Australië & Recreational Vehicles
Re: Australië & Recreational Vehicles
De laatste posting in dit topic......
Scans met wat gewichten en kogeldrukken enz...
Op de Pop-Tops pagina, is een Ford Teritory afgebeeld (zoiets als een Subaru Forester) : 2700kg max trekgewicht AWD
Zie je veel, voor de 'gewone man' die geen 'stoere' auto wil.....
En de beloofde merken-sites
http://www.adventuracaravans.com.au
http://www.atlanticcaravans.com.au
http://www.bayleyaustralia.com.au
http://www.bushmaster.com.au
http://www.bushtracker.com.au
http://www.coromal.com.au
http://www.coronetcaravans.com.au
http://www.crusadercaravans.com.au
http://www.evernewcaravans.com.au
http://www.goldstreamrv.com.au
http://www.jayco.com.au
http://www.kedroncaravans.com.au
http://www.legacycaravans.com.au
http://www.novacaravans.com.au
http://www.optionrv.com.au
http://www.onthemovecaravans.com.au
http://www.oplympiccaravans.com.au
http://www.regentcaravans.com.au
http://www.retreatcaravans.com.au
http://www.slrcaravans.com.au
http://www.talvor.com.au
http://www.trakmaster.com.au
http://www.windsorcaravans.com.au
en misschien zijn er meer merken die niet in de gids stonden....
Hoop dat jullie genoten hebben van de 'andere soort recreatie voertuigen' dan hier in Europa te zien zijn...
Ik wel aldaar!
Groet,
Mees
Scans met wat gewichten en kogeldrukken enz...
Op de Pop-Tops pagina, is een Ford Teritory afgebeeld (zoiets als een Subaru Forester) : 2700kg max trekgewicht AWD
Zie je veel, voor de 'gewone man' die geen 'stoere' auto wil.....
En de beloofde merken-sites
http://www.adventuracaravans.com.au
http://www.atlanticcaravans.com.au
http://www.bayleyaustralia.com.au
http://www.bushmaster.com.au
http://www.bushtracker.com.au
http://www.coromal.com.au
http://www.coronetcaravans.com.au
http://www.crusadercaravans.com.au
http://www.evernewcaravans.com.au
http://www.goldstreamrv.com.au
http://www.jayco.com.au
http://www.kedroncaravans.com.au
http://www.legacycaravans.com.au
http://www.novacaravans.com.au
http://www.optionrv.com.au
http://www.onthemovecaravans.com.au
http://www.oplympiccaravans.com.au
http://www.regentcaravans.com.au
http://www.retreatcaravans.com.au
http://www.slrcaravans.com.au
http://www.talvor.com.au
http://www.trakmaster.com.au
http://www.windsorcaravans.com.au
en misschien zijn er meer merken die niet in de gids stonden....
Hoop dat jullie genoten hebben van de 'andere soort recreatie voertuigen' dan hier in Europa te zien zijn...
Ik wel aldaar!
Groet,
Mees
Re: Australië & Recreational Vehicles
Dank voor het posten van de foto's en overige informatie.
Zeer leuk om te lezen!
Zeer leuk om te lezen!
Caravanloos.
Re: Australië & Recreational Vehicles
Helaas, de serie is klaar!
Met de natuuropname van Peter S samen een aardig overzicht van wat je kunt zien op een camperreis.
Mijn echtvriend merkte op, dat wij er in ieder geval nu niet meer heen hoeven.
Vakantie vanuit je luie stoel
Bedankt
Met de natuuropname van Peter S samen een aardig overzicht van wat je kunt zien op een camperreis.
Mijn echtvriend merkte op, dat wij er in ieder geval nu niet meer heen hoeven.
Vakantie vanuit je luie stoel
Bedankt
Re: Australië & Recreational Vehicles
Spartaanse karren hoor, indrukwekkend
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Australië & Recreational Vehicles
Peter s heeft inderdaad een leuke link bijgevoegd !
Dank Peter.
