Nieuw modellen 2011 Eriba

Hier gaat het om nieuws, noviteiten en de laatste ontwikkelingen in caravanland.
Plaats reactie
Daan_caravan

Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door Daan_caravan » za 19 jun 2010 21:39

De nieuwe modellen van Eriba zijn uit. Voor 2011. De zomer van 2010 moet nog beginnen, maar ze zijn er wel.
Klik hier om de modellen te bekijken.

Overigens snap ik niet wat er handig is om nu al je modellen bekend te maken. Mensen zijn er niet mee bezig en je modellen van het huidig jaar verliezen al waarde. weenie.gif scratch.gif

De nieuwe carado modellen zijn hier te bekijken.

Groet, Daan

(hoopt dat Fendt en Hobby nu eerder zijn dan september. Het is toch leuk nieuwe modellen.) haphop.gif

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door Stoekie » za 19 jun 2010 22:22

Prachtig...... de nieuwe Nova-S......... WOOOOOWW love.gif
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door RogerB » za 19 jun 2010 23:28

Ook de Sporting is prachtig, vooral het interieur.
Nu zullen de andere merken ook wel hun nieuwe modellen vroeger presenteren.
Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe Wilk s3 en s4. Ik heb in een duits caravantijdschrift gelezen dat Wilk met een totaal vernieuwde s3 en s4 komt. Het exterieur zal veel op de huidige s5 gaan lijken. Ook veranderd Wilk de modelnamen.
Groeten, Roger

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door kc » ma 21 jun 2010 09:34

De nieuwe modellen van Eriba zijn uit. Voor 2011.
(nog) Niet voor de Touring-modellen, wel de andere + de Feeling.
Die laatste kan ook besteld worden met een groot hefdak waarin zich nog een 2 persoons slaapplaats bevindt.

Nieuwe trend ? Op vraag van (vele ?) kopers ?
Zie ook : viewtopic.php?f=18&t=10983 : een T.E.C. HOCH2
Overigens snap ik niet wat er handig is om nu al je modellen bekend te maken. Mensen zijn er niet mee bezig en je modellen van het huidig jaar verliezen al waarde. weenie.gif scratch.gif
Ik vind dat ook een eigenaardige en spijtige 'trend' (?) .
Straks wordt modeljaar 2012 op 2 januari 2011 gepresenteerd....

Koen

Ab
Moderator
Berichten: 26770
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door Ab » ma 21 jun 2010 10:20

Echt vreemd is dat ook weer niet.
Dat de nieuwe modellen getoond worden, zegt nog niks over de leverbaarheid ervan.

Ik kocht in september op een beurs een nieuw modeljaar caravan..Hij werd in Maart het jaar daarop pas geleverd.
Ik denk dat dit voor de Eriba's ook wel opgaat.
Als je in 2011 een nieuw model wil gaan leveren, moet je als fabriek dat nu allang op de rails hebben qua produktie.
En als je nu die nieuwe prototypes niet showt, kan je in Januari niet beginnen met uitleveren.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Daan_caravan

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door Daan_caravan » ma 21 jun 2010 11:31

September is wel een heel verschil met juni. Hobby en Fendt bijvoorbeeld, tonen altijd pas hun modellen in september. Die beginnen ook in januari met de productie.

Louis
Berichten: 206
Lid geworden op: za 6 sep 2008 21:09
Locatie: Breda

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door Louis » ma 21 jun 2010 17:49

Klopt niet helemaal Daan, Hobby begint na de bouwvakvakantie met de productie van het nieuwe modeljaar, als je er op staat kan hij voor januari van het volgend jaar geleverd worden, wat natuurlijk niet slim is, want dat scheelt je een jaar op je kenteken.
Ook de nieuwe modellen worden in juni- juli al getoond aan de dealers, aan de klanten inderdaat pas in oktober tijdens de Dortdrecht open.
In het Franse blad Carvanning staan in het julinummer de meeste Europese merken met hun nieuwe modellen met foto´s.
Dat het in Nederland allemaal zo lang duurt heeft te maken met het fei dat we in mijn ogen, in Nederland geen echt goed caravanblad hebben.
Ik ben er op twee geabonneerd, de KCK en Caravannen, maar beide lopen achter de feiten aan wat nieuws betreft.
Het caravan seizoen loopt in Nederland wat achter, in Duitsland is het allemaal wat eerder bekent, ook de beurs in Dusseldorf is een van de eerste in Europa.
Peugeot 308 SW 2016
Als de zon schijnt een Rewaco trike 1.6 115pk
Voor de dame een Opel Mokka 1.4 turbo
Bursner Nexxo 569 30 years edition

