100 sticker

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: 100 sticker

Bericht door PD » wo 3 aug 2016 18:38

Ook voor ons is het "vakantie"........ geen idee waar die aanvulling zo vaak vandaan komt als het over snelheid gaat........ en onze auto rijdt het prettigst in zijn toeren (ca. 1900 rpm) bij een snelheid van ca. 100 km/h op de GPS en dan is de sticker een buffertje voor een eventuele prent, zeker bij inhaalacties.

Wanneer ik 90 km/h of minder (zoals laatst in Zwitserland) rijd, vind ik dat de auto te weinig toeren maakt en schakel ik terug waardoor er juist weer wat meer toeren gemaakt wordt... dat kan vanzelfsprekend geen kwaad maar ik hou van mijn 1900 rpm naaimachientje :lol: en dat "dwingt" me naar 100 km/h kruissnelheid.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: 100 sticker

Bericht door meeder » wo 3 aug 2016 18:46

Niet veel last van motor loopt met caravan fijn tussen 2500 en 4500 tpm ;)
Maar zonder gekheid, dat is inderdaad wel iets. Je merkt het goed aan een auto wanneer hij prettig loopt.
Ik zou een programmeerbare CVT wel mooi vinden. Doel toerental selecteren en het toerental daar houden, dat kan prima.

Gebruikersavatar
Monster900
Berichten: 388
Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30

Re: 100 sticker

Bericht door Monster900 » wo 3 aug 2016 18:57

JanPunne schreef:RE.gif
Dan ben ik maar een sukkel.
Die sticker komt er bij ons niet op.
Trouwens, is 87 km/u op de TT sukkelen? scratch.gif
Wij ervaren dat toch echt anders! mrgreen.gif

Iemand die sukkelt, is daarom nog geen sukkelaar!!!

Ik heb liever toch geen billenknijpmoment, als ik een politie controle passeer, dan ben ik toch meer op mijn gemak mèt de sticker. Daarnaast is 87 km/u voor de letter van de wet te snel, als je een mieren**ker tegenkomt, moet je alweer betalen, dat drink ik liever op een of ander terrasje op!
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG

Barts Modelairplanes
Berichten: 91
Lid geworden op: wo 28 okt 2015 19:19

Re: 100 sticker

Bericht door Barts Modelairplanes » wo 3 aug 2016 19:14

PremiumDiscovery schreef:Ook voor ons is het "vakantie"........ geen idee waar die aanvulling zo vaak vandaan komt als het over snelheid gaat........ en onze auto rijdt het prettigst in zijn toeren (ca. 1900 rpm) bij een snelheid van ca. 100 km/h op de GPS en dan is de sticker een buffertje voor een eventuele prent, zeker bij inhaalacties.

Wanneer ik 90 km/h of minder (zoals laatst in Zwitserland) rijd, vind ik dat de auto te weinig toeren maakt en schakel ik terug waardoor er juist weer wat meer toeren gemaakt wordt... dat kan vanzelfsprekend geen kwaad maar ik hou van mijn 1900 rpm naaimachientje :lol: en dat "dwingt" me naar 100 km/h kruissnelheid.
Ik rijd steeds in vijfde op ong 2000t/min aan 90km/h(GPS),in zesde trekt hij het ook maar men beweert dat je daardoor de turbo meer belast en hem hierdoor zou kunnen opblazen.
Nu is het wel zo dat men mij steeds heeft aangeraden om niet onder de 2000 t/min te cruisen wegens roetophoping.
Inderdaad,met de caravan op pad is voor mij altijd relaxen en snelheid heeft dan ook geen prioriteit.
De politie heeft mij nog nooit scheef bekeken in Duitsland omdat ik mischien wel 10 te hard ga,als ze kijken heeft het meer met het design van de Premium te maken... thumbup.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: 100 sticker

Bericht door PD » wo 3 aug 2016 19:20

RE.gif
1900 rpm bij 100 km/h is bij de Disco de 5e versnelling in de S-stand. In 6 vind (lees: denk) ik dat de auto te weinig toeren maakt voor een goede koeling. Voorts passeer je dan regelmatig met een hogere snelheid en toerental om de motor schoon te houden.
Laatst gewijzigd door PD op wo 3 aug 2016 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: 100 sticker

Bericht door JanPunne » wo 3 aug 2016 19:24

Monster900 schreef:
JanPunne schreef:RE.gif
Dan ben ik maar een sukkel.
Die sticker komt er bij ons niet op.
Trouwens, is 87 km/u op de TT sukkelen? scratch.gif
Wij ervaren dat toch echt anders! mrgreen.gif

Iemand die sukkelt, is daarom nog geen sukkelaar!!!

