Twinnyload achter op de caravan
Re: Twinnyload achter op de caravan
RE.gif
Mooi.
De foto in de KCK was met Nerderlands kenteken.
Mooi.
De foto in de KCK was met Nerderlands kenteken.
- Bijlagen
-
- trekhaak caravan kl.jpg (29.06 KiB) 9154 keer bekeken
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
-
- Berichten: 1874
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
- Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
- Contacteer:
Re: Twinnyload achter op de caravan
Ik ben in Frankrijk een Nederlander tegengekomen met zijn caravan met achterop een Twinnyload. De nodige info van hem gekregen hoe het een en ander is gemaakt. Tevens heb ik de nodige fotos gemaakt. Wanneer ik weer thuis ben zal ik deze plaatsen.
Re: Twinnyload achter op de caravan
He, da's mooi, ben benieuwd!
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
-
- Berichten: 1874
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
- Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
- Contacteer:
Re: Twinnyload achter op de caravan
Zoals belooft de foto’s en uitleg.
Constructie
Het is heel simpel te maken.
Neem een aluminium U balk deze komt onder de caravan te hangen.
Foto groot
Deze bevestig je op de kopse kant door de aanwezige gaten die al in je chassis zitten i.v.m. met gewichtsbesparing.
In de caravan breng je over de gehele breedte over de vloer een aluminium strip tot voorbij links en rechts van het chassis gedeelte.
Deze caravan heeft achter een bank dus de aluminium strip zie je niet, deze zit in de bakken van de bank.
Twee gaten boren door en door.
Bout er in en moer aandraaien.
Kogel monteren op de U balk en 12 Volt voor de verlichting die je bij het achterlicht weg trekt.
Foto groot
(in het midden de twee bouten)
De Twiny Load is tevens te gebruiken op de auto als de caravan op zijn plek staat op de camping.
In het verleden stonden er twee gewone fietsen op.
De Nederlander vertelde mij dat de Twinny Load niet handig was om twee elektrische fietsen te vervoeren.
Ook het gewicht speelde een grote rol.
Zoals je op de foto kan zien heeft hij nu al 1 fiets op de dissel staan.
Ook het tillen van de fiets en vastmaken was te omslachtig en zwaar.
Dissel
Ook hier een U balkje gemonteerd.
En verticale staander die doormiddel van een bout en moer vast zit en de relatief zware elektrische fiets kan vervoerd worden vastgezet.
Foto groot
Ook aan de achterzijde komt er nu een aanpassing.
De U balk die onder de caravan loopt wordt verlengd hier komt haaks ook een U balk zoals op de dissel op te staan en hier komt dan ook weer de elektrische fiets te staan.
Op deze manier is het gewicht verdeeld.
Op de Twinny load zit gewoon een gele kentekenplaat zoals je op de foto ziet.
Verder is de Nederlander met deze combinatie zoals je op de foto's ziet van de Noordkaaptot Griekenland en Portugal en Baltische staten gereisd nergens problemen gehad. ( zie de stickers op de caravan)
Nooit problemen gehad met de kleur van de kentekenplaat of wat dan ook.
Kortom veel gemak en veel reisplezier.
Voor de beeldvorming, de Nederlander reisde erg veel door heel Europa.
Foto groot
Als je het hele spul demonteert is de zichtbare schade twee gaten in de vloer van de caravan van de bouten.
Suc 6
Constructie
Het is heel simpel te maken.
Neem een aluminium U balk deze komt onder de caravan te hangen.
Foto groot
Deze bevestig je op de kopse kant door de aanwezige gaten die al in je chassis zitten i.v.m. met gewichtsbesparing.
In de caravan breng je over de gehele breedte over de vloer een aluminium strip tot voorbij links en rechts van het chassis gedeelte.
Deze caravan heeft achter een bank dus de aluminium strip zie je niet, deze zit in de bakken van de bank.
Twee gaten boren door en door.
Bout er in en moer aandraaien.
Kogel monteren op de U balk en 12 Volt voor de verlichting die je bij het achterlicht weg trekt.
Foto groot
(in het midden de twee bouten)
De Twiny Load is tevens te gebruiken op de auto als de caravan op zijn plek staat op de camping.
In het verleden stonden er twee gewone fietsen op.
De Nederlander vertelde mij dat de Twinny Load niet handig was om twee elektrische fietsen te vervoeren.
Ook het gewicht speelde een grote rol.
Zoals je op de foto kan zien heeft hij nu al 1 fiets op de dissel staan.
Ook het tillen van de fiets en vastmaken was te omslachtig en zwaar.
Dissel
Ook hier een U balkje gemonteerd.
En verticale staander die doormiddel van een bout en moer vast zit en de relatief zware elektrische fiets kan vervoerd worden vastgezet.
Foto groot
Ook aan de achterzijde komt er nu een aanpassing.
De U balk die onder de caravan loopt wordt verlengd hier komt haaks ook een U balk zoals op de dissel op te staan en hier komt dan ook weer de elektrische fiets te staan.
Op deze manier is het gewicht verdeeld.
Op de Twinny load zit gewoon een gele kentekenplaat zoals je op de foto ziet.
