aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
nicoledhaene

aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door nicoledhaene » vr 30 dec 2011 10:30

wij zijn op zoek naar een nieuwe voortent voor onze fendt470 tf bj 2000.
nu is ons oog gevallen op de unico genua 280 met aanritsbare luifel.
wie heeft hier ervaring mee?
is dit een goede tent?
volgens ons heeft hij alleen maar pluspunten.....denk ik...
groetjes Nicole aflower.gif

Nick

Re: aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door Nick » vr 30 dec 2011 10:44

De Unica tenten zijn wat prijzig maar schijnen net zo goed als Isabella te zijn. Dus daar heb je een goede tent aan.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door JPGeetje » vr 30 dec 2011 11:30

In november j.l. is er een beurs(je) geweest bij Bax in Bergeijk (producent van Unica-tenten)
Daar heb ik me de verschillende uitvoeringen eens bekeken en een tijdje met een van de verkopers staan te praten.
Ik moet zeggen dat het op mij overkwam als een product wat goed en doordacht in elkaar zit. Als ik aan een nieuwe voortent toe ben zal ik zeker eerst naar Unica gaan kijken. kerstduim.gif
Als er al een nadeel aan de Unica teneten is, is het wel de levertijd. De verkoper wist ons in in november te vertellen dat voor sommige modellen de levertijd al najaar 2012 werd. kerstboos.gif

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

nicoledhaene

Re: aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door nicoledhaene » vr 30 dec 2011 12:04

we zijn deze week bij bax geweest en voor de unico genua zei de eigenaar was een levertijd van 3 maanden.
dus dat valt ons mee.
hij zij dat ze geen voorraad hadden en maakten wat de klant bestelde.
het lijkt mij gewoon een geweldige tent.
we hebben verschillende merken bekeken maar dan vinden we aan het ene merk dit niet zo fijn en aan het andere merk weer wat anders niet zo mooi ofzo,maar bij de unico kunnen we niks verkeerds vinden .
alleen dat hij wel wat duurder is als vele merken maar dan heb je misschien wel wat?! kerstknipoog.gif

EdwinvanLeeuwen

Re: aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door EdwinvanLeeuwen » zo 8 jan 2012 08:04

Wij zijn toevallig ook op zoek naar een voortent voor onze caravan. De caravan krijgen wij in april (Knaus Sudwind 500 KU). Omdat wij de traditionele voortenten niet zo mooi vinden (sorry voor iedereen die er zo een heeft), is ons oog ook gevallen op Unico. We hebben ook een tijdje gekeken naar de Fortex, alleen zie ik die vaak met te veel vouwen staan (zelfs de showmodellen op hun eigen site).
Gister dus maar in de auto gestapt en naar Bergeijk gereden om daar alle modellen te bekijken. Wij zouden eigenlijk gaan voor een Verona met voorscherm. Dit vanwege het opzetgemak van de Verona. De verkoper (zeer vriendelijke en kundige man) rade ons deze echter af. Wij hebben drie kinderen en zullen bij regen dus ook gebruik maken van de voortent. Hij gaf aan dat je met 5 man in de voortent behoorlijk wat condens produceert waardoor de Verona met voorscherm behoorlijk zal beslaan (geen ventilatie). Dus liet hij ons de Bologna zien. Die heeft precies hetzelfde frame als de Verona en heeft dus ook alleen de arcadeboog en drie dakliggers. Groot voordeel van de Bologna ten opzichte van de Verona is de ventilatiemogelijkheid (ook bij regen mogelijkheid tot ventileren). De Genua daarentegen vinden wij zelf iets mooier vanwege de petluifel, alleen is die iets minder gemakkelijk op te zetten dan een Bologna (Genua heeft extra boogstok en stokken in de petluifel en is iets zwaarder). De petluifel is overigens maar 1 meter diep, waardoor het vooral een visuele luifel is. Om er echt onder te zitten is hij niet diep genoeg. Daarbij zullen wij de tent vaak als alleen luifel gebruiken en dan voldoet de Bologna prima. Bij de Bologna kan je de middenstok ook weglaten waardoor er een enorm ruimtelijk effect ontstaat.

