Waarde van een ACSI kaart ?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
ElddisCrusader
Berichten: 116
Lid geworden op: do 1 jun 2017 12:11
Locatie: Vlissingen

Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door ElddisCrusader » vr 25 mei 2018 19:52

Wij zijn al jaren in het bezit van een ACSI kaart en we waren daar tot nu toe best tevreden over. Maandag a.s. gaan we weer op pad en we hadden verzonnen om in Flevoland op een camping te gaan staan. Mijn echtgenote had een mooie camping gevonden in de ACSI-gids en dat zou het dus worden. Vervolgens roept ze dat de camping weliswaar 6A stroom levert maar tot een maximum van 4Kwh, vanwege het ACSI-tarief. Dat is overigens altijd nog €17 en dat terwijl het laagseizoen is. Ik heb daarop onderstaand mailtje naar de ACSI gestuurd. Het zal wel niet helpen maar als je ze niets laat weten dan weten ze in ieder geval van niets. Ik reageer vandaag zo pissig omdat ik een paar weken geleden ook al bij een boer stond die in de gids aangaf dat er 6A stroom kon worden afgenomen maar er bij aankomst op wees dat het maximum 4Kwh was. Omdat hij dit niet in de gids had vermeld heb ik aangevoerd dat ik dan weg zou rijden aangezien ik dan met 3 uur stroomverbruik weer klaar zou zijn. Vervolgens mocht ik blijven staan maar de sfeer was natuurlijk een beetje verpest.

MAILTJE
"Wij zijn geabonneerd op de ACSI-card. Wij wilden maandag a.s. naar een camping in aangeeft 6A stroom te leveren tot een maximum van 4Kwh. Die beperking is, volgens de gids, mogelijk. Aangezien onze boiler 950W gebruikt bij het opwarmen is het maar zeer de vraag of ik met 4Kwh toekom. Aangezien jullie het wel voor elkaar gekregen hebben om 2 douches te laten vallen binnen het ACSI-tarief, lijkt het mij een goed idee om de beperking van 4Kwh bij 6A stroom ook te regelen. Het kan natuurlijk ook dat die campings niet meer door ACSI worden opgenomen in hun gids. Thuis betaal ik 20 cent per Kwh, dus ik snap echt niet waarom de eigenaren van campings binnen moeten lopen op een electriciteitstarief. Zeker niet wanneer ze gebruik maken van zonnepanelen. Ik zie niet in waarom ik een tarief moet betalen, bovenop de aansluiting, wanneer ik er voor zorg dat ik NIET boven de 6A uitkom".

Het is niet zo dat we te beroerd zijn om een paar centen te betalen om ergens te mogen staan maar de campings verzinnen alsmaar meer regels waar wij ons aan moeten houden, terwijl die voorschriften, naar mijn mening, steeds minder met kamperen te maken hebben.
Subaru Forester 2.0XT 2004,Elddis Crusader Hurricane 2007,Truma SX met systeemkast van POWRMOVER,Optima 55Ah,CTEK 7.0,Oyster Vision 2-85

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door PD » vr 25 mei 2018 20:14

ElddisCrusader schreef:
vr 25 mei 2018 19:52
Het is niet zo dat we te beroerd zijn om een paar centen te betalen om ergens te mogen staan maar de campings verzinnen alsmaar meer regels waar wij ons aan moeten houden, terwijl die voorschriften, naar mijn mening, steeds minder met kamperen te maken hebben.
Een camping is een commercieel bedrijf en bepaalt alle regels die ze zelf nodig vinden. Voorts is de keuze aan jou om er wel of niet te gast te zijn mrgreen.gif

Dat ze het stroomverbruik beperken tot 4 kWh bij een maximale stroomsterkte van 6 A vind ik logisch, zeker bij zo'n laag dagtarief... Dat is overigens tegenwoordig vaker regel dan uitzondering bij ACSI-tarieven maar ook daarbuiten...

