caravantransport

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Brigitte

caravantransport

Bericht door Brigitte » ma 9 aug 2010 13:57

Heeft er al iemand zijn caravan op transport gezet?
Graag jullie ervaringen.

groeten,Brigitte

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: caravantransport

Bericht door deusjevo » ma 9 aug 2010 14:16

Waar naartoe scratch.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Brigitte

Re: caravantransport

Bericht door Brigitte » ma 9 aug 2010 15:05

sorry,Spanje Costa Blanca

sprite1

Re: caravantransport

Bericht door sprite1 » ma 9 aug 2010 15:22

dat doe ik zo........caravan.gif maar dat bedoel je vast niet

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: caravantransport

Bericht door PMT » wo 11 aug 2010 21:53

Zegt dit genoeg? Zo kunnen ze met je caravan omgaan als ie op transport gaat. Wij kregen hem zo terug.
Bijlagen
gerepatrieerd.jpg
gerepatrieerd.jpg (12.16 KiB) 14522 keer bekeken
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: caravantransport

Bericht door Ab » wo 11 aug 2010 22:20

Niks mis mee toch ? :wink:
Als ie maar goed vaststaat.

Maar wat bedoel je, Brigitte ?
Wil je je caravan naar Spanje laten brengen ?
Kostbare zaak...

Utrecht-Alicante = 4200 km vice versa...

Of je zou een pensionado moeten kunnen vinden, met een dikke auto, die effe heen en weer rijdt..Maar dan nog.
Denk e's aan 50 ct/km, vermeerderd met 4-6 overnachtingen en kosten voor restaurant/hotel.
Tenminste, als de chauffeur niet in de caravan slaapt.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: caravantransport

Bericht door deusjevo » wo 11 aug 2010 22:24

En als je maar een chauffeur hebt die erg blijft houden met de "uitzwenk" :lol:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: caravantransport

Bericht door BertJan » do 12 aug 2010 07:13

met zo'n oversteek aan de achterzijde worden de caravans vaak vanaf de fabrieken naar de dealers gebracht.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: caravantransport

Bericht door Kingpin1966 » do 12 aug 2010 19:36

RE.gif

Dat klopt idd. maar dan zit de caravan vaak aan een kogel in de vloer van de transporter vast.

Dat lijkt me toch een iets stevigere constructie dan hetgeen op de foto van PMT is te zien.
Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat de caravan nog aan de auto vast zat?
Je auto veert altijd een beetje op zo'n transporter, zelfs als hij "vast" staat (Ik heb het vaak gezien als ik weer eens achter een autotransporter reed).
Als zo'n transporter dan over een hobbelige weg rijd kan de caravan behoorlijke "klappen" te verduren krijgen.
En als ie dan meer dan een meter oversteekt......?
En "klappen"heeft ie zeker gehad, ik heb nl. het topic gelezen waar de foto van afkomstig is, want er lag volgens PMT niks meer op zijn plaats.

Bovendien is de transporter van PMT zijn caravan ook nog in overtreding want de rood/witte plaat ontbreekt................ of was ie die onderweg al verloren. mrgreen.gif awhoea.gif
Laatst gewijzigd door Kingpin1966 op do 12 aug 2010 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: caravantransport

Bericht door Nimma » do 12 aug 2010 19:53

Ik heb me al eens op MP aangeboden om caravans, boten en cabrio's naar het zuiden te rijden tegen reis- en verblijfkosten en een kleine vergoeding. Nul reactie's :( Probleem is denk dat het lastig in een contract te vatten is.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

wenco

Re: caravantransport

Bericht door wenco » ma 27 aug 2012 17:19

Goedemiddag,

wij willen graag twee caravans naar Spanje laten brengen, weten jullie toevallig een goedkoop adres. We hebben al een transporteur die ze voor € 1450 ex btw weg wil brengen, maar volgens mij zijn er zeker nog goedkopere.

groet,

Corné en Wendy

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: caravantransport

Bericht door Jan van Vijven » ma 27 aug 2012 17:34

Nog goedkoper?? dit is al een koopje!!
Ik breng er nog niet èèn voor weg.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gerhard N

Re: caravantransport

Bericht door Gerhard N » ma 27 aug 2012 22:06

RE.gif
Nou ja, hooguit naar Maastricht knipoog.gif mrgreen.gif

Andries

Re: caravantransport

Bericht door Andries » ma 30 dec 2013 17:45

Brigitte schreef:Heeft er al iemand zijn caravan op transport gezet?
Graag jullie ervaringen.

