zal ik t doen

Heidi

zal ik t doen

Bericht door Heidi » za 29 mei 2010 21:55

Van een eriba pan uit 1980 willen wij een overstap maken naar iets groters. De behoeft naar meer confort is gekomen en dan ook naar gelijk goed. Goed zitten en goed liggen en meer ruimte binnen.
Ons oog is gevallen op een Wilk s4 530 ue bouwjaar 2010. Prachtige caravan. Vandaag offerte laten maken. Nu nog beslissen of we t echt de beste keuze is.
Ben ook wel heel erg gecharmeerd van de sprite, omdat die van die leuke langen banken heeft ipv een rondzit, alleen zitten daar dan niet twee enkele bedden bij. Ik wil namelijk echt geen lengte bed, maar 2 enkee bedden die met een rolgeval tot een te maken is.

Is de wilk een goed keuze of moet ik me toch nog meer in de engelse caravans gaan verdiepen?

Swagmanneke

Re: zal ik t doen

Bericht door Swagmanneke » za 29 mei 2010 22:27

Hallo heidi
die engelse caravans met die 2 lange zetels kunnen toch meestal met een rollattenbodem tot 1 bed gemaakt worden, een adeel vinden wij is dat je dan elke avond bedden moet bouwen,
wij hebben nu een Eriba Nova sl gekocht ( 1/2010 ingeschreven),

Heidi

Re: zal ik t doen

Bericht door Heidi » za 29 mei 2010 22:47

ik wil die lange banken én twee enkele bedden.

Maar zou graag wilk eigenaen willen horen. Las hier wel al wat, maar niet veel en van al weer wat langer geleden.

Heidi

Re: zal ik t doen

Bericht door Heidi » vr 11 jun 2010 10:57

Nou dat was een berg met reacties. Zijn er zo weinig mensen actief of was het de verkeerde vraag?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: zal ik t doen

Bericht door Daphne » vr 11 jun 2010 11:20

Ik denk dat het eerder komt omdat er maar weinig op het forum een (nieuwe) Wilk bezitten.

Als je echt wil vergelijken is het misschien een optie om de caravans van je keuze eerst een keer te huren. Maar ik zou zeggen: ga lekker op je gevoel af. Tis een nieuwe caravan, je hebt garantie, mocht er iets niet goed zijn dan wordt het toch wel opgelost.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: zal ik t doen

Bericht door deusjevo » vr 11 jun 2010 15:51

Heidi, hou je er wel rekening mee dat het rijden met een Wilk van dergelijke afmetingen en gewicht heel andere koek is dan met je Pan.
Luxe heeft z'n prijs, niet alleen financieel maar ook achter de auto. :wink:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: zal ik t doen

Bericht door nonblond » vr 11 jun 2010 21:21

Heidi, Iedereen is er stil van. Je neemt nogal een grote stap. Maar ik denk dat het moeilijk is om je te adviseren. Oriënteer je goed. Je kunt inderdaad huren om uit te proberen of je een goede keus hebt gemaakt. Kan je auto het allemaal aan? Ik vind het zonde om 11 maanden van het jaar met een te grote en te dure auto rond te rijden voor 1 maand met de caravan, maar zo denkt niet iedereen op het forum erover. De Wilk is een mooie en goede caravan.

herman-hannie

Re: zal ik t doen

Bericht door herman-hannie » vr 11 jun 2010 21:27

heidi heeft al een wilk 530 gekocht inmiddels.
maar je vraag was nogal lastig, omdat je er zelf nog niet uit was
of een wilk of een sprite.
iedereen die een wilk heeft zegt, wilk kopen en iedereen die een sprite heeft zegt .....
je snapt het wel
heel veel plezier van je nieuwe wilk.
gr. herman.

DannyL
Berichten: 724
Lid geworden op: di 28 aug 2007 16:45

Re: zal ik t doen

Bericht door DannyL » vr 11 jun 2010 22:39

nonblond schreef: Ik vind het zonde om 11 maanden van het jaar met een te grote en te dure auto rond te rijden voor 1 maand met de caravan, maar zo denkt niet iedereen op het forum erover.
Die Caravan is ook wel een mooi excuus om een grotere auto te kopen.....

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: zal ik t doen

Bericht door Daphne » vr 11 jun 2010 23:30

herman-hannie schreef:heidi heeft al een wilk 530 gekocht inmiddels.
??
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: zal ik t doen

Bericht door deusjevo » za 12 jun 2010 00:47

Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: zal ik t doen

Bericht door Daphne » za 12 jun 2010 12:10

Ok, daar zat dus 5 minuten tussen. Had ze het ook wel net zo goed meteen in dit topic kunnen zetten. Hadden we de moeite tot antwoorden kunnen besparen :( en meteen tot felicitaties over kunnen gaan. :wink:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: zal ik t doen

Bericht door nonblond » za 12 jun 2010 20:17

Gefeliciteerd Heidi.

Heidi

Re: zal ik t doen

Bericht door Heidi » di 3 aug 2010 23:23

Ja dat had ik inderdaad wel kunnen doen.

het is inderdaad een grote stap zelfs zo'n grote dat we ons eribaatje ook nog een jaartje aanhouden. Kijken wat we daar mee gaan doen. De Wilk krijgt (voorlopig) een vaste plek van maart tot oktober. Misschien dat we de Eriba gaan gebruiken voor als we ergens anders heen gaan. Stalling van de eriba kost 160 euro per jaar, dat willen we best betalen om het eens aan te kijken. We zijn best van ons eribaatje gaan houden en om haar en de mooie vad horn tent en luifel nou voor een habbe krats te verkopen.