Wat zullen ze schateren bij ACSI om je mailtje, net als ik trouwens awhoea.gif Wij zijn tevreden gebruikers thumbup.gif

Dat je durft te klagen bij zo'n laag kampeertarief van € 17,- whistle.gif
Laatst gewijzigd door PD op vr 25 mei 2018 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Hermanus
Berichten: 816
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Hermanus » vr 25 mei 2018 20:21

Tja, hier ook een tevreden gebruiker. Maar ik heb dan ook geen 950 W !!!! boiler. Ik douche gewoon in de aangeboden faciliteit.
En ik heb ook geen airco, electrische bbq, espresso koffiezetter, of wat voor stroom vretende apparatuur.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door PD » vr 25 mei 2018 20:23

RE.gif
Wij hebben wel een airco, Nespresso, melkopschuimer, waterkoker, TV, boiler, koelkast, vloerverwarming etc. etc. maar zelfs dan is 4 kWh per dag afdoende wanneer je de airco en/of vloerverwarming weinig gebruikt thumbup.gif Gebruik je deze wel, dan kost je dat geld, simpel mrgreen.gif

Een camping moet ook aan je kunnen verdienen, anders zijn er straks geen campings meer knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18925
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Hobby Linka » vr 25 mei 2018 20:36

Ook hier wordt regelmatig gebruik gemaakt van het ACSI tarief. Maar nog nooit mee gemaakt dat ik moest bijbetalen voor de extra gebruikte kWh.

En zou dat moeten dan zou ik vragen om een beginstand en een eindstand, want ze kunnen wel alles zeggen. De meeste campings registreren niet eens het verbruik.

Slechts een keer in Oostenrijk aan de meter gehangen. Maar daar werd ons snoer netjes door een medewerker in een afgesloten aansluitkast aangesloten. En ondanks dat mijn eigen kWh meter meer dan 4 kWh per dag aangaf niet hoeven bij te betalen.

Alleen de wifi was niet gratis.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door PD » vr 25 mei 2018 20:38

RE.gif
In NL treffen wij het steeds vaker wel aan en voor een dergelijk bodemtarief snap ik het ook heel goed thumbup.gif
Zelf ga ik niet meten; ik ga uit van de eerlijkheid van de ondernemer en het kost veelal niet meer dan een paar euro extra na een lang weekend.

Zonder gebruik van airco en vloerverwarming heb je aan 4 kWh per dag echt ruim voldoende, zo blijkt telkens weer. Boiler en koelkast zijn dan gewoon continue in gebruik, we kijken TV, zitten niet in het donker en we zetten naar behoefte koffie knipoog.gif

We arriveren op vrijdagmiddag op de camping en vertrekken op zondagmiddag/avond.... we rekenen veelal niet meer dan € 35,- tot € 40,- af thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4286
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door WillyL » vr 25 mei 2018 20:53

Een boiler op zich zal niet te veel verbruiken, wel wanneer je er veel water labgs verbruikt.
Dus niet ganse dag voor vanalles en nog wat gebruiken en douche, als je dat al in de caravan doet, beperken.
Ook een goede isolatie rond de boiler kan helpen, dan slaat die minder aan.
Ook geen verwarming en airco.

4kwh is niet veel, maar voldoende.

De cmpingbaas moet wel jou verbruik meten en niet die van een groep verbruikers, dus een meter per caravan en begin en eindstand meedelen.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door janoniem » vr 25 mei 2018 21:00

De camping die wij straks gaan bezoeken rekent voor een standplaats een vanaf prijs van 33 euro per nacht. Mét ACSI kaart is de prijs 19 euro!
Die kaart heeft voor ons dus een waarde van 14 euro per dag!

Met de komst van allerlei stroomvreters in caravans en campers kan ik me goed voorstellen dat het gebruik wordt gelimiteerd/extra wordt belast.
Vergeet niet dat de infrastructuur die een campingeigenaar moet aanleggen voor deze stroomvoorzieningen, niet vergelijkbaar is met wat wij in woningen vinden.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Abve

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Abve » vr 25 mei 2018 22:25

Ik zou het wel fijn vinden als je op de camping gewoon het werkelijke verbruik betaald.
Dat is zowel voor jezelf als voor de eigenaar reëel.
Ik maakte overigens op een camping mee dat de campingbaas niet transparant was.
Ik kreeg geen zicht op de beginstand en moest afgaan op zijn verhaal.
Dat leverde de nodige discussie waarbij ik 50% van het door hem genoemde bedrag heb betaald.
En nóg had ik het gevoel dat ik teveel betaalde.
Dan gaat het niet om het bedrag, maar om het gevoel!
Ze mogen mij nl. best besodemieteren, als ik het maar niet weet mrgreen.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7099
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door karelV » vr 25 mei 2018 22:39

Hobby Linka schreef:
vr 25 mei 2018 20:36
Ook hier wordt regelmatig gebruik gemaakt van het ACSI tarief. Maar nog nooit mee gemaakt dat ik moest bijbetalen voor de extra gebruikte kWh.

