RE.gif
Exact dezelfde als wij hebben. De ventilator moet wel op maximaal staan. Get knopje eronder op A van automaat. Als de kachel aan gaat voel en hoor je hem binnen 10 minuten.
Maar aankomend weekend wel een filmpje.
Ringverwarming blijft koud blazen.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18976
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18976
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Duidelijk.eurotrotter schreef:Toch is dit de rookgas afvoerslang;de "verse "lucht voor de verbranding word van onder de caravan aangezogen,en dit is verder de enige opening waar de rookgassen de kachel door kunnen verlatenHobby Linka schreef:RE.gif RE.gif
Vast niet. Slang met nummer 17 zit onder aan de kachel. Dat kan nooit het rookafvoerkanaal zijn. De hete gassen van de verbranding stijgen omhoog en zullen dus nooit via de onderkant van de kachel verdwijnen.
Kijk maar eens goed ;dan zie je dat deze slang in een andere slang gaat en zo als "dubbele "slang naar de afvoer bovenin de caravan gaat.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
precies, dit fenomeen hadden wij ook in de grote Tabbert, daar voelde de lucht ook koel aan in de zithoek, toch verwarmde de caravan goed!JPGeetje schreef:We hebben allemaal wel eens gehoord van "gevoelstemperatuur", de temperatuur zoals wij als warmbloedige wezens die ervaren en die is meestal anders dan de werkelijke temperatuur.
Bij de uitstromende lucht van de ringverwarming doet zich dat fenomeen ook voor.
Als je voelt in de uitstromende lucht, kun je die lucht ervaren als "koud" terwijl de werkelijke temperatuur toch vrij redelijk is.
Hou maar eens een thermometer in de luchtstroom en je zult zien dat die lucht best een behaaglijke temperatuur kan hebben.
Dat je dat al voelend in die luchtstroom anders ervaart komt door die gevoelstemperatuur of windchill.
In de link heeft men het hoofzakelijk over echt koude situaties, maar winchil treed eigenlijk altijd op zolang het lichaamsdeel dat in zich in de windstroom bevindt warmer is dan de werkelijke warmte van de luchtstroom.
Een hand die 25 gr. warm is zal een langswaaiende luchtstroom van 20 gr. als koel ervaren. Hoe harder de luchtstroom hoe koeler de ervaring.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Geheel mee eens.
Ik had ook wel eens het gevoel dat de lucht die uit de openingen kwam koud was.
Meten is weten...
Een thermometer in de opening vertelde mij dat de uitstromende lucht 25 graden warm was.
Het ging over de opening die het verst verwijderd was van de kachel.
De kortst bijzijnde heb ik verder dicht gezet.
Daar kwam veel warmere lucht uit.
Daarna werd de andere ook warmer.
Ik had ook wel eens het gevoel dat de lucht die uit de openingen kwam koud was.
Meten is weten...
Een thermometer in de opening vertelde mij dat de uitstromende lucht 25 graden warm was.
Het ging over de opening die het verst verwijderd was van de kachel.
De kortst bijzijnde heb ik verder dicht gezet.
Daar kwam veel warmere lucht uit.
Daarna werd de andere ook warmer.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
© T.S.De kachel zelf is gloeiendheet en de fan van de ventrilatie draait. ik had al gelezen dat het soms even duur voor de warme lucht uit te gaten komt maar na 3-4 uur blijft de lucht enorm fris. ook bij de eerste gaten van de ringverwarming.
Dit is de duidelijke omschrijving van T.S.
Ik vrees dat er hier wel wat meer aan de hand is dan "gevoelstemperatuur"en dat het i.d.d. niets anders kan zijn dan een klep van de airmix die de lucht vanuit de buitenlucht aanzuigt i.p.v door de kachel.
Vooral omdat T.S schrijft dat ook bij de eerste gaten vande ringverwarming de lucht "enorm fris"blijft,na 3 a 4 uur.
Hier een schema van een Truma kachel,voorzien van airmix:
DE airmix is niet meer dan de klep die tegen de kachel zit en die naar keuze de lucht vanuit de kachel(warm) kan betrekken of ,door de klep anders te zetten zijn lucht van onder de caravan ( koud) aanzuigt,de blaauwe pijl op het schema.
Door deze klep meer open of dicht te zetten creeër je een mix van warme lucht vanuit de caravan,gemengt met frisse lucht van buiten,of als de klep dicht staat alleen "enorm frisse"lucht van buiten.
Dit is de duidelijke omschrijving van T.S.
Ik vrees dat er hier wel wat meer aan de hand is dan "gevoelstemperatuur"en dat het i.d.d. niets anders kan zijn dan een klep van de airmix die de lucht vanuit de buitenlucht aanzuigt i.p.v door de kachel.
Vooral omdat T.S schrijft dat ook bij de eerste gaten vande ringverwarming de lucht "enorm fris"blijft,na 3 a 4 uur.
Hier een schema van een Truma kachel,voorzien van airmix:
DE airmix is niet meer dan de klep die tegen de kachel zit en die naar keuze de lucht vanuit de kachel(warm) kan betrekken of ,door de klep anders te zetten zijn lucht van onder de caravan ( koud) aanzuigt,de blaauwe pijl op het schema.
Door deze klep meer open of dicht te zetten creeër je een mix van warme lucht vanuit de caravan,gemengt met frisse lucht van buiten,of als de klep dicht staat alleen "enorm frisse"lucht van buiten.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.