Landal camping warsberg

Plaats reactie
Andrea_Emiel

Landal camping warsberg

Bericht door Andrea_Emiel » vr 19 jun 2009 19:50

Wij gaan dit jaat naar de landal camping (warsberg)
Dit is het eerste jaar dat we met de caravan naar het buitenland gaan,we hebben er erg veel zin in.
Dit jaar gaan we samen met de familie op pad en de honden gaan ook mee we hebben een schapennet gekocht zodat de honden bij de caravan blijven.
We zijn benieuwd of er meer mensen hier van het forum naar deze camping zijn geweest en hoe ze het daar vonden,we horen het graag.

Groetjes Andrea en Emiel

Turbodesk

Re: Landal camping warsberg

Bericht door Turbodesk » za 20 jun 2009 09:23

Wij zijn er een aantal jaren geleden geweest en hadden toen nog geen caravan. We hebben toen een bungalow tent gehuurd. De camping ligt op een berg en als je aan de rand van de camping staat heb je een prachtig uitzicht. Het grote nadeel vind ik de ongelooflijk steile toegangsweg. Het zijn meen ik 13 haarspeldbochten zeer kort op elkaar en heel erg steil. Als je dus een caravan-auto combinatie hebt die net aan is kwa vermogen dan zul je er aardig moeite mee hebben. Verder is het sanitair prima verzorgd. Er stond zelfs een magnatron. Zwembad is alleen binnnen, klein speeltuintje ernaast. Verder simpel.
Mooie omgeving. Je bent trouwens als je binnendoor rijdt in 10 minuten in Luxembourg, kan je lekker goedkoop tanken.

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Landal camping warsberg

Bericht door HansHobby » ma 25 jul 2011 22:03

Inmiddels is de speeltuin vele malen groter geworden. mrgreen.gif Wij staan op dit moment op de Warsberg en ik vind het nu al een supercamping! We staan op een plaats aan de rand en hebben dus uitzicht op het dal, geweldig mooi!

Verder viel me de toegangsweg 100% mee. inderdaad aardig wat haarspeldbochten en een flinke hellingsgraad. Maar met de Subaru in de lage gearing was het een eitje. Overigens kun je je caravan ook naar boven laten trekken door een tractor van de camping als je het zelf niet aandurft.
Overigens ligt er naast de camping een toffe rodelbaan en een stoeltjes lift naar Saarburg! Echt een aanrader! thumbup.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Landal camping warsberg

Bericht door moyzo » di 26 jul 2011 09:14

We waren van plan om daar afgelopen mei een paar dagen te staan dus zijn vanaf een andere camping 50 km verderop sávonds een kijkje gaan nemen. gelukkig zonder caravan, jeetje wat een toegangsweg, zo stijl omhoog en dan die bochten..pffff.
Voor mensen met kids geweldig, die zullen zich daar vermaken maar voor ons was het niet datgene wat we zochten ( een mooie gezellige en rustige camping) wat een drukte hoog centerparcs gehalte!
Dus wij zijn er niet naar toe gegaan.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Landal camping warsberg

Bericht door HansHobby » di 26 jul 2011 10:18

Het is inderdaad een gezinscamping, het wemelt hier van de kinderen. Voor je rust kun je hier inderdaad beter niet staan. Hoewel het vanaf een uur of 11 's avonds tot een uur of 9 's morgens wel muisstil is. Dat heb ik op vorige campings eigenlijk zelden meegemaakt. scratch.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
Montalbano
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 7 mar 2011 10:30
Locatie: Noord-Brabant

