Fietsen in de Duitse Eifel

Plaats reactie
Keesje
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 16 mei 2012 10:32
Locatie: waterland

Fietsen in de Duitse Eifel

Bericht door Keesje » do 13 aug 2015 15:53

Wij willen midden vlgd week op vakantie naar de Eifel en twijfelen of wij de fietsen mee zullen nemen.
Vraag is echter of je daar kunt fietsen met gewone fietsen, die wel voorzien zijn van drie versnellingen.
Ik hoorde van een kennis dat men daar oude, buitengebruik zijnde spoorlijnen heeft veranderd in fietspaden die met de genoemde fietsen wel te doen zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast mijn dank!

Mvrgr.Kees

Gebruikersavatar
Ber Alkema
Berichten: 237
Lid geworden op: do 6 okt 2011 17:56
Locatie: Erp

Re: Fietsen in de Duitse Eifel

Bericht door Ber Alkema » do 13 aug 2015 16:30

Kijk even bij Stipreizen.nl.
Hebben complete fietsreizen in het programma.
Het arrangementen uit printen en je hebt alles op papier.

Ber

Wim Verso
Berichten: 6520
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Fietsen in de Duitse Eifel

Bericht door Wim Verso » do 13 aug 2015 16:36

Ik heb alleen ervaring met het fietsen langs de Moezel en ook dat deden wij met gewone fietsen, mijn fiets heeft zeven versnellingen, maar zo gauw als je de moezel verlaat en je gaat een plaatsje in, dan stap je al snel af omdat het dan te stijl word.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23436
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Fietsen in de Duitse Eifel

Bericht door PD » do 13 aug 2015 16:53

Wij hebben eerder wel in de Eifel gefietst, al zijn we die keren wel hoofdzakelijk langs de Rijn en Moezel gebleven. Dan is het vanzelfsprekend vlak en goed te doen, ook met 3 versnellingen. Wanneer je wat meer van de rivieren af gaat, wordt het zeker een uitdaging met 3 versnellingen maar ik weet natuurlijk niet hoe getraind jullie zijn...... De laatste jaren hebben wij alletwee een e-bike met 7 versnellingen en dan is het goed te doen. Wij hebben tegenwoordig een opvouwbaar fietsenrek bij ons waardoor we ook wat verder weg van de camping kunnen gaan fietsen, misschien een idee ?

Toen ik nog marathons schaatste, fietste ik er met racefiets en mountainbike en dan kom je overal, simpelweg omdat je lekker klein kunt rijden thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Hobbymachine
Berichten: 384
Lid geworden op: di 7 jun 2011 21:59

Re: Fietsen in de Duitse Eifel

Bericht door Hobbymachine » do 13 aug 2015 19:56

Eén van de vele fietspaden op oude spoorwegbermen hebben wij vroeger véél gebruikt. Het is ALTIJD vlak en het is een goeie verbinding tussen bv. Waxweiler en de diverse campings.

Misschien heb je iets aan de volgende link : https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_von ... ahntrassen
Fendt Bianco 465 TGE (2015) getrokken door Citroën C4 Picasso 2.0 diesel (electronisch geschakeld)

v4-lover
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 15:12

Re: Fietsen in de Duitse Eifel

Bericht door v4-lover » za 15 aug 2015 19:17

AdriaDirk schreef:Heuvel af gaat prima hoor ! mrgreen.gif
En nog snel ook mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif blij.gif blij.gif blij.gif

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Fietsen in de Duitse Eifel

Bericht door PMT » zo 16 aug 2015 14:02

Ligt er dus aan waar je heen gaat in de Eifel. Wij hebben vrienden in Morsbach (Schleiden) wonen en dat is de Nordeifel en daar zou ik er zelfs niet aan denken om met onze e-bikes te fietsen. Ook daar vlak onder in de Hohe Eifel zal je getraind moeten zijn om te kunnen fietsen.
Genoemd gebied door eerdere responders langs de Moezel en de Voreifel zijn denk ik wel te doen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”