Batterij dilemma
-
- Berichten: 309
- Lid geworden op: wo 20 mei 2015 22:05
- Locatie: Rheine (D)
Re: Batterij dilemma
Even verder breien op bovengenoemd rekensommetje:
18v x 5Ah = 90Wh (x 3 accu's is 270Wh). .. dan zou de mover 27Wh per minuut moeten gebruiken om zich voort te bewegen.
Als je deze accu's in 10 minuten leeg kunt trekken, zullen ze dus 270Wh / (1/6h) = 1620W aan vermogen leveren.
18v x 5Ah = 90Wh (x 3 accu's is 270Wh). .. dan zou de mover 27Wh per minuut moeten gebruiken om zich voort te bewegen.
Als je deze accu's in 10 minuten leeg kunt trekken, zullen ze dus 270Wh / (1/6h) = 1620W aan vermogen leveren.
Buien vallen niet.
Re: Batterij dilemma
Vinden jullie het goed als ik er mee stop?
Deze regel hieronder van VSO is ""op zijn minst wat discutabel"
In theorie kan je met elke accu de mover aan de praat krijgen, Dan stel ik dat de gewenste tijd 10 minuten genoeg is om je caravan te "bewegen" van positie A naar positie B
Ik stel dat je met 3 boormachine accu's genoeg Ampere kan leveren om die 10 minuten tijd te overbruggen, in theorie. deze batterijen zijn bv 18v en 5Ah
= 18v x 5Ah = 90W (x 3 accu's is 240W) .. dan zou de mover 24W per minuut moeten gebruiken om zich voort te bewegen.
Oke ik oversimplificeer het geheel wel maar onmogelijk is het niet .. want tegenwoordig gebruiken ze ook meerdere accu's voor zaagtafels en cirkelzagen en die motoren zijn nagenoeg even krachtig als een mover
Hieruit concludeer ik dat je geen flauw benul hebt van de aanloopstroom of startstroom die een mover KAN trekken.
Dan bedoel ik dus in zware omstandigheden.
Een movertje kan dan zomaar 80-100 Ampere trekken hoor... heuveltje op/modderig en zompig grasveldje etc.
Eigenlijk zelfs nog meer, sommige movers hebben een startstroom van ruim over de 100 Ampere, die komen ook niet weg met een kleine accu.
Wat wel eens zou kunnen kloppen is als je de movermotoren onbelast laat draaien...maar wat heb je daaraan??
Als jij denkt dat je op die manier een mover zou kunnen voeden moet je dat maar blijven denken..
Je komt er vanzelf achter als je ooit zelf aan een mover begint.
Maar... ik zou stoppen...
Deze regel hieronder van VSO is ""op zijn minst wat discutabel"
In theorie kan je met elke accu de mover aan de praat krijgen, Dan stel ik dat de gewenste tijd 10 minuten genoeg is om je caravan te "bewegen" van positie A naar positie B
Ik stel dat je met 3 boormachine accu's genoeg Ampere kan leveren om die 10 minuten tijd te overbruggen, in theorie. deze batterijen zijn bv 18v en 5Ah
= 18v x 5Ah = 90W (x 3 accu's is 240W) .. dan zou de mover 24W per minuut moeten gebruiken om zich voort te bewegen.
Oke ik oversimplificeer het geheel wel maar onmogelijk is het niet .. want tegenwoordig gebruiken ze ook meerdere accu's voor zaagtafels en cirkelzagen en die motoren zijn nagenoeg even krachtig als een mover
Hieruit concludeer ik dat je geen flauw benul hebt van de aanloopstroom of startstroom die een mover KAN trekken.
Dan bedoel ik dus in zware omstandigheden.
Een movertje kan dan zomaar 80-100 Ampere trekken hoor... heuveltje op/modderig en zompig grasveldje etc.
Eigenlijk zelfs nog meer, sommige movers hebben een startstroom van ruim over de 100 Ampere, die komen ook niet weg met een kleine accu.