Re: Landal camping warsberg

Bericht door Montalbano » di 26 jul 2011 10:42

Het lijkt mij wel een fraaie camping en interessante omgeving, komt op mijn lijstje te staan :lol:
Volvo V60 D6 | Momenteel geen caravan, voorheen Hobby 545 KMF Vita Veneto '10

sprite1

Re: Landal camping warsberg

Bericht door sprite1 » di 26 jul 2011 14:24

wij zijn er al een paar keer geweest, ook in de winter in een bungalow, naar boven is het probleem niet, ok ik heb een dikke bus voor mn caravan mrgreen.gif , heb er toch naar boven zien komen met een combi die krap aan was, naar beneden is meestal het probleem als je combi net aan is, er zijn wel een paar scherpe bochten en een paar rechte stukken in om even je combi te strekken, lees rem lossen.
helaas mochten wij de laatste keer niet staan waar we mooi uitzicht hadden, was geen honden veld. nadeel van t mooie uitzicht veld was de extreem harde wind vlagen uit t dal als er buien naderen en met erg warm weer met onweer, heb er verschillende luifels zien sneuvelen die met een paar dunne scheerlijnen afgespannen stonden, ook ging er in een bui een complete voortent, van de caravan voor ons, eerst een stukje omhoog, veren aan de stormbanden, heb ik dus niet blij.gif , en toen klapte die in elkaar, schade aan frame en caravan hij niet blij.gif .

verder een mooie camping en een mooie omgeving.

ps ga niet vlak bij t voetbal veld staan als het kan, je word gek van de lui die de bal tegen t stalen gaas trappen,beng beng,
.

Gebruikersavatar
VlekkenBertje
Berichten: 35
Lid geworden op: za 4 aug 2007 19:22
Locatie: Bovenkarspel

Re: Landal camping warsberg

Bericht door VlekkenBertje » wo 27 jul 2011 17:17

Wij hebben eind juni 3 dagen op deze camping gestaan.
De toegangsweg is inderdaad steil met haarspeldbochten maar als je gewoon in de eerste versnelling rijdt is er niets aan de hand.
En wij hebben geen pk monster, maar hadden geen enkel probleem.
Leuke camping, vooral een wandelcamping, je loopt zo van de camping de wijnhellingen in rinchting de Saar.
En Saarburg: inderdaad heel leuk en handig met de kabelbaan, waar je goedkope muntjes voor kunt halen in de receptie van de camping.
Suzuki SX4 met Dethleff 450DB

Gebruikersavatar
XV_limburg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 11:47

Re: Landal camping warsberg

Bericht door XV_limburg » di 26 apr 2016 11:19

Vorige week nog even snel gereserveerd.
Tja lees nu over haarspeldbochten etc. Moet ik nu klamme handjes krijgen?
Tja denk dat de scooby met AWD wel genoeg moet zijn....

Nog iemand leuke tips? Hopelijk komt de C vak2.gif nog
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M 4WD Automaat
Eifelland Holiday 520 TM Advance BJ 2006
Camptek drive Mover
Truma Saphir Comfort RC

R_S_P
Berichten: 196
Lid geworden op: za 31 mei 2008 17:31
Locatie: Prov.Utrecht

Re: Landal camping warsberg

Bericht door R_S_P » di 26 apr 2016 11:46

Welnee, je komt fluitend boven met jouw combinatie.
MET MIJN GEDACHTEN ERGENS ANDERS, BEN IK ALTIJD OVERAL.
Fendt Saphir 465 MY2021/ VW Tiguan 1.4 4-Motion High-Line

AJ.Wijk

Re: Landal camping warsberg

Bericht door AJ.Wijk » di 26 apr 2016 14:06

je kunt met de kabelbaan ook met fiets naar beneden en naar boven kan aan een haak aan de kabelbaan, er is een mooi fietspad langs de rivier zeker de moeite waard!

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Landal camping warsberg

Bericht door PD » di 26 apr 2016 15:02

Het stadje Saarburg aan de voet van de "berg" is echt leuk om te bezoeken (wanneer het warmer is dan nu :oops: ). Wij stonden enkele jaren geleden op camping Waldfrieden, vlakbij Saarburg, en hebben toen zowel het stadje bezocht als mooie fietstochten in de omgeving gemaakt.

