omnistor luifel

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Blondi

omnistor luifel

Bericht door Blondi » di 31 okt 2006 18:17

hallo

ben van plan een omnistor luifel te kopen 6802 ,4m en 2.75 uitdraai met safari room voor nieuwe caravan .wie van de caravanners heeft daar ervaring mee betreffende;degelijkheid,gemakellijk en snel opzetteen ,wind vast,enz.

bij voorbaat dank

Dimitri

Re: omnistor luifel

Bericht door Dimitri » di 31 okt 2006 18:54

hallo,

Wij hebben op onze hobby ook een zakluifel, maar dan 1 maatje groter (4,5m). Ik ben er zeer content mee, het opzetten is binnen 3 minuten gedaan (na een aantal keer oefenen), het geheel staat goed stevig. Ik heb er wel een middenstok bij om het geheel goed aftespannen.

Qua-wind, ik heb er tevens een zet stormbanden bij, maar bij harde wind klap ik het ding in (nog nooit hoeven doen).
Het enige wat ik kan zeggen is: Kopen dat ding! ;)

Dimitri

LD

Bericht door LD » di 31 okt 2006 19:09

Hoi,

Zo'n luifel is inderdaad zeer snel opgesteld.Het is een zeer handig ding.
Kopen maar, je zal er geen spijt van hebben.

Kamilios

Zakluifel

Bericht door Kamilios » zo 12 nov 2006 07:47

Mag de zakluifel tijdens het rijden aan de caravan blijven hangen? Indien dit niet mag omwille van de wind tijdens het rijden en het gevaar van afbreken of beschadiding zijwand/rail, waar steek je dan zo'n zak van 4m lang?

Berendina

Bericht door Berendina » zo 12 nov 2006 11:41

Ja dat vraag ik me ook af.Mss in de caravan????Door het voorraam naar binnen schuiven????

JanHil

zakluifel

Bericht door JanHil » ma 13 nov 2006 16:58

Ik heb dit jaar voor het eerst met zo'n zakluifel rondgereden. Weliswaar met een lengte van 2.55 m, maar na het verwijderen ervan voor de winterstalling geen enkele beschadiging in de lak van de caravan kunnen vinden. Je kunt het ding tijdens het rijden dus rustig aan de caravan laten hangen.
Ook merk je tijdens het rijden niets van die zakluifel. Het klappert niet en zwaailt ook niet heen en weer. (mits ingerold :lol: )

Jan

Travelmover2

Bericht door Travelmover2 » di 14 nov 2006 16:09

Het gaat hier om ruim 35 kg massa hoog aan de caravan bevestigd. Lijkt me dat eea ten koste gaat / kan gaan van de stabiliteit. Zou kiezen voor de lichtere variant ( zakmodel 13 kg )

Dimitri

Bericht door Dimitri » wo 15 nov 2006 19:44

Ik merk helemaal niets van het 'extra' gewicht van de zak, komt misschien ook doordat het totaal gewicht van de caravan 1695kg is.

Je mag met een zak gewoon rijden en het levert geen schade aan de caravan oid.

Dimitri

Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 4 jul 2005 11:54
Locatie: Almelo/Ciudad Quesada, Rojales Spanje

Omnistore luifel.

Bericht door Fred » do 16 nov 2006 18:46

Dag,
Met een Omnistore luifel doe je een goede koop. Ik heb hem ook in een zak aan de zijkant (door de rail) aan de caravan hangen. Het is zelfs de bedoeling, dat hij daar tijdens het rijden blijft hangen. Als het goed is, heb je er zelfs kleine "stop"schroefjes bij gekregen. Je schuift die aan de voor- en achterzijde door de rail tegen de zak aan en dan draai je ze vast. Die schroefjes voorkomen, dat bij remmen de zak naar voren glijdt.
Bij dreigende storm ( en dan zelf maar inschatten hoe dreigend) rol ik de luifel weer op en gaat hij in de zak. Ook maar 2 minuten werk. Zeker is dat de luifel heel blijft in de storm. Mijn luifel heeft geen ronde staanders, maar half ronde. Dus minder sterk dan ronde. Daarom gebruik ik geen stormband, maar rol de luifel weer op bij dreigende calamiteiten. Ik heb dat al in ander draadje ook beschreven, reeds!
Ook mijn caravan is zwaar genoeg om van het gewicht van de luifel geen last te hebben.
Mhg, Fred
Er gaat altijd meer goed dan fout !

