Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door HansHobby » za 24 jul 2010 10:17

Vraagje. Als jullie op vakantie gaan, waar ligt dan jullie voortent ?

Ikzelf heb gekozen om de buizen in mijn dakkoffer van de auto te leggen en de tent achterin de auto. Zo heb ik alles meteen bij de hand als we de caravan op zijn plek hebben staan. De haringen e.d. heb ik in een emmer zitten die net achter de deur van de caravan staan. Zo hoeven we niet meteen heel de caravan overhoop te halen als we de boel op gaan zetten. :)

Overigens heb ik de tent ook nog eens op volgorde liggen. Dus voortent en wanden bovenop, daaronder mijn zijtent en daar weer onder mijn luifel en zijwanden.

Hoe hebben jullie dit geregeld ?
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12779
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Trina » za 24 jul 2010 10:39

Stokken in de auto.
Tent in de caravan op de vloer. (Kun je fijn mee schuiven, mocht de kogeldruk niet helemaal kloppen).
Haringen in het bankje direct links van de deur bij alle andere gereedschap. In het bankje zit een deurtje (klep) aan de zijkant zodat je, nog buiten staand, alles er uit kunt pakken.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Stoekie » za 24 jul 2010 12:26

Voortent, luifel en alle bijbehoren zoals stokken en haringen liggen in de auto.
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

gimmick

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door gimmick » za 24 jul 2010 12:32

dat zijn weer slimmigheidjes die wij nog niet wisten! Inderdaad heel handig om als eerste bij je voortent te kunnen!

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door DVDGuy » za 24 jul 2010 13:00

Voortent en frame liggen links voorin, onder het bed
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

pd0bao

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door pd0bao » za 24 jul 2010 13:45

Toen de kinderen nog klein waren : tussen voorstoelen en achterbank zodat ter hoogte van de achterbank een bed gebouwd werd waarop mijn dochters sliepen. Ieder met hoofd een andere kant op dus. Ging prima sliepen de hele nacht door ! Gr.Jaap.

NovaMartin

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door NovaMartin » za 24 jul 2010 15:24

Ook al is m'n caravan tamelijk groot, ik plaats toch altijd de dakkoffer op de auto om de gewichtsverhouding trekker-caravan gunstiger te beïnvloeden.
Daar gaan dan o.a. die te lange onhandige tentstokken en de zijstukken van de voortent in en meestal ook de luifel met toebehoren. Zo kan ik er gemakkelijk bij en hou ik het gangpad in de caravan en de toegang tot het toiletje vrij, hetgeen plezierig is tijdens pauzes en tussentijdse overnachtingen.
De voortent zelf gaat in een bak onder de rondzit achterin de caravan. Hoewel ik daar niet zo gemakkelijk bij kan compenseer ik er het wat voorlijke zwaartepunt van de caravan mee.
De haringen (te veel en van diverse soorten en maten voor verschillende ondergronden) zitten in een gereedschapskist, waarmee ik ook kan spelen t.b.v. de disseldruk.

Lambert
Berichten: 239
Lid geworden op: do 24 mar 2005 20:35
Locatie: tilburg

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Lambert » za 24 jul 2010 16:31

Om het gewicht van de auto op te voeren gaat alles wat met de tent/luifel van doen heeft in de auto op de achterbank van
de auto.Verder gaat er een klein garage krikje in de auto, achter de bijrijdersstoel, haspel in de auto.
Doos met tijdschriften achter de bestuurdersstoel. In de auto zijn 2 personen en als deze niet voldoende geladen is
rijdt de auto niet lekker met de caravan.




knaus 450TF VW passat

LekensMark
Berichten: 1030
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door LekensMark » za 24 jul 2010 17:46

Luifel, bijzet tentje en toebehoren worden opgeborgen in een bergruimte in de caravan.
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Gerhard N

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Gerhard N » za 24 jul 2010 19:08

Ook bij ons de stokken, tent en toebehoren, achtert in de auto :lol:

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door ine » za 24 jul 2010 19:33

Bij ons gaat de tent in gedeelten plat gevouwen onder het bed aan de achterkant van de caravan.
Stokken in de auto.
Met de tent ,alles apart gevouwen, kunnen we dan schuiven en een verdeling maken.
dit voor het goede gewicht en kogeldruk.
Ook antiworteldoek en bolon tapijt liggen onder het bed.
Groeten Ine aflower.gif
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Leentje » za 24 jul 2010 20:19

Alle tentdelen en stokken liggen voorin de caravan onder de rondzit, het dichts tegen de trekhaak dus. Uitstekend te bereiken via het serviceluik. De haringen etc liggen pal achter het serviceluik, gesorteerd in doorzichtige bakken.
Alles op volgorde is een leuke tip. Wij hebben het grondzeil bovenop liggen, dan kunnen alle overige delen daarop gelegd worden bij uitruimen ivm opzetten voortent.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Henmar53
Berichten: 287
Lid geworden op: zo 6 jul 2008 11:12

