Camping Lug ins Land?

Plaats reactie
Jikke
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 21:05

Camping Lug ins Land?

Bericht door Jikke » vr 1 apr 2016 08:23

Is er iemand die op camping Lug ins land heeft gestaan vlakbij de Rijn?
Kan iemand mij vertellen of er genoeg bezienswaardigheden en andere dingen te doen zijn op en om de camping?
Zijn de plaatsen groot genoeg voor een tent + auto (tent is 6 bij 3 meter)

Wild Chocolate
Berichten: 13
Lid geworden op: do 12 mei 2016 22:50

Re: Camping Lug ins Land?

Bericht door Wild Chocolate » vr 13 mei 2016 19:29

Wij (stel van 32 en 35, zonder kinderen) hebben er afgelopen jaar 2 weken gestaan. Helaas in een periode waarin het véél te warm was, warmterecords werden gebroken met 41 ºC en erboven...

Camping is erg netjes. Zwembad is vrij klein maar netjes (zelf was ik er erg gecharmeerd van dat het zwembad in de Ruhezeit alleen voor volwassenen is, lekker een paar uurtjes per dag kunnen zwemmen zonder gespring en geschreeuw om je heen, geen hekel aan kinderen hoor, maar gewoon lekker rustig :-) ).
Mensen zijn vriendelijk en er is een groot speelterein boven aan de camping, wat er voor mij als leek best leuk uitzag.
Voldoende ruime plaatsen, caravan met voortent en auto paste prima op de plaats. 6m tent zal in die richting alleen geen bergen ruimte overhouden (onze caravan is inclusief dissel 6,05 m had denk ik een meter aan elke kant over. Wij hadden een plek met boom erop, meeste plekken zijn schaduw-arm. Maar toen wij aankwamen (4 juli), was er wel ruim voldoende keuze. En toen we 2 weken later weggingen ook nog, trouwens.
Restaurantje bij het zwembad is ok. Andere restaurant op de camping zijn we niet geweest, trok ons niet zo.

EDIT:
Oh ja, mooi uitzicht, tot ver in Frankrijk! Op "Quatorze Juillet" (De Franse dag van de republiek, wellicht ten overvloede), kan je het vuurwerk zien.

Overigens kwamen wij er, omdat er (ook dit jaar op 2 en 3 juli) een Middeleeuws festival (Mittelalterliches Phantasie Spectaculum) in Weil am Rhein was. Als je er van houdt en je bent er dat weekend...

Leuke bezienswaardigheden in de buurt (ik vind 45-60 min. met de auto "in de buurt"):
Freiburg, mooie sfeervolle stad, met een mooi uitzicht vanaf de berg aan de rand van de stad (en een leuke "biergarten" om 's avonds met uitzicht over de stad wat te eten en drinken). Ook goed bereikbaar per trein (station is net te ver van de camping om te lopen, als je het mij vraagt, dat wel...)
Colmar (van horen zeggen, niet geweest).
Dierentuin van Mulhouse (waar een ijsbeer uit Blijdorp naartoe verhuisd is, een paar jaar geleden).
Vogelpark in de buurt (10-15 min auto, dacht ik) (hoewel wel een beetje gedateerd).
Steinwasenpark is geniaal (combi van wildpark en pretpark, vonden wij redelijk betaalbaar, en echt leuk).

Qua horeca vonden wij het terras van Circoloco in Mullheim prima, zat dacht ik een ijszaak in de buurt waar we toetje gehaald hebben,
Wil je iets meer Duits, dan is Hotel-Sonne in Schliengen een aanrader! Leuke binnentuin/terras en het eten was erg goed!

Wat ik tegen vond vallen:
Ik ben gewend dat als je naar een plaats "Am Rhein" gaat, dat je dan terrassen aan de Rijn hebt en lekker van het uitzicht kunt genieten. Niet in dit deel van Duitsland, de Rijn loopt in het dal en de steden liggen er een eindje boven. Als je de Rijn wilt zien, moet je hem zoeken.
Ik vond dat er weinig restaurants te vinden zijn, ze zijn er natuurlijk wel, maar veel minder dan in Beieren en bijvoorbeeld de Eiffel. Vond de plaatsen ook niet zo uitnodigend 's avonds. Gewoon lekker door een stadje struinen, ijsje eten, terrasje pakken, is hier niet echt aan de orde.

Al met al een prima vakantie gehad, maar ik zou er niet zo gauw terug gaan omdat ik graag in een wat "bourgondischer" streek verblijf, en ik niet het idee heb dat er nog veel dingen zijn die ik nog had willen doen daar in de buurt. Maar ook zeker geen spijt van dat we er geweest zijn, en gewoon een prima vakantie gehad!

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”