Chassisnr KIP Goldstream

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
wietseschuiling

Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door wietseschuiling » ma 31 okt 2011 14:27

Hallo ,
Ik heb vandaag de dissel van mijn kip schoongemaakt opzoek naar gegevens wat betrefdt
het chassisnummer. Het volgende heb ik gevonden,

A. Kober. kg /zuggabel_M 2286
12T /Stutslast 75kg
Zul,gesamtgew einachsanh. 1300kg
Ausf. A.

Wat ik zoal begrijp is de kogeldruk 75 kg, en het totaal gewicht 1300kg.
Maar zie zo geen chasnr of het moet al 2286 zijn?
Ook zie ik niet het bouwjaar. scratch.gif
Verder geen aanwijzingen op de dissel.
Wie weet of dit genoeg is of zijn er nog meer gegevens ergens in de wagen te vinden.

Mvg Wietse

pd0bao

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door pd0bao » ma 31 okt 2011 15:01

Omdat de caravan een MTM heeft van >750 kg zal er een kentekenbewijs zijn afgegeven. Daarop staat vermeld waar het originele chassisnr is ingeslagen. Controleer of dit nr hetzelfde is als wat het plaatje EN het kentekenbewijs vermeldt. Succes,Jaap.

Rijk

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door Rijk » ma 31 okt 2011 16:56

Een engeltje fluistert mij in dat hij dat nummer nodig heeft op een registratiebewijs aan te vragen.

Wat ik weet is, dat Kip meestal rechtsvoor op de koets een plaatje bevestigde met popnagels waar de relevante gegevens op vermeld staan. Een chassisnummer bestaat uit 9 cijfers en letters (in het algemeen), bij Kip begon dat altijd met de typeaanduiding, gevolgd door het bouwjaar en een volgnummer. Het plaatje kan natuurlijk ook ergens op een chassis-balk staan.

wietseschuiling

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door wietseschuiling » ma 31 okt 2011 17:12

RE.gif
Ik wil bij de caravan een kenteken aanvragen, die is er niet bij en ook geen
registratie papieren. Vandaar mijn vraag, ik kan nergens verder een plaatje
of een nummer vinden.

Gr Wietse

Gerhard N

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door Gerhard N » ma 31 okt 2011 17:24

In vroegere jaren, wil het ook wel eens op de as zitten

wietseschuiling

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door wietseschuiling » ma 31 okt 2011 17:29

RE.gif

Oke Gerhard,
ja stom.gif kan natuurlijk ook nog. Zal morgen eens onder de kip duiken.

Gr Wietse

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door Ab » ma 31 okt 2011 18:32

wietseschuiling schreef:RE.gif
Ik wil bij de caravan een kenteken aanvragen, die is er niet bij en ook geen
registratie papieren. Vandaar mijn vraag, ik kan nergens verder een plaatje
of een nummer vinden.

Gr Wietse
Ik ben zeer benieuwd..
Het kon wel eens een erg lange en moeilijke weg worden om er een kenteken op te krijgen.
Wat weegt de caravan max ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

wietseschuiling

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door wietseschuiling » ma 31 okt 2011 23:19

RE.gif

Hij weegt max 1300 kg staat op de dissel.
Er zit een sticker op de zijkant bij de deur waarop staat goedgekeurd rijksdienst vh wegverkeer schravenhage.
Is ook al een heele oude stikker.
Is een Nederlands product zal toch te gek zijn dat daar geen kenteken op kan. Voor 2003 ha ik hem zo
op kunnen halen en de techniek is gelijk als toen.
Het is puur een formalieteit, geef me niet gauw gewonnen hoor. kerstboos.gif mrgreen.gif mrgreen.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door Ab » ma 31 okt 2011 23:30

Ok, 1300 kg wil zeggen dat je een kenteken nodig hebt.
Ik geef je volkomen gelijk, het zou een formaliteit moeten zijn.
Ik wil je niet bang maken hoor, maar moet je toch waarschuwen, dat het wel eens niet zo heel eenvoudig zou kunnen zijn.
Je hebt 1 voordeel: de fabrikant bestaat nog, en zit in Nederland. Ik denk dat je die nog wel nodig zult hebben. :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

pd0bao

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door pd0bao » di 1 nov 2011 08:23

