bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Plaats reactie
sjoerd

bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door sjoerd » zo 27 okt 2013 20:29

Beste mensen,

Wij hebben nu een jaar een Bürstner 480 TK (uit 2001). Helaas is onze caravan na schade afgelopen zomer totalloss verklaard. De caravan gaat weg en wij gaan een nieuwe zoeken. Het wordt óf dezelfde, óf een Dethleff 510 TK. Tenminste, op basis van foto's is dat vrijwel eenzelfde caravan qua indeling.

Het huidige 2p bed is voor mij (man, 1.93 lang) aan de korte kant. De Bürstner is van buiten 217 breed, de Dethleff schijnt 230 breed te zijn. Weet iemand of het bed van de Dethleff dan ook net wat langer is?

Verder nog adviezen voor de vergelijking?

Alvast bedankt!

Sjoerd

Gebruikersavatar
Michel_V
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 22:48
Locatie: Doetinchem

Re: bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door Michel_V » ma 28 okt 2013 20:56

Wanneer je de rondzit voorin ombouwt tot bed, heb je een heel groot bed.
Achterin is het bed korter, tenzij je overdwars ligt. Maar dan gebruik je dus (ook) het onderste bed van het stapelbed.

De extra breedte merk je echt in de caravan, vooral de ruimte tussen het aanrecht en de "badkamer"
Afgelopen week met 2 volwassenen en 3 pubers op de camping doorgebracht, allen geslapen in de caravan.
2 voorin en met zijn 3en achterin, dus naast elkaar.
Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges

Jeep Patriot 2.4 4WD

rpcrobbie

Re: bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door rpcrobbie » ma 28 okt 2013 21:53

Aangezien het bed bijna de volledige binnenmaat van de caravan betreft zal het bed van de Dethleff hoogstwaarschijnlijk langer zijn.
Onze caravan is ook 230cm breed en ons bed is (in de breedte) 210cm lang. Het betreft geen Dethleff
Is er geen mogelijkheid om het bed, tijdens een bezichtiging op te meten?

martijn v o

Re: bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door martijn v o » ma 28 okt 2013 22:10

Ik wil je niet van een merk afpraten, maar ik heb met de door jou genoemde merken helaas geen ervaring.
Wel met een LMC Musica waarvan wij het type 490 E (enkele bedden) hebben, en dat is met mijn 1,99 lengte goed te doen.
Een van de bedden loopt namelijk nog een stukje door onder het aanrecht kompleet met een matrasverlenger waardoor het bed 2,15 lang is.
Het andere bed heeft dat overigens niet. De bedden zijn onderling ook te verbinden met een uittrekbare lattenbodem waarop ook een matras kan worden gelegd. Zo otstaat er een bed van 2 meter lengte en 2,20 breed waarbij dan het ene bed nog het voetenuitsteekstukje heeft.
Onze matrassen zijn verenmatrassen en de hoofdeinden zijn ook nog verstelbaar. Dat is bijna beter als thuis. De matrassen zijn overigens wel aan de harde kant, maar dat is met een ander matras wel op te lossen.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door moyzo » di 29 okt 2013 11:21

Wij hebben destijds ook een Burstner gehad uit 2003 meen ik.. nu weet ik wel dat die lichting Burstners die jullie hebben naar ons idee veel degelijker aan doen dan de huidige en dan heb ik het over de afwerking kastjes etc. van die van de laatste jaren, ik heb al menige gezien waarvan de deurtjes in de showmodellen er al los in hingen en zwak aanvoelden. Dethleffs vonden wij degelijker over komen. Net als de vorige schrijver hebben wij een LMC Musica. Wij kenden het merk niet maar waren gelijk verkocht door de degelijke uitvoering. Wij hebben 2 x eenpersoons ( om te bouwen tot een supergrootbed en qua lengte kan daar makkelijk een lang persoon in hoor.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

sjoerd

Re: bürstner, dethleff TK of Fendt TK voor lang persoon

Bericht door sjoerd » di 29 okt 2013 20:43

Als het een Bürstner wordt, dan gaan we voor eentje uit 2003 inderdaad.

We hebben nog een extra optie gevonden, de Fendt Saphir 510 TK. Ook 230 breed, maakt degelijke indruk en dezelfde indeling.

