Naar Noorwegen met keine kinderen?

Plaats reactie
Kampeergek

Naar Noorwegen met keine kinderen?

Bericht door Kampeergek » vr 6 mar 2009 13:03

Al een tijdje ben ik mij aan het oriënteren op Noorwegen: kaarten, boeken, ... alles heb ik in huis. Maar toch twijfel ik of de tijd al rijp is voor ons gezin met twee jonge kinderen van 2 en 4.

We zijn ervaren kampeerders met een grote, comfortabele familiecaravan en hebben heel Denemarken al doorkruist. Wat mij dan toch tegenhoudt is de gedachte dat we al een hele reis achter de rug hebben als we in Noorwegen aankomen en er nog heel wat kilometers moeten volgen voor de mooie dingen. Daarnaast is Noorwegen vooral een land om van de natuur te genieten (wandelen etc.) wat met kleine kids lastiger is. Tot slot lijken de voorzieningen voor kleine kinderen op Noorse campings beperkt (en ik hoef geen toeters en bellen, het Deense niveau is prima).

Wie kan mij op ander egedachten brengen en Noorse kampeerervaringen met kleine kinderen met mij delen?

RobertB

Bericht door RobertB » vr 6 mar 2009 13:56

Hei,
als je al weet hoever het naar Hirtshals of Frederikshavn is, bedenk dan dat wanneer je van de veerboot komt in No, je ook meteen in de natuur van No bent.
In No is het normaal om bijna elke dag verder te trekken. Wij zelf verplaatsen ons 100 tot 200 km per dag.
Onderweg kom je al het mooie tegen, je kunt overal stoppen en kijken etc
Op de campings is veel ruimte om te spelen voor kinderen, alleen weinig of geen speeltuinatributten.
Velen reizen grote afstanden in No, maar dat is niet nodig ook de zuidelijkste zuidkust heeft mooie plaatsjes, het Setesdal noord van Kristiansund is mooi etc.
gr. Robert

kea
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 21:25

Bericht door kea » vr 6 mar 2009 14:31

Met kinderen van 2 en 4 jaar ben je toch wel erg gebonden.Ze zijn uit hun gewone doen met het ritme van thuis en daardoor vaak hangerig of slaperig. Je kunt ze niet voldoende voorbereiden, wat er gaat gebeuren.
Zelf ben je bezig met het inleven van de trektocht en de oversteek noem maar op.
Zelf zijn we toen de kinderen twee en vier jaren waren thuis gebleven.
De ene dag bleven we thuis en de andere dag gingen we Nederland bekijken. B.v. een dag, naar zee, een dag zuid Limburg en dan daar gaan lopen.
Boswandeling in de Veluwe, een dagje pretpark noem maar op.
Je komt er dan achter hoe het met de kinderen gaat, met het lopen onderweg , het vele auto rijden e.d. Een boot tocht gemaakt in de Biesbosch.
Je bent meer met de kinderen bezig dan met je eigen interesses.
Het jaar daarop zijn we gaan kamperen met de vouwwagen . We bleven dan ook vaak een tijdje op een camping omdat kleine kinderen graag een beetje houvast hebben. Hoe ouder ze werden hoe meer we zijn gaan trekken.
:D

_____________________________
kea
you can't have all

Jetje

Re: Naar Noorwegen met keine kinderen?

Bericht door Jetje » do 23 mei 2013 22:28

Hoi, ik ben zelf half Noors en mijn familie van mijn moeders kant woont daar allemaal nog. Omgeving Moss en Oslo. Wij gingen vroeger elk jaar in de zomer en met kerst naar de familie. Ik heb nu zelf 2 kleine kinderen 6 en 3 jaar. Toen de oudste 20 maanden was zijn we voor het eerst gegaan. Wij logeren dan bij familie thuis en op de camping. De heenreis was wel vermoeiend maar de dvd's boden af en toe afleiding. Ik zou niet elke dag gaan rijden. Als je een mooie camping kan vinden aan een meer of aan zee kan je op mooie dagen lekker zwemmen, bij iets minder mooie dagen maar wel droog weer kan je in zee krabbetjes vangen. Zoek een mossel, sla hem stuk en klem een stukje vlees tussen de wasknijper waar een touwtje aan zit en de krabbetjes komen er op af. Mijn dochter vond dat geweldig. Boswandelingen maken is ook leuk! Je moet wel geluk met het weer hebben maar dat geldt ook voor vakantie in NL.

Plaats reactie

Terug naar “Noorwegen”