een gasfles en twee drukregelaars
een gasfles en twee drukregelaars
Hallo heb veel gelezen maar nog niets gevonden wat mijn vraag beantwoord. Ik wil twee gasleidingen trekken naar de distelbak. een komt van de kachel en een komt van de kookplaat. op de kachel leiding komt een 50 mbar gasdrukregelaar en op de andere leiding van de kookplaat komt een 30 Mbar gasdrukregelaar. Nu wil ik een gasfles plaatsen en
beide drukregelaars hierop plaatsen. kan dit of moet ik het toch zoeken in een dacht reduceer ventiel te plaatsen tussen een van de leidingen en dan met een druk regelaar werken. met vriendelijke groet Jacky
beide drukregelaars hierop plaatsen. kan dit of moet ik het toch zoeken in een dacht reduceer ventiel te plaatsen tussen een van de leidingen en dan met een druk regelaar werken. met vriendelijke groet Jacky
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: een gasfles en twee drukregelaars
Volgens mij moet dit gewoon kunnen. 1 aansluiting op de fles naar de 50 en dan naar de 30 mbar. Andersom gaa't niet werken.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
Re: een gasfles en twee drukregelaars
Dat kan, ik heb 1 van 500 en 1 van 50mbar de 500 zit op de fles en gaat naar de verwarming en naar de 2de regelaar
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: een gasfles en twee drukregelaars
Zo dus:
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: een gasfles en twee drukregelaars
Alleen op deze manier beetje nutteloos om er 2 achter elkaar aan te plaatsen.
Maar door een aftakking te maken tussen de 2 regelaars in kun je beide drukken gebruiken of de 50mbar op het net plaatsen en de 30 mbar voor het apparaat wat de 50 mbar niet aan kan.
Maar door een aftakking te maken tussen de 2 regelaars in kun je beide drukken gebruiken of de 50mbar op het net plaatsen en de 30 mbar voor het apparaat wat de 50 mbar niet aan kan.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
een gasfles en twee drukregelaars
Helemaal niet nutteloos, ik denk dat je de situatie niet begrijpt....
Kraantje rechts zit voor de 2de drukregelaar (dus de aftakking ;) ), er gaat een koperlegering door de wand waar hij aan hangt, achter deze wand zit de ketel van de vloeistofverwarming, dus 500mbar druk, de drukregelaar rechts reduceert vervolgens de 500mbar naar 50 voor de koelkast en het fornuis.
Overigens is dit gewoon origineel af-fabriek zo geplaatst, het kijkglaasje kun je kantelen en zien of er een lek in de gasleidingen zit..
Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk
Kraantje rechts zit voor de 2de drukregelaar (dus de aftakking ;) ), er gaat een koperlegering door de wand waar hij aan hangt, achter deze wand zit de ketel van de vloeistofverwarming, dus 500mbar druk, de drukregelaar rechts reduceert vervolgens de 500mbar naar 50 voor de koelkast en het fornuis.
Overigens is dit gewoon origineel af-fabriek zo geplaatst, het kijkglaasje kun je kantelen en zien of er een lek in de gasleidingen zit..
Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: een gasfles en twee drukregelaars
In het geval van Micky kan ik me er nog iets bij voorstellen maar toch is er iets wat mij zegt dat je het niet moet doen zoals TS het voornemen heeft.
Ik denk namelijk dat een regelaar ontworpen is op een bepaalde druk primair en de door hem zelf gereduceerde druk secundair.
Normaal krijgt hij dus aan de inlaatkant de druk van de gasfles. Op de manier zoals TS het gaat maken zou het inhouden dat de 2e regelaar primair een druk van maar 50mb. krijgt toegediend. Ik zou er niet vreemd van opkijken dat die regelaar daar niet de correcte druk aan de uitlaatzijde voor produceert.
Naar mijn mening kun je e.e.a. beter oplossen met onderstaand hulpstuk.
Dan weet je zeker dat beide regelaars de juiste ingangsdruk hebben.
Je kunt dit hulpstuk ook nog met afzonderlijke afsluitkranen krijgen.
Ik denk namelijk dat een regelaar ontworpen is op een bepaalde druk primair en de door hem zelf gereduceerde druk secundair.
