Fietsendrager op trekhaak in Frankrijk.
Fietsendrager op trekhaak in Frankrijk.
Zijn er in Frankrijk voorschriften voor het gebruik van een fietsendrager OP de trekhaak met name de snelheid.
Kan je de fietsen beschermen met een hoes, of komen daardoor er grote krachten te staan op de bevestiging van de fietsen/trekhaak.
Je zou kunnen stellen dat de wind door de fietsen heen moet kunnen blazen.
Wordt de (nederlandse) witte kentekenplaat op de trekhaak bij de tolpoorten gezien als een "auto met aanhangwagen" met daardoor een hoger tolbedrag.
Wie heeft ervaring met het rijden met twee fietsen OP de trekhaak dmv een fietsendrager?
Kan je de fietsen beschermen met een hoes, of komen daardoor er grote krachten te staan op de bevestiging van de fietsen/trekhaak.
Je zou kunnen stellen dat de wind door de fietsen heen moet kunnen blazen.
Wordt de (nederlandse) witte kentekenplaat op de trekhaak bij de tolpoorten gezien als een "auto met aanhangwagen" met daardoor een hoger tolbedrag.
Wie heeft ervaring met het rijden met twee fietsen OP de trekhaak dmv een fietsendrager?
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op za 17 mar 2018 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast i.v.m. zoekfunctie
Reden: Titel aangepast i.v.m. zoekfunctie
-
- Berichten: 6220
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Fietsendrager OP trekhaak in Frankrijk.
Het feit dat er fietsen op de kogel rusten maakt t nog geen auto met aanhanger.
En gezien de fietsen achterop de auto rusten zal de druk door de rijwind wel meevallen.
Verder word in Frankrijk het wel of niet meevoeren van een aanhanger beoordeeld door sensoren in het wegdek en aan de zijkant van de rijbaan en niet door een kentekenplaat achter op de auto.
En gezien de fietsen achterop de auto rusten zal de druk door de rijwind wel meevallen.
Verder word in Frankrijk het wel of niet meevoeren van een aanhanger beoordeeld door sensoren in het wegdek en aan de zijkant van de rijbaan en niet door een kentekenplaat achter op de auto.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Fietsendrager OP trekhaak in Frankrijk.
Maakt inderdaad niets uit. Kost ook niet extra in de tol. Let er wel op dat de fabrikant van de fietsendrager vaak ook een maximale snelheid opgeeft. Veel 130km/u.
Een hoes zou ik niet doen. Gaat alleen maar klapperen en je zicht wordt ook slechter naar achteren.
Een hoes zou ik niet doen. Gaat alleen maar klapperen en je zicht wordt ook slechter naar achteren.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS
Re: Fietsendrager OP trekhaak in Frankrijk.
Af gezien van het klapperen zorgt een hoes ook voor een hoger brandstof verbruik
Re: Fietsendrager OP trekhaak in Frankrijk.
Een auto met aanhanger is nog steeds klasse 1, dus niks extra tol. Caravans, aanhangers hoger dan 2 meter worden pas aangeslagen voor klasse 2.
De snelheid met fietsdrager zal hetzelfde als de maximum snelheid met aanhangers en dat is in Frankrijk hetzelfde als zonder aanhanger rijden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De snelheid met fietsdrager zal hetzelfde als de maximum snelheid met aanhangers en dat is in Frankrijk hetzelfde als zonder aanhanger rijden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Fietsendrager OP trekhaak in Frankrijk.
De Fransen zijn echt niet moeilijk met fietsendrager.
Wankelend op de achterklep, op het dak, met een V drager op de trekhaak zonder verlichting en extra nummerplaat.
Lijkt wel of alles kan daar
Wankelend op de achterklep, op het dak, met een V drager op de trekhaak zonder verlichting en extra nummerplaat.
Lijkt wel of alles kan daar
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Fietsendrager OP trekhaak in Frankrijk.
RE.gif
Dit klopt niet helemaal daphne . Als het treingewicht van de combinatie boven de 3500 kg uitkomt dan is er in frankrijk een andere maximale toegestane snelheid zie : https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... umsnelheid
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk[/quote]Daphne schreef:Een auto met aanhanger is nog steeds klasse 1, dus niks extra tol. Caravans, aanhangers hoger dan 2 meter worden pas aangeslagen voor klasse 2.
De snelheid met fietsdrager zal hetzelfde als de maximum snelheid met aanhangers en dat is in Frankrijk hetzelfde als zonder aanhanger rijden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit klopt niet helemaal daphne . Als het treingewicht van de combinatie boven de 3500 kg uitkomt dan is er in frankrijk een andere maximale toegestane snelheid zie : https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... umsnelheid
Re: Fietsendrager op trekhaak in Frankrijk.
Waarom zouden er beperkingen zijn betreffende snelheid?
Er zijn toch ook geen beperkingen met een "oma"koffer?
Beschermen met een hoes,wat denk jezelf? Kan de wind er door, dus minder weerstand of niet?
Wit kenteken zit altijd aan de achterkant van het span.Je hebt dus al tol betaald via de voorkant.Denk je dat als de slagboom omhoog gaat er dan vlug een signaal ergens naar toe gaat dat het bedrag van de tol niet in orde is? en de Politie met loeiende sirene even achteraf komt cashen?
Van dit soort vragen zakt me werkelijk de broek af!
Met vriendelijke groet.
Er zijn toch ook geen beperkingen met een "oma"koffer?
Beschermen met een hoes,wat denk jezelf? Kan de wind er door, dus minder weerstand of niet?
Wit kenteken zit altijd aan de achterkant van het span.Je hebt dus al tol betaald via de voorkant.Denk je dat als de slagboom omhoog gaat er dan vlug een signaal ergens naar toe gaat dat het bedrag van de tol niet in orde is? en de Politie met loeiende sirene even achteraf komt cashen?
Van dit soort vragen zakt me werkelijk de broek af!
Met vriendelijke groet.
Re: Fietsendrager op trekhaak in Frankrijk.
sicky schreef:RE.gifDaphne schreef:Een auto met aanhanger is nog steeds klasse 1, dus niks extra tol. Caravans, aanhangers hoger dan 2 meter worden pas aangeslagen voor klasse 2.
De snelheid met fietsdrager zal hetzelfde als de maximum snelheid met aanhangers en dat is in Frankrijk hetzelfde als zonder aanhanger rijden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit klopt niet helemaal daphne . Als het treingewicht van de combinatie boven de 3500 kg uitkomt dan is er in frankrijk een andere maximale toegestane snelheid zie : https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... umsnelheid
In het kader van dit onderwerp klopt het. Niet moeilijker maken dan het is...... Jouw aanvulling past prima in een vraag bij caravans.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18939
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Fietsendrager op trekhaak in Frankrijk.
Eerlijk gezegd zakt mijn broek van dit soort antwoorden af.Vino schreef:
Van dit soort vragen zakt me werkelijk de broek af!
Dit is een gewone vraag en de vraagsteller krijgt een keurig antwoordt. Waarom dan jou reactie? Snap ik even niet hoor.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Fietsendrager op trekhaak in Frankrijk.
Over en uit
Re: Fietsendrager op trekhaak in Frankrijk.
Inderdaad,mijn reactie was erg impulsief.
Magda,mijn welgemeende excuses!
Met vriendelijke groet,
Vino.
Magda,mijn welgemeende excuses!
Met vriendelijke groet,
Vino.