BP lichtgewicht gasfles

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

BP lichtgewicht gasfles

Bericht door Psjaak » wo 9 aug 2006 23:31

Zijn deze ook bij te vullen of moet hij omgeruild worden. De fles is nog voor een kwart gevuld en in Kroatie zal ik hem wel niet kunnen omruilen. dus wil ik hem bij laten vullen of vervangen.
Sjaak

BDoets

Bericht door BDoets » do 10 aug 2006 00:07

Als ik het goed begrepen heb is dat alleen maar omruilen. We hebben het daar dit voorjaar over gehad, en dit is typisch een voorbeeld van waarom ik geen omruilsysteem wil...
Net in viereneenhalve week iets van anderhalve kilo propaan verstookt, dus waar maak ik me druk over! (koken gaat heel snel op de skottelbraai...)
Bart

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: BP lichtgewicht gasfles

Bericht door Stoekie » do 10 aug 2006 09:28

psjaak schreef:Zijn deze ook bij te vullen of moet hij omgeruild worden. De fles is nog voor een kwart gevuld en in Kroatie zal ik hem wel niet kunnen omruilen. dus wil ik hem bij laten vullen of vervangen.
Sjaak
Volgens mij kun je die gewoon omruilen bij een BP tankstation...Ook in het buitenland.

Kijk hier maar eens even.....je kunt er het land en de plaats intikken en voila...:

http://www.bp.com/iframe.do?categoryId= ... ntId=58619
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

DJ

Re: BP lichtgewicht gasfles

Bericht door DJ » do 10 aug 2006 13:50

Je kunt hem het beste hier laten vullen, want ga maar vanuit dat er in kroatie alleen maar stalen flessen zijn.

P@TJE

Bericht door P@TJE » do 10 aug 2006 17:30

Dj, je kunt die flessen niet laten vullen. Ze worden geruild tegen een volle. Ik persoonlijk vind het zonde voor het gas wat er nog in zit. Ik zou in overweging nemen om bijv. een kleine fles erbij te nemen

DJ

Bericht door DJ » vr 11 aug 2006 09:51

P@TJE schreef:Dj, je kunt die flessen niet laten vullen. Ze worden geruild tegen een volle. Ik persoonlijk vind het zonde voor het gas wat er nog in zit. Ik zou in overweging nemen om bijv. een kleine fles erbij te nemen

Ik zou een kleine stalen fles meenemen, Ik heb ook altijd 2 flessen bij. Als de ene leeg is kun de andere omruilen. Ik denk dat ze in kroatie nog nooit van lichtgewichtflessen gehoord hebben. IK heb er geen gezien bij de tankstations. Kunt ook daar nog altijd een fles kopen.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » vr 11 aug 2006 09:59

Ik zou sowieso 2 flessen meenemen....tenminste als je buiten doet skottelen of bbq-en.
dan kun je 1 fles in de caravan laten staan en de ander bij je skottel/bbq.
Of je moet natuurlijk een buiten-gas-aansluiting op je caravan hebben :wink:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

BDoets

Bericht door BDoets » vr 11 aug 2006 10:23

Als je 2 flessen bij je hebt en je gebruikt ze allebei, dan weet je helemaal niet meer hoeveel er waarin zit. Een tweede fles heeft zin als je weet dat-ie nog vol is. Met een inruilsysteem ontkom je er denk ik niet aan om een tweede fles te hebben.

Wij hebben net in vier en een halve week ongeveer anderhalve kilo gas verstookt. Mijn vrouw zegt dat dat wel zal komen omdat koken op de skottel zo snel gaat. We hebben hooguit drie keer op de kookplaat gekookt (en een enkele keer de pasta koken die bij de skottelschotel moest). Dus met zo'n laag gasverbruik kan ik makkelijk met 1 tank toe, die laat ik 1x per jaar vullen (op de kampeerlijst die in de computer zit wordt ook bijgehouden wanneer de tank gevuld is).
Bart

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » vr 11 aug 2006 10:30

bdoets schreef:Als je 2 flessen bij je hebt en je gebruikt ze allebei, dan weet je helemaal niet meer hoeveel er waarin zit. Een tweede fles heeft zin als je weet dat-ie nog vol is. Met een inruilsysteem ontkom je er denk ik niet aan om een tweede fles te hebben.
Klopt Bart maar ik heb Kunsstof flessen en die zijn "doorzichtig"....
Ik kan ze trouwens wel laten bijvullen (is mij bij de verkoop tenminste verteld) :roll:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

BDoets

Bericht door BDoets » vr 11 aug 2006 10:32

Zijn ze echt doorzichtig?
Een vriend had ook een "doorzichtige"fles... we hoorden het gas klotsen maar we konden het niet zien...
Misschien moeten ze dat gas een kleurtje geven :?
Bart

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » vr 11 aug 2006 10:35

bdoets schreef:Zijn ze echt doorzichtig?
Een vriend had ook een "doorzichtige"fles... we hoorden het gas klotsen maar we konden het niet zien...
Misschien moeten ze dat gas een kleurtje geven :?
Bart
:lol: :lol: :lol:

Ja, ze zijn wel "doorzichtig" maar moet evengoed goed kijken waar het gas zit......

Daarom zette ik het al tussen "" :wink:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Trappist

Bericht door Trappist » vr 11 aug 2006 12:16

Oostenrijk is in die regio het enige land waar je die kunt omwisselen. Een lijst kun je downloaden van www.bpgaslight.com , in Oostenrijk kunt ook bellen 0800 216052 volgens de info die ik bij de fles kreeg.