En zou dat moeten dan zou ik vragen om een beginstand en een eindstand, want ze kunnen wel alles zeggen. De meeste campings registreren niet eens het verbruik.

Slechts een keer in Oostenrijk aan de meter gehangen. Maar daar werd ons snoer netjes door een medewerker in een afgesloten aansluitkast aangesloten. En ondanks dat mijn eigen kWh meter meer dan 4 kWh per dag aangaf niet hoeven bij te betalen.

Alleen de wifi was niet gratis.

In Luxemburg ook wel eens aan de meter gestaan in de zomer op de camping waar jullie met oud en nieuw ook gestaan hebben. Stroomverbruik was schandalig hoog tijdens de eindafrekening waarop ik zei dat ik dat thuis in een gelijke periode van 2 weken nog niet eens verbruikte.
Ze zouden het wel even nakijken en kwamen er later op terug. Na weer naar de receptie gegaan te zijn werd er ineens een hele andere meterstand doorgegeven die zo laag was waarop ik zei dat dit ook niet klopte omdat het verbruik nu wel heel laag was. Dit was nu wel goed dus en we wel een hele lage prijs moesten betalen.
Dus hoe betrouwbaar is die meting vraag ik me weleens af scratch.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Micky » vr 25 mei 2018 22:49

PremiumDiscovery schreef:
vr 25 mei 2018 20:14
ElddisCrusader schreef:
vr 25 mei 2018 19:52
Het is niet zo dat we te beroerd zijn om een paar centen te betalen om ergens te mogen staan maar de campings verzinnen alsmaar meer regels waar wij ons aan moeten houden, terwijl die voorschriften, naar mijn mening, steeds minder met kamperen te maken hebben.
Een camping is een commercieel bedrijf en bepaalt alle regels die ze zelf nodig vinden. Voorts is de keuze aan jou om er wel of niet te gast te zijn mrgreen.gif

Dat ze het stroomverbruik beperken tot 4 kWh bij een maximale stroomsterkte van 6 A vind ik logisch, zeker bij zo'n laag dagtarief... Dat is overigens tegenwoordig vaker regel dan uitzondering bij ACSI-tarieven maar ook daarbuiten...

Wat zullen ze schateren bij ACSI om je mailtje, net als ik trouwens awhoea.gif Wij zijn tevreden gebruikers thumbup.gif

Dat je durft te klagen bij zo'n laag kampeertarief van € 17,- whistle.gif
Ik sluit me hier helemaal bij aan, elk jaar met Pasen hebben wij ook ACSI tarief op de Helfterkamp, daar betaal je per KWh maar krijg je ik meen 4KWh per dag gratis en wat douchepunten (6A), wij nemen altijd 16A en betalen dezelfde KWh prijs als je voorbij die 4KWh bent, als je meer wilt dan de standaard 6A betaal je dus wel een opslag per dag, ik geloof 1,5 of 2,5 euro per dag fair and square. het klopt daar echt want als je te veel gebruikt (wat we hebben gehad) klapt hij eruit en kun je in de kast op het veld je code invoeren en schakelt hij weer in thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

fendtjeplatin
Berichten: 592
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door fendtjeplatin » vr 25 mei 2018 22:52

Iet of wat uitbater , neemt meterstand op in aanwezigheid klant.
Bij afreis idem dito.
Moet er bijbetaald worden als 4 kw/uur per dag is het simpel.
Neem zelf altijd een foto van meterstanden bij start en vertrek.
Soms kijkt men raar , maar ben dan echt op mijn hoede.
Zijn ze niet echt gewoon hoor dat fotoke.

