Binnen werk truma boiler tt2

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Binnen werk truma boiler tt2

Bericht door perry » vr 13 jul 2012 10:46

In de voorjaars vakantie kwam ik er achter dat ik me boiler kapot gevroren was stom.gif
Nou gelukkig is het binnen werk los tekoop.
En daar is ook mijn vraag over welk binnen werk zal ik nemen 2 optie's.
Optie 1 het kunstof binnen werk met evt aansluiting ringverwarming. (iets wat ik niet doe maar optie is er)
Optie 2 het RVS binnen werk geen aansluiting voor ringverwarming en na horen zeggen moet je leidingen omleggen.
Heeft iemand hier ervaring mee ik neig heel erg naar RVS 10euro duurder maar kans op kapot vriezen is natuurlijk stuk kleiner.
IMG_0516.JPG
kapote boiler
IMG_0516.JPG (78.71 KiB) 5593 keer bekeken
groeten perry
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Fred N
Berichten: 1874
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Binnen werk truma boiler tt2

Bericht door Fred N » vr 13 jul 2012 12:55

Ik zou voor optie 2 kiezen
Die binnen verwarming werkt onvoldoende om effect te hebben op de boiler.
Ga je ook op wintersport met de caravan, dan zou ik het wel doen om eventuele bevriezing te voorkomen maar dan is het in de caravan ook min -10 :wink:

na horen zeggen moet je leidingen omleggen.
Stukje buis van de ringverwarming er tussen plaatsen met 2 manchetten en klaar.

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Binnen werk truma boiler tt2

Bericht door perry » vr 13 jul 2012 20:31

He bedankt
ja ik dacht zelf inderdaad ook aan RVS in de winterkampeer ik toch niet :lol:
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38648
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Binnen werk truma boiler tt2

Bericht door Micky » vr 13 jul 2012 23:38

het bevriezen is geen excuus, je moet gewoon zorgen dat de caravan winter klaar is, alles vriest kapot als het echt koud wordt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Technichien
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 7 mei 2006 09:17
Locatie: My RV is my castle..................

Re: Binnen werk truma boiler tt2

Bericht door Technichien » za 14 jul 2012 08:49

En als je weer vergeet af te tappen vriest er geheid wat anders kapot en ook een RVS boiler is geen garantie dat ie niet gaat lekken bij bevriezing. scratch.gif
Met onze 2cv6-18pk- en Solifer 1974, Primus cv

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Binnen werk truma boiler tt2

Bericht door perry » za 14 jul 2012 16:13

micky schreef:het bevriezen is geen excuus, je moet gewoon zorgen dat de caravan winter klaar is, alles vriest kapot als het echt koud wordt.
Dat is ook helemaal waar was ook erg stom.gif van mij.
maar weet ook wel hoe ik het nu ga oplossen dat ik zeker ben dat de boiler vrij is van water.
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Lambert
Berichten: 239
Lid geworden op: do 24 mar 2005 20:35
Locatie: tilburg

Re: Binnen werk truma boiler tt2

Bericht door Lambert » za 14 jul 2012 19:10

Wij hadden ook de pech dat de boiler stuk gevroren was. De aftappers waren open maar
kennelijk was er toch op een of andere manier water achter gebleven en dan 2 dagen
voor de vakantie. Enkele caravan bedrijven in de buurt gebeld maar niemand had tijd.
Behalve B en G caravans in loon op Zand. De eigenaar heeft de caravan na zijn reguliere
werktijd gerepareerd. Dus konden we toch op tijd vertrekken.
Maar om te voorkomen dat dit weer gebeurd worden de aftappers op de laatste camping
opengezet zodat de boiler onderweg leeg kan lopen.

Venezuela

Re: Binnen werk truma boiler tt2

Bericht door Venezuela » vr 24 aug 2012 00:31

Al jaren doe ik op onze boot aan het einde van het seizoen net voor de winter de watertand & boiler helemaal leegpompen. Daarna laat ik 5liter drinkwater anti-vries in de tank lopen en pomp dit door de koud & warm water leidingen weg tot leeg. Nog nooit problemen gehad met kapot gevroren boiler, tank, pomp of kranen.
Bij aanvang nieuwe seizoen de tank 2x vullen met vers water en uitpompen en de boel is weer goed voor een probleemloos vaarseizoen. Deze methode pas ik ook toe op de caravan met vaste watertand, boiler en twee mengkranen. Ook hier nooit problemen met vorstschade gehad. Denk er wel aan om drinkwater anti-vries te gebruiken. Deze is er speciaal voor en niet giftig thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Water”