Ik vond dat mijn bijdrage over caravans, eventueel campings moest gaan
en niet over de reis zelf. (persoonlijke keuze)
Dat was per camper een makkie.
Heerlijk om te berijden en zo neer te zetten !
Ik kan nu heel goed begrijpen dat mensen voor een camper kiezen ipv een caravan.
Vooral het parkeren in de stad (de parkeergarage konden we toch al niet in).
Ik heb ergens in het begin een foute campingprijs getypt. Dat moet gemiddeld 20 euro zijn.
Allemaal waren ze brandschoon en erg ruim !
Sommigen waren zodanig afgelegen dat je je watertank niet mocht vullen (alleen water om te koken, drinken en douchen)
en het toilet niet kon legen. In het volgende dorpje kon dat wel.
Prijs van de (oude) camper: inclusief verzekeringen (alle risico's afgekocht) 4700 euro voor 26 dagen.
Wereldpassen zoals ING etc zijn NIET bruikbaar om te pinnen. Wel om geld uit de muur te halen.
Enne:
Neem 2 (ja lees goed 2) creditcards mee.
In ander draadje al gemeld: De ANWB ICS card was 2 weken voor de reis geblokkeerd. (was 4500 vanaf gehaald dmv fraude)
Eigenlijk al eerder, maar ik wist van niets (verzuimd te melden, ik kwam er per toeval achter na een tip van een ANWB medewerkster bij het kopen van een wereldstekker); je zal maar je camper ophalen daar en je card (enige mogelijk voor betaling van borg etc) doet het niet.
Dus ga met 2 of meer cards op reis !
En waarom gingen we naar Perth?
Omdat daar familie woont die we nog nooit gezien hadden!
Groet Mees
Dank Peter.
Ik vond dat mijn bijdrage over caravans, eventueel campings moest gaan
en niet over de reis zelf. (persoonlijke keuze)
Dat was per camper een makkie.
Heerlijk om te berijden en zo neer te zetten !
Ik kan nu heel goed begrijpen dat mensen voor een camper kiezen ipv een caravan.
Vooral het parkeren in de stad (de parkeergarage konden we toch al niet in).
Ik heb ergens in het begin een foute campingprijs getypt. Dat moet gemiddeld 20 euro zijn.
Allemaal waren ze brandschoon en erg ruim !
Sommigen waren zodanig afgelegen dat je je watertank niet mocht vullen (alleen water om te koken, drinken en douchen)
en het toilet niet kon legen. In het volgende dorpje kon dat wel.
Prijs van de (oude) camper: inclusief verzekeringen (alle risico's afgekocht) 4700 euro voor 26 dagen.
Wereldpassen zoals ING etc zijn NIET bruikbaar om te pinnen. Wel om geld uit de muur te halen.
Enne:
Neem 2 (ja lees goed 2) creditcards mee.
In ander draadje al gemeld: De ANWB ICS card was 2 weken voor de reis geblokkeerd. (was 4500 vanaf gehaald dmv fraude)
Eigenlijk al eerder, maar ik wist van niets (verzuimd te melden, ik kwam er per toeval achter na een tip van een ANWB medewerkster bij het kopen van een wereldstekker); je zal maar je camper ophalen daar en je card (enige mogelijk voor betaling van borg etc) doet het niet.
Dus ga met 2 of meer cards op reis !
En waarom gingen we naar Perth?
Omdat daar familie woont die we nog nooit gezien hadden!
Groet Mees
Re: Australië & Recreational Vehicles
Fijn dat het reizen met de camper zo goed bevallen is.
Ook leuk om te horen, want wij krijgen nogal eens de vraag of zoiets nu echt goed bevalt. En als je vertelt waarom een camper voor ons veel fijner is zie je nog de twijfel of het antwoord wel oprecht is.
Ik had niet gedacht dat er ook veel caravans zouden rijden, vanwege de afstanden die je af moet leggen. Wel heb ik begrepen dat de trekkende auto's echt krachtpatsers zijn. En natuurlijk heeft een lekker ruime caravan ook zo z'n voordelen. Ik ben nog wel benieuwd hoe hard je daar mag rijden.
