Stel we raken onze vouwwagen niet particulier kwijt?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Ansie

Stel we raken onze vouwwagen niet particulier kwijt?

Bericht door Ansie » wo 7 sep 2005 08:18

De titel zegt het al. Stel we raken onze vouwwagen niet particulier kwijt. Zou ik dan bv naar een vouwwagendealer kunnen gaan en zeggen van nou luister we stoppen met kamperen en we willen onze vouwwagen kwijt dat we hem daar dan kunnen "inruilen"? We hebben hem nu ivm onze nieuwe caravan anderhalve week te koop staan. Maar tot nu toe geen enkele reactie. En wil hem voor het einde van het jaar eigenlijk wel kwijt. ZOu dat op die manier kunnen? Ik vroeg me dat zomaar even af.

jo0207

Bericht door jo0207 » wo 7 sep 2005 09:03

Hem aan een dealer kwijt raken, daar zie ik niet meteen een probleem. De vraag is, welke prijs ga je ervoor krijgen. Ik vrees dat je daar niet veel van mag verwachten. Hij zal er wel mee weg kunnen, maar wil het risico zo laag mogelijk houden, er wordt immers geen nieuwe vouwwagen bij hem gekocht, en hij steekt er wel geld in, dus voor hem is het ook kwestie om die vouwwagen zo snel mogelijk te kunnen verkopen. Maar is het proberen waard natuurlijk.

Succes !!!!!

Gebruikersavatar
Bert64
Berichten: 252
Lid geworden op: wo 6 jul 2005 19:45
Locatie: Overijssel

Bericht door Bert64 » wo 7 sep 2005 09:50

Heb je marktplaats.nl al geprobeerd?
Bert
BMW X1 sDrive 20i High Executive, VDL Nedcar Edition
Hymer Eriba Nova 495 Luxus Line

Ansie

Bericht door Ansie » wo 7 sep 2005 12:11

@Jo0207 Ja idd de prijs zal dan wel erg tegenvallen. Maar wie weet raken we hem alsnog kwijt he.

@Bert64: Ja daar staat ie ook op. Heb hem op diversen sites gezet. En we wachten wachten wachten wachten wachten hihi.

Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 4 jul 2005 11:54
Locatie: Almelo/Ciudad Quesada, Rojales Spanje

Verkoop vouwwagen

Bericht door Fred » wo 7 sep 2005 21:26

Dag,
Voor mijn schoonmoeder ben ik eens naar een garagehouder gegaan met het verzoek haar auto van enkele jaren oud te verkopen. Mijn sch.moe had last van staar en vond autorijden van haar niet meer verantwoord.
De overwegingen van de ga.houder waren als volgt: als de waarde van de auto opweegt tegen de kosten,die ik moet maken en er voor mij een redelijke winst inzit, wil ik de auto wel verkopen.
De ga.houder moet meestal een (controle)beurt uitvoeren, garantie geven en adm.handelingen verrichten. Ik denk, dat het bij het laten verkopen van de vouwwagen ook zo gaat. De verkopende partij moet er brood inzien. Anders spreek je van "total loss"?
Wens je veel geluk.
Mhg, Fred
Er gaat altijd meer goed dan fout !

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » wo 7 sep 2005 23:27

Toen wij in het voorjaar opzoek waren naar een caravan heb ik ook gevraagd bij vouwwagen dealers of ik mijn jamet kon verkopen aan ze. Dat was geen probleem alleen geven ze er zo een verschrikkelijk lage prijs voor dat ik er bijna van moest lachen.
De verkoper raden mij aan om de vouwagen direct op marktplaats e.d. te zetten omdat ik er dan veel meer voor kon vragen.
En dat is toen ook gelukt.
Dus gewoon geduld, er komt er vanzelf wel 1.

Pure interesse waar sta je op marktplaats hoe kan ik je vinden ? Kennisen van ons zoeken nog een vouwagen, niet geschoten altijd mis.

groeten van Rene

Ansie

Bericht door Ansie » do 8 sep 2005 07:36

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... s&ID=56255.

Hier staat ie. En de pest is heb maar 2 foto's ervan. Had van de zomer op vakantie mooie foto's gemaakt maar die zijn we allemaal kwijt door een virus ARGH.

En ja we wachten nog ff geduldig af...maar ja baal wel van de dubbele kosten voor de stalling zo. Maar goed tis even niet anders

DJ

Bericht door DJ » do 8 sep 2005 18:09

ansie schreef:http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... s&ID=56255.

Hier staat ie. En de pest is heb maar 2 foto's ervan. Had van de zomer op vakantie mooie foto's gemaakt maar die zijn we allemaal kwijt door een virus ARGH.

