Ik lees dat de discussie alle kanten op gaat.
Veel wordt er geschreven over een accu die niet voldoet.
Het is best mogelijk dat de accu niet in orde is.
Feit is echter dat ik op het filmpje van TS zie dat het groene lampje op de besturingsunit knippert.
Daar concludeer ik uit dat de besturing op dat moment tevreden is met de aangeboden voeding.
Voor zover zichtbaar lijkt de afstandsbediening ook te werken.
Echter, op een of andere manier komt er geen verbinding tot stand tussen ab. en besturingsunit.
Daaruit concludeer ik dat dan het zendgedeelte van de ab. of het ontvangstgedeelte van de besturingsunit niet of niet correct functioneert.
Natuurlijk moet je daarom niet meteen overgaan tot het aanschaffen van een nieuwe ab.
Ga met je afstandsbediening naar iemand die dezelfde mover heeft, dat kan ook een dealer zijn, en probeer daar of jouw ab. verbinding wil maken met een zelfde besturingsunit.
Op die manier kun je oorzaken uitsluiten.
Mocht je toch denken dat de accu de oorzaak is dan zou ik je willen adviseren om de klemspanning van je accu te meten; onbelast!
Zet daarna de regelunit aan en kijk wat de accuspanning doet.
Het lijkt me sterk dat je accuspanning dan al in elkaar zakt, temeer omdat de regelunit die spanning controleert en zichzelf uitschakelt als de spanning niet voldoende is.
Vermeende accuproblemen komen meestal pas naar voren als je de accu gaat belasten. Het alleen aanzetten van de besturingsunit is een zo'n lichte belasting voor een accu dat zelfs een op sterven na dode accu dit nog op weet te brengen.
Ook als dan blijkt dat je ab. niet goed werkt, zou ik nog niet voor een nieuwe gaan kijken.
Maak die ab. eens open en bekijk alle solderingen eens kritisch of laat dat evt. door iemand doen die kennis van zaken heeft (bijv. opsturen naar Chris)
Het aanschaffen van een nieuwe is de laatste optie
Succes ermee!