Toen ik het prijskaartje las dat aan het huren van een camper hangt moest ik denken aan de dealer die zei, dat omgerekend een camper in feite een koopje was, omdat veel mensen een reis van een duizendje of 8 maken en dan alleen de herinneringen en de foto's nog hebben. In zijn filosofie kun je dus beter een camper kopen, want dan maak je minder dure reizen, ga je langer op vakantie en heb je nog steeds die camper, terwijl de camper blijft.
Gelukkig lachte hij er bij, alsof hij zijn eigen verhaal eigenlijk niet geloofde!
Maar voor verre reizen moet de zwarte kous echt open en kun je hem daarna weggooien
Maar jullie hebben genoten, en daar ging het om
Ook leuk om te horen, want wij krijgen nogal eens de vraag of zoiets nu echt goed bevalt. En als je vertelt waarom een camper voor ons veel fijner is zie je nog de twijfel of het antwoord wel oprecht is.
Ik had niet gedacht dat er ook veel caravans zouden rijden, vanwege de afstanden die je af moet leggen. Wel heb ik begrepen dat de trekkende auto's echt krachtpatsers zijn. En natuurlijk heeft een lekker ruime caravan ook zo z'n voordelen. Ik ben nog wel benieuwd hoe hard je daar mag rijden.
Toen ik het prijskaartje las dat aan het huren van een camper hangt moest ik denken aan de dealer die zei, dat omgerekend een camper in feite een koopje was, omdat veel mensen een reis van een duizendje of 8 maken en dan alleen de herinneringen en de foto's nog hebben. In zijn filosofie kun je dus beter een camper kopen, want dan maak je minder dure reizen, ga je langer op vakantie en heb je nog steeds die camper, terwijl de camper blijft.
Gelukkig lachte hij er bij, alsof hij zijn eigen verhaal eigenlijk niet geloofde!
Maar voor verre reizen moet de zwarte kous echt open en kun je hem daarna weggooien
Maar jullie hebben genoten, en daar ging het om
Re: Australië & Recreational Vehicles
Ja Diny, reizen per camper is echt veel makkelijker / fijner dan met een caravan.
Waarom zijn er aldaar toch veel meer caravans en met name de Pop-tops; de echte kampeerder met een stoere vouwwagen?
Men leeft in de caravan als een huis! (bijna allemaal aggregaat erbij)
En ze hebben dan een losse wagen nodig voor de ritten naar het dorp, het strand, of noem maar op.
Zoals wij toeren door Europa is een caravan ook 'handiger' omdat wij vaak met de losse auto nog op pad gaan. (auto-verslaafd)
Hoor al jaren de verhalen van mensen die daar een oudere camper kopen ipv huren. Inderdaad ja: ben je van plan om een half jaar te gaan trekken: volop van alles te koop; is veel goedkoper dan huren. Hoe ze hem verkopen weet ik niet eerlijk gezegd……
Max snelheid:
Beste mensen, daar kom je niet aan: dat is 100 km/u voor aanhangers en voor vrachtwagens! Bebouwde kom 60 en 'binnenwegen' diverse aangegeven snelheden…..
En waarom kom je er niet aan?
Het is zo verschrikkelijk stil op de weg en plotseling bochtig / heuvelachtig. Je hebt helemaal geen behoefte om snel ergens te willen zijn.
Bovendien, de kans op overstekend wild is groot. Kangaroes vanaf 17.00 uur. Je ziet veel dode dieren langs de weg. En op de weg zelf zonnende slangen.
Niemand jakkert daar en men is erg sociaal op de weg.
Men bumperkleeft niet; verleent absoluut voorrang aan elkaar; voegt nooit in als het niet kan (dat vreselijke ertussen persen wat men hier doet); houdt lang links (andersom daar dus) - Keep-your-lane idee (USA) en haalt dus links en rechts in wat een rustig verkeersbeeld geeft.
