Permanent wonen stacaravan

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
Kosheen

Permanent wonen stacaravan

Bericht door Kosheen » do 4 sep 2008 00:02

Hallo,

Binnen enkele jaren zouden wij graag in Zuid-Frankrijk of Spanje gaan wonen in een stacarvan. Ons wettige verblijfplaats zouden we wel in België houden. Kan iemand ons informatie geven over campings waar het mogelijk is om een gans jaar te verblijven en je eigen stacarvan te zetten. Of eventueel daar te kunnen kopen. Liefst in de omgeveing van St-Tropez of in Spanje: Benidorm.

Alvast bedankt.

Swagmanneke

Permanent wonen stacaravan

Bericht door Swagmanneke » do 4 sep 2008 19:28

Ik kan niet antwoorden , maar ben ook wel geintreseerd daarom dit eigenlijk nietszeggend antwoord. zo krijg ik ook de meldingen binnen.

Patrick

Bericht door Patrick » do 4 sep 2008 21:16

Hallo,

Een tijd geleden heb ik weken op het net gezeten om hetzelfde te zoeken.
Ik ga jullie denkelijk ontgoochelen, tenzij ik mijn werk niet goed gedaan heb.

Resultaat:
Ik heb er zo goed als geen gevonden. Eéntje in Nimes en die ligt op +/- 6km van het centrum van Nimes. Of er in de buurt winkels en zo zijn weet ik niet, ik ben er nooit geweest. Ik informeerde mij bij de camping via telefoon en kreeg te horen dat ik maar eerst eens ter plaatse moest gaan kijken. Dit stemde me toch tot nadenken, wat was er dan???
Het noorden van Spanje is al even dun bezaaid met campings die het hele jaar door open zijn. Ik denk dat de oorzaak hiervoor te zoeken is bij het weer. Men mag niet vergeten dat het weer in de winter daar niet zo schitterend is. Hierdoor komen er ook weinig of geen toeristen. Heeft het dan zin om een camping open te houden voor enkele mensen? Ik denk het niet.
Als je campings zoekt die het hele jaar open zijn en min of meer een goed weer garantie wil moet je gewoon naar het zuiden van Spanje trekken. Een stacarvan daar zelf plaatsen zal een moeilijke en gevaarlijke zaak kunnen worden.
Moeilijk: ze zetten zelf chalets en verhuren die, dus...
Gevaarlijk: de bouwwoede die daar heerst, van vandaag op morgen stoppen ze de uitbating van de camping en verkopen het aan de bouwpromotoren en wat dan met de stacaravan?

Misschien een klein beetje licht op het einde van de tunnel.
Men geeft er zo maar geen bouwvergunningen meer af en illegale bouwsels worden zonder pardon afgebroken. Maar hoelang gaan ze dit uithouden???

Eén raad: denk hierover eens goed na !!!!!

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”