groeten, Brigitte
Gezien de datum van jou bericht zal de caravan al wel op plaats van bestemming zijn, mag ik aannemen. Als het toch nog moet gebeuren en eventueel voor anderen die met hetzelfde zitten en nog willen het volgende.
Vervoeren van caravans doe ik (68 jaar) voor anderen 1/ om zelf bezig te zijn en 2/ voor een ander nuttig te zijn en 3/ een kleine verdienste bovenop de werkelijke kosten om de auto in stand te houden. Tot op heden alleen maar positieve reacties ontvangen van zeer tevreden mensen.

Andries

Re: caravantransport

Bericht door Andries » ma 30 dec 2013 17:53

De prijzen die Ab in zijn epistel noemt zijn wel erg hoog. Maar toegegeven, dit soort zaken kost nu eenmaal geld of je het nu zelf doet of het uit handen geeft.
Brandstof- tol- en verblijfkosten zijn onderdeel van een dergelijke onderneming. En van de lucht alleen leven kan niemand.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: caravantransport

Bericht door Ab » di 31 dec 2013 00:59

Vindt je 50 ct per km erg hoog ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Andries

Re: caravantransport

Bericht door Andries » di 31 dec 2013 13:45

50cnt/km is naar mijn berekening en ervaring erg stevig.
zelf kom ik met 39cnt/km prima uit.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: caravantransport

Bericht door Nimma » di 31 dec 2013 15:22

RE.gif Andries, doe jij dat met je eigen auto?
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: caravantransport

Bericht door Ab » di 31 dec 2013 15:43

50 ct per km heb je in mijn ogen toch echt wel nodig.
De werkelijke autokosten zullen (voor een forse trekauto) wellicht op 40 ct uitkomen, maar er zijn ook zaken als beprijzing per km van de autobanen in het buitenland, toltunnels, vignetten enz.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Andries

Re: caravantransport

Bericht door Andries » wo 1 jan 2014 14:04

Het vervoeren van caravans doe ik met mijn eigen auto, zie onderschrift.
Uitgaande van het gegeven dat de vaste kosten van de auto altijd zullen doorgaan, wel of geen ritje maken, is het voor mij van belang om alle variabele kosten zoals brandstof, onderhoud, tol- en veerkosten, e.d. te kennen en als uitgangspunt te gebruiken voor de berekening op te maken van de vergoeding voor een rit.
Immers, de auto belasting, verzekering e.d. blijven gewoon doorgaan, ook als de auto stil staat en zijn voor mij niet relevant in de kosten voor een rit.
Hierbij speelt natuurlijk wel een grote rol met welk voertuig de rit wordt uitgevoerd. Daarnaast is zeker niet onbelangrijk wat je met de rechter voet doet.
De genoemde 39cnt/km is historisch bepaald dus alle autokosten onderweg incl. overnachtingen tolgelden e.d. Voor het eten bereken ik niets want als ik thuis zit moet ik ook wat te eten hebben. In overleg met de eigenaar/opdrachtgever van de caravan zal ik zo veel als mogelijk in de caravan overnachten op campings langs de route waarbij ik geheel mijn eigen voorzieningen heb als slaapzak e.d. en gebruik alleen en uitsluitend een ligplekje. De overige zaken als eten, wassen etc. doe ik in de plaatselijke accommodatie van de camping en op rustplaatsen langs de wegen. Is tot op heden door alle partijen als zeer bevredigend ervaren.
Uitgangspunt is: ik wil graag wat te doen hebben, de directe kosten graag vergoed zien en als het binnen het overleg mogelijk is graag een kleine toeslag.
Meer is het niet. Zoals gemeld, ik ben gepensioneerd en heb tijd en kunde ter beschikking en wil dat op een leuke manier voor iedereen die er bij betrokken is inzetten.
Aan een ander om te bepalen of hij/zij daarmee in zee wil gaan.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: caravantransport

Bericht door Micky » wo 1 jan 2014 14:13

RE.gif

We hebben het hier op het forum al eens eerder gehad over deze service. Hoe ga je om met bijvoorbeeld diefstal van de caravan of wat als je een aanrijding krijgt en de caravan wordt totalloss verklaard, we weten allemaal dat de eigenaar in dit soort gevallen er financieel nogal bij inschiet, als je dan niet zelf gereden hebt maar bijv. jouw ingehuurd hebt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat men gecompenseerd wil worden?