Tijdens aankomend Hemelvaart weekend gaan wij met de combi ook de haarspeldbochtenuitdaging (18 stuks ? ) aan en staan dan op de Landal camping thumbup.gif Wel nemen we dan een inklapbaar fietsenrek mee zodat we in de omgeving kunnen fietsen :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Beste Rob
Berichten: 452
Lid geworden op: zo 17 jun 2012 13:27

Re: Landal camping warsberg

Bericht door Beste Rob » di 26 apr 2016 18:39

Leuke camping en mooie omgeving. De toegangsweg is breed genoeg en zo gemaakt dat je niet stil hoeft te komen staan. Je kunt dus gewoon in zijn eerste versnelling naar boven kruipen.
Skoda Octavia 1.4 TSI '17 - Hobby 500 KMFe '02

Gebruikersavatar
XV_limburg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 11:47

Re: Landal camping warsberg

Bericht door XV_limburg » di 26 apr 2016 18:53

PremiumDiscovery schreef:Het stadje Saarburg aan de voet van de "berg" is echt leuk om te bezoeken (wanneer het warmer is dan nu :oops: ). Wij stonden enkele jaren geleden op camping Waldfrieden, vlakbij Saarburg, en hebben toen zowel het stadje bezocht als mooie fietstochten in de omgeving gemaakt.

Tijdens aankomend Hemelvaart weekend gaan wij met de combi ook de haarspeldbochtenuitdaging (18 stuks ? ) aan en staan dan op de Landal camping thumbup.gif Wel nemen we dan een inklapbaar fietsenrek mee zodat we in de omgeving kunnen fietsen :lol:
Nou dan zal ik jouw mooie combi wel zien staan..... En dan zal de onze inmiddels wel boven zijn awhoea.gif
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M 4WD Automaat
Eifelland Holiday 520 TM Advance BJ 2006
Camptek drive Mover
Truma Saphir Comfort RC

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Landal camping warsberg

Bericht door Conradi » di 26 apr 2016 19:19

HansHobby schreef:Voor je rust kun je hier inderdaad beter niet staan.
De Warsberg is onze vaste stek in de herfstvakantie. Dat is 't er heerlijk rustig :wink:

Afbeelding
Afbeelding

De haarspeldbochtenweg (3x woordwaarde) is prima te rijden.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Landal camping warsberg

Bericht door PD » di 26 apr 2016 22:50

XV_limburg schreef:Nou dan zal ik jouw mooie combi wel zien staan..... En dan zal de onze inmiddels wel boven zijn awhoea.gif
We zullen ook naar jullie uitkijken thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
XV_limburg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 11:47

Re: Landal camping warsberg

Bericht door XV_limburg » za 7 mei 2016 18:03

Weer terug uit Saarburg.
Erg leuke camping!
De haarspeldbochten een kippetje met de scooby.
De vette klei met de mover geen succes, de wielen groeven zich in.
Maar met wat hulp en spierkracht toch alles gelukt mrgreen.gif
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M 4WD Automaat
Eifelland Holiday 520 TM Advance BJ 2006
Camptek drive Mover
Truma Saphir Comfort RC

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Landal camping warsberg

Bericht door PD » za 7 mei 2016 19:45

Niks geen dollen... Met de vlam in de pijp naar boven, tijdens de klim nog een combi gepasseerd awhoea.gif en op de camping ook geen enkel probleem blij.gif
Bijlagen
image.jpeg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Landal camping warsberg

Bericht door PD » zo 8 mei 2016 21:19

RE.gif
Je hebt er artiesten bij hoor :( vandaag me maar ingehouden en naar beneden gewoon gevolgd... sommigen zijn hun rijbewijs echt niet waard :oops:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Landal camping warsberg

Bericht door PD » ma 9 mei 2016 16:14

Enkele indrukken voor wie nog eens naar Warsberg wil thumbup.gif
Bijlagen
Collage Warsberg iPad.jpg
Collage Warsberg2 iPad.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Landal camping warsberg

Bericht door blefke » ma 9 mei 2016 17:51

RE.gif
mooie bier fotootjes mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”