Ik heb liever toch geen billenknijpmoment, als ik een politie controle passeer, dan ben ik toch meer op mijn gemak mèt de sticker. Daarnaast is 87 km/u voor de letter van de wet te snel, als je een mieren**ker tegenkomt, moet je alweer betalen, dat drink ik liever op een of ander terrasje op!
Natuurlijk snap ik dat wel!
Vond het alleen een mooi inkoppertje!
Maar de eerste die ons aan de kant zet omdat we 87 a 88 km/u rijden moet nog komen.
Onze auto doet rond de 1900 a 2000 toeren.
Rijdt als een naaimachientje. blij.gif
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Barts Modelairplanes
Berichten: 91
Lid geworden op: wo 28 okt 2015 19:19

Re: 100 sticker

Bericht door Barts Modelairplanes » wo 3 aug 2016 19:30

PremiumDiscovery schreef:RE.gif
1900 rpm bij 100 km/h is bij de Disco de 5e versnelling in de S-stand. In 6 vind (lees: denk) ik dat de auto te weinig toeren maakt voor een goede koeling.
Jou Landy ga je zeker niet oververhitten in zijn 6,dieselmotoren lopen niet gemakkelijk warm,zelfs ni met en 660 erachter!
Longinhoud is belangrijker dan Pk's en dat heb jij in overvloed dus zeer doen doe jij die motor niet hoor thumbup.gif
Btw; ik ben trouwens intensief met 4x4'en bezig geweest en ooit verkoper geweest bij LandRover in Antwerpen.
Ooit met een Defender 2.5 TD5 mijn boot van 3,5t getrokken en dit was werkelijk een tractor,onvermoeid van Antwerpen naar Lago Magiore,dat was met mijn Discovery 300Tdi een ander verhaal...

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: 100 sticker

Bericht door PD » wo 3 aug 2016 19:47

RE.gif
Een kenner thumbup.gif
Bijkomend voordeel van rijden in de 5e versnelling is de acceleratie van de combi wanneer ik wil passeren :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Barts Modelairplanes
Berichten: 91
Lid geworden op: wo 28 okt 2015 19:19

Re: 100 sticker

Bericht door Barts Modelairplanes » wo 3 aug 2016 19:52

PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Een kenner thumbup.gif
Bijkomend voordeel van rijden in de 5e versnelling is de acceleratie van de combi wanneer ik wil passeren :lol:
Idd,koppel ten over.. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: 100 sticker

Bericht door Micky » do 4 aug 2016 01:34

Barts Modelairplanes schreef:
Ik rijd veel in Duitsland met de caravan en altijd 90km/h op GPS,nog nooit problemen gehad
Dat kan ook niet, want in Duitsland krijg je pas een bekeuring bij meer dan 10km/h te snel, dus gooi er nog maar een tandje bij knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: 100 sticker

Bericht door VIP » do 4 aug 2016 10:20

Ik moet de eerste prent in Duitsland voor te snel rijden en inhalen bij een inhaalverbod met de caravan nog gaan scoren . . . . . whistle.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: 100 sticker

Bericht door PD » do 4 aug 2016 11:07

RE.gif
Logisch, jij tuttert overal 80 awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: 100 sticker

Bericht door VIP » do 4 aug 2016 11:16

RE.gif

Jij weet wel beter Hans. whistle.gif

Hoewel afgelopen week de Gotthard pas omhoog was idd 80 mrgreen.gif
Porsche + Tabbert

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: 100 sticker

Bericht door JanPunne » do 4 aug 2016 11:55

VIP Premium schreef:Ik moet de eerste prent in Duitsland voor te snel rijden en inhalen bij een inhaalverbod met de caravan nog gaan scoren . . . . . whistle.gif
Gelet op de verhalen hier en elders denk ik dat je voor de tweede overtreding eerder aan de beurt bent dan voor eerste.. mrgreen.gif
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: 100 sticker