JoelBerse

Omnistor luifel

Bericht door JoelBerse » do 16 nov 2006 22:25

Volgens mij heeft de vragensteller het niet over een zakluifel, maar over
een uitdraailuifel met dakmontage op liggers.

Ook ik heb een nieuwe caravan gekocht, de Wilk S4 490 UE, met een Omnistor luifel op het dak. Mijn type is de 6502, met een breedte van 4 m. en een uitval van 2,50 m.

Alhoewel reeds gekocht, ben ook ik benieuwd naar ervaringen met deze luifel en met name bij harde wind.

Joop


Tot nu toe Chateau Cantara 520 UE met Volvo V 70.

Blondi

Bericht door Blondi » za 18 nov 2006 18:07

hallo

ja joop. dat was de vraag!!! wil kopen luifel omnistor 6802. 4 meter lang op het dak met safari residence room. voor adria adora 512 up model 2007

heb nogeens bij de dealer geweest in duitsland voor duidelijkke uitleg,maar hij was ook niet 100% zeker dat 4 meter wel kan.

voor een luifel alleen is 4meter geen probleem,maar als je een room bij wil beginnen de problemen,want je moet oppassen voor de ramen en deurtjes van wc.

dus wij meten bij oude caravan altea 512,en wat blijkt, kan maar 3.5meter anders problemen met ramen en deurtje van wc.

nu word de luifel maar 3.5meter en 2.5meter uitdraai.
was anders 4meter bij 2.75 uitdraai,is toch een verschil

nu beweerd de dealer dat bij die luifel omnistor 6802 dat de safari room, allen past en niet de safari residence.toch zie ik in de nieuwe omnistor boek 2007 dat die wel past. het is echt een doolhof.



zal van de week is naar omnistor bellen hoor voor duidelijkke uitleg! ! ! !

wie heeft er nog goede en slechte ervaringen mee, laat maar horen.




blondi

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Bericht door BertJan » za 18 nov 2006 20:05

De omnistor voor 2007 heeft enkele wijzigingen
de 6800 voor 2006 en ouder had een klitenband rand voor de safari room en daarom past de safari resedence niet
Dit is voor 2007 veranderd en past de safarie resedence wel.
Welke maat er past is precies de dakmaat opmeten en id opletten bij de ramen, de safari recedence pas wel over de ramen heen maar dan kan het raam niet meer open

groet bertjan

Tanner

Bericht door Tanner » za 27 jan 2007 17:43

Hoe is het nu verder met de luifel ? Is hij geplaatst ? Wat zijn de ervaringen weggedrag en dergelijke van de caravan ? Lijkt mij iets heel handig maar ja mag wel voor die prijs (enkel een dak)

Blondi

Bericht door Blondi » za 27 jan 2007 20:30

hallo

luifel is nog niet geplaatst,omdat de caravan ook nog niet geleverd is,verwacht de caravan een van de dagen maar maar? ? I I het duurt en het blijft duren.

groeten blondi

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » za 27 jan 2007 21:35

blondi schreef:hallo

luifel is nog niet geplaatst,omdat de caravan ook nog niet geleverd is,verwacht de caravan een van de dagen maar maar? ? I I het duurt en het blijft duren.

groeten blondi
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Spannend he?

Dat gevoel hadden wij ook :wink:

Off topic...maar ja.... :wink:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

AnnetteH

Bericht door AnnetteH » zo 28 jan 2007 12:13

De caravanverkoper raadde ons aan om een omnistore luifel (4 meter) in een zak aan te schaffen. De reden die hij gaf was dat je dan niet in het dak hoeft te boren. Wij zijn ook zo benieuwd hoe het een en ander gemak gaat brengen en eruit gaat zien !!
Onze caravan met zakluifel zal ook wel een dezer dagen gemaakt of geleverd gaan worden !

Tanner

Re: Omnistor luifel

Bericht door Tanner » di 6 feb 2007 18:29

[quote="joelberse"]Volgens mij heeft de vragensteller het niet over een zakluifel, maar over
een uitdraailuifel met dakmontage op liggers.

Weet er nu eigenlijk niemand een antwoord op de vraag ?
Er wordt altijd afgeweken naar de luifel in zak !

Dat er Off Topic gegaan wordt is soms heel interessant omdat er ook andere oplossing uit de bus vallen .

Graag zou ik het voor en nadeel willen weten van de omnistor luifel bevestiging op het dak (niet langs de wand) zodat ik ook eventueel nog een wintertentje kan plaatsen .