Qua prijs maakt het (bijna) geen verschil of je een Verona met voorscherm en blinderingskleppen neemt of een Bologna. De Bologna is in dat geval € 50,- duurder, maar daarvoor heb je wel ventilatie. Daarbij kan je bij de Bologna ook een half voorscherm laten staan, bij de Verona is dat niet mogelijk, daar is het voorscherm één geheel.

Kortom, onze keuze is gevallen op de Bologna. We bestellen hem, op aanraden van de verkoper, in eerste instantie zonder extra luifel. De verkoper gaf aan dat je de tent beter eerst kunt ervaren en dan de luifel altijd alsnog kan bestellen. De Genua vinden we zeker ook een hele mooie tent, alleen omdat de Bologna iets sneller opzet en € 400,- goedkoper is (daar koop je ongeveer de extra luifel voor) en wij hem meestal zullen gebruiken als luifel is de Bologna voor ons de beste keus.

Qua levertijd hebben ze het over medio april. Zal waarschijnlijk iets later zijn dan dat we de caravan krijgen, maar dat is geen probleem voor ons.

Grt Edwin

nicoledhaene

Re: aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door nicoledhaene » za 4 feb 2012 21:21

veel plezier Edwin met je nieuwe voortent.
wij hebben de toch de genua 280 vandaag besteld en ook tegen ons zeiden de eigenaar zelf dat de voortent met aanritsbare luifel in April ( na pasen ) binnen zou zijn.
ik hoop dat we er allebei een fijne vakantie mee hebben
http://youtu.be/B_18irc4zng

EdwinvanLeeuwen

Re: aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door EdwinvanLeeuwen » za 4 feb 2012 22:34

Gefeliciteerd met jullie aankoop. De Genua is een prachtige tent!
Wij hebben de Bologna besteld tijdens de Caravana. Op de bestelbevestiging staat dat de tent in maart wordt afgeleverd.

Veel kampeerplezier!

EdwinvanLeeuwen

Re: aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door EdwinvanLeeuwen » zo 18 mar 2012 07:34

Gisterochtend heb ik onze nieuwe voortent (Unico Bologna) opgehaald in Bergeijk. Gelijk nog een goede opzetinstructie gekregen. Met de papieren handleiding en de dvd er ook nog bij moet dat helemaal goed gaan komen.
Thuis de tent uit de verpakking gehaald en gekeken of ook alles er bij zat (en dat was gelukkig het geval). Ik moet zeggen dat ook elke stiknaad zeer netjes is afgewerkt. Geen enkel los draadje kunnen ontdekken. Het straalt een zeer goede kwaliteit uit.
We kunnen de tent helaas nog niet uitproberen, want de caravan moet nog gefabriceerd worden.
Qua aanschaf en levering in ieder geval zeer tevreden over dit product.

driver
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 24 aug 2011 21:37
Locatie: Antwerpen

Re: aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door driver » zo 18 mar 2012 15:47

Bedankt om je ervaringen te delen Edwin, en veel kampeerplezier met je nieuwe tent!
Voor onze Eriba met hefdak zijn er niet zoveel opties. Unico Bologna is één van de weinige, en als ik dit lees, waarschijnlijk een erg goede optie. Volgende week ga ik kijken naar een tweedehandse. Zou als nieuw zijn, en de prijs is erg interessant. Ben benieuwd, als het klopt is het een buitenkansje. Als het niks wordt, moet ik misschien toch maar snel een nieuwe bestellen, want ik schrik van de leveringstermijnen. Hoop echter dat het lukt, dan wordt het uittesten op het forumweekend binnenkort. Heb ik meteen wat helpende handen.