Wat wel eens zou kunnen kloppen is als je de movermotoren onbelast laat draaien...maar wat heb je daaraan??
Als jij denkt dat je op die manier een mover zou kunnen voeden moet je dat maar blijven denken..
Je komt er vanzelf achter als je ooit zelf aan een mover begint.
Maar... ik zou stoppen...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Batterij dilemma
Hahaha. Ja idd
Ik kan mijn auto starten met de batterijen uit de afstandbestuurbare auto van mijn zoontje...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik kan mijn auto starten met de batterijen uit de afstandbestuurbare auto van mijn zoontje...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Batterij dilemma
Als je er genoeg in serie en parallel zet ;-)
Met een accu van een accuboormachine kan het wel blijkt hier uit maar met een diesel zal het wel niet lukken ;)
https://youtu.be/n_3lVdqePBY
Met een accu van een accuboormachine kan het wel blijkt hier uit maar met een diesel zal het wel niet lukken ;)
https://youtu.be/n_3lVdqePBY
-
- Berichten: 309
- Lid geworden op: wo 20 mei 2015 22:05
- Locatie: Rheine (D)
Re: Batterij dilemma
RE.gif
Ik had het eigenlijk wel willen zien zonder de startaccu. Deze diende eigenlijk weer als buffer.
Ik had het eigenlijk wel willen zien zonder de startaccu. Deze diende eigenlijk weer als buffer.
Buien vallen niet.
Re: Batterij dilemma
Precies, accu loskoppelen en dan nog een keer proberen ;)
Re: Batterij dilemma
shit Chris en ik begon net in de garage te rommelen om alle boormachine accu's te verzamelenChris schreef: ↑vr 22 jun 2018 17:13Vinden jullie het goed als ik er mee stop?
Deze regel hieronder van VSO is ""op zijn minst wat discutabel"
In theorie kan je met elke accu de mover aan de praat krijgen, Dan stel ik dat de gewenste tijd 10 minuten genoeg is om je caravan te "bewegen" van positie A naar positie B
Ik stel dat je met 3 boormachine accu's genoeg Ampere kan leveren om die 10 minuten tijd te overbruggen, in theorie. deze batterijen zijn bv 18v en 5Ah
= 18v x 5Ah = 90W (x 3 accu's is 240W) .. dan zou de mover 24W per minuut moeten gebruiken om zich voort te bewegen.
Oke ik oversimplificeer het geheel wel maar onmogelijk is het niet .. want tegenwoordig gebruiken ze ook meerdere accu's voor zaagtafels en cirkelzagen en die motoren zijn nagenoeg even krachtig als een mover
Hieruit concludeer ik dat je geen flauw benul hebt van de aanloopstroom of startstroom die een mover KAN trekken.
Dan bedoel ik dus in zware omstandigheden.
Een movertje kan dan zomaar 80-100 Ampere trekken hoor... heuveltje op/modderig en zompig grasveldje etc.
Eigenlijk zelfs nog meer, sommige movers hebben een startstroom van ruim over de 100 Ampere, die komen ook niet weg met een kleine accu.
Wat wel eens zou kunnen kloppen is als je de movermotoren onbelast laat draaien...maar wat heb je daaraan??
Als jij denkt dat je op die manier een mover zou kunnen voeden moet je dat maar blijven denken..
Je komt er vanzelf achter als je ooit zelf aan een mover begint.
Maar... ik zou stoppen...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Batterij dilemma
RE.gif
Je had er nog een vrachie liggen, in allerlei soorten en maten...
Laat maar liggen...
pfff... net bekomen van mijn "bozigheid"....
Je had er nog een vrachie liggen, in allerlei soorten en maten...
Laat maar liggen...
pfff... net bekomen van mijn "bozigheid"....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Batterij dilemma
RE.gif
maar Chris!!: "oke je snapt het blijkbaar niet .. geeft niet"
maar Chris!!: "oke je snapt het blijkbaar niet .. geeft niet"
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB