Na zo veel regen, wind en kou ik eindelijk verder kunnen gaan met mijn opknappertje.
Er zitten al wat meranti latten ipv sierstrips op bevestigd, een raamrubber en 'kozijn' vervangen en een deel van de daklijst oopnieuw gekit.
Ik heb een vraag over het pimpen van de buitenkant.
Weet iemand of het mogelijk is om hem helemaal aluminium kleur te schuren?
Ik ben bang dat ik er met een slijptol misschien te veel beschadig en met een gewone schuurmachine jaren bezig ben.
Weet iemand ook of ik bij een caravandealer of garage rvs schroefjes van 2/2,5 kan vinden met een kopmaat van 6 of minder.
Ik krijg mijn inlegbies niet over grotere
Groetjes,
Ester
schuren
Re: schuren
Buitenkant schuren daat is mogelijk.
Doe het in ieder geval niet met de slijptol die is om te slijpen en niet om te schruren, je zit zo door de beplating heen.
Schuren kan, maar wil je een mooi resultaat dat beginnen met korrel 80 en dan opbouwen naar 400 et stapjes van 40-50 op een excentrische machine, je moet dus alles een paar heer behandelen. Tevens zitten er veel richeltjes en randjes waar je moeilijk bij komt.
Daarna zou je het aluminium moeten polijsten als je het glimmend wil krijgen en houden.
Het kan, maar weet waar je aan begint.
Doe het in ieder geval niet met de slijptol die is om te slijpen en niet om te schruren, je zit zo door de beplating heen.
Schuren kan, maar wil je een mooi resultaat dat beginnen met korrel 80 en dan opbouwen naar 400 et stapjes van 40-50 op een excentrische machine, je moet dus alles een paar heer behandelen. Tevens zitten er veel richeltjes en randjes waar je moeilijk bij komt.
Daarna zou je het aluminium moeten polijsten als je het glimmend wil krijgen en houden.
Het kan, maar weet waar je aan begint.
Re: schuren
bedankt!
Het liever niet, maar het project mag jaren duren
Het liever niet, maar het project mag jaren duren
Re: schuren
Hallo Ester,
Bij veel aluminium strips worden RvS schroefjes toegepast met een “lens” (=iets bolle) kop. Ik heb wel eens vernomen dat die een stijlere “kraag” voor het verzonken gat zouden hebben. Bij de grotere Praxis zaken zijn sinds een paar jaren weer schroeven los uit grijpbakken te koop. Moet je per gewicht en produktnummer stickers op een doorzichtig zakje plakken. Ook groot RvS assortiment. Effe tellen wat je nodig hebt. Plus een aantal extra, want RvS schroefjes knappen makkelijk af! Om te zorgen dat de kop diep genoeg in het profiel zinkt (voor je bies) zou je misschien met een grotere staalboor het gat een halve mm dieper verzinken. De hoekpunt van een stalen boor is gelijk aan de kraag van zo’n schroefje.
Dat laatste is een behoedzaam werkje want je zit er zo helemaal door heen. Succes!
Bij veel aluminium strips worden RvS schroefjes toegepast met een “lens” (=iets bolle) kop. Ik heb wel eens vernomen dat die een stijlere “kraag” voor het verzonken gat zouden hebben. Bij de grotere Praxis zaken zijn sinds een paar jaren weer schroeven los uit grijpbakken te koop. Moet je per gewicht en produktnummer stickers op een doorzichtig zakje plakken. Ook groot RvS assortiment. Effe tellen wat je nodig hebt. Plus een aantal extra, want RvS schroefjes knappen makkelijk af! Om te zorgen dat de kop diep genoeg in het profiel zinkt (voor je bies) zou je misschien met een grotere staalboor het gat een halve mm dieper verzinken. De hoekpunt van een stalen boor is gelijk aan de kraag van zo’n schroefje.
Dat laatste is een behoedzaam werkje want je zit er zo helemaal door heen. Succes!
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive
Re: schuren
Met korrel 80 schuren is veel te grof.
Korrel 80 is bedoeld om roestplekken/oxidatieplekken kaal te schuren zodat deze weer glad geplamuurd kunnen worden.
Het is een kwestie van dood schuren met korrel 180 of meer. Kale plekken die ontstaan eerst in de grondverf zetten en egaal schuren met de omgeving welke niet in de grondverf is gezet.
Wil je hem verven dan zal korrel 220 voldoende zijn.
Ga je spuiten dan met korrel 400 schuren.
Een meer deskundige zal me verbeteren indien nodig.
Frans
Korrel 80 is bedoeld om roestplekken/oxidatieplekken kaal te schuren zodat deze weer glad geplamuurd kunnen worden.
Het is een kwestie van dood schuren met korrel 180 of meer. Kale plekken die ontstaan eerst in de grondverf zetten en egaal schuren met de omgeving welke niet in de grondverf is gezet.
Wil je hem verven dan zal korrel 220 voldoende zijn.
Ga je spuiten dan met korrel 400 schuren.
Een meer deskundige zal me verbeteren indien nodig.
Frans
Re: schuren
voor de aluminium deuren Land rover heb ik polijst schijven van de action gebruikt zit een blauwe en een rode in een verpakking.
wel voorzichtig doen maar gaat goed.
wel voorzichtig doen maar gaat goed.
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)
Re: schuren
Wil je alluminium mooi krijgen dan is korrel 400 nog veel te grof.
De laatste schuurbeurt moet dan met korrel 1000.
Daarna polijsten.
Maar weet waar je aan begint..
Het is een heidens karwei..en om het mooi te houden vergt het ook veel onderhoud.
Ik heb ooit eens iemand een Airstream helemaal zien polijsten. Heel mooi geworden, maar veel werk.
De laatste schuurbeurt moet dan met korrel 1000.
Daarna polijsten.
Maar weet waar je aan begint..
Het is een heidens karwei..en om het mooi te houden vergt het ook veel onderhoud.
Ik heb ooit eens iemand een Airstream helemaal zien polijsten. Heel mooi geworden, maar veel werk.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.