Nou formaliteiten ? Hier wordt toch wel erg gemakkelijk voorbijgegaan aan de vraag : WAAROM zijn er geen papieren bij de caravan ?
Eens, tw bij aflevering, was de caravan voorzien van een "registratiebewijs" Alle bezitters van een caravan voorzien van een reg.bewijs hadden tot 1 september 2003 de tijd om dat om te ruilen voor een kentekenbewijs,vergelijkbaar met dat van een auto,dus deel I,een deel II en een overschrijvingsbewijs. Als dat gedaan werd door een vorige eigenaar is de vraag waar is dat kenteken ? Werd het niet gedaan dan dient het vroegere Registratiebewijs getoond te worden ! Als beide bewijzen ontbreken is de vraag: waar zijn zij gebleven?
De caravan zou zo maar geklaut kunnen zijn, de oplossing is dan NIET zondermeer een papiertje verstrekken .platen erop en rijen maar met de geit.Die gedachte is lichtzinnigheid in optima forma ! Hoop voor de huidige bezitter (te goeder trouw ?) dat het simpeler in elkaar zit. Ter leringe: koop nooit een auto,caravan etc zonder papieren daarmee speel je dieven in de kaart en breng je jezelf in de heler-categorie. Gr.Jaap.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door deusjevo » di 1 nov 2011 11:06

wietseschuiling schreef: Wat ik zoal begrijp is de kogeldruk 75 kg, en het totaal gewicht 1300kg.
Let op, dit wil zeggen dat je chassis max 1300 belast mag worden.
Dit betekent niet dat de caravan dan ook max 1300 kilo mag wegen.
De as kan de beperkende factor zijn.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

wietseschuiling

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door wietseschuiling » di 1 nov 2011 11:32

RE.gif

Een caravan van 40 jaar geklaut en dan voor 250 euro verkopen ,lijkt me wel heel erg ver
gezocht en heb het de gegevens van de verkoper.
De caravan is van oudere mensen geweest en die hebben hem tot 2006 op een vaste plek
gehad . En daarna niet meer gebruikt.Ook geen behoefte gehad om een kenteken aan te
vragen.Er zaten wel registratie papierenbij, die zijn verloren gegaan .
De man waar ik hem van heb gekocht heeft hem zo van de mensen gekocht.
Hij vondt het zonde om hem te slopen ,gezien de goede staat van de caravan.
Dit is zon beetje het verhaal.
Dus mij in het gezelschap van HELERS te begeven is wel erg zwartgallig voor 250 euro.
Volgens het RDW heb ik een aankoopbon een chassinr nodig en de caravan moet
technies in goede staat zijn.
Kan toch allemaal niet zo moeilijk zijn lijkt mij

Mvg Wietse

pd0bao

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door pd0bao » di 1 nov 2011 12:51

O.K. De caravan hoeft niet op/na z,n 40 e gestolen te zijn : kan ook in een (ver)verleden gebeurd zijn. Hoe dan ook alvorens voor de 2e
keer papieren uit te geven wordt het (ingeslagen)chassisnr met 2 lijsten vergeleken: a) of het voorkomt op de door Kip uitgegeven chassisnrs en b) op een lijst van vermiste/gestolen gemelde caravans. Als-tie op de eerste wel voorkomt en op de tweede niet en de caravan aan de vereisten voldoet krijg je een kentekenbewijs. Zo simpel is dat , gr.Jaap.

wietseschuiling

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door wietseschuiling » di 1 nov 2011 13:11

RE.gif

Precies Jaap daar gaat het om daarom ben ik op zoek naar het chassisnr, dat heb ik
nog niet kunnen vinden. En aangezien de sticker van RDW op de caravan zal hij ooit
geregistreerd zijn.E n dan ben ik precies waar ik zijn wil.

Mvg Wietse

Gebruikersavatar
Hobbymachine
Berichten: 384
Lid geworden op: di 7 jun 2011 21:59

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door Hobbymachine » di 1 nov 2011 14:00

Op onze eerste caravan (een IT van 1976) stond ook geen chassisnummer. Dat werd er tijdens de inschrijvingsprocedure door de Douane ingeklopt op de zijkant van de dissel. Vanaf toen had hij zij inschrijvingsbewijs.
Da's natuurlijk hier in België maar als onze caravan toen geen chassisnummer had, waarom zou die andere 40+'er en wel een hebben ? Dat zal er destijds bij de registratie ook moeten ingeslagen moeten zijn maar als hij niet geregistreerd werd ? Uw enige hoop is het Kip databestand maar hoe je uw caravan daarin gaat terugvinden zonder de originele papieren is mij een raadsel.
Fendt Bianco 465 TGE (2015) getrokken door Citroën C4 Picasso 2.0 diesel (electronisch geschakeld)

robertville

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door robertville » za 5 nov 2011 21:23

Heer Wietse staat uw chassis no bij Deutsche Anhänger niet onder de boom , ja raar u dient te gaan liggen op uw rug groet Theo uit Robertville

Gebruikersavatar
Technichien
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 7 mei 2006 09:17
Locatie: My RV is my castle..................

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door Technichien » zo 6 nov 2011 09:16

Met een spiegeltje de onderzijde van de chassisbalken afzoeken. Het gepopte, met popnagel bevestigde plaatje, aan het aslichaam bevestigd, betreft de asspecificatie en heeft niets te maken met het chassisnummer. Geldt evenzo voor de bij deze draad opening vermelde gegevens, zijn de specificaties van de -kan even niet op de naam komen- "disselkop" ?
Met onze 2cv6-18pk- en Solifer 1974, Primus cv

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door WillyL » zo 6 nov 2011 12:35

Heb je reeds een briefje naar KIP gestuurd. Misschien weten zij waar de nummers ingeslagen werden?

Indien de dissel erg verroest is en/of overschilderd werd kan het nummer moeilijk te vinden/lezen zijn.
Dat was althans zo bij een oude Constructam zo die ik ooit gekregen heb van mijn ouders die hem jaren niet meer gebruikt hadden. Het nummer was te zien als een lichte impressie. Ik herinnerde me toen nog vaag waar het nummer stond (bovenop de rechtse balk van de dissel voor de disselbak?) en kon het nog net terugvinden.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Andre Welten
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 1 mei 2011 11:09

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door Andre Welten » zo 6 nov 2011 13:15

Als het nummer slecht leesbaar is wil het wel eens helpen om met een stukje wit of geel vetkrijt ("wasco") over de plek te gaan waar het nummer zicht bevindt; goed insmeren, met een doek daarna afvegen en als het goed is kun je het dan perfect lezen.

wietseschuiling

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door wietseschuiling » zo 6 nov 2011 22:14

RE.gif

Ik heb een email naar KIP Hoogeveen gestuurdt met mijn verhaal tot nu toe
nog geen andwoordt gehad.
Ook heb ik een mail naar de KIP caravanclub gestuurdt, die hebben voor mij
geen bruikbare informatie, en verwijzen mij ook door naar KIP Hoogeveen.
Ik zal binnenkort naar een KIP dealer in Hoogeveen kijken wat die aan informatie
heeft. Als ze willen helpen kan het toch niet zo moeilijk zijn.
Je ziet de laatste jaren een groei in oldtimer caravans, ik zal toch niet de enige zijn
met dit probleem. scratch.gif

Gr Wietse

giwu

Re: Chassisnr KIP Goldstream

Bericht door giwu » wo 9 nov 2011 20:59

bij ons staat het chassisnummer aan de onderkant van de chassisbalken, net waar de dissel onder de voorkant van de caravan verdwijnt... lekker leuk als je naar de keuring moet en de caravan lekt...

g

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”