Fietsen Donau

Plaats reactie
Grens

Fietsen Donau

Bericht door Grens » do 2 dec 2010 09:50

Ik weet het,ik ben er vroeg bij maar toch.Volgend jaar (2011) ben ik van plan om de Passau-Wenen route te fietsen.
De bedoeling is dat ik met de caravan van camping naar camping trek en dan een dag stroomopwaart en een dag stroomafwaarts fiets ong 45 km dag.Vervolgens met de caravan weer ong 90 km verder trek en dan weer fiets.
Dat ik daar dan lang overzal doen en de route 2x afleg is niet erg (tijd zat).Op diverse kampeermening site's is er weinig tot geen actuele informatie over deze campings te vinden . Bij ANWB en ACSI zijn er veel minder campings aangegeven dan er op de landkaarten staan .Wie van de lezers kan en wil mij meer informatie geven over campings en eventueel zijn /haar ervaringen met een dergelijke tocht meegeven.Alvast bedankt.

Hobby Max

Re: Fietsen Donau

Bericht door Hobby Max » do 2 dec 2010 23:25

Wij hebben jaren geleden in Tulln op camping http://www.campingtulln.at/d/
gestaan. Mooie camping, welke veel werd aangedaan door fietsers die de Passau/Wenen route fietsten. De camping ligt aan het fietspad. Iets verder richting Wenen ligt camping Klosterneuburg, van dezelfde eigenaar.
Vanaf de camping in Tulln loop je zo de stad in. Ook het station ligt dichtbij. Er waren mensen die op de fiets weggingen en met de trein terugkwamen. Op de site van o.a. Acsi staan wel een paar campings http://www.campingcard.nl/nl/nl/europa/ ... ln-101080/#

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Fietsen Donau

Bericht door Ab » do 2 dec 2010 23:31

Ook wij hebben wel langs de Donau gefietst..
O.a. bij Regensburg.
Daar heb je tegen de stad (prachtig) aan een camping aan de Donauradweg.
Regensburg is ook zeer de moeite waard. Kijk maar even bij reisverhalen/Op bezoek in Beieren/ van peter s hier op de site.
Daar vind je ook informatie over de camping.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gilbert

Re: Fietsen Donau

Bericht door Gilbert » vr 3 dec 2010 06:55

hallo kijk eens op deze site, er staan campings op langs de snelweg, doch wij hebben er al een aantal van aangedaan, en gewoonlijk liggen ze ook langs de Donau
http://users.telenet.be/leo.huybrechts/duits.htm sintwelkom.gif

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Fietsen Donau

Bericht door JanPunne » do 9 dec 2010 18:15

Wij hebben dit jaar ook een stukje (Melk-Krems) langs de donau gefietst. Helaas liep het fiets"pad" hele gedeeltes door dorpjes en over heuvels met behoorlijke steigingspercentages. Achteraf bleek dat we aan de noordkant hadden moeten zijn en niet aan de zuidkant. Ik hoop dat u er iets aan hebt.

gsmeenge

Re: Fietsen Donau

Bericht door gsmeenge » di 14 dec 2010 19:21

Beste Grens,
Een aantal jaren geleden hebben mijn vrouw en ik ook deze route gefietst. Dat is ons zo goed bevallen, dat we daarna nog een groot aantal rivieren hebben "gefietst". Langs de Donau zijn een aantal leuke campings, die vlak langs het water liggen. Bijvoorbeeld in Aschach, Melk, Grein, Tulln. Wij fietsten vaak een route van zo'n 40 à 50 kilometer en gingen dan terug per trein of per boot. Ook lieten we ons wel "wegbrengen" met de boot of met de trein en fietsten dan terug. Daarna ga je nog een keer met de trein of met de auto naar het eindpunt van de vorige route die je hebt gefietst en rijdt vanaf daar nog eens 40 à 50 kilometer. Weer terug met de boot of met de trein naar de auto of helemaal terug naar de camping. Zo leg je vanuit 1 camping 100 km stroomopwaarts en 100 km stroomafwaarts af. Dus vanaf 1 camping leg je dan 200 km. van de Donauradweg af. Routeboekjes kun je kopen bij de Fietsvakantiewinkel in Nijmegen en in Woerden. Ze worden uitgegeven door Bikeline. In deze boekjes vind je zeer uitgebreid de route, bijzonderheden langs de route, alternatieve routes en bovendien ook alle campings en Gasthöfe enz. Wat wij ook wel doen is, 50 à 60 km wegfietsen van de caravan. Dan overnachten in een vaak heel redelijk geprijsd pensionnetje of Gasthof( staan ook met prijs en al in het boekje van Bikeline), rijden dan nog een etappe van zo'n 50 kilometer en laten ons dan met de trein terugbrengen. Heel leuk om te doen en een verrassing, waar je 's avonds slaapt. Het stikt er van de overnachtingsmogelijkheden, die allemaal vanaf de route zijn bewegwijzerd.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.
Veel plezier met de voorbereidingen,
Gezinus Smeenge

Plaats reactie

Terug naar “Oostenrijk”