En om nog even op wat opmerkingen in te gaan, de auto die wij hebben mag de wilk trekken. Daar hebben we op gelet bij de aanschaf. Mijn man heeft zijn rijbewijs te laat gehaald dus die gaat (al is t qua totaal gewicht nog niet nodig) zijn rijbewijs opfluffen volgende week. Vind hij zelf ook wel prettig om even wat tios te krijgen en te oefenen.

Danhan

Re: zal ik t doen

Bericht door Danhan » zo 30 jan 2011 14:02

Het is al wel 2011 geworden.Is het nu een Wilk of een Sprite geworden?Zelf houd ik het op een Sprite awhoea.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: zal ik t doen

Bericht door Daphne » zo 30 jan 2011 23:24

Lees het hele topic door en je weet 't....
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

DannyL
Berichten: 724
Lid geworden op: di 28 aug 2007 16:45

Re: zal ik t doen

Bericht door DannyL » ma 31 jan 2011 20:48

Danhan, is geloof ik nogal liefhebber van Sprite, niks mis mee, maar je kan het ook overdrijven .... whistle.gif

Blondi

Re: zal ik t doen

Bericht door Blondi » wo 16 mar 2011 16:33

Misschien al iets te laat,maar vandaag nog met een dealer gesproken, deze verkoop meestal tweedehands ,die vertelde dat knause wilk en tabbert de betere zijn, dus ja dat is misschien dealer praat.
Maar deze heeft bijna alle merken staat,dus.
Deze zegde ook ;koop zeker geen hobby en fendt.
ik heb adria, is middelmoot zoals de meeste caravans zegde dealer.

ivo

Re: zal ik t doen

Bericht door ivo » za 4 jun 2011 12:02

Ik bezit sinds 2008 een Wilk 490HTD en ben er erg tevreden over. Lekker stabiel achter de auto (bekangrijk als de vakantie bestemming 1800km van huis is knipoog.gif ). Ik denk dat we nu z'n beetje 15000km de Wilk achter de auto hebben gehad.
Hiervoor een swift gehad. Mooi van binnen maar de kwaliteit van afwerking van de Wilk is toch echt beter. De rij-eigenschappen van de Swift waren ook minder. Dat merk je pas als je met een andere caravan gaat rijden.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: zal ik t doen

Bericht door Ab » za 4 jun 2011 14:11

Blondi schreef: Deze zegde ook ;koop zeker geen hobby en fendt.
ik heb adria, is middelmoot zoals de meeste caravans zegde dealer.

Je moet niet alles geloven wat een verkoper zegt.. :lol:
Je kan beter afgaan op consumenten ervaringen en klantonderzoeken is mijn bescheiden mening.
http://www.caravan-rosenthal.de/uploads ... gKunde.pdf
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Elnico
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 25 jan 2017 12:54

Re: zal ik t doen

Bericht door Elnico » do 9 feb 2017 14:16

Hallo,

Wij hebben een Hylander Provence 380 met twee bankjes waar je een bed van kunt maken .
Of 2 eenpersoons maar dan zijn ze niet al te breed , 70 cm .
Als je er een groot bed van wilt maken zit je met het kastje dus moet je overdwars gaan slapen .
Dan is het dus gewoon 2 x 70 bij 195 ongeveer omdat de caravan maar 220 breed is .
Elke dag je bed opmaken dus .

Het is een gezellige caravan om te zien maar als je een groot bed wilt kun je beter een grote rondzit kopen .
Dan moet je ook het bed opmaken maar dan is het in ieder geval heel ruim !!!

Groetjes ElNico

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: zal ik t doen

Bericht door Ad » do 9 feb 2017 14:27

RE.gif De items waarop je reageert zijn uit 2011!!!!!!!
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Elnico
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 25 jan 2017 12:54

Re: zal ik t doen

Bericht door Elnico » do 9 feb 2017 16:08

Lekker vlot toch .... zouden er dus best af kunnen ...ouwe koek !!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: zal ik t doen

Bericht door Micky » do 9 feb 2017 19:03

RE.gif

Tuurlijk niet, de draadjes staan vol met info die voor mensen geschikt is, reageren mag ook gerust op een draadje uit 2012, vaak gaat zo'n draadje weer leven thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Turbodesk
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 16:14

Re: zal ik t doen

Bericht door Turbodesk » ma 19 jun 2017 10:57

Misschien leuk om te zien. Wij hebben ook een Wilk 530 UE met dus losse bedden. Maar wel met een uitrekbare lattenbodem ertussen. Binnen 1 minuut een lekker groot bed. En overdag kan je makkelijk overdag bij.
In onze caravan hadden we dus ook een grote rondzit. Deze heb ik een paar weken geleden omgebouwd naar twee grote banken. Waarom? Omdat het achterste gedeelte van de rondzit nooit gebruikt werd. En omdat wij meestal in het hoekje gaan zitten met de beentjes op de bank. Dan zaten we dus met de kont precies in de gleuf tussen de twee zitkussens.
Ik heb het achterste gedeelte verwijderd. En ik heb de nieuwe banken ook dieper gemaakt. Iemand die het niet weet zal denken dat de caravan zo geleverd is. En we hebben nieuwe kussens laten maken.
Heerlijke diepe zit met hogere rugkussens. Kost wel wat, maar dan zit je tenminste goed in een caravan.
Aan het begin van het jaar nog naar een caravanbeurs geweest. Wat een drama die kussens in nieuwe caravans. Ook de hele dure caravans. Hard, oncomfortabel, slechte zit.
Deze caravan heeft voor ons de perfecte indeling en grootte, die gaat nog lang niet weg, daarom hebben we besloten om er wat geld tegenaan te gooien.

Afbeelding
Wilk 530UE 2007. Volvo V70 D5 - 240PK, 500Nm.

Plaats reactie

Terug naar “Wilk”