Camping aan de Moezel

Hobby Max

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Hobby Max » za 25 feb 2012 21:59

Aan de Rijn hoef je voor de wijnfeesten niet in de eerste twee weken van september te zijn, deze beginnen pas in de tweede helft van september( 14-28 sept o.a. Rhein in Flammen)

http://www.st-goar.de/75-0-veranstaltungen.html
http://www.boppard-tourismus.de/124-0-V ... ahres.html

driver
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 24 aug 2011 21:37
Locatie: Antwerpen

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door driver » zo 26 feb 2012 13:05

Ik was een tijdje geleden zelf ook naar de moezelstreek aan het kijken. Kwam toen op de site van mosellandtouristik. Veel interessante brochures te downloaden, o.a. met kampeerplaatsen, fietstochten, wandeltochten, evenementen, ... link brochures

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Wim Verso » ma 27 feb 2012 15:02

We hadden er eigenlijk niet meer op gerekend, maar kreeg vanmorgen bericht van camping Rissbach, (Traben-Trarbach) dat er een plaats voor ons was op de derde rij.
Wil je vooraan aan de moezel staan, en dat kon ook nog, dat zijn de duurste plaatsen en die komen niet in aanmerking voor de Best Deal Card.

De eerste twee weken van September, d.w.z. de eerste week voor de normale prijs en de tweede week voor de Best Deal Card.

De camping revieuws die ik gelezen heb, daar kan ik niet veel van maken, de één vind het er slecht en de ander kan geen betere camping vinden.
Wij moeten dat dan maar zelf ervaren.

Nu hoeven we dus niet meer verder te zoeken.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Hobby Max

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Hobby Max » ma 27 feb 2012 16:04

Ziet er daar mooi uit, wordt vast een fijne tijd.
http://www.moezelcampings.nl/camping%20nl%20set.html

herman-hannie

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door herman-hannie » ma 27 feb 2012 16:13

hallo wim, ik ging toch een weekje direct aan de moezel staan, kun je heerlijk buiten zitten en relaxen.
gr. herman.
is de derde rij niet direkt aan het pad?

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Wim Verso » ma 27 feb 2012 16:49

Klopt Herman, we zitten aan het pad, plaats 56 maar we zitten aan het eind van de camping, is wel een stukje lopen naar het toilet gebouw, maar wij zijn wel wat gewend hoor, wij kijken niet op een stukje lopen.

Aan de moezel zelf staan, aan het water dus, dan moet je geluk hebben met een schaduwplaats, dus we zijn wel content met die plaats op de derde rij.
Schaduw willen wij zo wie zo hebben voor onze dieren.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Nimma » ma 27 feb 2012 19:43

Da's mooi gelukt Wim thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

geertje68

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door geertje68 » zo 24 jun 2012 17:11

Laatste reactie is al een tijdje geleden zie ik. Toch nog maar een reactie. Wij gaan over 2 weken naar de Family Camping in Mesenich. Nederlandse eigenaars. Veel goede reacties op zoover enzo. Ligt direct aan de Moezel, met alleen een fietspad ertussen. Plaatsen zijn niet zo heel groot. Op loopafstand van het dorpje Mesenich, maar dat is nogal klein. Wel zijn er restaurantjes enzo....

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Wim Verso » za 9 feb 2013 19:09

Wij hebben van 1 tot 15 September Camping Burgen aan de moezel geboekt, is er iemand bekend met deze camping?

Camping Burgen ligt op 30 km van Koblenz.

http://www.camping-burgen.de


Vorig jaar op camping Rissbach in Traben-Trarbach gestaan, ook een prima camping nu staan we eigenlijk aan het begin van de moezel, een geheel andere omgeving dus.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

sprite1

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door sprite1 » za 9 feb 2013 20:05

@wim
wij zijn daar vorig jaar geweest in de mei vakantie, mooie plek aan het water gehad, boodschappen beperkt op de camping wel iedere dag verse broodjes, voor grote boodschappen naar Cochem ong. 20min. enig nadeel is de stroom was vorig jaar 0.50 p.kwh. sanitair is/was zeer goed. ook kan je er fijn fietsen langs de moesel.....

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Wim Verso » za 9 feb 2013 20:34

Ad, wij staan in die periode voor 16 Euro met de Acsi Card, en daar is het stroom bij inbegrepen.
Wij krijgen een plaats niet aan de Moezel, omdat ik een plaats met schaduw wil, en met de Card zijn ook geen plaatsen te vergeven aan de moezel, omdat die duurder zijn.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

sprite1

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door sprite1 » za 9 feb 2013 20:51

okay wim, veel schaduw plaatsen zijn daar niet hoor, de zon komt van af de weg/dorp dus smorgens in de rug als je met de caravan/luifel naar moesel staat en savonds dus op de voorkant die bomen geven niet veel schaduw, wij hadden wisselend weer die week paar dagen 28 graden en 1 dag regen 17 graden en toen weer rond de 28-30 gr. dus lekker weer knipoog.gif , als je meer wil weten hoor ik het wel

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Wim Verso » za 9 feb 2013 21:26

Ja weet je Ad, ik heb nadrukkelijk gevraagd om een schaduwplaats, omdat ik de kat mee heb, en mevr Querbach, de eigenaresse van de camping heeft mij een schaduwplaats verzekerd, dus daar ga ik dan maar vanuit.

