Digitale KWh-teller inbouwen

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Gebruikersavatar
jolly
Berichten: 385
Lid geworden op: zo 13 sep 2009 16:11
Locatie: Geel Be

Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door jolly » za 30 nov 2013 11:18

Na vele positieve reacties van mijn projectje vande KWh meter die ik op Ebay kocht en de vele vragen hoe aan te sluiten, vond ik het de moeite om er een nieuw topic van te maken.

Afbeelding

Deze komt van http://www.benl.ebay.be/itm/NEW-AC-Digi ... 3380ea5b44

'k heb hem daar zelf niet gekocht maar deze is het goedkoopste.

Deze meter geeft duidelijk weer hoeveel stroom (Amp) je caravan op elk moment verbruikt.
Hij geeft aan hoeveel spanning je hebt, dat kan soms behoorlijk laag zijn bv 208V.
Hij geeft aan hoeveel watt je verbruikt op elk moment.
Het belangrijkste is het aantal gebruikte KWh (kilowatt per uur).
En het aantal uren dat hij meet.

De meter kan altijd gerset worden en is het ideale hulpmiddel om controle te hebben op je verbruik als de camping per KWh aanrekent.
Je hebt ook steeds controle op het aantal Amp je verbruikt zodat je niet gauw de camingzekering erdoor jaagt.

Nu het belangrijkste, hoe sluit ik dat aan.

Het staat in het topic viewtopic.php?f=60&t=12905&start=425#p286890 en daaronder redelijk goed uitgelegd door meerdere forumers.

Kort omschreven:
- Sluit hem best aan vlak na de automaat/zekering, ik heb hiervoor een multikabel van 5G1.5² gebruikt.
-de uitgaande draden van je automaat/zekering maak je los en sluit je aan op de "L-out" en "N-out" van de meter.
-de "L-in" en "N-in" van de meter sluit je aan op de op de automaat/zekering waar je daarvoor de draden losmaakte.

Ik heb hiervan geen foto's, misschien dat andere forumleden deze kunnen maken als ze dit projectje bouwen?
Ik zal tijdens het Forumweekend een poging tot wagen...

Voor het inbouwen van de meter heb ik gekozen voor een plastic inbouwdoosje : http://www.benl.ebay.be/itm/13077917576 ... 1497.l2649
Afbeelding

Afbeelding

Met een dremel kan je het gat uitfrezen op maat van de meter (hou het deksel met de schroefjes voor de achterkant) en geeft zo een mooi uitzicht om hem in de caravan te monteren.

Kostprijs van het geheel is minder dan €20.00.
Succes zwaaien.gif

Heb je vragen of een betere uitleg voor de aansluiting? Posten!!!
JAfbeeldinglly camper
No more... Bürstner Averso 450 TS 2009 plus Toyota Hilux Amazonia
Hope for the best... Prepare for the rest...

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door TouranDriver455ts » za 30 nov 2013 13:52

Deze week heb ik ook de spullen binnengekregen. Meter en doosje besteld via Ebay. Meter komt uit Hongkong en het doosje uit Groot Brittannië. Meter kost 8,95 euro en geen verzendkosten. Doosje kost 2,50 euro en daar kwam nog 5,50 euro verzendkosten bovenop.
Mijn plan is nu om er een "mobiele meter" van te maken.
Beide zijden van het doosje wil ik voorzien van een wartel waar een kabel kan worden ingevoerd en worden uitgevoerd.
Omdat de meter niet is voorzien van een aarde aansluiting moet de aardedraad direct worden doorgevoerd buiten de meter om.
D.m.v. de wartels en de nodige kit moet een en ander spatwaterdicht te krijgen zijn lijkt mij.
Op deze manier kan ik het geheel plaatsen tussen de kabel die van de stroompaal komt en de CEE ingang van de caravan.
Zodoende kan ik ook nog de stroom meenemen die ik aftap van de haakse CEE stekker waar nog een gewone stekker in kan.
Soms gebruiken wij een kook- of bakplaatje buiten de caravan en hier voor halen wij de stroom uit de CEE aansluitstekker.
Ook sluiten wij hier wel eens een extra lamp onder de luifel op aan.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

pd0bao40

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door pd0bao40 » za 30 nov 2013 14:13

