ANWB Camping Key Kaart niet geldig in GB!

Plaats reactie
Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

ANWB Camping Key Kaart niet geldig in GB!

Bericht door Henny » vr 10 feb 2012 11:07

Wij stonden in GB altijd op campings van The Camping and Caravanning Club, prima campings . Wij gebruikte de CCI kaart en stonden dan voor het leden tarief zonder lid te worden. Bovendien als 55+ nog extra korting!
Echter de nieuwe Key kaart kun je er niet meer gebruiken, heel jammer dat de ANWB zomaar iets verandert.........in de melding van de anwb stond duidelijk....."voor U verandert er niets,er komt zelfs nog meer voordeel"....mooi niet dus!!!
Je kunt wel een CCI kaart na 24 febr aanschaffen via o.a. de Kampeerautoclub.
De nieuwe anwb kaart zeggen wij op!
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Kaart niet geldig in GB!

Bericht door Kingpin1966 » vr 10 feb 2012 11:48

Henny schreef: Echter de nieuwe Key kaart kun je er niet meer gebruiken, heel jammer dat de ANWB zomaar iets verandert.......
Wie zegt dat de ANWB hier schuld aan heeft? Er ooit aan gedacht dat de camping ook de samenwerking opgezegd kan hebben?
Beetje suggestieve berichtgeving nu. Dat je pissig bent is o.k. maar ga eerst informeren wat er aan de hand is alvorens (voorlopig ongefundeerde) beschuldigingen te uiten.

Volgens Wikipedia is de CCI overigens nog gewoon te verkrijgen als afzonderlijke kaart.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Camping_Card_International

Je moet dan wel lid worden van een van deze clubs:
http://www.campingcardinternational.com/contact/

Dys als je lid wordt van die Engelse Caravan club krijg je gewoon je CCI.
Laatst gewijzigd door Kingpin1966 op vr 10 feb 2012 12:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Rijk

Re: Kaart niet geldig in GB!

Bericht door Rijk » vr 10 feb 2012 12:05

Als ik dit zo lees wel geldig daar.

http://www.campingandcaravanningclub.co.uk/dutch/

Ik denk ook dat de ANWB er buiten staat. Het was natuurlijk wel zo dat je ooit alleen via de ANWB aan die CCI kon komen.

pd0bao

Re: Kaart CCI niet geldig in GB!

Bericht door pd0bao » vr 10 feb 2012 12:24

Rijk, het CCI (Camping Carnet International) ontving ik destijds ook van de KNMV (de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging, dus) Waarschijnlijk zijn ook KNAC ea verenigingen gerechtigd tot afgifte CCI ? Gr.Jaap.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Kaart niet geldig in GB!

Bericht door Daphne » vr 10 feb 2012 12:30

Ik denk dat TS hier een verkeerde kop gebruikt. Hij bedoelt Camping Key Card van de ANWB is niet geldig in GB. En hier heeft de ANWB wel degelijk iets mee te maken, omdat het een eigen kaart is.

Wij hebben gisteren een mail van de ANWB ontvangen, heb er even een stukje uitgehaald:
De CCI kaart is door ons vervangen door de CKE kaart. Voor u als lid van de ANWB veranderd er eigenlijk niets, vandaar dat is besloten de overgang zonder aankondiging te laten plaatsvinden.

Er zijn wel voordelen die wij hebben kunnen realiseren door een eigen kaart te ontwikkelen.
Eerlijk gezegd vind ik het nogal brutaal om zo een eigen product aan de man te brengen en voor ons te gaan bepalen wat goed voor ons is.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Kaart niet geldig in GB!

Bericht door Kingpin1966 » vr 10 feb 2012 12:58

RE.gif
Ik denk eerder dat de ANWB geen lid meer is van de FIA, FICC of AIT.
Alleen organisaties gelieerd aan deze 3 geven de CCI uit.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

pieter
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 6 jul 2011 19:48
Locatie: (zh)

Re: Kaart niet geldig in GB!

Bericht door pieter » vr 10 feb 2012 13:01

Hallo allemaal,vorige week lid geworden van The Caravan Club in Engeland,kost een paar centen op het budget van de vakantie,ben nu ook verzekerd van een plaats op een van hun campings,gisteren de informatie binnen gekregen ziet er perfect en verzorgd uit heb er alle vertrouwen in dat het goed zit,wij wilde geen verrasingen tegen komen dat een kaart wel of niet geacepteerd word,bv de Camping Key Card,(die we overings nog niet binnen hebben),en de prijzen zijn ook best netjes vinden wij,dus voor ons geen zorg meer of we wel of geen plek hebben,leden hebben altijd voorrang,en ook nog elke maand een tijd/clubblad,dus de kosten van de kaart is snel terug verdiend,ok hij is alleen in Engeland Schotland Wales geldig,maar voor andere landen hebben we (als we geluk hebben ) de kaart van de ANWB,groetjes Piet.
Austin 1300 GT (1971) Eriba Familia (1991) citroen 1.6 automaat (2008)

pd0bao

Re: Kaart niet geldig in GB!