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Henmar53 » za 24 jul 2010 20:41

wij zijn nog maar samen, dus de stokken liggen achter de voorstoelen, en de tent op de achterbank,
lekker voor de gewichtsverdeling.
Toen de kids nog meegingen lagen de stokken ook meestal achter de voorstoelen, en de tent in de kofferbak.
had toen een station met hulpveren die kon wel het nodige hebben in de kofferbak.
Burstner Holiday club / Hobby 400SF / Hobby-460Ufe de Luxe getrokken met Nissan QQ 2.0dCi 150pk, nu een Evolution Equator 870

PVN

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door PVN » za 24 jul 2010 22:36

bij ons ligt de luifel met stokken en de stokken van de voortent achterin, in de bak van de treinzit, de voortent ligt voorin onder de rondzit, haringen etc in het serviceluik

pd0bao

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door pd0bao » za 24 jul 2010 23:07

Wat mij verbaast is dat bij alle reakties op o.m.het bergen van het frame de rioleringsbuis onbreekt die vroegere vernuftelingen onder de caravan hadden gebouwd en waarin de buizen t/m een lengte van +/-2,20 mtr ongedeeld in konden. Doet niemand dit meer? Gr.Jaap.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Stoekie » za 24 jul 2010 23:15

Kan me nog een berichtje herinneren dat iemand van dit forum dat idd zo deed..... maar vraag me niet wie dat ook alweer was scratch.gif
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Sprinter
Berichten: 76
Lid geworden op: do 6 mar 2008 08:50

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Sprinter » zo 25 jul 2010 09:51

Alles gaat via het serviceluik onder het bed :wink:
Opel Vectra in combinatie met Home Car racer 43 Fantasy (2007)

barb

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door barb » zo 25 jul 2010 16:07

Dit jaar voor het eerst de stokken en tent in de auto vervoerd. Dat scheelde gewicht waardoor we de fietsen van de kinderen mee konden nemen EN we heel snel de tent konden pakken, ook gelet op de voorspellingen was dat geen overbodige luxe thumbup.gif

StevenPierre
Berichten: 210
Lid geworden op: zo 9 mar 2008 19:03
Locatie: Merksem bij Antwerpen

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door StevenPierre » zo 25 jul 2010 20:22

Awel, zo n buis onder de caravan lijkt me ook wel heel erg handig!
Maar ik heb daar geen plaats voor onder de caravan!
Dus alles in de auto, zo dicht mogelijk op de achteras!

sprite1

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door sprite1 » zo 25 jul 2010 20:42

ik heb de voortent met alu stokken achterin de hang/leg kast, via extra luik, ook heb ik de spoelbak van de wc vol, dit ivm kogel druk, is nu +/- 85-90 kg,was met bijna lege disselbak, 125kg. en het totaal gewicht onder de banden is nu 1320kg. mag 1350kg. laatst naar frankrijk geweest, combi rijd als een trein en ligt als een huis op de weg, wat goed te merken was in de mistral wind, ik merkte niks tijdens het rijden, wel toen we uitstapten voor pauze, autodeur bijna dubbel.

Gebruikersavatar
Knausje
Berichten: 395
Lid geworden op: za 11 okt 2008 01:00
Contacteer:

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Knausje » ma 26 jul 2010 22:18

Zoals de meesten vervoer ik de tent op de vloer van de caravan, zijkanten van de tafel , de buizen in de achterbak van de auto. maar alles hangt ook af van je beladings gwicht, en dan kun je hier mooi mee schuiven.
groetjes
Volkswagen Caddy.
Mover: Reich Move Control

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Daphne » di 27 jul 2010 08:38

pd0bao schreef:Wat mij verbaast is dat bij alle reakties op o.m.het bergen van het frame de rioleringsbuis onbreekt die vroegere vernuftelingen onder de caravan hadden gebouwd en waarin de buizen t/m een lengte van +/-2,20 mtr ongedeeld in konden. Doet niemand dit meer? Gr.Jaap.
En waar zouden we tegenwoordig zo'n buis moeten hangen, met al die extra's die al onder de caravan hangen zoals mover, reservewiel en/of afvalwatertank :wink:

Je ziet zo'n buis nog wel eens bij oudere, kleine caravans. Vroeger waren er nog geen rondzit en vaste bedden-caravans met serviceluiken. Dus weinig ruimte om tentstokken (ongedeeld) op te bergen. Tegenwoordig is die "luxe" er wel, en als het vanwege het gewicht niet kan moet het toch in de auto worden vervoerd.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

more0110

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door more0110 » di 27 jul 2010 09:55

Wij hebben naast de dakkoffer een buis gemonteerd en daar gaan de buizen in op de hoeken na.
De voortent en de uitbouw gaan op de vloer van de caravan, makkelijk om te verdelen.

groetjes
Monique

pd0bao

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door pd0bao » di 27 jul 2010 10:47

Zo zie je maar weer wat Daphne niet weet weet Monique je zo te vertellen, Gt. Jaap

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Hoe vervoeren jullie de voortent tijdens de reis ?

Bericht door Daphne » di 27 jul 2010 12:31

thumbup.gif zo kan het natuurlijk ook.

Wij houden het maar op vervoer in de auto, tenminste als er een voortent mee gaat. We hebben gelukkig ruimte genoeg. De Fiamma zakluifel hangt permanent aan de caravan en die wordt het meest gebruikt.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”