tegen die je mist.

Zandkasteel

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door Zandkasteel » vr 14 sep 2012 08:09

En uitproberen. Ik had eerst gewoon een plastic filter bovenop de thermoskan en dan met kokend water opgieten. Ging prima, maar vond het erg ongezellig als we gezellig buren of vrienden op bezoek hadden, steeds weg te moeten lopen. Daarna een koffiezetter gekocht (gaat wel langzaam) en gelijk overgieten in thermoskan. Dit bevalt ons nu beter. Maar ook wel gelijk dingen gekocht (bijv stofzuiger op 12V) die ons handig leken en nu weer weg zijn ivm gewichtsbesparing (bezem en stoffer/blik werken net zo goed en thuis zuig ik alles). Koop dus niet te snel te veel "handige"spullen.

pd0bao40

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door pd0bao40 » vr 14 sep 2012 08:48

Zandkasteel is al goed bezig met overgieten van koffie in thermoskan. Moet je ook de koffiezetter nog kopen let dan even op: koffiezetters zijn ook te koop met thermoskan en (dus) automatische uitschakeling. Minder "troep" en energiebesparing op de koop toe, Jaap.

sprite1

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door sprite1 » vr 14 sep 2012 17:14

en wat de 1 niet nodig heeft/onnodig vind, daar kan de ander niet zonder. ivm hondjes kan ik niet zonder stofzuigertje bijv.
ik kan nu wel zonder koffie app. kan/mag geen koffie meer drinken.

zo kan ik nog wel ff doorgaan. is gewoon persoonlijk wat je wel of niet mee neemt/sleept. ik hoef niet zo op gewicht te letten mrgreen.gif .......van wat ik meesleep in mn bus bedoel ik, t andere gewicht wel volgens de dokter :oops: whistle.gif

Zandkasteel

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door Zandkasteel » vr 14 sep 2012 19:28

maar Sprite, je zult toch ook wel koffieklantjes hebben op de camping?
Kijk, en ons hondje verhaard niet, dat is nog eens mazzel hebben. Zelfs met de wekelijkse wasbeurt geen haren in de badkuip.
Dat gewichtig probleem hebben wij ook, maar kunnen dat minder makkelijk oplossen dan het gewicht van de caravan. Dat was even een briefje en betaling richting RDW (1500->1300 kg)
helaas.... knipoog.gif

sprite1

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door sprite1 » vr 14 sep 2012 19:37

RE.gif tja koffie brengen ze zelf maar mee, ik kan toch moeilijk rekening houden met ieders smaak, de 1 wil palm de andere heineken of leffe, rode wijn of rosé, berenburg of een jonge mrgreen.gif kan zo nog wel ff doorgaan oww en stoelen nemen ze ook zelf maar mee anders gaan ze maar op de grond zitten mrgreen.gif... caravan gewicht heb ik juist omhoog laten zetten bij aankoop en in mn bus mag ik mrgreen.gif maar 1000kg laden

marjan

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door marjan » vr 21 sep 2012 15:49

Wij zijn ook startende kameerders. Zijn met het hemelvaartweekend voor het eerst weggeweest. Kwamen tot de ontdekking dat we nogal wat basis dingen misten. Bv een emmer voor de waterafvoer, onze slang was te kort en dus de afwasteil gebruikt, nu een emmer aangeschaft. Briefje neergelegd en ieder keer als ik iets miste op het briefje gezet.
Wij hebben nog wat dingetjes die we graag zouden willen, wij gaan 13 oktober in leeuwarden kijken op de kampeer outlet beurs.
we willen nog graag een luifel voor aan de voortent en daarvoor struin ik marktplaats af.

MirjamV

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door MirjamV » ma 24 sep 2012 21:38

Bedankt allemaal voor de tips!

yvonneke41

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door yvonneke41 » zo 28 okt 2012 11:44

hallo
Met een Dethleff 425 + voortent ,stonden wij afgelopen zomer +/_ 2 van de 4 weken in de regen met 4 personen. De voortent was dus snel vol met alleen al de tafel en 4 stoelen en spullen die normaal buiten stonden zoals prullenbak, speelgoed e.d.

We hebben daarom snel een voortent-luifel aangeschaft en een uitbouw aan de voortent. Met name de uitbouw was ideaal deze hebben we ingericht als een keukentje waardoor we idd niet voor ieder wissewasje de caravan in moesten, ( schoenen uit naar binnen, naar buiten schoenen weer aan ppfff )

De plastic lade kastjes heb ik op een rommelmarkt op de kop getikt. Deze waren ideaal voor de droge voorraad zoals brood en broodjes, blikken en dozen,zakken chips en snoepjes, klein speelgoed, poets spullen enz enz ( deze nemen in de kastjes van de caravan best wel veel plaats in).
Onderweg passen deze kastjes gemakkelijk in de caravan op het zitje achterin en ze wegen bijna niets
caravan 010.JPG
caravan 010.JPG (148.33 KiB) 11454 keer bekeken
caravan 018.JPG
caravan 018.JPG (144.47 KiB) 11454 keer bekeken

Nu heb ik een grotere caravan en is mijn voortent ongeveer even groot als de combi van mijn vorige, maar ik zal dat keukentje toch weer hetzelfde maken denk ik

groetjes yvonne

Gebruikersavatar
Olive
Berichten: 145
Lid geworden op: do 19 jul 2012 19:51
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door Olive » zo 28 okt 2012 14:45

Binnenkort met ik onze caravan inruilen en moet ik hem leeghalen.
Kom even langs als ik dat ga doen.
Dan weet je in elk geval wat je NIET nodig hebt. mrgreen.gif
Mitsubishi Outlander 2,4 2 WD + T.E.C. Weltbummler Energy 473 TE

Doortje

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door Doortje » zo 28 okt 2012 16:15

't Is volgens mij ook bij (bijna) iedereen hetzelfde !
Zo lang er ruimte is, blijf je er van alles bij in gooien - en inderdaad - 35% is overbodige zooi die je misschien eens per 2-3 jaar gebruikt.
Maar ja .............. je zult er dan net die ene keer maar om verlegen zitten ........... scratch.gif stom.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38648
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door Micky » zo 28 okt 2012 16:24

RE.gif

haha idd, ik kwam met het onderbouwen van de mover, 4 van die rieten strandmatjes tegen, nog nooit gebruikt whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

sprite1

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door sprite1 » zo 28 okt 2012 18:03

mrgreen.gif caravan kasten vol de rest in mn bus whistle.gif

Harolddick

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door Harolddick » zo 28 okt 2012 18:39

sprite1 schreef:ik hoef niet zo op gewicht te letten mrgreen.gif .......van wat ik meesleep in mn bus bedoel ik, t andere gewicht wel volgens de dokter :oops: whistle.gif
Gewoon oppassen dat je met je gewicht de Vito niet inhaalt.
Anders moet jij zo meteen de lading sjouwen..... mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif

Groeten,
Dirk

sprite1

Re: Wat allemaal nodig? Foto's?

Bericht door sprite1 » zo 28 okt 2012 18:57

RE.gif :oops: enne danku.gif
maar mag nie sjouwen van de dokter knipoog.gif

hoe is het met je achteruitrij camera gegaan??

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”