Bericht door eurotrotter » do 4 aug 2016 12:48

VIP Premium schreef:Ik moet de eerste prent in Duitsland voor te snel rijden en inhalen bij een inhaalverbod met de caravan nog gaan scoren . . . . . whistle.gif
JanPunne schreef:
VIP Premium schreef:Ik moet de eerste prent in Duitsland voor te snel rijden en inhalen bij een inhaalverbod met de caravan nog gaan scoren . . . . . whistle.gif
Gelet op de verhalen hier en elders denk ik dat je voor de tweede overtreding eerder aan de beurt bent dan voor eerste.. mrgreen.gif

Dikwijls is een inhaal verbod in Duitsland niet wat het lijkt,en mag je ,met de caravan, gewoon inhalen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: 100 sticker

Bericht door meeder » do 4 aug 2016 12:52

Er staat vaak duidelijk bij dat het inhaalverbod voor vrachtwagens, bussen en auto's met aanhangers is.
Dan is het vrij duidelijk denk ik. Je hebt ook inhaalverboden waar er nog een onderbod met een tijdsbeperking of dat het alleen voor > 3500kg is.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: 100 sticker

Bericht door eurotrotter » do 4 aug 2016 13:16

RE.gif

© meeder: Je hebt ook inhaalverboden waar er nog een onderbod met een tijdsbeperking of dat het alleen voor > 3500kg is

Precies,en daar mag je met auto en caravan dus gewoon inhalen,óók als de MTM van de combi +3500 kg is.

DE StVO ( de Duitse verkeerswet ) zegt dat bij VZ ( verkehrszeichen) 277( de zwarte auto met daarnaast de rode vrachtauto) een inhaalverbod is voor voertuigen boven de 3500 kg,dezelfde StVO zegt echter óók dat personen auto's en bussen daar van zijn uitgezonderd.

Dat onderbord voor 3,5 ton zul je niet zien;deze regel is z.w.z voor voertuigen boven 3,5 ton,dat hoeft men niet extra aan te geven,wel kan t zijn dat soms deze regel alleen geld voor voertuigen boven 7,5 ton,en dan staat er wel een onderbord bij.

INdien de combi minder is dan 3,5 ton heb je met deze wetgeving niks te maken,dan moet er een ander bord staan( wat er dan ook meestal staat) : VZ 276,de rode en zwarte auto,met een onderbord met daarop de betroffen voertuigcategorie;een vrachtwagen,een aanhanger,een bus en/of een bepaald tijdstip.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: 100 sticker

Bericht door JanPunne » do 4 aug 2016 16:10

eurotrotter schreef:
VIP Premium schreef:Ik moet de eerste prent in Duitsland voor te snel rijden en inhalen bij een inhaalverbod met de caravan nog gaan scoren . . . . . whistle.gif
JanPunne schreef:
VIP Premium schreef:Ik moet de eerste prent in Duitsland voor te snel rijden en inhalen bij een inhaalverbod met de caravan nog gaan scoren . . . . . whistle.gif
Gelet op de verhalen hier en elders denk ik dat je voor de tweede overtreding eerder aan de beurt bent dan voor eerste.. mrgreen.gif

Dikwijls is een inhaal verbod in Duitsland niet wat het lijkt,en mag je ,met de caravan, gewoon inhalen.
Dat ik het heb over de inhaalverboden voor auto's met aanhanger lijkt me duidelijk. scratch.gif
Het gaat er ook hiet om om wat het lijkt maar om wat het gaat. Toch?
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: 100 sticker

Bericht door PD » do 4 aug 2016 16:13

Ik moet zeggen dat er in Duitsland inderdaad best regelmatig inhaalverboden zijn voor auto met aanhanger, maar ik heb Tempo100 en dat is hoger in rang awhoea.gif mrgreen.gif al respecteer ik het wel tijdens afdalingen.

Inhalen via de 3e rijstrook doe ik nog maar zelden, al is dat wel een perfecte manier om meteen wat meer vrachtwagens te passeren wanneer die met elkaar aan het "modderen" zijn... maar dan moet je echt goed uitkijken voor snel naderend verkeer.