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19821
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door Daphne » ma 21 jun 2010 21:59

Het is helemaal niet zo gek dat er al nieuwe modellen zijn. De link van Daan is naar een caravandealer die zijn klanten al probeert warm te maken voor de nieuwe modellen. Eriba/Hymer heeft nog helemaal niets op de website staan voor 2011, maar heeft al wel de nieuwe modellen aan de dealers getoond.

De kijkers die in juni voor een nieuwe caravan komen kijken zijn niet geïnterresseerd in een 2010 model, behalve dan voor showroommodellen en tenzij er een flinke korting tegenover staat. En in 2009 en begin 2010 zijn alle 2010 modellen al gekocht door de kopers. Sommige modellen kunnen daarom ook niet eens meer worden aangeboden omdat de productie van dat model al klaar is en moet men wachten tot het volgende jaar.

Zoals als Ab al schreef is de productieplanning voor volgend jaar al helemaal rond, en voor een dealer is het natuurlijk fijn te weten hoeveel caravans zij op voorhand al kunnen bestellen bij de fabriek.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Daan_caravan

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door Daan_caravan » ma 21 jun 2010 22:13

Louis,

Dat klopt inderdaad wel. De hobby vindt ik meestal in augustus ergens op internet. Natuurlijk ligt alles al klaar.
Dat is met ieder product zo. Vaak weet je ook wel wat er ongeveer komt. De oneven jaren bij Hobby betekenen altijd een ingrijpende wijziging. Dit jaar gaat het front eraan. Nu ga ik off topic. :wink:

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door kc » di 22 jun 2010 10:10

De kijkers die in juni voor een nieuwe caravan komen kijken zijn niet geïnterresseerd in een 2010 model, behalve dan voor showroommodellen en tenzij er een flinke korting tegenover staat. En in 2009 en begin 2010 zijn alle 2010 modellen al gekocht door de kopers. Sommige modellen kunnen daarom ook niet eens meer worden aangeboden omdat de productie van dat model al klaar is en moet men wachten tot het volgende jaar.
Eerst verwonderde het mij ook dat een voorstelling van de nieuwe modellen al in juni gebeurt. Ik dacht ook dat het pas op gang kwam vanaf eind augustus (Duitsland, Dusseldorf).
Maar jouw uitleg overtuigt me van het tegendeel.
Het is blijkbaar niet hetzelfde zoals in de auto-industrie, waar je een auto als het ware 'naar wens' kan samenstellen en 2 à 3 maanden later wordt die "vers gemaakt" afgeleverd.
In de auto-industrie gaat het over minstens 10.000 stuks tot ruim meer dan 100.000 van hetzelfde model in 1 jaar. Inbegrepen alle mogelijkheden qua opties, uitrusting, motor, versnellingsbak, etc.
Ik denk niet dat er van één en hetzelfde caravanmodel 10.000 stuks worden verkocht (bijvoorbeeld Eriba Puck in al zijn mogelijkheden qua kleuren, met of zonder verwarming, etc).

Koen

BeeWee

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door BeeWee » di 22 jun 2010 12:07

Sommige merken houden al begin mei een presentatie voor hun nieuwe modellen aan de dealers en de pers. Op de Caravan Salon worden alle nieuwe modellen aan het publiek gepresenteerd, maar de dealers hebben hun voorraden dan allang besteld. De fabrieken houden zelf geen voorraden meer aan dus de dealers moeten vroeg bestellen zodat ze rond de Kampeer & Caravan Jaarbeurs al de nodige nieuwe modellen in hun showroom hebben. Maar sommige dealers vinden januari vroeg genoeg, dus zo kun je wel eens wat verschillen tegen komen..