Beste Golfopa, lijkt mij maar een kwetsbaar geheel te worden zo buiten de caravan. Twijfel er niet aan dat je het waterdicht kunt krijgen, maar het voordeel van visuele controle op het aantal "lopende" Amperes vervalt bv geheel. Als je alle stroom wil meten zou ik de R.A.stekker niet in de invoer CEE meer pluggen, maar in een of andere WCD binnen. Maar het is maar een losse gedachte aan deze kant en ieder geval veel succes gewenst, Jaap.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door Hobby Linka » za 30 nov 2013 14:22

RE.gif
RE.gif

Misschien is het een idee om de meter in te bouwen in een kabellasdoos? Deze zijn (spat)waterdicht en zijn al voorbereid op wartel invoer. Dan kan je de aaddraad ook netjes via een lasdop, tegenwoordig ook al voor getwiste aders, afwerken.
kabellasdoos.jpg
kabellasdoos.jpg (4.16 KiB) 19247 keer bekeken
lasdop.jpg
lasdop.jpg (2.78 KiB) 19246 keer bekeken
Succes,

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door Chris » zo 15 dec 2013 14:43

Ook ik heb zo'n mooi KWH metertje gekocht.
Aansluiting is duidelijk, staat er ook achterop.
Ik wilde hem aansluiten op de binnenkomende CEE stekkerdoos, maar lees net dat ik dan dus inderdaad mooi vergeet dat daar ook nog een haakse stekker naar de voortent ingaat.
SLIM !!!! golfopa !! ik ukkel.. :oops: :oops:
Dus, iets anders bedenken, ik heb nog een mooi set CEE stekers liggen, stukkie kabel en een mooi lasdoosje....
Kan mooi onder de caravan door en dan nog een plekkie vinden voor de meter.
Of toch eindelijk maar eens een buitenstopkontakt gaan maken en dat rottige kabeltje onder de caravan door eens weggooien..
Ook een idee, eindelijk eens netjes een WCD RA spatwaterdicht in de voortent maken, maar dan komen daar weer de nodige verlengsnoertjes in te zitten.
t' Campingleven is zwaar he.... :wink: :wink:
Heel goed idee van jou hoor Golfopa...

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door TouranDriver455ts » zo 15 dec 2013 22:47

Kopie van 101_0092.JPG
Kopie van 101_0092.JPG (33.63 KiB) 18968 keer bekeken
Kopie van 101_0085.JPG
Kopie van 101_0085.JPG (37.98 KiB) 18969 keer bekeken
Op bijgaande foto's is te zien hoe één ander geworden is.
Aan de ene kant een RA stekker en aan de andere kant een RA contrastekker.
Stekker gaat naar de haspel onder de caravan en in de contrastekker gaat het snoer met de haakse CEE stekker die in de caravankontaktdoos gaat.
Nu wil ik nog iets bedenken waar ik het meterkastje op kan monteren en bij voorbeeld d.m.v. een pen in de grond kan steken.
Evt. ook onder de caravan.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door Dutchdrummer » zo 15 dec 2013 23:47

Wat ik me dan afvraag bij het gebruik van zo'n meter: als je al heel wat kWh verbruikt hebt op een dag, denk je dan ook: zet nu maar even geen koffie, want dat wordt zo duur?

Leuk, zo'n meter, maar ik zou m'n kampeergedrag er niet op aanpassen :wink:
Je betaalt uiteindelijk toch wat je verbruikt hebt, of je het nu gemeten hebt of niet.
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door TouranDriver455ts » ma 16 dec 2013 00:19

RE.gif
Ik vind het gewon een leuk speledingetje.
Even kijken wat je nu precies verbruikt en of meerdere apparaten tegelijk gebruikt kunnen worden.
Thuis heb ik hem even getest en dan zie je bv. dat de klok van de magnetron, die dus de hele dag aan staat, 0,02 kWh vraagt.
Zo zijn er in huis vele apparaten die de hele dag stand-by staan en energie gebruiken. Bij ons staan vaak de hele dag 2 computers aan. Ook als ze niet gebruikt worden. Als ze in de slaapstand gezet worden scheelt dat per computer ca. 30 W.
Op zich misschien niet wereldschokkend maar nadenken kan geen kwaad.