Bericht door pd0bao » vr 10 feb 2012 13:39

Daphne idd eigenmachtig en autoritair optreden van de fietsersbond en dat er niets verandert zoals zij je berichtten is dus ook niet waar gezien het feit dat de vervangende kaart niet geldig is in UK. Bovendien denk ik dat de overkoepelende FICC en AIT meer gekend zijn in Europa dan de ANWB. Dat Piet het zo opgelost heeft is O.K.maar uit zijn stuk blijkt zonder meer dat nu 2 kaarten nuttig kunnen zijn. Het lidmaatschap van weer een andere vereniging uitsluitend om een CCI te bemachtigen is ook weer een begankenis ! Nee slecht staaltje service : kan ze wel (weer)eens leden kosten. Gr.Jaap.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Kaart CCI niet geldig in GB!

Bericht door WillyL » vr 10 feb 2012 13:53

Daphne schreef:Ik denk dat TS hier een verkeerde kop gebruikt. Hij bedoelt Camping Key Card van de ANWB is niet geldig in GB. En hier heeft de ANWB wel degelijk iets mee te maken, omdat het een eigen kaart is.
Inderdaad een misleidende kop.
Moderatoren, is dat aan te passen in bv ANWB Camping Key Card niet geldig in GB ?
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

pieter
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 6 jul 2011 19:48
Locatie: (zh)

Re: Kaart niet geldig in GB!

Bericht door pieter » vr 10 feb 2012 14:00

Hallo pd0bao,ik ben het met je eens dat het geen service is van de ANWB,wij hebben de Camping Key Card nog niet dus kan er nog weinig over zeggen wat wel en niet kan,maar alle verhalen van de leden te geloven geen risico genomen en zo opgelost,en de kosten verdienen we terug want eind van het jaar word de KCK opgezegd,die gaat soms bijna ongelezen verder in de familie,is niet meer wat het vroeger was,en dat we nu miswschien twee kaarten hebben die we kunnen gebruiken is mooi meegenomen,overigens mijn vrouw kreeg ook een kaart op haar naam,dus nu twee kaarten van de Caravan club en mischien die van de ANWB,dus nu moet het goed komen toch? , ik heb de bijsluiters nog niet gelezen dus ik weet eigenlijk niet of we ook nog korting krijgen voor boven de 55+,Piet.
Austin 1300 GT (1971) Eriba Familia (1991) citroen 1.6 automaat (2008)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Kaart niet geldig in GB!

Bericht door Daphne » vr 10 feb 2012 14:20

pd0bao schreef: Nee slecht staaltje service : kan ze wel (weer)eens leden kosten. Gr.Jaap.
Inderdaad Jaap,
Het wordt tijd dat de ANWB hun leden (klanten) serieus gaat nemen. Dit soort betutteling pikken we nergens meer, dus ook niet van de ANWB. Als ze iets willen wijzigen, prima, maar dan wel in alle openheid, en met de keuze om hier in mee te gaan of niet.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Kaart niet geldig in GB!

Bericht door Ab » vr 10 feb 2012 20:00

wl002_cf schreef:
Daphne schreef:Ik denk dat TS hier een verkeerde kop gebruikt. Hij bedoelt Camping Key Card van de ANWB is niet geldig in GB. En hier heeft de ANWB wel degelijk iets mee te maken, omdat het een eigen kaart is.
Inderdaad een misleidende kop.
Moderatoren, is dat aan te passen in bv ANWB Camping Key Card niet geldig in GB ?
Is aangepast.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Kaart CCI niet geldig in GB!

Bericht door Henny » vr 10 feb 2012 20:03

...ik had beter er boven kunnen zetten....Key kaart niet geldig in GB...... sorry.

Wij gebruikte hem voor [b]The Camping And Caravanning Club[/b] en niet voor de Caravan club...er zijn 2 van die clubs in GB.
Bij de 1e is het zo dat je als 55+ (aantoonbaar) extra korting krijgt, of dat bij die andere ook zo is weet ik niet.

Ik was niet "pissig" maar ik vond het vervelend dat je gewoon geen antwoord krijgt op je mails, de mevrouw in de winkel die ons goed hielp kreeg ook rare antwoorden van het hoofdkantoor. Ze weten het daar blijkbaar ook niet.
"die mensen kunnen dat toch ook zelf uitzoeken als ze daar zijn" kon ik duidelijk verstaan toen ze de kampeerafdeling aan de lijn had.......
Maar ik betaal voor die kaart, alles staat in de boekjes, maar als ik een vraag heb over iets wat ik jaren en jaren gebruik met de CCI dan "zoek het zelf maar uit".....

Wij zeggen hem op en als we inderdaad besluiten naar GB te gaan dan schaffen we een CCI kaart aan.
Avento 420 / XC70....

Rijk

Re: ANWB Camping Key Kaart niet geldig in GB!

Bericht door Rijk » vr 10 feb 2012 23:16

@pieter: kijk bij de caravanclubsite ook eens naar de CL's. Kleine campings (max 5 plaatsen) bij particulieren, variërend van pubs en boerderijen tot landhuizen. Je komt vaak op schitterende plekjes terecht met fantastische uitzichten en in het algemeen zeer rustig gelegen.