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door RogerB » di 22 jun 2010 13:25

Bürstner heeft ook al model 2011 gepresenteerd: http://www.caravans.net/article.php/bur ... nto-140610.
Groeten, Roger

Ab
Moderator
Berichten: 26770
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door Ab » di 22 jun 2010 17:55

kc schreef:
Het is blijkbaar niet hetzelfde zoals in de auto-industrie, waar je een auto als het ware 'naar wens' kan samenstellen en 2 à 3 maanden later wordt die "vers gemaakt" afgeleverd.

Koen
Toch wel.. Toen wij onze caravan kochten, had mijn echtgenote specifieke wensen voor de bekleding. Er zit nu dus bekleding in, die eigenlijk in een ander model thuishoort. Hetzelfde voor de gordijnstof en dekbedovertrekken.
Mijn wensen waren: 2 extra serviceluiken, citywateraansluiting, buitengasaansluitng + tv-stekker, en nog een boel kleine dingen als een stopcontact onder het bed enz.

Het werd op de fabriek allemaal netjes ingebouwd.
Het duurde alleen wat langer dan 2-3 maanden, de levertijd was meer dan een half jaar.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19821
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door Daphne » di 22 jun 2010 17:58

kc schreef:
Het is blijkbaar niet hetzelfde zoals in de auto-industrie, waar je een auto als het ware 'naar wens' kan samenstellen en 2 à 3 maanden later wordt die "vers gemaakt" afgeleverd.
Een caravan kun je ook wel naar wens samenstellen en de ene fabrikant is daar flexibeler in dan de ander. En je moet er wel op tijd bij zijn. Wij hebben onze Eriba ook kunnen aanpassen naar wens omdat de caravan wel in de planning stond maar nog niet in productie was genomen (bestelling door ons in maart en productie in april). Zou de productielijn van dat type caravan klaar zijn zal je het moeten doen met wat er is en zou een dealer nog wat aanpassingen kunnen doen of je wacht tot de volgende keer dat de caravan in productie wordt genomen en dat kan wel eens een jaar later zijn.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door kc » wo 23 jun 2010 08:55

Ik heb me niet goed uitgedrukt... hebben jullie echt niet tussen de regels kunnen lezen wat ik bedoelde / vermoedde whistle.gif :oops: :wink:

De zin zou moeten zijn : """Het is blijkbaar niet hetzelfde zoals in de auto-industrie, waar je een auto als het ware 'naar wens' kan samenstellen en 2 à 3 maanden later wordt die "vers gemaakt" afgeleverd.
En dit het hele jaar door tot er een face-lift of modelwisseling is."""
stom.gif stom.gif

Ab en Daphne : jullie uitleg is duidelijk thumbup.gif
Je moet dus blijkbaar met heel concrete wensen en ideeën ruim op voorhand bestellen.
De caravanbeurzen in oktober - november kunnen al aan de (te) late kant zijn.

zwaaien.gif

Koen

Ab
Moderator
Berichten: 26770
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door Ab » wo 23 jun 2010 21:29

Dat laatste weet ik niet.
Als je bij een dealer binnenloopt, zal hij uiteraard liever een caravan uit z'n voorraad te verkopen, dan eentje met veel opties en/of aanpassingen weer bij de fabriek te gaan bestellen. Maar dat zal best mogelijk blijven lijkt me.

De meeste wensen (misschien afgezien van meubelbekleding) kan hij zelf ook in een verder standaard caravan aanbrengen.
Daar zit dan ook vaak wel een stukje onderhandelingsruimte. :wink:
Vooral als de caravan al een jaar of meer in de showroom heeft gestaan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1918
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Nieuw modellen 2011 Eriba

Bericht door Ad » do 24 jun 2010 15:11

Ab schreef:De meeste wensen (misschien afgezien van meubelbekleding) kan hij zelf ook in een verder standaard caravan aanbrengen.
Daar zit dan ook vaak wel een stukje onderhandelingsruimte. :wink:
Vooral als de caravan al een jaar of meer in de showroom heeft gestaan.
Pas daar wel mee op met die showroom modellen, Jan de Slooper met vrouw en kinderen zijn ook in deze caravan geweest!
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in caravanland”