Overzicht Gasflessen Frankrijk

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
Peli71
Berichten: 431
Lid geworden op: za 24 feb 2007 09:41
Locatie: Omg. Rotterdam

Overzicht Gasflessen Frankrijk

Bericht door Peli71 » ma 21 jun 2010 16:29

Ik heb nu twee lichtgewicht gasflessen (BP). Eén aangebroken fles en één reserve fles. Dit is in mijn geval eigenlijk superonhandig. Ik neem een volle fles mee om niet zonder gas te komen zitten. Echter ik rij die massa aan fles en gas maar 'nutteloos' heen en weer tussen Nederland en Frankrjk vv. Omdat de gasproducenten (en met name BP) het anno 2010 nog steeds niet lukt om één systeem Europees te hanteren (zelfs niet binnen één maatschappij) doe ik de BP lichtgewicht flessen eruit. Ik stap over op een Frans systeem wat 1. lichtgewicht is 2. in Frankrijk goed verkrijgbaar is 3. slechts nog één fles noodzakelijk maakt. Mogelijk dat ik dan zelfs zonder gasfles terugkeer en de eerst volgende keer in Frankrijk weer een nieuwe gasfles koop...

Bij de zoektocht naar een juiste vervanger kwam ik deze sitetegen waarop een overzicht is gegeven van de verschillende gasflessen in Frankrijk. Volgens mij ontbreken er nog wel een aantal maar het geeft een goed overzicht en linkjes naar de fabrikanten toe. Doe er uw voordeel mee. O,ja naast de gasfles zal een passende drukregelaar nodig zijn, maar ik schat in dat die nog altijd lichter zal zijn dan een enigzins gevulde gasfles. Toch? :-)

(Omdat websites nog weleens verdwijnen heb ik een pdf-je van de site gemaakt en bij dit draadje gevoegd opdat deze informatie in de toekomst binnen dit forum beschikbaar blijft. De extensie van het bestand zelf even aanpassen naar .PDF)
Bijlagen
Overzicht Gasflessen Frankrijk (2).pdf.doc
Extensie zelf hernoemen van .pdf.doc naar .pdf
(1.02 MiB) 843 keer gedownload
Beyerland Sprinter 460MD - jun 2000

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”