Maar jij weet dus hoe het zit met de schaduw begrijp ik, nou ja, als ik maar een boom heb.

Ik had wel al op de site gezien, dat er aan de waterkant van de Moezel niet veel schaduw is.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

sprite1

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door sprite1 » za 9 feb 2013 21:35

de reden dat er weinig bomen staan is dat als de moesel overstroomd bijna alles wegspoeld, wat ook al gebeurd is met het toiletgebouwd daar, ook worden de stroomkasten afgekoppeld en weggehaald.....

nb. s'ochtends schaduw aan de weg kant....rijden de auto's bijna over je dak.....

sprite1

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door sprite1 » za 9 feb 2013 21:42

heb je deze al gezien?? schaduw plaatsen...http://www.zoover.nl/duitsland/rheinlan ... ping/fotos

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Wim Verso » za 9 feb 2013 21:49

Dank je Ad, en inderdaad, die foto's heb ik al gezien, maar als ik de site van hun open, dan zie ik een laantje met allmaal bomen en ging ik er dus vanuit dat daar de meeste schaduw is, als ik maar smiddags, als het op zijn warmst kan zijn geen Zon heb, is dat ook nog mogelijk, weet jij dat ?
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

sprite1

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door sprite1 » za 9 feb 2013 21:54

is mogelijk als ze daar een plaats voor je hebben, er zijn dan in de omgeving wijnfeesten en dus vast wel druk, maar als ze dat hebben toegezegd...moet het goed komen...

wijnfeesten agenda
http://www.vakantie-aan-de-moezel.nl/evenementen.html
Laatst gewijzigd door sprite1 op za 9 feb 2013 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Wim Verso » za 9 feb 2013 21:55

Nou Ad, dat stelt me dan weer gerust. thumbup.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Kingpin1966 » zo 10 feb 2013 10:37

sprite1 schreef:heb je deze al gezien?? schaduw plaatsen...http://www.zoover.nl/duitsland/rheinlan ... ping/fotos
Toch wordt er in de 14 beoordelingen niet gesproken over enige vorm van schaduw op het terrein, wel over het vele verkeer dat voor de nodige overlast schijnt te zorgen. mrgreen.gif
Er zijn 2 campings in Burgen, Camping Laguna aan de ene kant en Camping burgen aan de andere kant.
En deze laatste heeft weinig tot geen schaduw, hier een foto van Google Earth van 2010 die aantoont dat er op Camping Burgen weinig schaduw te vinden is:
burgen.jpg
En Camping Laguna komt er nog bekaaider van af:
Laguna.jpg
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Wim Verso » zo 10 feb 2013 11:23

Klopt Kingping, er is inderdaad weinig schaduw, maar ze hebben mij beloofd een schaduwplaats, en dat heb ik zwart op wit op papier staan, en tenslotte heb ik aan één boom genoeg, maar op de google foto is te zien dat er toch nog wel een aantal bomen staan.

TZT zal ik het laten weten of ik een schaduwplaats heb gehad.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Ab » zo 10 feb 2013 13:44

Zon kan je zelf niks aan doen..die is er of niet.
Schaduw kan je wel zelf creeëren, net zoveel je wilt.
Ik heb ooit een gote lap "schaduwdoek" gekocht voor een paar tientjes. Iets van 6 x 5 meter of zo. Weegt 2 keer niks, en laat nog een heel klein beetje zon door
Samen met wat aluminium uitschuifbare stokken, die schilders wel gebruiken, om een roller op te doen. 1 hele lange, en 4 normale.
Met wat haringen en scheerlijnen is er snel schaduw op elke plek.
Veel gebruikt in Kroatie. :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Wim Verso » zo 10 feb 2013 14:03

RE.gif

Het gaat niet om ons Ab, het gaat om de temperatuur binnenin de caravan, want daar zit de kat als wij weg zijn overdag.

En als de Zon op het dak brand van de caravan, dan word het binnen smoorheet.

Onder een boom, sta je dus koeler en daar gaat het om.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Micky » zo 10 feb 2013 14:35

RE.gif

ben je daar ook bang voor aan de moezel in September? dan vallen de temperaturen toch wel mee?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

sprite1

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door sprite1 » zo 10 feb 2013 14:47

RE.gif langs de moesel en de rijn is het eigenlijk net als in je achtertuin, ik heb al verschillende keren meegemaakt dat de temp. daar zomaar omhoog schiet naar +25gr. een paar uur lang(in Mei en ook nog in Okt.), als je er dan niet bent, en je staat vol op de zon, en je hebt zoals Wim een huisdier in je hut zitten dan wil het aardig heet worden binnen, en een grote tarp over de hele caravan is dan ook niet verkeerd.....maar niet echt te doen.....

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Camping aan de Moezel

Bericht door Micky » zo 10 feb 2013 14:49

RE.gif

helder, en een tarp erover is idd niet echt handig
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”