Een prent in Duitsland heb ik nog nooit gekregen en als ie toch komt... dan zal ik die wel verdiend hebben, niet zeuren dus.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Mees

Re: 100 sticker

Bericht door Mees » do 4 aug 2016 16:35

Die 100 km/u sticker zit er bij ons niet zozeer op, om (legaal) 100 km/u te mógen rijden (lukt zelden trouwens)
maar om eventueel 100 km/u te kúnnen rijden,
als het praktisch gezien beter uit zou komen met de doorstroming van het verkeer.
Lekker belangrijk, een eventuele boete....waar hebben we het over?
3 pizza's, misschien 2 Flensburg-punten en 1 'verdrietige' bijrijdster....

Overigens staat op ons TUV Nord certificaat,
ook onze naam, adresgegevens
en uiteraard het kenteken & chassisnummer etc

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: 100 sticker

Bericht door VIP » vr 5 aug 2016 07:58

PremiumDiscovery schreef:Ik moet zeggen dat er in Duitsland inderdaad best regelmatig inhaalverboden zijn voor auto met aanhanger, maar ik heb Tempo100 en dat is hoger in rang awhoea.gif mrgreen.gif al respecteer ik het wel tijdens afdalingen.

Inhalen via de 3e rijstrook doe ik nog maar zelden, al is dat wel een perfecte manier om meteen wat meer vrachtwagens te passeren wanneer die met elkaar aan het "modderen" zijn... maar dan moet je echt goed uitkijken voor snel naderend verkeer.

Een prent in Duitsland heb ik nog nooit gekregen en als ie toch komt... dan zal ik die wel verdiend hebben, niet zeuren dus.

Dat is mijn regel ook, als ik hem krijg is ie verdiend, gaat omgerekend dan om cent(en) per inhaalactie. mrgreen.gif

Moet ik er wel bij vermelden dat als ik inhaal bij een Inhaalverbod dit wil snel gebeurd, dus niet er naast blijven hangen wat je regelmatig ziet omdat ze te weinig vermogen hebben (of ze laten hem gewoon afzakken, die zijn er ook nog).
Porsche + Tabbert

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: 100 sticker

Bericht door eurotrotter » vr 5 aug 2016 10:19

PremiumDiscovery schreef:Inhalen via de 3e rijstrook doe ik nog maar zelden, .
Toch mogen "wij"dat;t staat zelfs op ons nummerbord aangegeven: NL,Nur Links. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
mienventie
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 27 jun 2016 10:45

Re: 100 sticker

Bericht door mienventie » vr 5 aug 2016 11:31

duitsland politi.jpg
duitsland politi.jpg (19.35 KiB) 4430 keer bekeken
RE.gif RE.gif Nog een voorwaarde om caravan.gif in te halen als er een C forum5.gif inhaalverbod geldt, dit werd ons door de Duitse politie verteld, dat als je het doet je het wel doet als de politie sorry.gif het niet ziet, en wij kunnen het weten stom.gif , zie hier boven het bewijs.
Bij ons thuis heeft mijn man de broek aan maar ik bepaal welke

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: 100 sticker

Bericht door deusjevo » vr 5 aug 2016 11:34

Ik "bezondig" mij er ook aan, die derde of zelfs eens gebeurd via de 4e baan, heb zelfs een gele NL sticker gekocht om het wat te verduidelijken zwaaien.gif

Rare regel, zelfs met een klein karretje mag het al niet.
Als de weg vrij is voel ik mij niet gehinderd om op de 3e baan 2 prutsende vrachtauto's in te halen, vooral niet als ik al geobserveerd heb dat dit met een miniem snelheidsverschil gebeurd,dat ik niemand achter mij hinder en er ook nog eens een heuveltje aankomt..... haphop.gif

Toch schijnt de boete vrij hoog te zijn, tegen 200 euro? scratch.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: 100 sticker

Bericht door JanPunne » vr 5 aug 2016 12:11

RE.gif
Je kent de uitdrukking "alle zegen komt van boven"?
Dat is zeker op de Duitse Autobahn van toepassing.
Een helicopter ziet men vaak over het hoofd en van helicopters maken ze in Duitsland veel gebruik.
Waar ik me wel over verbaas is dat er vaak geen inhaalverbod is voor touringcars of ander busvervoer, terwijl dat wel voor vrachtwagens en auto's met aanhanger geldt.
Waarschijnlijk is het economisch belang dan toch groter dan die enkele caravancombinatie..
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”