DJ

Bericht door DJ » vr 11 aug 2006 16:27

bdoets schreef:Als je 2 flessen bij je hebt en je gebruikt ze allebei, dan weet je helemaal niet meer hoeveel er waarin zit. Een tweede fles heeft zin als je weet dat-ie nog vol is. Met een inruilsysteem ontkom je er denk ik niet aan om een tweede fles te hebben.

Wij hebben net in vier en een halve week ongeveer anderhalve kilo gas verstookt. Mijn vrouw zegt dat dat wel zal komen omdat koken op de skottel zo snel gaat. We hebben hooguit drie keer op de kookplaat gekookt (en een enkele keer de pasta koken die bij de skottelschotel moest). Dus met zo'n laag gasverbruik kan ik makkelijk met 1 tank toe, die laat ik 1x per jaar vullen (op de kampeerlijst die in de computer zit wordt ook bijgehouden wanneer de tank gevuld is).
Bart

Het zou wel heel toevallig zijn als ze beide tegelijk leeg zijn.

BDoets

Bericht door BDoets » za 12 aug 2006 00:14

dj schreef:Het zou wel heel toevallig zijn als ze beide tegelijk leeg zijn.
Ja maar als de ene leeg is en in de andere blijkt net niet meer genoeg te zitten om je maaltijd te bereiden dan heb je volgens mij toch mooi de smoor in.
Bart

Caravanner

Bericht door Caravanner » za 12 aug 2006 00:48

bdoets schreef:
dj schreef:Het zou wel heel toevallig zijn als ze beide tegelijk leeg zijn.
Ja maar als de ene leeg is en in de andere blijkt net niet meer genoeg te zitten om je maaltijd te bereiden dan heb je volgens mij toch mooi de smoor in.
Bart
Een goede reden om de rest van de vakantie buiten de deur te eten lijkt me zo. :lol: :lol:

Bayern

Bericht door Bayern » di 13 feb 2007 11:21

Wie heeft er nu eigenlijk goede ervaring met bpgaslight flessen?
Het is me duidelijk dat het scheelt in gewicht en dat de fles enigzins doorzichtig is. Maar wat is nu beter aan te schaffen de 5 liter flessen of de 10 liter fles. En bij andere grote camping zaken verkopen ze ook (eigen merk) lightflessen wat zijn de verschillen.
Past de 10 liter lightfles in iedere caravan disselbak?
Klopt het dat je bij de 5 liter fles ieder jaar een bepaald bedrag afschrijft en dat dat bij de 10 liter fles niet zo is?

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Bericht door kc » di 13 feb 2007 11:44

viewtopic.php?t=1473&highlight=kunststof

Hier al doorgeworsteld :wink: ?

kc

Bayern

Bericht door Bayern » di 13 feb 2007 11:55

Thx, het beantwoord een groot aantal vragen van mij :)

Bayern

Bericht door Bayern » wo 14 feb 2007 10:15

Uw tip over de site heb ik doorgegeven aan onze marketing afdeling.Ik kan u hierbij vertellen dat de actie een definitief onderdeel is vande BP Gas Light. Bij aanschaf van 1 BP Gas Light kunt u 1 stalen 5 kgdin fles inleveren. Afhankelijk van de oudheid van de fles krijgt u daneen bedrag van minimaal 5 euro en maximaal 22,50 euro terug bijaanschaf. Een fles van 2007 met keurjaar 2017 daar krijgt u 22,50 voor terug enieder jaar dat de fles ouder is halen wij er 2,50 euro vanaf tot 5 eurodat krijgt u er altijd voor terug. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Customer Service Team

Opm: had ff geinformeerd of de omruil actie van 2006 ook nog in 2007 door liep.

Bayern

Bericht door Bayern » wo 14 feb 2007 10:26

Afbeelding

Het was omdat ik van "Caravanner"deze tip kreeg over het Duitse blad en onderaan staat nu precies mijn vraag: welke fles is nu de juiste?
Helaas geen inkijk exemplaar :)

Tanner

Bericht door Tanner » wo 14 feb 2007 13:13

ivm de verdeelpunten van de BP lichtgewicht gasflessen .
Kan iemand mij eventueel helpen aan een lijst van de verdelers in belgie, heb het internet al aan het afsurfen geweest en heb er maar twee kunnen vinden één in lochristi en turnhout hier kan het toch niet bij blijven .

Heb de links die vermeld stonden in vorige forums ook bezocht maar nergens iets te vinden in belgie , in NL zijn er dan wel voldoende .

Wie o wie kan mij helpen

Bedankt

P@TJE

Bericht door P@TJE » wo 14 feb 2007 13:45

tanner schreef:ivm de verdeelpunten van de BP lichtgewicht gasflessen .
Kan iemand mij eventueel helpen aan een lijst van de verdelers in belgie, heb het internet al aan het afsurfen geweest en heb er maar twee kunnen vinden één in lochristi en turnhout hier kan het toch niet bij blijven .

Heb de links die vermeld stonden in vorige forums ook bezocht maar nergens iets te vinden in belgie , in NL zijn er dan wel voldoende .

Wie o wie kan mij helpen

Bedankt
En sinds kort ook in Frankrijk :!:

Tanner

Bericht door Tanner » wo 14 feb 2007 13:49

Tja P@tje bedankt hoor ,maar daar schiet ik niks mee op .
Zoek een lijst met verdelers in belgie .

P@TJE

Bericht door P@TJE » wo 14 feb 2007 14:29

Er staat op de site van bp toch een flessenzoeker. Staan daar maar twee adressen in België :?: Lijkt me wel heel erg weinig, maar meer zullen er dan niet zijn. :shock:

Tanner

Bericht door Tanner » wo 14 feb 2007 14:34

P@tje ,

Heb juist een e-mail gestuurd naar de hoofdverdeler , nu even afwachten hé .

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”