Voortent Adria 310

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
jolanda

Voortent Adria 310

Bericht door jolanda » vr 25 mei 2007 23:33

Ik heb net een 'nieuwe' caravan zonder voortent maar deze wil ik graag voor de grote vakantie. Ik heb geen zin om een nieuwe te kopen dus ik ben op zoek naar een 2e hands.
Ik weet wel waar ik op moet letten ik snap alleen die omloopmaten niet zo goed. Ik lees dat dat nogal nauw komt. volgens de d-base is de omloopmaat van mijn Adria 310 4154DO 7.01 - 7.20. Dus ik moet niet boven de 7.20 gaan en onder de 7.01?
komt dat echt zo nauw?
Gr.
Jolanda

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » za 26 mei 2007 00:09

Je kunt beter zelf even de omloop van je caravan meten.
Vorig jaar kochten wij een voortent.
We hadden zelf de maat gemeten, maar volgens het boekje dat de verkoper raadpleegde zou onze caravan 20cm meer zijn dan wat wij hadden gemeten.
Volgens onze meting moesten we maat 6 hebben, maar volgens het boekje zou dat maat 7 moeten zijn.
Gelukkig hebben we na lang wikken en wegen onze eigen meting gevolgd en maat 6 gekocht en de tent past perfect.

Als je de omloopmaat weet, let dan op welk merk de voortent is die je wilt kopen, omdat die maten ook van elkaar verschillen.

Het berekenen van de omloopmaat:

Neem de maat van de caravan, zoals hiernaast staat aangegeven. Dit is de maat, gemeten vanaf de grond (A) langs de rail (B) naar de grond aan de andere zijde (C). Door een koord door de rail te halen en het daarna op te meten, is de omloopmaat eenvoudig vast te stellen.
Afbeelding


--------------------------------------------------------------------------------

Bij äerodynamische caravans gaat het anders. Indien men een extreem gestroomlijnde caravan heeft waar de rail schuin met de voorkant meeloopt, dient men aan de voorkant vanaf 190 cm. hoogte recht naar de grond te meten en niet de rail te volgen. De äerodynamische flap vult deze ruimte op.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”