We zijn er bijna.

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: We zijn er bijna.

Bericht door TouranDriver455ts » ma 15 aug 2011 23:03

RE.gif

De oudste stad van Nederland en de satellietschotel en ontvanger (om mee te nemen natuurlijk) zijn er nog niet doorgedrongen ????
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: We zijn er bijna.

Bericht door peter s » ma 15 aug 2011 23:06

Yep gaat niet mee blij.gif
Geen gezeur met bomen die in de weg staan, geen haasten want ik moet dit of dat zien....
Belangrijke dingen zien we toch wel, zoals voetballen samen met anderen veel leuker.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12843
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: We zijn er bijna.

Bericht door Trina » wo 17 aug 2011 00:18

Kep ut gezien hoor. Uitzending gemist. thumbup.gif

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: We zijn er bijna.

Bericht door Wim Verso » di 23 aug 2011 00:20

Afgelopen avond weer gekeken, en wat me vanavond meteen opviel, de prachtige natuur op Sardinié.

De boottocht met die prachtige rotsen, een lust voor het oog. thumbup.gif

Het intervieuw met de mensen uit de kop van Noord-Holland, en het gezellige samenzijn met z'n allen, en de niet te vergeten Tappas avond.

Kan me best voorstellen, dat de mensen, niet alleen veel plezier met elkaar hebben, maar bovendien zéér genieten van de prachtige omgeving daar, kortom, ik heb van deze uitzending zéér genoten.

Een ding wat ik niet zo plezierig zou vinden, was de 18% helling, die de combinatie's moesten maken, naar de boot van Corsica, naar Sardinié, nu betrof het een helling dat je naar beneden moest, maar als het klimmend zou zijn, dan vraag ik me zo af, of iedere combinatie, die helling wel zou kunnen nemen, maar dat was vanavond in ieder geval niet aan de orde.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: We zijn er bijna.

Bericht door JPGeetje » di 23 aug 2011 10:03

RE.gif
Ik denk dat die helling van 18% voor weinig combinaties een probleem zal zij mits je kan blijven rollen en er genoeg tractie is. Ik vermoed ook dat het maar een klein stukje zal zijn want wat denk je van geladen vrachtauto's die toch ook gebruik van die boot kunnen maken aan de grote toegangspoorten te zien? Deze hebben ongetwijfeld meer last van zo'n helling dan wij met onze 3,5 ton aan gewicht. Vergelijk maar eens het aantal kilo's per pk/kw dat onze combi's neerzetten in vergelijkking met vrachtauto's.

Hoewel ik het een prima concept vind, voel ik me met mijn 57 toch nog een beetje te jong om met zo'n groep rond te trekken. 7 weken met de meute meelopen lijkt mij vooralsnog een beetje veel van het goede. Wellicht wel als ik straks de leeftijd van pensionada heb bereikt. Dan is het waarschijnlijk toch een prettige gedachte dat "alles geregeld is". Je plekkie is al geregeld en het geeft dan waarschijnlijk ook een geruststellend gevoel dat er nog een bezemwagen achter je zit voor als er onderweg iets mis gaat.
Voorlopig gaan we nog lekker met z'n tweeen en in principe op de bonnefooi.

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: We zijn er bijna.

Bericht door Wim Verso » di 23 aug 2011 10:42

RE.gif

Ik dacht Jan, dat het er vijf weken waren, gisteravond werd er nog gezegd tegen die twee noord-hollanders, waarvan die vrouw heimwee had, dat ze drie weken onderweg waren en er nog twee weken kwamen,maar misschien heb ik dat mis.

Ja, net wat je zeg, als je op die helling maar blijf rollen. :wink:
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: We zijn er bijna.

Bericht door JPGeetje » di 23 aug 2011 12:26

RE.gif
Helemaal waar Wim, stom.gif stom.gif
Ik was even in de bonen zullen we maar zeggen.
Maar ook dat vind ik al een hele poos scratch.gif

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Peteriba

Re: We zijn er bijna.

Bericht door Peteriba » di 23 aug 2011 12:27

Brrrrrrr, groepsreizen. Kan me voorstellen dat het voor anderen geweldig is, kwa veiligehid, gezelligheid en saamhorigheidsgevoel, maar het is niet mijn ding. Wel geniet ik van de mooie plaatjes en het relaxte gevoel van kamperen dat over wordt gebracht. Dus wel kijkplezier en een mooie route die ik ook wel eens zou willen bewandelen, maar dan alleen. :wink:

Zandkasteel

Re: We zijn er bijna.

Bericht door Zandkasteel » di 23 aug 2011 20:21

Ook al zijn wij niet de doelgroep (rond de 40), het lijkt me best gezellig zo'n reis. Doet me weer een beetje denken aan jeugdreizen die we voor ons trouwen maakten met een bus. Sommigen worden gewoon weer kind...ha.ha..lekker spelen met de douchen. Gein in de boot etc. Maar ik heb respect dat mensen van tegen de 80 nog dit aankunnen. Het is best vermoeiend, steeds weer alles goed in te pakken, beladen en op te breken. En dat in hoge temparaturen en modderplassen soms. Wat ik minder vindt is al die verplichte hapjes, soep, buffet etc maken. Is dit nu zo omdat het een tv programma is, of gaat dat altijd zo? Zijn er mensen met ervaring?

