wintercampings nederland

Heidi

wintercampings nederland

Bericht door Heidi » za 24 jan 2009 22:15

Ben mee eens aan t oriënteren op het wintercamperen in nederland.

Wat zijn dan leuk campings. Normaal houdt ik voroal van rust en natuur. In de de winter ook, maar dan kan ik mij voorstellen dat wat luxe op een camping toch ook wel lekker is. Een gezellig cafeetje en dorp in de buurt aangenaam is.
De wc's en de douches lekker warm moeten zijn en de eigenaren van de camping moeten snappen dat ze een beetje sfeer moeten maken op zo'n camping.

Ik ben dus niet op zoek naar sneeuwkamperen, of te wel een camping in een skigebied. Maar gewoon lekker knus kamperen in nederland.
Iemand leuke ideën en tips?

*Peter*

Bericht door *Peter* » zo 25 jan 2009 00:16

Enkele jaren geleden heb ik geprobeerd om dat eens prettig in kaart te brengen, maar kwam er achter dat alle grotere campings dan echt hun winterslaap houden en stomverbaasd zijn, als je vragen gaat stellen over winterkamperen.

Daarna ben ik aan de gang gegaan met de natuurcampings en boerencampings. De meesten liepen tegen de grenzen van hun vergunning aan en zijn open van 1 april tot 1 of 15 november.

Het is echt een kwestie geworden van stuk voor stuk hun sites doorploegen en uiteraard heb ik zo hier en daar wat gevonden, maar lang niet overal is het toegestaan om een kook- of kampvuur te stoken en op enige activiteit van de beheerders hoefde ik ook al niet te rekenen.

Zelfs bij de NCC ging meer dan de helft van hun terreinen in de winterslaap.

Waarschijnlijk ga je terechtkomen bij een van de grote recreatieparken...

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » zo 25 jan 2009 10:59

Probeer eens camping "de Graafschap" in Doetinchem(Hummelo), daar kun je aardig "winterkamperen" met verwarmd toiletgebouw. vriendelijke beheerster en een mooie omgeving! :D

Maj

Bericht door Maj » zo 25 jan 2009 14:46

De pannenschuur (roompot) in zeeuws-vlaanderen / Nieuwvliet is ook in de winter open.
Met het kerstverlof kon men er zelfs gratis staan. Het was er drukker dan op sommige momenten de afgelopen zomer.
De camping heeft wel zo zijn voor en tegenstanders.

Nollie

Bericht door Nollie » zo 1 feb 2009 15:55

mag het 20 km. over de grens zijn? dan is dit een aanrader:
http://www.recreatieparkhengelhoef.be/

wij zijn er al 3x geweest tussen tussen kerst en nieuw en het bevalt prima!

Voor je café heb ik ook een tip:

Het Hemelrijk te Hasselt. Gezellig café met wellicht de meest uitgebreide bierkaart van Europa. 15 min van de camping.

*Peter*

Bericht door *Peter* » zo 1 feb 2009 18:38

Oh, schei uit over Hasselt! :lol: Dorstiger kun je me niet maken dan door over Hasselt te beginnen en dan hebben ze daar ook nog een uitstekend genevermuseum... Hou op, het water loopt me langs de tanden! toppie.gif

Buffalo

Bericht door Buffalo » vr 27 feb 2009 21:27

We zijn in de krokusvakantie naar camping Kijkduin geweest, in de buurt van Den Haag. Mooie camping met verzorgd sanitair, het volledige jaar geopend. Deze camping ligt vlakbij de kust en vele bezienswaardigheden zijn zelfs op de fiets vlakbij: Den Haag, Scheveningen... In deze periode waren de bezoekers vooral Nederlanders, Duitsers en Vlamingen.

Kampeergek

Bericht door Kampeergek » vr 6 mar 2009 22:29

Hmm, winterkamperen! Ik ben ook al eens op zoek geweest. Een paar adressen heb ik voor je:

Camping De Zeeuwse Kust in Renesse. Nieuw, nog kaal, maar gezellig grand cafe/restaurant, binnen zwembad, indoor speeltuin, 300m van breed zandstrand, kwartiertje fietsen van Renesse, super modern en warm sanitair. Ben er net een weekend geweest. Binnenkort een review en foto's op mijn site.