Dus we gaan naar deze drie caravans op zoek, in de hoop ze te kunnen bezichtigen:
- Fendt Saphir 510 TK
- de Dethleff 510 TK

Mocht er iemand ervaring hebben met deze twee caravans, en al helemaal als iemand ze kan vergelijken met de Bürstner 480 TK, dan hoor ik het graag!

rpcrobbie

Re: bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door rpcrobbie » di 29 okt 2013 21:07

RE.gif
Ik zou dan toch ook eens de Fendt 490 tkm bekijken mrgreen.gif . Erg degelijk en in onze ogen erg praktische indeling met stapelbed.

sjoerd

Re: bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door sjoerd » di 29 okt 2013 21:16

rpcrobbie schreef:RE.gif
Ik zou dan toch ook eens de Fendt 490 tkm bekijken mrgreen.gif . Erg degelijk en in onze ogen erg praktische indeling met stapelbed.
Goed om te horen dat jullie de Fendt een degelijke vinden. Maar wij willen echt een ruime kinderkamer met stapelbed in de lengterichting. Onze kinderen zijn vroeg wakker en we hebben ze zó gedrild dat ze achter het schuifgordijn moeten blijven. Daar hebben ze genoeg ruimte om zich prima te vermaken tot wij om een uur of negen uit ons bed komen:)

Gebruikersavatar
Michel_V
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 22:48
Locatie: Doetinchem

Re: bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door Michel_V » di 29 okt 2013 21:49

Je beschrijving past in een 510tk, alleen geen schuifgordijn maar een schuifdeur. Ook kunnen ze TV kijken aan hun kant zonder dat je er zelf last van hebt.
Wij hebben onze 510tk nu 7 jaar en gaan er minstens 3x per jaar mee weg. Laatste 3 jaar een voorseizoenplaats gehad in Friesland.
Goede wegligging en degelijk gebouwd, wij hebben wel linksachter een serviceluik laten plaatsen, en een dakairco.
En sinds twee jaar geleden in Zwitserland hagelstenen een bobbeldak maakten, zit er een (anti)hageldak op.
Maar voor de rest een hele fijne caravan, zo genoeg reclame gemaakt ????? love.gif
Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges

Jeep Patriot 2.4 4WD

sjoerd

Re: bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door sjoerd » di 29 okt 2013 21:53

Michel_V schreef:Je beschrijving past in een 510tk, alleen geen schuifgordijn maar een schuifdeur. Ook kunnen ze TV kijken aan hun kant zonder dat je er zelf last van hebt.
Wij hebben onze 510tk nu 7 jaar en gaan er minstens 3x per jaar mee weg. Laatste 3 jaar een voorseizoenplaats gehad in Friesland.
Goede wegligging en degelijk gebouwd, wij hebben wel linksachter een serviceluik laten plaatsen, en een dakairco.
En sinds twee jaar geleden in Zwitserland hagelstenen een bobbeldak maakten, zit er een (anti)hageldak op.
Maar voor de rest een hele fijne caravan, zo genoeg reclame gemaakt ????? love.gif
Bedankt, goed om te horen.
De rondzit zullen we als ons bed gebruiken, enig idee hoe lang die is? Ruim genoeg voor mij als ik met mijn lengte van 1.93 op mijn buik slaap?

Gebruikersavatar
Michel_V
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 22:48
Locatie: Doetinchem

Re: bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door Michel_V » di 29 okt 2013 22:51

Volgens onderstaande link is de rondzit 2m14 x 1m58,
http://www.henkpen.nl/mod.php?mod=invex ... 1243065427

Er staat 5 slaapplaatsen, maar moet volgens mij 6 zijn.
2 in stapelbed, 2 in bed achterin en 2 in de rondzit voorin.
Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges

Jeep Patriot 2.4 4WD

sjoerd

Re: bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door sjoerd » za 2 nov 2013 23:34

Tsja. We hebben eens rondgekeken en ontdekten de Tabbert 525 HK. Een andere indeling, niet met stapelbed maar twee hoogslapers. En we zijn toch wel love.gif

Breedte is ook 5.30, ik kan er goed op liggen. Maar wat een prachtige caravan!

We denken er nog even over, maar ik denk dat deze het toch gaat worden...

barney
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 12:00
Locatie: Lochem

Re: bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door barney » zo 3 nov 2013 12:03

Wel erg breed op passen met tunnels knipoog.gif

sjoerd

Re: bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door sjoerd » zo 3 nov 2013 20:04

RE.gif
Och. Ik heb ook een volvo 940. Is ook al 2 meter breed :wink:

witte-gsi

Re: bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door witte-gsi » ma 4 nov 2013 09:23

5.30 m wel erg breed hé awhoea.gif , voor tunnel zou ik wel schrik.gif hebben

sjoerd

Re: bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door sjoerd » di 5 nov 2013 14:01

stom.gif stom.gif stom.gif

Dat is dus twee meter dertig natuurlijk he. Ik dacht maar: wat zitten jullie moeilijk te doen, alle caravans zijn zo breed... scratch.gif

sjoerd

Re: bürstner of dethleff TK voor lang persoon

Bericht door sjoerd » za 9 nov 2013 09:55

En het is de Tabbert 525 TK geworden!
Er stonden er twee te koop in Nederland, kon dus goed vergelijken en heb uiteindelijk de mooiste genomen! Dus voor wie wil, in Noord Holland staat er nog eentje knipoog.gif

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”