Als pensionado heb je gewoon tijd om dat soort fratsen uit te halen en het houdt je van de straat zeggen wij dan.

Op sommige campings in Frankrijk heb je keus uit het aantal Amp. dat je krijgt.
Kan zo maar een euro of meer per dag schelen. Leuk als je dat even kunt checken.
Maar voor de rest is het zeker niet onmisbaar.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door Hobby Linka » ma 16 dec 2013 07:31

Dutchdrummer schreef:
Leuk, zo'n meter, maar ik zou m'n kampeergedrag er niet op aanpassen :wink:
Wij ook niet. Maar je hebt wel een indicatie of het aantal KWh wat in rekening wordt gebracht correct is. Op de ene camping krijg je wel begin en eindstand te zien, op een andere niet. Dan is het wel makkelijk om er een paar KWh bijop te tellen.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

gert en gea

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door gert en gea » ma 16 dec 2013 09:27

RE.gif
sorry hoor, maar komt dit niet over als "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten"
als de camping eigenaar extra kwh zou schrijven en de gasten kwamen daar achter kon hij zijn tent wel sluiten. :oops:

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door JPGeetje » ma 16 dec 2013 12:06

RE.gif
Zonder me in een discussie te willen mengen over de eerlijkheid van campinghouder als het om het afrekenen van gemeten stroomgebruik gaat, is het op zijn zacht gezegd toch bedenkelijk als de klant geen inzage krijgt op de (geijkte)meetapparatuur. Dan roep je als campinghouder toch de schijn tegen je op. :(
Anderzijds kan er een discussie ontstaan, als de campingbeheerder met een ander (lees hoger) werkelijk verbruik komt dan hetgeen jij meet met je huis tuin en keuken Kwh-metertje scratch.gif
Je moet zo'n metertje dan ook alleen maar zien als een gadget waarmee je je eigen verbruiken kunt vergelijken. Om er afwijkende stroomrekeningen mee aan te vechten zijn ze niet geschikt. whistle.gif

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door TouranDriver455ts » ma 16 dec 2013 13:03

RE.gif thumbup.gif
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door Hobby Linka » ma 16 dec 2013 16:57

gert en gea schreef:RE.gif
sorry hoor, maar komt dit niet over als "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten"
Nee hoor. Zelf heb ik al eens netjes een afrekening gehad waar begin en eindstand netjes op afgedrukt waren. Tijdens het afrekenen werd het plaatsnummer ingetoets en er kwam een eindafrekening incl het verbruik van elektra. Prima dus.

Maar als je alleen maar te horen krijgt van je hebt zoveel gebruikt zonder onderbouwing heb ik toch wel mijn twijfels.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door Micky » ma 16 dec 2013 19:57

RE.gif

dat is mij nog nooit overkomen..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door Hobby Linka » ma 16 dec 2013 20:31

Wat niet?


Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door Micky » ma 16 dec 2013 20:36

RE.gif

"Maar als je alleen maar te horen krijgt van je hebt zoveel gebruikt zonder onderbouwing heb ik toch wel mijn twijfels."
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door Hobby Linka » ma 16 dec 2013 21:09

Wat ik heb mee gemaakt.

Zonder de naam van de camping te noemen hebben we daar meerdere keren gestaan. We stonden er voor een mei vakantie op een confortplek. Geen probleem, kosten waren voor die 14 dagen inclusief elektraverbruik. Een stel wat een paar plekken bij ons vandaan stond besloot er een voorseizoensplek aan te koppelen. Direct kregen ze te horen dat ze bemeterd zouden gaan worden. Geen probleem, maar iedereen kon bij de stroom paaltjes. Mischien vinden jullie me nu een doemdenker, maar het is heel gemakkelijk om even stekkers te verwisselen als je weet dat buren niet komen. Zeker als je weet dat het tarief op de bewuste camping € 0,70 per KWh was.