Stel je brengt mijn caravan naar Zuid-Frankrijk en ik heb hem niet allrisk verzekerd? Jij bent in dit geval wel aansprakelijk omdat je een service bied en er voor betaald wordt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Andries

Re: caravantransport

Bericht door Andries » wo 1 jan 2014 14:41

Dag M,
In het overleg dat altijd vooraf plaats vindt is de verzekering van de caravan een groot onderwerp
Is de caravan niet all-risk verzekerd dan haak ik af. Het kan niet zo zijn dat ik verantwoordelijk gesteld kan en wil worden voor gebreken aan de caravan.
Als de eigenaar van de caravan het niet nodig vindt de caravan goed te verzekeren en hij of zij gaat zelf met de caravan op stap is de situatie niet anders als dat ik met die caravan zou gaan rijden. Ik weet maar al te goed dat het nodig is om een caravan altijd goed te verzekeren en het hele jaar door al was het alleen al voor schade tijdens opslag of weersinvloeden. Het argument dat er waardeverlies ontstaat is niet afhankelijk van schade door welke oorzaak van ook, alles wordt minder waard.
Wel zijn er maatschappijen die om klanten te werven / binden een polis in het leven roepen waar de waarde van het object gedurende een aantal jaren op nieuw blijft staan. Als je mijn episteltje leest zal het je niet zijn ontgaan dat ik me ten dienste stel voor mensen die minder goed of helemaal niet met een caravan kunnen / willen rijden. Daarvoor vraag ik geen wereld vergoeding. Dan is het ook niet redelijk om allerlei zaken te gaan bijhalen die naar mijn idee er ook niet bij horen.
We hebben deze discussie al eens eerder gehad en je bent kennelijk moeilijk te overtuigen dat er mensen zijn die iets voor een ander willen doen.
Ik heb verschillende reacties van je gelezen ook op andere onderwerpen en zie dan dat je soms de spijker goed op de kop slaat maar soms ook erg van eigen situatie uitgaat en weinig inleving laat blijken en een enkele keer erg wantrouwig.
Jou opmerking:
[Stel je brengt mijn caravan naar Zuid-Frankrijk en ik heb hem niet allrisk verzekerd? Jij bent in dit geval wel aansprakelijk omdat je een service bied en er voor betaald wordt.]
Ik kan je verzekeren, in dat geval zal ik jou caravan zeker niet vervoeren om reden als bovenstaand. Het gaat niet aan om anderen op te zadelen met verantwoordelijkheden die in eerste lijn bij je zelf liggen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: caravantransport

Bericht door Micky » wo 1 jan 2014 18:12

RE.gif

Wat jammer dat je zomaar uit het niets zo recht op de man speelt (en dat al op de eerste dag van het nieuwe jaar met alle goede voornemens :wink: ), terwijl ik gewoon als bijdrage aan het forum zoveel mogelijk informatie boven tafel probeer te krijgen, helaas raak ik blijkbaar een gevoelige snaar bij je aangezien je zo geïrriteerd reageert, dit vind ik erg jammer (katertje van gisteren?). de 1 is nu eenmaal wat kritischer dan de andere en ik val onder de eerste categorie :wink:

ter zake:

Feit blijft, verzekeringszaken lijken meestal goed geregeld, totdat er iets fout gaat, als jij dit soort services hier op het forum aanbied, moet je ook wel echt alles goed geregeld/onderbouwd hebben (of op zijn minst onderbouwen als er naar gevraagd wordt, of ik dat nu ben of een ander forumlid), ik heb gewoon het gevoel dat dat niet zo is en dat het meer een "vriendendienstje situatie is" juist in dit soort situaties kan het enorm misgaan als er iets gebeurd, dan heeft jouw klant zijn rechtsbijstandverzekering al op tafel liggen voordat jij weer thuis bent.

je schrijft het volgende: "Is de caravan niet all-risk verzekerd dan haak ik af. Het kan niet zo zijn dat ik verantwoordelijk gesteld kan en wil worden voor gebreken aan de caravan."