EdwinvanLeeuwen

Re: aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door EdwinvanLeeuwen » ma 19 mar 2012 12:40

@driver:
Ik vindt de levertijd juist heel erg mee vallen, maar moet er wel bij zeggen dat ik geen ervaringen heb met andere tentmerken.
Wij hebben hem 20 januari 2012 besteld en kregen 2 maart 2012 bericht dat de tent klaar stond om op te halen (had toen zelf geen tijd en heb hem daarom pas na 2 weken opgehaald). Bij de bestelling hadden ze ons overigens aangegeven dat de tent eind maart klaar zou zijn, dus dat doen ze heel netjes door hem uiteindelijk eerder te leveren.
In de showroom in Bergeijk hebben ze trouwens een opstelling staan voor een Eriba. Misschien goed om daar toch te gaan kijken en testen.
Succes met je keuze voor een nieuwe tent!

driver
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 24 aug 2011 21:37
Locatie: Antwerpen

Re: aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door driver » ma 19 mar 2012 20:25

Inderdaad Edwin. Als verwende consument denk je altijd dat alles in voorraad is, en zo vanzelfsprekend is dat niet. Eerst zaterdag even die tweedehands proberen. Moest dat tegenvallen, nemen we een kijkje in Bergeijk!

driver
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 24 aug 2011 21:37
Locatie: Antwerpen

Re: aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door driver » vr 30 mar 2012 17:47

EdwinvanLeeuwen schreef:@driver:
In de showroom in Bergeijk hebben ze trouwens een opstelling staan voor een Eriba. Misschien goed om daar toch te gaan kijken en testen.
Succes met je keuze voor een nieuwe tent!
Edwin, we hebben je tip ter harte genomen en zijn bij Bax gaan kijken. We waren helemaal weg van de Unico tenten, maar de prijs is ook een beetje navenant. Daarom voor de tweedehandse Bologna geopteerd. Goed jaar oud, naar verluid slechts twee weken gebruikt en inderdaad nieuwstaat. Gekocht voor halve prijs met gratis tenttapijt erbij, lang leve marktplaats! We gaan met Pasen enkele dagen weg, dat wordt uiteraard uitproberen. blij.gif blij.gif blij.gif
Waar ik iets minder weg van ben zijn de tentstokoogjes die Bax levert om in de onderste tentrail van de Eriba te schuiven (Eriba's hebben een dubbele tentrail, onderste dient om de tentstokoogjes in te plaatsen). Heel lelijk, geen doen om ze te laten zitten in de rail, als de tent niet staat. Heb de originele van Hymer besteld; onopvallend en veel beter passend bij de caravan.

susannevdw

Re: aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door susannevdw » za 17 mei 2014 10:42

Vandaag de Genua 280 champagne zwart besteld voor bij onze hobby premium.
Erg benieuwd als wij hem over 3 weken krijgen, hoe het met het opzetten gaat, aangezien wij totaal geen ervaring hebben met het opzetten van een voortent :oops:

susannevdw

Re: aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door susannevdw » wo 9 jul 2014 14:59

Terug van vakantie en de genua 280 2x opgezet en afgebroken, bij het wisselen van campings.
Het opzetten ging erg makkelijk, opvouwen is altijd even zoeken, maar ook dat ging prima.
Prachtige voortent, daarbij de kleine petluifel is ideaal.

De met klittenband afneembare slikranden zijn erg handig met schoonmaken, toch een kleine maarrrr, ook klitteband trekt gras, vuil aan, en dat is dan wel lastig schoonmaken. scratch.gif

Vraag mij af of klittenband bij langdurig en veelvuldig gebruik wel goed blijft functioneren. scratch.gif

Tot nu toe een fantastische voortent, erg blij mee! haphop.gif

Mirjam
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 23 jun 2014 20:11

Re: aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door Mirjam » wo 9 jul 2014 15:15

RE.gif
Gefeliciteerd met je nieuwe voortent.Fijn dat hij goed beviel!
Klittenband goed blijven schoonhouden zorgt voor langere levensduur. idd gras en pluizen er direct uithalen (google maar eens op klittenbandborstel) Bij wat goedkoper klittenband het wel uit de zon houden omdat het dan snel "verteert". Dan valt het na twee jaar zo uit elkaar. Succes!
Home is where I put my castle

susannevdw

Re: aanschaf nieuwe voortent: unico genua 280

Bericht door susannevdw » wo 9 jul 2014 16:28

Bedankt voor de tip klittenband borstel, ga er meteen 1 aanschaffen!! thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”