En ja we wachten nog ff geduldig af...maar ja baal wel van de dubbele kosten voor de stalling zo. Maar goed tis even niet anders

mischien heb ik er langs gekeken, maar hoe oud is je vouwwagen al. ik denk dat jer er een behoorlijke prijs voor vraagt als ik de de foto's zie.

Ansie

Bericht door Ansie » vr 9 sep 2005 08:26

Hij is uit 93..Denk zelf dat ik ook te hoog zit...Maar dacht ja die matrassen die heeft niet iedereen. En ja ze mogen een bod uitbrengen..Hoop er toch wel een 800€ voor te krijgen.

Patje

Bericht door Patje » vr 9 sep 2005 08:58

Kampeerseizoen loopt op z'n einde. Wellicht meer succes in 't voorjaar :wink:

JJ

Bericht door JJ » vr 9 sep 2005 09:03

bel eens 2 vouwagen handelaren op, voor een richtprijs. Neem die prijs + stallingskosten + kleine opslag voor de moeite, en ga dan na of je 'm voor die prijs komend voorjaar denkt te kunnen verkopen. Zonee, dan aan de handelaar verkopen. Zoja, gewoon even geduld hebben. Nooit te snel willen verkopen, dat "ruiken" kopers ook.

Ansie

Bericht door Ansie » vr 9 sep 2005 09:19

Patje schreef:Kampeerseizoen loopt op z'n einde. Wellicht meer succes in 't voorjaar :wink:
Yep zit zeker wat in....dacht ik ook al aan nl...

Ansie

Bericht door Ansie » vr 9 sep 2005 09:20

JJ schreef:bel eens 2 vouwagen handelaren op, voor een richtprijs. Neem die prijs + stallingskosten + kleine opslag voor de moeite, en ga dan na of je 'm voor die prijs komend voorjaar denkt te kunnen verkopen. Zonee, dan aan de handelaar verkopen. Zoja, gewoon even geduld hebben. Nooit te snel willen verkopen, dat "ruiken" kopers ook.
Daar zat ik idd ook al aan te denken...En mochten we hem idd niet kwijt raken voor het voorjaar dan kan ik misschien een mooier prijsje malen...zal is ff gaan bellen...

jo0207

Bericht door jo0207 » vr 9 sep 2005 09:24

laat ff iets weten, thanks

Ansie

Bericht door Ansie » vr 9 sep 2005 09:25

Heb net even naar een dealer van vouwwagens gebeld en die zegt ook al 900€ is een mooie prijs. Hij staat te boek als 300 inkoop en 900 verkoop. En dan heb ik nog die lekkere dikke matrassen erin.

Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 4 jul 2005 11:54
Locatie: Almelo/Ciudad Quesada, Rojales Spanje

Vouwwagen

Bericht door Fred » vr 9 sep 2005 11:41

Dag Ansie,
Daar zit voor de handelaar nu het probleem. €600,= zit ertussen. Hij moet een beurt geven, garantie (al was het maar een half jaar), zijn eigen stallingskosten en zijn winst. Als de vouwwagen volgend voorjaar wordt verkocht, gaat de koper op zo'n wagen toch afdingen. Ik denk, dat er voor een handelaar weinig in zit. Toch lijkt dan het zelf verkopen in het voorjaar mij de beste oplossing.
Mhg, Fred
Er gaat altijd meer goed dan fout !

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » vr 9 sep 2005 13:00

Wat kost de stalling? 100 euro per jaar? Mooi laten staan tot volgend voorjaar. Dan heb je veel meer kans om hem voor een leuk bedrag te verkopen. niemand koopt op dit moment nog een kampeermiddel, het seizoen is over. Tenzij ze op zoek zijn naar een koopje.

DJ

Re: Stel we raken onze vouwwagen niet particulier kwijt?

Bericht door DJ » vr 9 sep 2005 13:53

ansie schreef:De titel zegt het al. Stel we raken onze vouwwagen niet particulier kwijt. Zou ik dan bv naar een vouwwagendealer kunnen gaan en zeggen van nou luister we stoppen met kamperen en we willen onze vouwwagen kwijt dat we hem daar dan kunnen "inruilen"? We hebben hem nu ivm onze nieuwe caravan anderhalve week te koop staan. Maar tot nu toe geen enkele reactie. En wil hem voor het einde van het jaar eigenlijk wel kwijt. ZOu dat op die manier kunnen? Ik vroeg me dat zomaar even af.

als je hem voor een paar 100 euro kwijt wil laat het hier dan even weten, mischien zijn er dan wel liefhebbers.