Normaal krijgt hij dus aan de inlaatkant de druk van de gasfles. Op de manier zoals TS het gaat maken zou het inhouden dat de 2e regelaar primair een druk van maar 50mb. krijgt toegediend. Ik zou er niet vreemd van opkijken dat die regelaar daar niet de correcte druk aan de uitlaatzijde voor produceert.
Naar mijn mening kun je e.e.a. beter oplossen met onderstaand hulpstuk.
Dan weet je zeker dat beide regelaars de juiste ingangsdruk hebben.
Je kunt dit hulpstuk ook nog met afzonderlijke afsluitkranen krijgen.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: een gasfles en twee drukregelaars
RE.gif
ik zou niet weten waarom het bij TS niet werkt, de taak van de regelaar is aan de uitgaande kant de juiste druk af te geven, het maakt niet uit of er dan verschil in de ingang zijde is, de druk in een gasfles is immers ook niet altijd het zelfde.
overigens lijkt me jouw voorgestelde foto de simpelste oplossing voor TS..
Mijn reactie was een direct antwoord op de vraag van TS, het kan dus gewoon..
ik zou niet weten waarom het bij TS niet werkt, de taak van de regelaar is aan de uitgaande kant de juiste druk af te geven, het maakt niet uit of er dan verschil in de ingang zijde is, de druk in een gasfles is immers ook niet altijd het zelfde.
overigens lijkt me jouw voorgestelde foto de simpelste oplossing voor TS..
Mijn reactie was een direct antwoord op de vraag van TS, het kan dus gewoon..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: een gasfles en twee drukregelaars
Hallo allen bedankt voor jullie oplossingen. dat y stuk op de gasfles is een mooie oplossing zekers met de afsluit mogelijkheid erop.
Met vriendelijke groet Jacky
Met vriendelijke groet Jacky
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: een gasfles en twee drukregelaars
Oké denk dat ik een stukje mis van de foto waardoor ik een ander beeld had van het geheel
Micky schreef:Helemaal niet nutteloos, ik denk dat je de situatie niet begrijpt....
Kraantje rechts zit voor de 2de drukregelaar (dus de aftakking ;) ), er gaat een koperlegering door de wand waar hij aan hangt, achter deze wand zit de ketel van de vloeistofverwarming, dus 500mbar druk, de drukregelaar rechts reduceert vervolgens de 500mbar naar 50 voor de koelkast en het fornuis.
Overigens is dit gewoon origineel af-fabriek zo geplaatst, het kijkglaasje kun je kantelen en zien of er een lek in de gasleidingen zit..
Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
Re: een gasfles en twee drukregelaars
Met dat T stuk is een heel goede oplossing.
Micky verstuurde de foto met Tapatalk.
Dan zie je inderdaad vaak de helft maar.
Micky verstuurde de foto met Tapatalk.
Dan zie je inderdaad vaak de helft maar.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: een gasfles en twee drukregelaars
RE.gif
alles staat in beeld wat ik bedoelde, dat T stuk is bij mij rechts waar het kraantje opzit, de 50mbar regelaar zie je dan onderin beeld
Waar het me primair om ging is om te laten zien dat je een lichtere regelaar na een zwaardere in de leiding kunt plaatsen.
alles staat in beeld wat ik bedoelde, dat T stuk is bij mij rechts waar het kraantje opzit, de 50mbar regelaar zie je dan onderin beeld
Waar het me primair om ging is om te laten zien dat je een lichtere regelaar na een zwaardere in de leiding kunt plaatsen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: een gasfles en twee drukregelaars
Dit is wat er te zien is.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: een gasfles en twee drukregelaars
En dit zie ik, zowel op mijn iMac als op de telefoon
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: een gasfles en twee drukregelaars
Dat maakt het een stuk duidelijker.
Maar Tapatalk doet soms vreemde dingen met foto's. Velen zien soms maar een gedeelte.
Vlgs mij ligt dat aan de manier waarop je de foto verstuurd.
Ik werk er zelf niet mee, en heb daar dus geen ervaring mee. Maar het is al vaker besproken geloof ik.
Maar Tapatalk doet soms vreemde dingen met foto's. Velen zien soms maar een gedeelte.
Vlgs mij ligt dat aan de manier waarop je de foto verstuurd.
Ik werk er zelf niet mee, en heb daar dus geen ervaring mee. Maar het is al vaker besproken geloof ik.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: een gasfles en twee drukregelaars
Idd snap ook niet waarom de ene foto wel compleet zichtbaar is en de andere niet......
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB