Leuke camping in Oostenrijk op doorreis naar Kroatië

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Wendy71

Leuke camping in Oostenrijk op doorreis naar Kroatië

Bericht door Wendy71 » zo 5 jun 2011 20:05

Hallo,

wij gaan deze zomer voor het eerst naar Kroatië op vakantie. We willen zaterdagochtend vroeg vertrekken en kunnen pas dinsdag op de gereserveerde camping terecht.
Nu zoeken we een leuke " doorreiscamping" voor ons en de kinderen in Oostenrijk of verder, om op dinsdag het laatste stuk naar de camping te rijden (bij Pula in de buurt). Of heeft iemand nog andere leuke tips?
Groeten,
Wendy

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: Leuke camping in Oostenrijk op doorreis naar Kroatië

Bericht door Dutchdrummer » ma 6 jun 2011 00:03

Verkijk je niet op het laatste stuk naar Kroatië. Wij zijn vanuit Aschau (Zillertal, Oostenrijk) weliswaar met een oponthoud van een uur of 2 onderweg geweest naar Umag (80 km boven Pula) van een uur of 10 's morgens tot een uur of 9 's avonds.

Ik weet niet waarom je persé in Oostenrijk zou willen overnachten, maar er is een prima camping aan de Chiemsee, Rödlgries, om vlakbij de snelweg en de Duits/Oostenrijkse grens te overnachten.

Zie http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 5&t=h&z=18
klikkerdeklik en zo (mijn vrouw is daar handiger in).

Groet,

Joost
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

flip500

Re: Leuke camping in Oostenrijk op doorreis naar Kroatië

Bericht door flip500 » vr 10 jun 2011 18:29

wij gaan ook naar Kroatie, je adviseert dus om het in 3 dagen te rijden?

Ciscat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 16 jun 2008 16:14
Locatie: Dordrecht

Re: Leuke camping in Oostenrijk op doorreis naar Kroatië

Bericht door Ciscat » vr 10 jun 2011 21:42

Hoi Wendy,
Ik weet niet waar je woont en hoe je reist (met/zonder caravan) maar in drie dagen rijd je relaxed naar Istrie. De 1e overnachting zal ergens in Duitsland zijn, probeer wel de 2e dag zover mogelijk in Oostenrijk te komen. Camping Maltatal (ten noorden van Villach aan de A10 -ik neem aan dat dat de route wordt) is voor kinderen geweldig, je zou daar ook een dagje langer kunnen blijven staan, (als je toch perse 4 dagen onderweg wil zijn)
Probeer rekening te houden met het feit dat inderdaad de km in Kroatie 'langer duren' wij deelden altijd het totaal aantal km in 3 stukken, deden ongeveer de 1e dag 600, de 2e 500 en de laatste 400. (we reden alleen overdag, met kinderen en caravan) Je komt dan niet zo moe aan op de camping dat scheelt weer als je nog een tent en zo moet opzetten!
Als je nog meer weten dan hoor ik het wel,
groetejs Cisca

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: Leuke camping in Oostenrijk op doorreis naar Kroatië

Bericht door Dutchdrummer » za 11 jun 2011 00:23

flip500 schreef:wij gaan ook naar Kroatie, je adviseert dus om het in 3 dagen te rijden?
Ieder heeft z'n eigen reistempo, ik kan alleen spreken uit eigen ervaring.

Wij zijn 2x naar Kroatië geweest, en beide keren hebben we het in 2 1/2 dag gereden. Eerste dag vertrekken als we allemaal klaar zijn (goed slapen, douchen, eten, koffie, laatste dingen inpakken) om een uur of 12 a 1 's middags. Dan rijden tot we geen zin meer hebben, meestal een uur of 6 a 7 's avonds. En in de volgende 2 dagen de rest rijden. Wij zijn trouwens meestal wel de laatsten die 's morgens van een overnachtingscamping vertrekken, tegen 10 uur....

Als je haast hebt en je wilt zo snel mogelijk op de camping zijn, dan is het in 2 dagen haalbaar. Maar mijn vakantie begint al als ik in de auto stap, en niet pas als ik helemaal geïnstalleerd ben op de camping.

Groet,

Joost

PS http://www.chiemsee-camping.de/
Dit is de link die ik bedoelde, klikkerdeklik.
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

flip500

Re: Leuke camping in Oostenrijk op doorreis naar Kroatië

Bericht door flip500 » zo 12 jun 2011 09:29

Dag Joost, dank voor je informatie. Bij ons begint de vakantie ook als we de caravan achter de auto hebben gekoppeld, dus we gaan een mooie route plannen zodat we in drie dagen naar Kroatie kunnen rijden, heb er nu al zin in!

Wendy71

Re: Leuke camping in Oostenrijk op doorreis naar Kroatië

Bericht door Wendy71 » do 16 jun 2011 20:58

Ik denk dat wij ons hierbij aansluiten. We hebben er zin in ;-)

Hoe lang rijd je dan van Villach richting Pula? (we staan op camping Bi-Village) lijkt nog best een stuk rijden.

Denk dat we dan de Chiemsee en Maltatal nemen en dan de laatste stuk door Slovenië en Kroatië???
Laatst gewijzigd door Wendy71 op do 16 jun 2011 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

EvandenBoom
Berichten: 101
Lid geworden op: di 28 aug 2007 12:01

Re: Leuke camping in Oostenrijk op doorreis naar Kroatië

Bericht door EvandenBoom » do 16 jun 2011 21:24

Hallo,
De eerste vraag die mij bij opkomt is; waarom op zaterdag vertrekken in deze drukke tijd. scratch.gif
Wij gaan zelf naar Slovenie, een vergelijkbare afstand.
Wij vertrekken op zondag. En rijden dan ongeveer 500 km naar Wertheim-Bertingen in de buurt van Wurzburg.
Op maandag rijden wij weer ongeveer 500 km tot Mauterndorf in Oostenrijk. Dit is even van de snelweg tussen de Tauertunnel en de Katschbergtunnel (afrit St.Michael).
Je rijdt dan in de vroege maandag middag door de Tauertunnel. De laatste drie jaren hebben wij zelfs in het hoogseizoen hier geen enkele file gehad. thumbup.gif
Dinsdagochtend rijden we de laatste 325 km naar de camping in Slovenie. We komen hier dan om ongeveer 11.30 aan.
Wij ervaren het op deze manier reizen als zeer relaxed en komen lekker uitgerust aan. C strandstoel.gif
Tijdens de reisdagen kan je een normaal ritme aanhouden. De kinderen kunnen nog voor het eten nog even lekker spelen op de camping en daarna op het gemakje eten en op normale tijd naar ben. Op deze manier houden de kinderen het goed vol.
S wipwap.gif

De camping in Mauterndorf is een wintersportcamping. Het ligt pal naast de skilift. Bij de skilift zit een leuk restaurantje. Naast de skilift ligt de ski-oefenweide voor kinderen. Bij mooi weer maakt met hier een kinderdorp van waar voor een paar euro de kinderen helemaal los kunnen gaan (stormbaan, springkussens e.d.)

Mogelijk heb je iets aan onze ervaringen.

Groet,

Elliot
Skoda Octavia Combi 1.6 TDI 4x4 (145pk/305nm) -- Hobby De Luxe 495 UK

Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Leuke camping in Oostenrijk op doorreis naar Kroatië

Bericht door Ab » do 16 jun 2011 22:40

Wendy71 schreef:Hoe lang rijd je dan van Villach richting Pula? (we staan op camping Bi-Village) lijkt nog best een stuk rijden.
Ca 6 uur. (met de nodige stops)

Bi-Village (Fazana) ligt ook vlak bij Pula.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Wendy71

Re: Leuke camping in Oostenrijk op doorreis naar Kroatië

Bericht door Wendy71 » vr 17 jun 2011 13:34

dank voor jullie reacties, maakt weer een hoop duidelijk.

Denk dat het in 3 dagen gereden gaat worden :-). Nog even overleggen met onze vakantiemaatjes.

Wendy71

Re: Leuke camping in Oostenrijk op doorreis naar Kroatië

Bericht door Wendy71 » vr 29 jul 2011 00:17

We hebben de heenreis in 3 dagen rijden gedaan. De eerste overnachting was in Bad Feilnbach, de tweede overnachting op Maltatal. Hier hebben we een extra dag aan vast geplakt en zijn we nog met een gondel naar boven gegaan in Spittal. Erg leuk voor de kinderen. Maltatal is een leuke camping, bedankt voor de tip! De vierde dag zijn we naar de eindbestemming gereden. De terugreis hebben we in 2 dagen gedaan, dit is te doen, maar volgend jaar proberen we hier ook 3 dagen voor te plannen. Denk dat we volgend jaar weer naar Kroatie gaan, is goed bevallen!

Ciscat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 16 jun 2008 16:14
Locatie: Dordrecht

Re: Leuke camping in Oostenrijk op doorreis naar Kroatië

Bericht door Ciscat » vr 29 jul 2011 16:28

Hoi Wendy,

Leuk dat je nog even gereageerd hebt na je terugreis! en ook leuk dat Maltatal goed bevallen is. Zonet nog even ons vakantieboek van dat jaar bekeken en inderdaad wat was het daar mooi!
Fijn ook dat Kroatie en in jullie geval Istrie je zo goed bevallen is, 10 jaar geleden zijn we ook daar begonnen, nu al weer een aantal jaren naar Dalmatie, steeds verder zuidelijk, ook prachtig.
Nu weer aftellen voor volgend jaar, nog maar ...... nachtjes, helaas caravan.gif

groetjes Cisca

spanjeganger

Re: Leuke camping in Oostenrijk op doorreis naar Kroatië

Bericht door spanjeganger » ma 1 aug 2011 10:05

Wendy,

goede keuze om de Tenda camping in Bad Feilnbach te kiezen. Dat is ook altijd onze doorreiscamping geweest op weg naar Italië en Slovenië. Is mooi te doen vanaf NL voor de eerste dag, heeft prima voorzieningen en je kunt er aangekoppeld staan. Verder leuk om te lezen dat jullie het lekker relaxed hebben gedaan.

Noud.

http://www.tenda-camping.de/nl/

Plaats reactie

Terug naar “Routes”