Minimaal is altijd water en een afvoer voor chemisch toilet aanwezig, maar je kunt ze in een regio filteren op de voorzieningen die je denkt nodig te hebben. Prijzen variërend van GBP 6 tot 16, wij staan wel eens ergens voor GBP 8. Er is geen douche, maar vrienden daar in de buurt hebben twee badkamers, dus dat komt dan ook prima in orde. thumbup.gif

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: ANWB Camping Key Kaart niet geldig in GB!

Bericht door Henny » ma 27 feb 2012 14:02

Zowel antwoord van ANWB als van The Camping and Caravanning Club gehad ........volgens ANWB kunnen we de Keycard daar gewoon gebruiken maar volgens antwoord van de caravanclub dus niet!!!!
Dit antwoord doorgemaild naar ANWB en ik kreeg als antwoord............het beste is alles wat geschreven wordt over de KEYcard maar te volgen want er komen veranderingen.....
Daar zullen we het dus mee moeten doen want op verder vragen krijg ik geen antwoord meer...... :( weenie.gif
Avento 420 / XC70....

RobB

Re: ANWB Camping Key Kaart niet geldig in GB!

Bericht door RobB » ma 27 feb 2012 17:28

Henny schreef:........het beste is alles wat geschreven wordt over de KEYcard maar te volgen want er komen veranderingen.....
Ja, massale opzeggingen van de keycard awhoea.gif

janneke

Re: ANWB Camping Key Kaart niet geldig in GB!

Bericht door janneke » ma 5 mar 2012 13:42

Ik ben al een tijd met de anwb in contact over dit onderwerp en er wordt nog steeds gemaild dat ze nog in onderhandeling zijn met de ccclub in Engeland.
Ik heb 4 weken geleden ook gebeld naar de club in Engeland maar zij zeggen geen samenwerking met de key card te hebben.
De samenwerking met de cci kaart is er nog steeds.
Janneke

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Re: ANWB Camping Key Kaart niet geldig in GB!

Bericht door PeterD » ma 5 mar 2012 14:34

RobB schreef: Ja, massale opzeggingen van de keycard awhoea.gif
Inderdaad, en niet alleen de keycard. Ik heb net alles van de ANWB opgezegd.
Best nog een klus om een werkende manier te vinden en niet verstrikt te raken in telefoonmenu's boos.gif
Dus uiteindelijk maar via snailmail
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

janneke

Re: ANWB Camping Key Kaart niet geldig in GB!

Bericht door janneke » ma 5 mar 2012 16:48

HOI HOI HOI

Na veel gezoek de CCI kaart gevonden voor 7.50 euro bij de KNAC. zonder hiervan lid te hoeven worden.
Ik ben hier zo over te spreken dat we de ANWB op gaan zeggen en lid woden van de KNAC.
Dit is goedkoper en de serviece lijkt hetzelfde.
Engeland kent 2 hele grote campingclubs, Van de caravanclub zijn we al jaren lid en nu gelukkig ook nog steeds van de camping and caravanning club.

Een hele blije Janneke

Ciscat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 16 jun 2008 16:14
Locatie: Dordrecht

Re: ANWB Camping Key Kaart niet geldig in GB!

Bericht door Ciscat » ma 19 mar 2012 13:19

He Janneke,

Blij dat jij hier ook al mee bezig geweest bent, ik nl ook. Van de ANWB niet veel begrip nadat de CCI 'zomaar' vervangen is door de Keycard.
en van hun antwoorden op mijn mails word ik ook niet veel blijer.
Ik wilde ook maar gewoon lid worden van de CCI maar kon er niet achter komen hoe en wat.
Bedankt thumbup.gif dat jij het nu uitgezocht hebt ;-)

England, (and Scotland) here we come!! love.gif

groetjes Cisca

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: ANWB Camping Key Kaart niet geldig in GB!

Bericht door Daphne » ma 19 mar 2012 13:28

Bij de NKC (Nederlandse Kampeer Club) hoef je ook geen lid te worden om een CCI aan te vragen. http://www.nkc.nl/index.php?cms%5BcategoryID%5D=435 Kosten voor de kaart € 7,50, en bij een abonnement € 6,95 per jaar.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
aroijmans
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 3 jul 2009 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: ANWB Camping Key Kaart niet geldig in GB!

Bericht door aroijmans » do 7 jun 2012 21:44

Zo juist mijn keycard opgezegd.
Ben ook gaan kijken naar kosten en baten. Dan word je ook weer met de neus op enkele feiten geduwd.
Had begrepen dat de Campingkey europa ook kortingen gaf op tolwegen.
Dat blijkt alleen de tolweg naar zweden te zijn. Bovendien ik gebruik hem alleen als verzekering en legetimatiebewijs.
De kosten zijn echter wel €9,95 en de CCi kaart slechts €7,50.

mvgr Arnold
Hobby 440 SF 2003 met Peugeot 3008 2013 thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”