Daar zit je helaas fout en daar wilde ik je oa op attent maken, het kan voor jouw (ook) enorm slecht uitpakken als je wel een ongeval krijgt en vervolgens er vanuit gaat dat de verzekering van je klant het wel voor je regelt, als je klant niet tevreden is met de oplossing die zijn verzekering aanbied (en dat is vaak zo want de verzekering keert bijv 10.000,- uit en een vergelijkbare caravan aanschaffen kost 12.000,-), dan kun je wel degelijk een probleem hebben, want hoe dan ook jij bent wel degelijk aansprakelijk, gewoon omdat je een betaalde dienst aanbied.

Wat ik niet uit je verhaal begrijp is wat Allrisk verzekeren te maken heeft met gebreken aan een caravan, wellicht kun je dat nog even uitleggen thumbup.gif

aflower.gif ondanks je reactie wens ik je een gelukkig 2014
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Andries

Re: caravantransport

Bericht door Andries » wo 1 jan 2014 20:07

posting.php?mode=reply&f=9&t=12125#

De eerste zin van je reactie
We hebben het hier op het forum al eens eerder gehad over deze service. Hoe ga je om met bijvoorbeeld diefstal van de caravan of wat als je een aanrijding krijgt en de caravan wordt totalloss verklaard, we weten allemaal dat de eigenaar in dit soort gevallen er financieel nogal bij inschiet, als je dan niet zelf gereden hebt maar bijv. jouw ingehuurd hebt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat men gecompenseerd wil worden?.
refereert aan een eerdere discussie en is kennelijk aan mij gericht, zo heb ik het in ieder geval opgevat en derhalve mijn directe antwoord. Niet meer en niet minder.
Als dat niet het geval is maar toch algemeen dan mijn excuses daarvoor. Ik heb niets persoonlijks tegen wie dan ook.
In de voorgesprekken die ik met mensen heb die van mijn diensten gebruik willen maken komen de aspecten als door jou aangehaald zeker naar voren.
In diezelfde overleggen wordt ook duidelijk een afspraak gemaakt hoe e.e.a. moet gaan lopen. De all-risk verzekering geeft dekking voor schade aan de caravan en de klant accepteert bij aangaan van die verzekering wat deze in voorkomend geval zal uitkeren zoals dat in de polis staat vermeld.
Als de caravan eigenaar zelf met de caravan op stap gaat en er overkomt hem / haar hetgeen je in je vraag stelt dat is er ook geen andere partij die aangesproken kan worden om gecompenseerd te worden.
Mensen kiezen voor mij om reden van minder kosten voor vervoer. En dat is een bewuste keuze waarbij mij is gebleken dat met beseft dat ik geen beroeps vervoerder ben met een transportverzekering, die overigens ook geen financiële wonderen verricht maar slechts bij de dagwaarde van het te vervoeren object blijft.
De betaling die ik vraag zijn de kosten die ook ik moet maken en die zijn nagenoeg gelijk aan de kosten die de caravan eigenaar zelf ook zou hebben.
Is het in zo'n geval dan redelijk te stellen dat ik betaalde diensten uitvoer? Ik dacht het niet.

Hierbij wil ik het laten en mij slechts richten op vragen die komen van mensen die iets zouden willen met mijn diensten.
Laat vooral duidelijk zijn, ik ben geen beroeps maar vrije tijd invuller en als het kan op een voor meerdere personen zo leuk mogelijke wijze.

Ook van mijn kant wens ik je een bijzonder gelukkig en gezond 2014 toe hetgeen ook geld voor andere bezoekers van dit forum.

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: caravantransport

Bericht door perry » do 2 jan 2014 12:09

RE.gif
Ik snap wat Micky bedoelt, het is natuurlijk mooi dat iemand andere mensen wilt helpen door hun caravan naar plaats van bestemming te brengen.
Maar het heeft nogal wat haken en ogen als het mis gaat.
Want oke all risk verzekerd is leuk maar wat gebeurd er met de rest waarde caravan 100000, inboedel 5000,
Verzekering betaald als je geluk heb 8000,bv.
Ik zal dan zeker de gene die met mijn spullen gaat rijden die hier een vergoeding voor krijgt al is dit minimaal toch zeker verantwoord voor houden en de restant van in mijn voorbeeld 7000, euro terug eisen.
Dat zal ook wel de reden zijn voor mij dat ik me caravan wel zelf breng dan is het tenminste me eigen schuld als het fout gaat.

Het is een goeie dienst maar je moet wel lef hebben wil je hier mee in zee gaan.
Niet negatief bedoelt ik zie dit soort diensten meer als vrienden dienst.

mvg Perry
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”