De super grote vrachtauto-combinaties rijden gewoon 100 km/u en iedereen geeft hen de ruimte.
Als je stilstaat (voor een foto of kaartlezen) stopt de eerste de beste auto om te vragen "is everything allright?". Men loopt er zelfs hun huis voor uit als je over een stil binnenweggetje rijdt!
Voorrang: de rotondes lopen zo mooi door!
Rechts heeft voorrang maarrrrrr: zit je op de hoofdweg, dan rij je lekker door. En men heeft er wel voor gezorgd dat alle doorgaande straten hoofdwegen zijn. Het verkeersbeeld in de stad loopt ook als een trein! Keren (U-turn) mag je nergens en wordt ook helemaal niet gedaan.
Knooppunt met verkeerslichten? Afslaand verkeer (kortebocht) heeft zelden een verkeerslicht; wel haaientanden en zo gauw als er ruimte is mag je invoegen. Die ruimte is er heel snel.
Echt: ben je liefhebber van autorijden: topland! Bijna Scandinavië
Waarom zijn er aldaar toch veel meer caravans en met name de Pop-tops; de echte kampeerder met een stoere vouwwagen?
Men leeft in de caravan als een huis! (bijna allemaal aggregaat erbij)
En ze hebben dan een losse wagen nodig voor de ritten naar het dorp, het strand, of noem maar op.
Zoals wij toeren door Europa is een caravan ook 'handiger' omdat wij vaak met de losse auto nog op pad gaan. (auto-verslaafd)
Hoor al jaren de verhalen van mensen die daar een oudere camper kopen ipv huren. Inderdaad ja: ben je van plan om een half jaar te gaan trekken: volop van alles te koop; is veel goedkoper dan huren. Hoe ze hem verkopen weet ik niet eerlijk gezegd……
Max snelheid:
Beste mensen, daar kom je niet aan: dat is 100 km/u voor aanhangers en voor vrachtwagens! Bebouwde kom 60 en 'binnenwegen' diverse aangegeven snelheden…..
En waarom kom je er niet aan?
Het is zo verschrikkelijk stil op de weg en plotseling bochtig / heuvelachtig. Je hebt helemaal geen behoefte om snel ergens te willen zijn.
Bovendien, de kans op overstekend wild is groot. Kangaroes vanaf 17.00 uur. Je ziet veel dode dieren langs de weg. En op de weg zelf zonnende slangen.
Niemand jakkert daar en men is erg sociaal op de weg.
Men bumperkleeft niet; verleent absoluut voorrang aan elkaar; voegt nooit in als het niet kan (dat vreselijke ertussen persen wat men hier doet); houdt lang links (andersom daar dus) - Keep-your-lane idee (USA) en haalt dus links en rechts in wat een rustig verkeersbeeld geeft.
De super grote vrachtauto-combinaties rijden gewoon 100 km/u en iedereen geeft hen de ruimte.
Als je stilstaat (voor een foto of kaartlezen) stopt de eerste de beste auto om te vragen "is everything allright?". Men loopt er zelfs hun huis voor uit als je over een stil binnenweggetje rijdt!
Voorrang: de rotondes lopen zo mooi door!
Rechts heeft voorrang maarrrrrr: zit je op de hoofdweg, dan rij je lekker door. En men heeft er wel voor gezorgd dat alle doorgaande straten hoofdwegen zijn. Het verkeersbeeld in de stad loopt ook als een trein! Keren (U-turn) mag je nergens en wordt ook helemaal niet gedaan.
Knooppunt met verkeerslichten? Afslaand verkeer (kortebocht) heeft zelden een verkeerslicht; wel haaientanden en zo gauw als er ruimte is mag je invoegen. Die ruimte is er heel snel.
Echt: ben je liefhebber van autorijden: topland! Bijna Scandinavië
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 26 okt 2015 15:59
Re: Australië & Recreational Vehicles
Hej Mees,
Geweldig verhaal. Wat een avonturen!
