caravan tips gezocht

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

caravan tips gezocht

Bericht door vso1 » ma 21 mei 2018 23:41

ik vind wel veel tips en truukjes over beladen, wat je meeneemt ..

Maar waar moeten we op letten bij het stallen .. ? doe je de koelkast op een kiertje ?
* leidingen doorspoelen .. wc en water tanks leeg.
* rooster(s) dicht met isolatie/houtplaatjes

en hoe pak je de caravan + auto in ? voor de rit naar bestemming(en), dit gaat niet over as/kogeldruk ..
gasfles en koelkast + voortent gaat wellicht in de auto met een noodvoorraad "slaapgerei"
* koelkast vullen met 2 pakken sap die reeds een weekje in de vriezer hebben gelegen, en limonade voor onderweg.
* antiverveel tas voor de kids.

In de caravan denk ik eraan om zoveel mogelijk "klapkratten" (als het past) .. onder het vaste bed. en kleding in de kastjes rondom.
alleen waar laat ik de skotelbraai in de wc ? (zit op de as)

en hoe weet je dat links/rechts goed in verhouding staat ? de weegschaal truuk voor de kogel weten we.
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: caravan tips gezocht

Bericht door MarcoC » di 22 mei 2018 00:10

Als de caravan de stal ingaat staat bij ons ook de koelkast op een kier, vastgezet met zo'n palletje.
Leidingen spoelen we voor het kampeerseizoen begint (dus als de caravan uit de stal komt) en wanneer de caravan na het seizoen weer terug de stalling ingaat.
Water uiteraard goed aftappen, want je wilt niet dat de boel bevriest.
Rooster nooit, maar dan ook nooit en te nimmer afdekken oid, de boel moet blijven ventileren!

Hoe je de caravan inpakt is voor iedereen weer anders, dat wordt o.a. bepaald door de indeling van de caravan. Die is niet bij iedereen hetzelfde.
Het devies is wel om caravan zo licht mogelijk te beladen en de auto zo zwaar mogelijk. Goede kogeldruk is hierin nog wel het belangrijkste.
Een gasfles zou ik persoonlijk gewoon in de disselbak van de caravan vervoeren en niet in de auto! Ook goed voor de kogeldruk uiteraard. De skottelbraai is nog best een gewichtig pakket, wij vervoeren deze juist weer in de auto!

De koelkast zit bij de meeste caravans boven de as ingebouwd, een aantal caravan uitgezonderd natuurlijk, dus diepgevroren spullen in de koelkast vervoeren is geen probleem.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

koning

Re: caravan tips gezocht

Bericht door koning » di 22 mei 2018 09:10

1 tip: wees voorbereid op het onverwachte, ik heb het idee dat je alles wilt "dichttimmeren" door je lijstjes. Klopt dat?

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

caravan tips gezocht

Bericht door vso1 » di 22 mei 2018 21:08

(Bericht aangepast ivm onnodig quoten)


De vraag van dit topic is meer onder het moto voorkomen dan genezen, ook onnodige uitgaven horen erbij
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: caravan tips gezocht

Bericht door Peter 1969 » wo 23 mei 2018 11:37

Wij hadden in Duitsland tot onze schrik wat lijkt op een "Duitse kakkerlak" aangetroffen in de voortent, en die direct gedood. Misschien afkomstig uit een van de stacaravans die ook op die camping stonden, maar volgens wiki komen ze ook in de natuur voor.

Die insecten kunnen een plaag in je caravan worden als ze daar terecht kunnen komen, eten kunnen vinden en het warm genoeg is ( >19 graden )

Daarom denk ik dat levensmidddelen uit de caravan halen en goed schoonmaken best belangrijk kan zijn, en een onverwarmde stalling niet perse een nadeel is.

Eigenlijk nooit nagedacht over ongedierte totdat je er eentje ziet....die gelukkig nog niet IN de caravan was. Maar zulk ongedierte kan natuurlijk ook meekomen in tentzeil, grondzeil enz wat ook de caravan in gaat ( of in je huis terecht kan komen als je het op zolder/bijkeuken/schuur opslaat enz ) Als je verder redeneert kunnen ze ook andere caravans in de stalling infesteren, waar bijvoorbeeld wel levens middelen in liggen.

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: caravan tips gezocht

Bericht door vso1 » do 24 mei 2018 21:55

RE.gif tja zoiezo doen wij eten in afsluitbare boxen, en zolang wij school plichtige kinderen hebben is er wellicht weinig reden om eten in de caravan te bewaren (onder de caravan is beter)

ik ben fan van in de tent koken (of afdak) dus dit lijkt mij beter. (nog een reden om eten buiten te bewaren)
Afbeelding

Maar ik snap niet "eten" bewaren in de caravan tijdens de stalling waarom zou je dat doen ?
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”