Graag julie reactie

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Bericht door BertJan » di 6 feb 2007 18:57

hoi tanner

het eerste voordeel geef je zelf al. de tentrail blijft open, een ander voordeel is het gemak van het uitdraaien, je hoeft niet op de opstap om de zak open en dicht te ritsen en de luifel eruit zien te krijgen. De luifel op het dak heeft sterkere dakliggers. verder heb je meer kleurkeuzes voor de cassetteluifel
enkele nadelen zijn ja uiteraard de prijs, hij weegt iets meer dan de zakluifel

groet bertjan

Tanner

Bericht door Tanner » di 6 feb 2007 19:15

Hoi Bertjan ,

Mss heb ik de vraag niet al te duidelijk gesteld , graag had ik vernomen hoe de caravan reageerd tijdens het rijden ( het is toch op het dak gemonteerd ) ivm wind , zijwind vrachtwagens , het totale rijcomfort zou dit niet of wel verstoord worden door de montage van de luifel . Natuurlijk wordt er verondersteld dat je rekening gaat houden met uw belading (andere indeling) enz....

bedankt

Blondi

Bericht door Blondi » di 6 feb 2007 19:18

hallo

bij omnistor zakluifel mag niet aan caravan blijven hangen bij het rijden ,staat bij gegevens omnistor.ok zakluifel is misschien niet slecht maar de mogelijkheid is minder. als je wil dicht hebben moet je nog een volledige tent plaatsen en moet de luifel er uit.

de nieuw omnistor luifel en resedentie room zijn volledig in pvc.dus geen problemen met thuis uw tent nogmaals helemaal uiteen leggen voor te drogen.met een luifel en room als het regent,room laten drogen onder luifel effe,en klaar is kees. uiteraard ook de luifel indraaien he vrienden

blondi

Tanner

Bericht door Tanner » di 6 feb 2007 19:40

Voor de vrienden kampeerders die zouden geintresseerd zijn in een omnistor luifel voor dakmontage en zicht de vraag ook stellen hoe dat reageerd op het weggedrag heb ik de volgende info gekregen van een andere site (blijkbaar kennen ze deze site nog niet ) ( wel heel heel spijtig)

Voordeel van dakmontage is dat de tentrail beschikbaar blijft (voor bijv. een wintertent). Ons zijn geen negatieve ervaringen bekend in rijgedrag. Hoewel het zwaartepunt natuurlijk wat hoger ligt (en dat zou ongunstig moeten zijn) heeft een Omnistore geen effect op de gewichtsverdeling tussen voor/achter.

Wie meer info heeft laat maar horen vrienden :!: :!: :!: :lol: :lol:

Blondi

Bericht door Blondi » za 21 apr 2007 17:58

na lang nadenken en goed overleggen met caravan dealer,is het omnistor luifel 6002 3.27m lang,met een safari-residentce van 2.50 uitdraai geworden.

reden.zeer snelle opstelling,heb gewoon geen zin in tent om daar 2a3uur mee bezig te zijn, daarna ook nog alles afbreken thuis alles terug open te doen voor te drogen enz en nog maar eens in te pakken.

blondi

NijkampRF

Water belasting fiamma / omnistore luifel

Bericht door NijkampRF » za 5 mei 2007 09:53

Ik ben van plan een van beide luifels aan te schaffen. 310cm x 225cm.

Wie kan mij vertellen hoe deze luifels reageren bij een regenbui?
Zakt de regen dan in het midden van het doek in een kuil of loopt het water er aan de voorzijde c.q. zijkant af? :roll:

m.vr.gr. Rene

BDoets

Re: Water belasting fiamma / omnistore luifel

Bericht door BDoets » za 5 mei 2007 13:09

nijkamprf schreef:Zakt de regen dan in het midden van het doek in een kuil of loopt het water er aan de voorzijde c.q. zijkant af? :roll:
In de praktijk zie ik eigenaren van al dit soort luifels bij serieuze regen één poot lager zetten zodat het water behoorlijk wegloopt.
Bart

Blondi

Bericht door Blondi » za 5 mei 2007 15:43

hallo

beste bart,dat zijn mensen die toch niet op de hoogte zijn hoor.

als je de luifel uitdraait,dan moet je ook de luifel ook een beetje terug indraaien voor de spanning van het doek en loop het water perfect weg.

blondi

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”