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: We zijn er bijna.

Bericht door Stoekie » di 23 aug 2011 21:21

Heb het helaas vorige week moeten missen maar heb er gisteren weer naar gekeken.
Prachtig om te zien hoe inventief sommige mensen toch zijn...... en dan bedoel ik die mensen die hun accu-boormachine, waarmee ze de caravanpootjes uitdraaien, tevens gebruiken als mixer thumbup.gif
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Irene

Re: We zijn er bijna.

Bericht door Irene » wo 24 aug 2011 12:49

Ik vind het ook prachtig. Ik hoop op die leeftijd ook nog zo vitaal te zijn.
En een groepsreis: lijkt mij gezellig op die leeftijd.
Tegenwoordig is ook op de camping iedereen behoorlijk op zichzelf, en zeker als er geen praatje via de kinderen loopt dan kan het voor de ouderen erg saai op de camping worden.
Sommigen gaan ook bewust in het hoogseizoen voor de aanspraak (of winkelen op zaterdag)

Ik teken ervoor over zo'n 15 jaar.....

Bianca34

Re: We zijn er bijna.

Bericht door Bianca34 » vr 26 aug 2011 20:16

Wijzelf zijn zeker nog niet zo oud maar vind het geweldig hoe die mensen zich prima redden en vermaken tijdens de reis. Hoop dat wij dat over een jaar of 30/40 ook mogen en kunnen!
Vind het trouwens wel jammer dat die ene man zijn lange lokken eraf heeft gehaald, dat lange haar maakte 'm zeker 10 jaar jonger :wink:

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: We zijn er bijna.

Bericht door Wim Verso » ma 29 aug 2011 16:25

Vanavond om 22.05 op nederland 1, kunnen we er weer voor gaan zitten, ter herinnering voor iedereen.

""We zijn er Bijna""
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: We zijn er bijna.

Bericht door Stoekie » ma 29 aug 2011 16:37

thumbup.gif
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: We zijn er bijna.

Bericht door Wim Verso » ma 29 aug 2011 23:04

Jammer, het was vanavond dus de laatste uitzending, maar ik heb er in ieder geval van genoten.

Het moet toch een mooie reis zijn geweest, Corsica en Sardinie, gezien de mooie opname's, ook vanavond weer.

Pannenkoekjes bakken en een geemotioneerde caravanner, toen bleek dat zijn trekhaak loszat en door de overige deelmemers met een vakkundig oog werd gerepareerd, ook dat hoort dus bij zo'n groepsreis en wat deze deelnemer dan ook zei, gelukkig ben ik met de groep op reis, want het zal je gebeuren als je alleen reist en je het niet opmerkt, dat je trekhaak loszit, wat zouden dan de gevolgen kunnen zijn.....................

Hoop dat we volgende zomer weer naar zo'n programma mogen kijken, ik vond deze reis dan ook vele malen mooier als voorheen de opname's van ""De Krim"" of met z'n allen naar ""Marokko""

Deze aflevering zat beter in elkaar dan de vorige reizen,maar dat is dan ook mijn mening.................. thumbup.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Willem H

Re: We zijn er bijna.

Bericht door Willem H » ma 29 aug 2011 23:13

Nu zijn we er scratch.gif .

lesja
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 26 jul 2010 21:14

Re: We zijn er bijna.

Bericht door lesja » di 30 aug 2011 11:29

ja we zijn er. zouden ze allemaal daar blijven wonen?? haha
dus de terugreis ga je zelf doen.
jammer want dan heb je de begeleiding niet meer
als er iets mis gaat en daarvoor ga je toch met een groepsreis mee?
of zie ik dat verkeerd.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7841
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: We zijn er bijna.

Bericht door Nimma » di 30 aug 2011 13:42

Best leuk om naar te kijken; "it's not my cup of tea" en ik ben wel blij dat ik niet mee hoef.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Sea Breeze

Re: We zijn er bijna.

Bericht door Sea Breeze » di 30 aug 2011 14:13

Potverdorie, gemist boos.gif
En dan was het ook nog eens de laatste aflevering, daar baal ik helemaal van.
Vind het een hele leuke serie en we hebben er sinds vorig jaar naar gekeken, toen reden de mensen in Marokko rond.
Vind het geweldig om deze mensen als pensionado's te zien en zoveel lol en humor ten toon spreiden.
Alleen daarom genieten wij al van dit programma, zal kijken of ik het op internet nog kan terugkijken.
http://beta.uitzendinggemist.nl/program ... n-er-bijna

lesja
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 26 jul 2010 21:14

Re: We zijn er bijna.

Bericht door lesja » di 30 aug 2011 15:21

RE.gif
je kunt het op internet bij omroep Max zelf terug kijken heb ik ook vanmorgen gedaan

Plaats reactie

Terug naar “Routes”