Ik ben eens actief bezig geweest om zo'n caravan naar Europa te importeren. Dat kost wel wat hoofdbrekens, omdat de Nederlandse wet o.a. niet dat soort koppeling toestaat. Het leuke is, dat die caravans over het algemeen electrisch gestuurde remmen hebben. Werkt perfect! In Nederland hadden ze van de RDW daar problemen mee...
Vrijwel onmogelijk om dat in Nederland op de weg te krijgen. Alles dient getest te worden en je wilt niet weten wat dat kost. Je krijgt dan een soort "prototype" goedkeuring.
Dan is het ombouwen van een Unimog tot camper "kinderwerk". Daar heb ik een beetje ervaring mee. Twee keer gedaan, de laatste keer met een echte 1300L.
André
Geweldig verhaal. Wat een avonturen!
Ik ben eens actief bezig geweest om zo'n caravan naar Europa te importeren. Dat kost wel wat hoofdbrekens, omdat de Nederlandse wet o.a. niet dat soort koppeling toestaat. Het leuke is, dat die caravans over het algemeen electrisch gestuurde remmen hebben. Werkt perfect! In Nederland hadden ze van de RDW daar problemen mee...
Vrijwel onmogelijk om dat in Nederland op de weg te krijgen. Alles dient getest te worden en je wilt niet weten wat dat kost. Je krijgt dan een soort "prototype" goedkeuring.
Dan is het ombouwen van een Unimog tot camper "kinderwerk". Daar heb ik een beetje ervaring mee. Twee keer gedaan, de laatste keer met een echte 1300L.
André
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 26 okt 2015 15:59
Re: Australië & Recreational Vehicles
Hej Mees,
Het zou gaaf zijn als je zo'n caravan uit Australie zou kunnen importeren en in Europa op de weg zou kunnen krijgen. Misschien is het makkelijker naar waar we nu wonen, maar zover ben ik nog niet.
Feit is wel, dat er meer te koop is, dan wat je hier in Europa op de weg ziet.
Als je die caravans vergelijkt met wat er in Nederland, Engeland en Duitsland te koop is, dan zijn de locale sleurhutten maar gewone "koekblikjes", ondanks dat daar helemaal niets mis mee is. Het is maar net wat je wilt (en hoeveel poen je wilt/kunt uitgeven).
Begin jaren '90 hebben we eens een Kip gekocht in de fabriek in Hoogeveen. Mijn ouders woonden toen nog daar. Deze caravan was een beetje aangepast voor de export naar Finland, maar nooit afgeleverd noch geexporteerd. Dus ook vloerverwarming, Primus kacheltje en electrische verwarming en al een zonnepaneel + accu's. Voor in die tijd was dat extreem luxe in Nederland en we hebben daar, toen de kinderen nog klein waren, veel (reis) plezier mee gehad. Maar ja, je gaat steeds een stapje verder, he.
Voorlopig zijn we blij en tevreden met wat we nu hebben. Wensen moet je altijd een beetje blijven houden...
André
Het zou gaaf zijn als je zo'n caravan uit Australie zou kunnen importeren en in Europa op de weg zou kunnen krijgen. Misschien is het makkelijker naar waar we nu wonen, maar zover ben ik nog niet.
Feit is wel, dat er meer te koop is, dan wat je hier in Europa op de weg ziet.
Als je die caravans vergelijkt met wat er in Nederland, Engeland en Duitsland te koop is, dan zijn de locale sleurhutten maar gewone "koekblikjes", ondanks dat daar helemaal niets mis mee is. Het is maar net wat je wilt (en hoeveel poen je wilt/kunt uitgeven).
Begin jaren '90 hebben we eens een Kip gekocht in de fabriek in Hoogeveen. Mijn ouders woonden toen nog daar. Deze caravan was een beetje aangepast voor de export naar Finland, maar nooit afgeleverd noch geexporteerd. Dus ook vloerverwarming, Primus kacheltje en electrische verwarming en al een zonnepaneel + accu's. Voor in die tijd was dat extreem luxe in Nederland en we hebben daar, toen de kinderen nog klein waren, veel (reis) plezier mee gehad. Maar ja, je gaat steeds een stapje verder, he.