Ansie

Bericht door Ansie » vr 9 sep 2005 16:45

Voor 800 mogen ze hem komen halen van me DJ Lol. Dat is het uiterste lager ga ik niet. Weet niet of jij dat ook ziet als een paar honderd euro? :lol:

DJ

Bericht door DJ » vr 9 sep 2005 17:38

ansie schreef:Voor 800 mogen ze hem komen halen van me DJ Lol. Dat is het uiterste lager ga ik niet. Weet niet of jij dat ook ziet als een paar honderd euro? :lol:

ik hoop dat je er dat voor krijgt, maar een paar is 2 en ik geloof als de inkoop 300 euro bedraagt dat je er dat nog niet voor krijgt als je hem aan een dealer verkoopt. hij was van 1993 dus je moet het zo zien dat je tentdoek ook 12 jaar oud is, en wat geeft iemand voor een tent van 12 jaar, daar biljft dan nog een kleine aanhanger van over, waar je volgend jaar ook een mischtachterlicht op moet hebben, en heeft dat er nog iemand voor over. Alleen volgend jaar
( als je hem dan nog niet verkocht hebt) hang eens een blaadje op een prikbord waar veel jeugd van een jaar of 19 komt, die willen nog wel eens een bedrag uitgeven, want die gaan me een man of 8 3 weken naar een camping, dus dat is 100 de man die willen nog wel eens zo'n bedrag neertellen voor een oud dingetje.

JJ

Bericht door JJ » di 13 sep 2005 16:04

Misschien de KCK beurs voor gebruikte caravans en vouwwagens in Zeewolde proberen? Daar kunnen particulieren verkopen, en op zo'n beurs komen meestal best wat mensen af. Zie gesponsorde link op deze site.

Ansie

Bericht door Ansie » di 4 okt 2005 17:24

We zijn hem kwijt....we ruilen hem in voor een voortent. We moeten natuurlijk wel het nodige bijleggen maar ja dat hadden we ingecalculeerd. Maar nu nog ff een vraagje. Het duurt nog wel een week of 4 voor dat ie binnen is. Stel ik laat hem staan op marktplaats en er komt nog een geinteresseerde en ik kan hem alsnog verkopen. KAn dat dan? Of zit ik nu al vast aan de dealer van onze voortent?

Is wel makkelijk als ik dat zou weten want dan kan ik alle advertenties stop zetten of nog niet.

JJ

Bericht door JJ » di 4 okt 2005 17:28

ansie schreef:We zijn hem kwijt....we ruilen hem in voor een voortent. We moeten natuurlijk wel het nodige bijleggen maar ja dat hadden we ingecalculeerd. Maar nu nog ff een vraagje. Het duurt nog wel een week of 4 voor dat ie binnen is. Stel ik laat hem staan op marktplaats en er komt nog een geinteresseerde en ik kan hem alsnog verkopen. KAn dat dan? Of zit ik nu al vast aan de dealer van onze voortent?

Is wel makkelijk als ik dat zou weten want dan kan ik alle advertenties stop zetten of nog niet.
hangt van de deal met de dealer af. als hij een hele goede deal heeft gemaakt (en jullie dus niet), en het is vastgelegd, in principe niet. Maar voor hetzelfde geld heeft hij een voor julie redelijke prijs berekend (waarin ook een stukje korting opde voortent in zit), en dan is hij blij als het niet hoeft, want hij moet 'm ook weer verkopen natuurlijk.

Als je niets inruilt betaal je natuurlijk wel weer de hoofdprijs voor de tent.

Bel 'm even, en vraag het, vraag dan meteen naar evt een kleine korting op de voortent als je niets inruilt. Ik heb zoiets gedaan met aankoop auto en uiteindelijk via marktplaats voor veel meer verkocht.

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » wo 5 okt 2005 08:21

ansie schreef:We zijn hem kwijt....we ruilen hem in voor een voortent. We moeten natuurlijk wel het nodige bijleggen maar ja dat hadden we ingecalculeerd. Maar nu nog ff een vraagje. Het duurt nog wel een week of 4 voor dat ie binnen is. Stel ik laat hem staan op marktplaats en er komt nog een geinteresseerde en ik kan hem alsnog verkopen. KAn dat dan? Of zit ik nu al vast aan de dealer van onze voortent?

Is wel makkelijk als ik dat zou weten want dan kan ik alle advertenties stop zetten of nog niet.
Hoi Ansie, als je een deal heb gemaakt met de caravan boer, mbt de voortent zou ik hem gewoon van marktplaats afhalen, het is nu toch geregeld.

Ps mooie deal kunnen maken ?

Groeten van Rene

Ansie

Bericht door Ansie » wo 5 okt 2005 09:21

Thanks Diesel. Mwa gaat wel. Maar ja die mens heeft ook nog kosten te maken eer ie in de verkoop kan he. En wij zijn al blij dat ie onder de voet uit is. Want om nog te wachten tot het voorjaar heb ik geen zin in. Dit word ie iig.


Afbeelding

ps: We krijgen wel andere gordijntjes. Dus hij is net niet precies hetzelfde

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”