EN ECHT van elektrisch spul , een staaf mixer , broodrooster , en voor de koffie we hebben steeds gas bij.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1107
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door sindaco » vr 25 mei 2018 23:14

in het acsi boek van 2018 staat op blz 17 erg duidelijk dat er een verbruik van 4 kwh bij inbegrepen zit.

gebruik je meer dan betaal je bij als men daar op let en dit aangeeft.

zelf hebben we 1x in denemarken gehad dat we aan de meter gingen en met normaal gebruik kom je rond die 4 kwh uit.

voor de rest is de acsi kaart in het voor en na seizoen een redelijke reductie op de normaal geldende tarieven en loont het zich zeker.
afgelopen winter in spanje op campings gestaan en nergens werd over kwh gesproken.

en die prijzen liggen zelfs per dag nog lager....zo rond de 12 euro per dag incl alles.
eind augustus weer naar scandinavie...zweden en finland en vorige keer daar ook nergens een vraag gehad over verbruik aan stroom op de diverse bezochtte campings.

de eigen ervaring is dat we voor 96% nooit deze vragen over verbruik tegenkomen.
maar in nederland zijn we nog niet veel op pad geweest.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Micky » vr 25 mei 2018 23:23

om eerlijk te zijn, begrijp ik dat geneuzel eigenlijk helemaal niet, die paar centen per dag en telkens wordt er weer zo'n enorm ding van gemaakt :(
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7099
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door karelV » za 26 mei 2018 00:22

RE.gif

Ging bij ons niet om een paar centen wat ik eerder schreef, daar kon ik thuis 2 maanden mee vertoeven.
Maar ja foutje blijf je houden knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Micky » za 26 mei 2018 00:31

RE.gif

goed, dan heb je het idd over een fout, daarom heb ik ook een meter met begrenzer in de caravan, alhoewel ik wel weet dat we ongeveer 5KWh gebruiken per dag als we in de nacht in het voorseizoen de Primus op 1000 Watt aan hebben 's nachts, daarom betalen we daar ook voor 16A extra thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Diny
Berichten: 3881
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Diny » za 26 mei 2018 01:19

De regels lijken me helder TS.
De eerste 4KwH zijn gratis en wil je meer gebruiken gaat de kassa rinkelen.
Het zou beroerder zijn als je dan van stoom verstoken zou zijn als je 4KwH gebruikt zou hebben en voor de rest van de dag zonder stroom zou zitten.

Ik maak zelden mee dar er apart afgerekend moet worden. Kan me dat van 2 x herinneren, terwijl we veelal op ACSI campings staan.

En als ik de keus heb tussen een bepaald aantal Ampère kies ik voor minstens 8 en liever meer. Kost wat meer, maar zo vermijd ik het risico dat de schakelaar op 0 slaat.
Gemak dient de mens en keuzes voor campings maak je zelf.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door PD » za 26 mei 2018 05:43

fendtjeplatin schreef:
vr 25 mei 2018 22:52
Neem zelf altijd een foto van meterstanden bij start en vertrek.
Soms kijkt men raar , maar ben dan echt op mijn hoede.
Zijn ze niet echt gewoon hoor dat fotoke.
Wanneer je dit bij mij als campingeigenaar bij aankomst zou doen, mocht je direct vertrekken met je caravan :( Onder het mom van "wanneer je me niet vertrouwt, heb je niets op mijn camping te zoeken"...

Ik ervaar dit als een klap in het gezicht van de campingeigenaar ! Daar zou je eens over na moeten denken whistle.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Sytske01 » za 26 mei 2018 09:25

Ik ben heel tevreden over de ACSI kaart. We zijn net terug van 2 weken Spanje. Ik had de camping in januari al geboekt en er niet bij stil gestaan dat het ook een ACSI camping is. Tijdens ons verblijf daar, vertelde onze engelse buurvrouw dat zij kampeerden met gebruik van de ACSI-kaart. Toevallig had ik de kaart wel bij me. Onder het motto niet geschoten, is altijd mis, heb ik navraag gedaan bij de receptie. Tot mijn verbazing deden ze niet moeilijk en kreeg ik €348 retour! De ACSI-kaart kan voor mij niet meer stuk blij.gif

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4286
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door WillyL » za 26 mei 2018 09:59