Op een aantal bemeterde campings waar wij hebben gestaan werd het snoer voor de caravan netjes in een afsluitbare paal gestopt door personeel van de camping om dit soort praktijken te voorkomen.
DSCF0003.JPG
Dit is bijvoorbeeld zo een paaltje. En dan is fraude door medecampeerders (bijna) onmogelijk.

Elektronische meters kunnen op afstand worden ingelezen. De meter die ik in mijn caravan heb is ook zo'n meter, per watt geeft deze een puls en bij 1000 pulsen dus 1 KWh.

Heel eenvoudig op de receptie met behulp van een computer uit te lezen.

Zit de aansluiting niet vergrendeld en krijg je geen meterstanden te horen krijg ik toch een beetje een onderbuik gevoel.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Henmar53
Berichten: 287
Lid geworden op: zo 6 jul 2008 11:12

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door Henmar53 » ma 16 dec 2013 21:28

Nou, pas maar op :(
heb het (ook) zelf ervaren, dat de camping eigenaar zo'n 900 KWh boos.gif in rekening wilde brengen voor een seizoen(april-oktober)
300 KWh bleek meer in de richting (op de dagen dat we er niet waren stond alles uit!)
hetgeen neer kwam op zo'n 8 Kwh /dag ook theoretisch gezien een normale waarde voor al onze apparatuur.
heb ook maar 300 Kwh afgerekend trouwens :wink:
Het jaar daarop Kwh meter aangeschaft, Kwh verbruik van 8 was zelfs te hoog ingeschat, gemiddeld dagverbruik bleek 6,5 Kwh
wederom presenteerde de camping(zelfde) nu een verbruik van zo'n 700Kwh scratch.gif
Heb echter alleen de door mij verbruikte Kwh + 10 % (als miswijzing) afgerekend, en gezegd laat de rest maar zitten whistle.gif
niets meer van gehoord !
Trouwens in de zomerperiode waren er op ons veldje regelmatig verlengkabels uitgerold tbv frituurpannen en elec.kacheltjes om de slechte zomer(2010) waarschijnlijk om de "eigen"stroomkosten enigsinds binnen de perken te houden!!
meerdere keren gemeld bij de receptie dat ze beter moesten controleren, of anders de (niet bewoonde) palen afsluiten !!
ook hier geen / weinig reactie!!
Dus meten kan echt geen kwaad. Meten is weten zeggen wij altijd!!
ik heb trouwens een analoog Din Kwh metertje ingebouwd in de groepen kast kosten zo'n 30,- euro
Burstner Holiday club / Hobby 400SF / Hobby-460Ufe de Luxe getrokken met Nissan QQ 2.0dCi 150pk, nu een Evolution Equator 870

pd0bao40

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door pd0bao40 » di 17 dec 2013 17:16

Vraagje : hoe geeft die analoge kWh meter de getallen weer ?

Henmar53
Berichten: 287
Lid geworden op: zo 6 jul 2008 11:12

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door Henmar53 » di 17 dec 2013 18:28

Burstner Holiday club / Hobby 400SF / Hobby-460Ufe de Luxe getrokken met Nissan QQ 2.0dCi 150pk, nu een Evolution Equator 870

pd0bao40

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door pd0bao40 » wo 18 dec 2013 08:03

Bij zo,n drievoudige overvraging van het stroomverbruik loont een meter inderdaad al snel.Wel schandalig

Gebruikersavatar
rovado
Berichten: 661
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 20:41
Locatie: Het beestendorp in Gelderland

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door rovado » wo 18 dec 2013 11:10