Voorlopig zijn we blij en tevreden met wat we nu hebben. Wensen moet je altijd een beetje blijven houden...
André
Re: Australië & Recreational Vehicles
RE.gif
Ik ben vrij zeker dat ik dezelfde Kip heb als jullie toen
Ik ben vrij zeker dat ik dezelfde Kip heb als jullie toen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 26 okt 2015 15:59
Re: Australië & Recreational Vehicles
Hej Mickey,
Het zou best kunnen, dat er een paar van dat type (exportmodel ) in Nederland verkocht zijn. Wij waren er top-tevreden mee en hebben hem jarenlang in gebruik gehad.
We hebben ook de gereden kilometers en bestemmingen in een boekje genoteerd. Km-stand van alleen de caravan was na enkele jaren reeds ruim 30.000 en ook in de winterperiodes voldeed ie uitstekend. In die tijd was het nog niet zo algemeen dat de mensen ook in de winter met de tour-caravan op stap gingen. We hadden dus vrijwel altijd de mooiste plekjes!
Daarna wilden we nog meer gaan reizen en zochten een caravan die aan onze wensen kon voldoen. Helaas was er toen in Europa niet zo'n markt voor, dus keken we een beetje verder en met name in Australie.
Terreinwagen hadden we toen al, dus het gewicht van de caravan was niet zo'n probleem.
Zonder reclame te willen maken voor bepaalde merken kun je eens kijken wat er allemaal te koop is buiten Europa. Helaas is het niet zo eenvoudig om die modellen in Nederland op de weg te krijgen.
https://www.youtube.com/watch?v=31Q-i9RKseQ
http://www.kedroncaravans.com/models/topender.html
Ik was vooral weg van de modellen van Kedron uit Australie. Deze caravans hebben vier grote wielen met elk aparte luchtvering en dubbele schokdempers. In Nederland niet zo nodig, maar als je wat verder weg gaat is dat onmisbaar. De inrichting en afwerking is gewoon toppie! Helaas hangt daar ook een prijskaartje aan, maar dat is met alles zo....
Geniet van je caravan en de natuur! Bezoek plaatsen waar wat te zien is en culturele schatten!
André
Het zou best kunnen, dat er een paar van dat type (exportmodel ) in Nederland verkocht zijn. Wij waren er top-tevreden mee en hebben hem jarenlang in gebruik gehad.
We hebben ook de gereden kilometers en bestemmingen in een boekje genoteerd. Km-stand van alleen de caravan was na enkele jaren reeds ruim 30.000 en ook in de winterperiodes voldeed ie uitstekend. In die tijd was het nog niet zo algemeen dat de mensen ook in de winter met de tour-caravan op stap gingen. We hadden dus vrijwel altijd de mooiste plekjes!
Daarna wilden we nog meer gaan reizen en zochten een caravan die aan onze wensen kon voldoen. Helaas was er toen in Europa niet zo'n markt voor, dus keken we een beetje verder en met name in Australie.
Terreinwagen hadden we toen al, dus het gewicht van de caravan was niet zo'n probleem.
Zonder reclame te willen maken voor bepaalde merken kun je eens kijken wat er allemaal te koop is buiten Europa. Helaas is het niet zo eenvoudig om die modellen in Nederland op de weg te krijgen.
https://www.youtube.com/watch?v=31Q-i9RKseQ
http://www.kedroncaravans.com/models/topender.html
Ik was vooral weg van de modellen van Kedron uit Australie. Deze caravans hebben vier grote wielen met elk aparte luchtvering en dubbele schokdempers. In Nederland niet zo nodig, maar als je wat verder weg gaat is dat onmisbaar. De inrichting en afwerking is gewoon toppie! Helaas hangt daar ook een prijskaartje aan, maar dat is met alles zo....