Ah, en niet vergeten dat er een stille grootverbruiker in de caravan staat: de koelkast, dat is bijna permanent 120 Wat of meer Nu weet ik niet of die dikwijls echt effectief stroom verbruikt om te koelen, maar ik vermoed van wel. Stel de helft van de tijd en ruw geschat = 120W * 12h = 1,44 kWh niet veel, maar toch een flinke hap uit de 4 die je krijgt.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door PMT » za 26 mei 2018 10:24

Wij maken sinds 2005 gebruik van de ACSI card, maar hebben nog nooit te horen gekregen dat we maar een bepaalde hoeveelheid Kw mochten gebruiken.
Je kan het ook omdraaien: in al die jaren hebben wij meer dan 700 nachten betaald met de card en dat leverde een gemiddelde korting op van het elektra tarief. Voor het gemak is dat ongeveer €2,50 met uitschieters naar boven. We hebben ook vaak genoeg voor de helft van het normale tarief gestaan. Dan heb ik toch met al die kortingen over de jaren meer dan 1 vakantie terugverdiend. Makkelijker kunnen we het niet verdienen toch?
Wij zijn dus erg blij met de card en de keer dat ik dan zou moeten bijbetalen voor stroom, wat ik betwijfel met ons verbruik, zal ik dat met plezier afdragen aan hard werkende campingeigenaren.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Mug
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 20:23

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Mug » za 26 mei 2018 10:44

PremiumDiscovery schreef:
fendtjeplatin schreef:
vr 25 mei 2018 22:52
Neem zelf altijd een foto van meterstanden bij start en vertrek.
Soms kijkt men raar , maar ben dan echt op mijn hoede.
Zijn ze niet echt gewoon hoor dat fotoke.
Wanneer je dit bij mij als campingeigenaar bij aankomst zou doen, mocht je direct vertrekken met je caravan :( Onder het mom van "wanneer je me niet vertrouwt, heb je niets op mijn camping te zoeken"...

Ik ervaar dit als een klap in het gezicht van de campingeigenaar ! Daar zou je eens over na moeten denken whistle.gif
Je kunt het ook omdraaien. Als je als campingeigenaar hier een probleem mee hebt dan heb je blijkbaar iets te verbergen.
Dan ben ik dus weg.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 451
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Musso53 » za 26 mei 2018 11:12

Wij hebben de 3e week van maart bij Le mans op een camping gestaan met nacht temperaturen rond het vriespunt en overdag ca 6 graden. Daarbij hebben we vrijwel constant de Ultraheat op 1000 watt gehad en ca. 180 kWh verstookt. De camping beheerder wilde niets weten van extra vergoeding toen ik dit bij het afrekenen ter sprake bracht want electra was inclusief bij ACSI. thumbup.gif
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door PD » za 26 mei 2018 15:52

Mug schreef:
za 26 mei 2018 10:44
Je kunt het ook omdraaien. Als je als campingeigenaar hier een probleem mee hebt dan heb je blijkbaar iets te verbergen.
Dan ben ik dus weg.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Okay, jij bent van de omgekeerde logica awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif De enige reden waarom jij een foto maakt is omdat jij de campingeigenaar niet vertrouwt, niet omdat hij iets te verbergen heeft whistle.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Mug
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 20:23

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Mug » za 26 mei 2018 17:34

PremiumDiscovery schreef:
za 26 mei 2018 15:52
Mug schreef:
za 26 mei 2018 10:44
Je kunt het ook omdraaien. Als je als campingeigenaar hier een probleem mee hebt dan heb je blijkbaar iets te verbergen.
Dan ben ik dus weg.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Okay, jij bent van de omgekeerde logica awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif De enige reden waarom jij een foto maakt is omdat jij de campingeigenaar niet vertrouwt, niet omdat hij iets te verbergen heeft whistle.gif
Ik geef alleen maar aan dat je het ook van de andere kant zou kunnen bekijken.

Ik heb nog nooit een foto gemaakt van een meterstand op een camping of wat dan ook.

Zou ik wel een foto van een meterstand maken waarom moet dit dan uitgelegd worden als het niet vertrouwen
van de campingeigenaar?
Als ik een foto zou maken is dat inderdaad niet omdat de campingeigenaar iets te verbergen heeft.
Die verdenking ontstaat pas als de campingeigenaar aangeeft een probleem te hebben met het vastleggen van de
meterstand middels een foto.
In dat geval geeft dat dan te denken, niets meer en niets minder.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”