Verder is de Nederlander met deze combinatie zoals je op de foto's ziet van de Noordkaaptot Griekenland en Portugal en Baltische staten gereisd nergens problemen gehad. ( zie de stickers op de caravan)
Nooit problemen gehad met de kleur van de kentekenplaat of wat dan ook.
Kortom veel gemak en veel reisplezier.
Voor de beeldvorming, de Nederlander reisde erg veel door heel Europa.
Foto groot
Als je het hele spul demonteert is de zichtbare schade twee gaten in de vloer van de caravan van de bouten.
Suc 6
Re: Twinnyload achter op de caravan
ik vind het wat zwaar, maar zeker een mooie oplossing
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Twinnyload achter op de caravan
heb al 20 jaar een caravelair bamba de luxe 395 en heb daar zelf een trekhaak op gemonteerd. Constructie was vrij eenvoudig; het frame van de caravan loopt ver door naar achteren en daar zijn ook de steunen aan bevestigd. Eerst heb ik de ruimte die er was tussen de steun en het frame opgevuld met plaatjes ijzer (gegalvaniseerd) vervolgens van linker naar rechtersteun een stuk stevig hoeklijn (gegalvaniseerd) met boutje en moertjes aan de steun bevestigd. de trekhaak (van de sloop) verlengd en aan de dwarsbalk gemonteerd . De trekhaak hangt dus aan het hoekstaal maar voor de zekerheid een dikke strip staal aan binnenkant caravan. W hebben inmiddels half Europa er mee doorgekrost en het zit als een huis. Grootste voordeel: je hangt de twinnyload erop en als het moet ook weer op je auto. Ander voordeel: laag zwaartepunt, niet hoog tillen. Heb nu een Hobby gekocht en zie dat ik daarop geen dergelijke constuctie op kan loslaten. Zijn dus genoodzaakt de twinnyload los in de auto mee te nemen en een omnistore fietsendrager voorop en/of achterop te monteren.
Tenzij iemand WEL weet hoe ik die constructie maken moet.
A K te O
Tenzij iemand WEL weet hoe ik die constructie maken moet.
A K te O
Re: Twinnyload achter op de caravan
Ad, dan zou ik als ik jou was achterop een omnistore plaatsen en op de dissel zo'n trekhaakkogel waar je de twinnyload op bevestigt. Dan zit de zwaarste constructie gelijk ook op de dissel en dat is gunstiger. Ter plaatse kun je dan de twinnyload op de auto overzetten.
Re: Twinnyload achter op de caravan
Heb caravelair bamba de luxe 395 20 jaar lang gereden met eigen constructie trekhaak. Oerdegelijk en superhandig met als pluspunt het makkelijk overzetten op de auto.
VRAAG: ik heb nu hobby 440 kan iemand me helpen met idee hoe ik trekhaak onder deze caravan kan maken? Probleem is dat het frame niet helemaal doorloopt tot achterzijde caravan.
AK te O
VRAAG: ik heb nu hobby 440 kan iemand me helpen met idee hoe ik trekhaak onder deze caravan kan maken? Probleem is dat het frame niet helemaal doorloopt tot achterzijde caravan.
AK te O
Re: Twinnyload achter op de caravan
Toen ik nog een caravelair bamba de luxe 395 had heb ik zelf een trekhaak gemonteerd die min of meer aan het chassis hing. met een zware dikke ijzeren plaat aan de bovenzijde/ binnenkant caravan. ook heb ik de trekhaak zelf verlengd met een gaspijp tot aan de eerste dwarsbalk. We hebben heel Europa doorgecrost zonder probleem. Deze vorm van fietsenvervoer is veel beter dan die hangconstructies aan boven/achterzijde . Doordat het gewicht laag zit ook geen "slingereffect". En superhandig, want je zet de twinny load zo achterop je auto; lang leve de vrijheid!.
De foto in dit onderwerp van een caravelair (??) laat zien hoe het NIET moet. De hele constructie HANGT aan de vloer . In mijn geval liet ik de balk doorlopen tot op de steunen en die daaraan gebout. De steunen dmv vulplaatjes laten HANGEN aan het chassis. Ad
De foto in dit onderwerp van een caravelair (??) laat zien hoe het NIET moet. De hele constructie HANGT aan de vloer . In mijn geval liet ik de balk doorlopen tot op de steunen en die daaraan gebout. De steunen dmv vulplaatjes laten HANGEN aan het chassis. Ad
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18994
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Twinnyload achter op de caravan
Hoi Ad,
ik neem aan dat het over je Hobby 440 gaat? Waarom geen kogel op je dissel monteren? Daar kan je dan je fietsendrager op plaatsen. Qua stabilliteit is dat trouwens veel beter dan fietsen achter op de caravan.
Andre
ik neem aan dat het over je Hobby 440 gaat? Waarom geen kogel op je dissel monteren? Daar kan je dan je fietsendrager op plaatsen. Qua stabilliteit is dat trouwens veel beter dan fietsen achter op de caravan.
Andre
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Twinnyload achter op de caravan
Oude topic maar toch nog nieuwe input. Mijn constructie
Re: Twinnyload achter op de caravan
Nog wat constructie foto's