Geniet van je caravan en de natuur! Bezoek plaatsen waar wat te zien is en culturele schatten!
André
Re: Australië & Recreational Vehicles
RE.gif
Er zijn er meerdere van verkocht in Nederland in die tijd, de onze heeft niet de optionele vloerverwarming, de rest wel allemaal en ook de Scandinavische teksten op de stickers binnen, kamperen in de Winter is gewelding
Er zijn er meerdere van verkocht in Nederland in die tijd, de onze heeft niet de optionele vloerverwarming, de rest wel allemaal en ook de Scandinavische teksten op de stickers binnen, kamperen in de Winter is gewelding
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Australië & Recreational Vehicles
Ik kon het weer niet laten: neuzen bij een dealer.
voor de 'normalere' trekauto. maar vergis je niet in de hoogte van deze vouwwagen (en het gewicht)
voor de 'normalere' trekauto. maar vergis je niet in de hoogte van deze vouwwagen (en het gewicht)
Re: Australië & Recreational Vehicles
Ook daar kan een mover op
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Australië & Recreational Vehicles
Gave foto's Mees
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Australië & Recreational Vehicles
Leuk om eens te zien wat de vraag is in andere markten. Ziet er stoer en degelijk uit!
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD
Re: Australië & Recreational Vehicles
Bedankt voor het delen van de vele (detail) foto's.
Toch blijf ik europese caravans mooier vinden, wellicht smaak
Toch blijf ik europese caravans mooier vinden, wellicht smaak
Porsche + Tabbert
Re: Australië & Recreational Vehicles
RE.gif Jij bent bevooroordeeld
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo
Re: Australië & Recreational Vehicles
Gelukkig dat smaken verschillen, ik kan veel meer van soort dit vehikels genieten dan van een 13 in een dozijn Hobby of Knaus.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Australië & Recreational Vehicles
We gaan gewoon weer door, dit jaar......
Brookton WA
Brookton WA
-
- Berichten: 1111
- Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22
Re: Australië & Recreational Vehicles
Heerlijk om dit moois te zien. Zag overigens ook de gewichten van deze zware jongens... ATM 3500kg.
The maximum weight of a trailer is specified as either its Aggregate Trailer Mass (ATM)
The maximum weight of a trailer is specified as either its Aggregate Trailer Mass (ATM)
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.
Re: Australië & Recreational Vehicles
Ja ja ja, ik weet dat jullie niet van dit soort spul houden.
Sorry, ik wel omdat deze wagens slechtere wegen aan kunnen.
....'tIs hier in Australië ietwat anders dan in Europa....
en je kan er in leven, met een echt 4 pits gasfornuis mét oven.
opbouw 6 x 2,5m, gewicht 2400kg opbouw 7 x 2,5m en stukken hoger op de weg Oh ja, de kogeldruk: zo'n 250kg met hulpstangen.
Sorry, ik wel omdat deze wagens slechtere wegen aan kunnen.
....'tIs hier in Australië ietwat anders dan in Europa....
en je kan er in leven, met een echt 4 pits gasfornuis mét oven.
opbouw 6 x 2,5m, gewicht 2400kg opbouw 7 x 2,5m en stukken hoger op de weg Oh ja, de kogeldruk: zo'n 250kg met hulpstangen.
Laatst gewijzigd door Mees op za 29 dec 2018 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Australië & Recreational Vehicles
Die hulpstangen had deze enkelasser kennelijk niet.
Zie hoeveel verder de as naar achter is, vergeleken met Europesche wip-caravans. Kwam in een winkel verloopstekkers tegen gaan in: doos voor verlichting, koelkast en elektrische remmen (werd mij verteld).
Zie hoeveel verder de as naar achter is, vergeleken met Europesche wip-caravans. Kwam in een winkel verloopstekkers tegen gaan in: doos voor verlichting, koelkast en elektrische remmen (werd mij verteld).