Camping Landal Rabbit Hill in Nieuw-Millingen. Ben er niet geweest, maar ze zijn wel open en de foto's zagen er wel aardig uit. Zwembad, binnen speeltuin, etc. Ik zou er dit weekend heen gaan ware het niet dat ik vandaag geen vrij kon nemen en mijn kind ziek is. Wellicht over 2 weken ...

Camping De Noorduinen in Katwijk. Kaal terrein, 's zomers hutje mutje, maar in voor en naseizoen meer ruimte. weinig begroeiing en sfeer, maar wel in de duinen op loopafstand van strand, ca. 500m van boulevard Katwijk en nog eens 500m van het centrum van Katwijk. Kwartiertje fietsen door de duinen naar Noordwijk.

Zandkasteel

Bericht door Zandkasteel » za 7 mar 2009 18:03

Vorig jaar voorjaarsvakantie zijn wij met de kinderen op Rabbit Hill in Apeldoorn geweest, daar sta je mooi beschut tussen de bomen. De kranen zijn buiten wel afgesloten, dus zorg dat je dicht bij het gebouw staat om water te halen. Verder prachtige camping waar ook heel veel caravans stonden in de winter.

degrienduil

Re: wintercampings nederland

Bericht door degrienduil » zo 11 dec 2011 14:12

Edit: 4de keer.

sleurtje
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 9 jan 2012 12:44
Locatie: zuid-limburg

Re: wintercampings nederland

Bericht door sleurtje » ma 9 jan 2012 19:13

recreatiepark Mareveld in Groenlo
met een ijsbaan en een binnenzwembad
zijn hier geweest met kerst; toen was er ook
gewoon animatie voor de kids en niet te vergeten
een kinderkermis in de tennishal
Hobby 450uf 2003

ttoorn

Re: wintercampings nederland

Bericht door ttoorn » ma 9 jan 2012 22:19

Ben er nog niet geweest, maar leek me wel een leuke omgeving. Vlagberg in Noord-Brabant.
Midden in het terrein van staatsbosbeheer en toch een gelegenheid om een vuurtje te stoken.
http://www.staatsbosbeheer.nl/Overnacht ... gberg.aspx

Spoortje

Re: wintercampings nederland

Bericht door Spoortje » za 11 feb 2012 11:22

wat dacht je van de twee bruggen in winterswijk en vakantie park de krim op texel de cocksdorp alle bij echte winter campings
wij stonden in dec op de krim echt super en met acsi ook nog goedkoop.
www.krim.nl

herman-hannie

Re: wintercampings nederland

Bericht door herman-hannie » za 11 feb 2012 19:54

herperduin in herpen
http://herperduin.nl/voorzieningen.htm
verwarmd sanitair, heel mooi.

eriba4you

Re: wintercampings nederland

Bericht door eriba4you » zo 8 jul 2012 19:26

Op de terugweg van Zuid Duitsland wilde we nog even langs de kerstmarkt ergens aan de grens. jammer dat veel kleine campings daar al dicht zijn maar op aanraden van een overbuur hebben we camping indeverte aangedaan in noordlimburg. net voor de kerst had er flink gesneeuwd. zelfs de Langlaufe latten weer ondergebonden. Schitterend die witte landerijen. Ook een tip zijn de kerstmarkten van Venray / Venlo
kort om je hoeft niet ver van huis. denk wel om de winterbanden net over de grens ! de camping zelf heeft vloerverwarming wat geen overbodige luxe is. ( op de sokken afwassen :wink: )
Nog een mooie is Camping Le Pommier Rustique Durnal in Belgie. Hier hebben we het jaar daar voor gestaan. Een camping op een glooiende heuvel. Ervaring met besneeuwde winterwegen is wel een pre. ze hebben ongeveer 35 plaatsen kan mij nog herinneren. Genoeg te beleven in de buurt van ons Landje

sprite1

Re: wintercampings nederland

Bericht door sprite1 » zo 8 jul 2012 21:21

RE.gif de camping zelf heeft vloerverwarming wat geen overbodige luxe is. ( op de sokken afwassen )
ideaal hoef je ook geen sneeuw te ruimen knipoog.gif wel oppassen met je tentharingen mrgreen.gif