Henmar53 schreef:Nou, pas maar op :(
heb het (ook) zelf ervaren, dat de camping eigenaar zo'n 900 KWh boos.gif in rekening wilde brengen voor een seizoen(april-oktober)
300 KWh bleek meer in de richting (op de dagen dat we er niet waren stond alles uit!)
hetgeen neer kwam op zo'n 8 Kwh /dag ook theoretisch gezien een normale waarde voor al onze apparatuur.
heb ook maar 300 Kwh afgerekend trouwens :wink:
Het jaar daarop Kwh meter aangeschaft, Kwh verbruik van 8 was zelfs te hoog ingeschat, gemiddeld dagverbruik bleek 6,5 Kwh
wederom presenteerde de camping(zelfde) nu een verbruik van zo'n 700Kwh scratch.gif
Heb echter alleen de door mij verbruikte Kwh + 10 % (als miswijzing) afgerekend, en gezegd laat de rest maar zitten whistle.gif
niets meer van gehoord !
Trouwens in de zomerperiode waren er op ons veldje regelmatig verlengkabels uitgerold tbv frituurpannen en elec.kacheltjes om de slechte zomer(2010) waarschijnlijk om de "eigen"stroomkosten enigsinds binnen de perken te houden!!
meerdere keren gemeld bij de receptie dat ze beter moesten controleren, of anders de (niet bewoonde) palen afsluiten !!
ook hier geen / weinig reactie!!
Dus meten kan echt geen kwaad. Meten is weten zeggen wij altijd!!
ik heb trouwens een analoog Din Kwh metertje ingebouwd in de groepen kast kosten zo'n 30,- euro
Dat jullie nog naar zo'n camping gaan, de oplichters. boos.gif
Dan moet er wel heel wat moois tegenover staan.
Renault Kadjar met een Carado Delight C167L (2012) aan de haak en een Unico Genua 280 voortent.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door Hobby Linka » wo 18 dec 2013 20:38

Daar kom je pas achter als je er bent. Dit soort praktijken zullen nooit op hun website staan. Vandaar dat ik gewoon even een dagje van te voren ga kijken. Dat is voor mij makkelijk omdat ik voor mijn werk door heel Nederland kros.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Henmar53
Berichten: 287
Lid geworden op: zo 6 jul 2008 11:12

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door Henmar53 » wo 18 dec 2013 21:02

RE.gif
Hebben er ook maar 2 jaar gestaan,
we kwamen daar terecht via advertentie waarin seizoenplaatsen werden aangeboden voor sterk gereduceerde prijzen !
dit ivm met een totale renovatie van de camping het jaar ervoor.
de omgeving en de camping vonden we na bezichtiging dusdanig dat we wel een seizoen wilde proberen!
het jaar daarop weer een scherpe aanbieding dus nogmaals geprobeerd, echter camping wederom niet "vol" te krijgen
mede door het weer denk ik.
waarschijnlijk ook door de "voor"geschiedenis, had nogal een historie als je Google-de las ik later.
Inmiddels wederom Failliet geweest als ik het goed begrijp scratch.gif
2014 weer nieuwe poging ?
wat de Kwh prijs betreft, denk ik dat ze wat kosten wilde terug verdienen via de Kwh prijs weenie.gif
vind dat prima alleen niet over mijn RUG :wink:
Camping is inmiddels weer aardig "aangekleed" met nw. Chalets / begroeiing/waterpartijtjes e.d.
ziet er allemaal netjes en verzorgd uit net zoals de toilet gebouwen.
Maar ja wat geschiedenis kan doen !
Burstner Holiday club / Hobby 400SF / Hobby-460Ufe de Luxe getrokken met Nissan QQ 2.0dCi 150pk, nu een Evolution Equator 870

wilfredenelke
Berichten: 28
Lid geworden op: di 8 jan 2013 07:02

Re: Digitale KWh-teller inbouwen

Bericht door wilfredenelke » ma 27 jan 2014 08:04

Inmiddels de materialen binnen. Meterje een paar weken onderweg geweest maar vorige week binnen gekomen. Doosje vanuit Engeland was binnen een 3 tal dagen al in huis. Caravan staat nog in de stalling dus niet eerder dan maart oid zullen we gaan inbouwen. Zal van de inbouw nog een verslagje maken. Altijd leuk dit soort betaalbare gadgets, en vooral het totaal verbruik lijkt ons handig. Bedankt nog voor de tips. Nu op zoek naar een hordeur, niveau meter voor watertank, .....,..... zo blijven we lekker bezig :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”