Toilet met of zonder eigen spoelwater reservoir

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Toilet met of zonder eigen spoelwater reservoir

Bericht door graaf » zo 20 mei 2018 02:40

Zoals ik in een eerdere post al vertelde heb ik in m'n huidige Troll maar een gemeenschappelijke watertank, en een afzuiging van geuren middels een luchtpompje met een actieve koolstoffilter geïntegreerd in de ruimte onder de fecaliën tank. Het werkt, maar daar is het mee gezegd. Inmiddels staat er een room-spray in het toiletkastje "just in case" [aschrik.gif]

Nu sprak ik afgelopen week iemand met een zelfde toilet en gemeenschappelijke watertank, die toch een extra 2de tank elders in de caravan er aan toegevoegd had met een separatie pomp. Hij zei dat hij een koppeling binnen in het toilet had aan gebracht zodat hij óf de grote gezamenlijke watertank kon gebruiken óf de tweede stand-alone tank met rinse vloeistof.

Nu heb ik een vraag, of iemand al eens zo iets gebouwd heeft? Mij lijkt dat er dan een soort van wissel-terugslag-klep moet zitten om te voorkomen dat je via de koppeling ook rins-water in de schoonwatertank pompt tijdens het "rinse"-spoelen, danwel dat je schoonwater ook gelijk naar de rins-water-tank drukt tijdens het spoelen met drinkwater scratch.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Toilet met of zonder eigen spoelwater reservoir

Bericht door Ab » zo 20 mei 2018 13:51

Waarom combineren vraag ik me af. scratch.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ferdi

Re: Toilet met of zonder eigen spoelwater reservoir

Bericht door Ferdi » zo 20 mei 2018 15:56

Re, inderdaad, gewoon een andere variant van dezelfde toilet met eigen reservoir inbouwen en klaar is kees.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Toilet met of zonder eigen spoelwater reservoir

Bericht door p_vingerhoets » ma 21 mei 2018 11:15

Als er standaard maar 1 tank is voor alles en je wil het toilet appart van water voorzien kan dat eenvoudig met een losse tank en pomp alleen zou ik dan de beide tanks wel volledig afzonderlijk houden zodat er zeker geen water van de ene naar de andere tank kan lopen er zou maar eens wat water uit het toilet terug lopen in je schone watertank of inderdaad een spoelmiddel dat in het toilet hoord uit je keukenkraan komen voor het koken van de aardappelen. :oops:

Daarvoor hoef je dan niet meteen het volledige toilet te gaan vervangen
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”