Hobby Max

Re: wintercampings nederland

Bericht door Hobby Max » zo 8 jul 2012 21:35

Ben benieuwd op welke camping Heidi, die in 2009 met dit onderwerp startte, heeft gestaan.

pd0bao40

Re: wintercampings nederland

Bericht door pd0bao40 » zo 8 jul 2012 21:41

Ook "De Roompot " maar dan in Kamperland (Z) gratis en ook nog voor niks kamperen rond de jaarwisseling. Slechts de toeristenbelasting wordt berekend. Wel tijdig boeken ik dacht vanaf medio augustus. Jaap.

eriba4you

Re: wintercampings nederland

Bericht door eriba4you » zo 6 okt 2013 09:42

eriba4you schreef:Op de terugweg van Zuid Duitsland wilde we nog even langs de kerstmarkt ergens aan de grens. jammer dat veel kleine campings daar al dicht zijn maar op aanraden van een overbuur hebben we camperplaats indeverte aangedaan in noordlimburg. net voor de kerst had er flink gesneeuwd. zelfs de Langlaufe latten weer ondergebonden. Schitterend die witte landerijen. Ook een tip zijn de kerstmarkten van Venray / Venlo
kort om je hoeft niet ver van huis. denk wel om de winterbanden net over de grens ! de camping zelf heeft vloerverwarming wat geen overbodige luxe is. ( op de sokken afwassen :wink: )
Nog een mooie is Camping Le Pommier Rustique Durnal in Belgie. Hier hebben we het jaar daar voor gestaan. Een camping op een glooiende heuvel. Ervaring met besneeuwde winterwegen is wel een pre. ze hebben ongeveer 35 plaatsen kan mij nog herinneren. Genoeg te beleven in de buurt van ons Landje
Update: Camping indeverte is een camperplaats geworden dus uitsluitend voor campers
camperplaats indeverte

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18783
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: wintercampings nederland

Bericht door Hobby Linka » zo 6 okt 2013 15:20

Wij hebben dit jaar op het Lierderholt bij Beekbergen gestaan. Ik had toen een klein probleem met ventileren en dat is hier besproken. Wij vonden het een prima camping.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

ChrisenSandra

Re: wintercampings nederland

Bericht door ChrisenSandra » di 5 nov 2013 14:27

Beste winterkampeerders,

Een mooi overzicht staat op: http://www.kampeergek.nl/waar-kun-je-wi ... nederland/

Met vriendelijke groeten
Chris en Sandra

driver
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 24 aug 2011 21:37
Locatie: Antwerpen

Re: wintercampings nederland

Bericht door driver » di 5 nov 2013 19:19

RE.gif Inderdaad erg mooi overzicht! Kunnen we inspiratie uit halen voor de kerstvakantie. thumbup.gif

herman-hannie

Re: wintercampings nederland

Bericht door herman-hannie » di 5 nov 2013 22:53

camping de twentse es, meerdere keren gestaan. gem enschede.
http://www.twentse-es.nl/

Fransosowitz
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 16 dec 2012 20:10

Re: wintercampings nederland

Bericht door Fransosowitz » di 21 jan 2014 20:14

Deze website is ook handig als je een wintercamping in Nederland zoekt:

http://www.campingo.com/wintercamping-nederland.htm
Eriba Touring Troll 530 getrokken door een Kia EV6 AWD

winterkampeerder76

Re: wintercampings nederland

Bericht door winterkampeerder76 » wo 26 nov 2014 07:42

hallo beheerders,
een berichtje terugsturen lukt met helaas niet .
Bedankt voor het bericht aflower.gif
Ik snap alleen de reden niet? Ik reageer net als de anderen voor mij op winterkampeertips ...
schrik.gif schrik.gif

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”