Foutje bedankt ..... !
Foutje bedankt ..... !
Zo nu en dan kom ik wel heel bijzondere foto's tegen waar iets fout is gegaan, vandaar dit topic.
Laatst gewijzigd door VIP op di 3 apr 2018 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Porsche + Tabbert
Re: Foutje bedankt ..... !
Hier ook een situatie waarin je niet terecht wilt komen.
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)
- mienventie
- Berichten: 178
- Lid geworden op: ma 27 jun 2016 10:45
Re: Foutje bedankt ..... !
RE.gif
past er zoveel "zooi" in een caravan , maar het zal je maar gebeuren
past er zoveel "zooi" in een caravan , maar het zal je maar gebeuren
Laatst gewijzigd door mienventie op di 3 apr 2018 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij ons thuis heeft mijn man de broek aan maar ik bepaal welke
Re: Foutje bedankt ..... !
Waarbij mensen deze risico's vaak ook zelf over zich afroepen! Gisteren waren wij onderweg in Duitsland en kreeg recht voor ons een auto met caravan een klapband. Ik zeg eerlijk dat ik wat vooroordelen had op basis van hoe alles eruit zag..... Smerig en niet gewassen caravan, stalen velgen volledige verroest. Echt levensgevaarlijk en kan mij er serieus over opwinden daar deze mensen ook andere weggebruikers onnodig in gevaar brengen.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT
Re: Foutje bedankt ..... !
Je ziet idd combi's voorbij komen (optische staat) waarvan je denkt
Ik heb de afgelopen jaren vooral foto's van tandems bewaard, vandaar het hoge aandeel tandem foto's die ik plaats.....
Ik heb de afgelopen jaren vooral foto's van tandems bewaard, vandaar het hoge aandeel tandem foto's die ik plaats.....
Porsche + Tabbert
Re: Foutje bedankt ..... !
Da's een nieuw type caravan met open keuken.VIP Premium schreef:Deze heeft wel een heel groot bagageluik....
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe
Re: Foutje bedankt ..... !
@VIP
Ik laat die foto's van die tandems maat niet aan karelientje zien anders komt het er nooit van......
Ik laat die foto's van die tandems maat niet aan karelientje zien anders komt het er nooit van......
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Foutje bedankt ..... !
Juist wel verhoudingsgewijs minder ongevallen dan met enkelassers
Porsche + Tabbert
Re: Foutje bedankt ..... !
RE.gif
Dat lijkt mij ook logisch.... verhoudingsgewijs zijn er ook meer enkelassers dan tandemassers op de weg toch?
Dat lijkt mij ook logisch.... verhoudingsgewijs zijn er ook meer enkelassers dan tandemassers op de weg toch?
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Foutje bedankt ..... !
Ik vind het erg triest als zoiets gebeurt, hoop dat het mij nooit overkomt.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Re: Foutje bedankt ..... !
Uitermate naar om te zien allemaal en vooral vraag ik me af hoe het afgelopen is met de bestuurder/bijrijder van de blauwe Transit.
Ziet er echt slecht uit.
Ziet er echt slecht uit.
Re: Foutje bedankt ..... !
RE.gif
inderdaad naar om te zien. Die aanrijding met de Transit die er zo aan toe is heeft niets te maken met die caravan die erachter hangt. Lijkt hier meer op een gevalletje voorrang. Die Touran is vol in zijn flank gereden.
inderdaad naar om te zien. Die aanrijding met de Transit die er zo aan toe is heeft niets te maken met die caravan die erachter hangt. Lijkt hier meer op een gevalletje voorrang. Die Touran is vol in zijn flank gereden.
BMW 520i Touring sportline High Executive bj. 2020 - Tabbert Rossini Booster 490TD 2023 - Enduro mover EM305 volautomaat - Omnistore 9200 cassette luifel
Re: Foutje bedankt ..... !
Trieste plaatjes........
Ik hoop dit nooit mee te hoeven maken
Ik hoop dit nooit mee te hoeven maken
Je hebt caravans
En je hebt Fendt
Fendt Saphir 470 TF Simpark handmatig mover, Toyota Rav 4 executive business 2.0 vvt-i 4WD CVT.
En je hebt Fendt
Fendt Saphir 470 TF Simpark handmatig mover, Toyota Rav 4 executive business 2.0 vvt-i 4WD CVT.
-
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
- Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
- Contacteer:
Re: Foutje bedankt ..... !
Ik ben meer iemand van bewegende beelden
Re: Foutje bedankt ..... !
RE.gif
Ik ben hier ook wel benieuwd naar ja, en helaas kan ik het ook niet direct terug vinden.
De gewichts verhouding van de auto, druk vooras / achteras is voor het caravan trekken best wel intressant om te weten.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar ja, en helaas kan ik het ook niet direct terug vinden.
De gewichts verhouding van de auto, druk vooras / achteras is voor het caravan trekken best wel intressant om te weten.
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT
Re: Foutje bedankt ..... !
Ik ga mijn verhaal maar weer eens afsteken.
Voor de zoveelste keer..
Maar als er daardoor maar 1 foto of film zoals hierboven voorkomen kan worden heeft het toch zin gehad.
Je kunt trekken wat je wilt.
En waarmee je trekt speelt best een grote rol.
Maar een lange aanhanger met teveel gewicht achter de as of assen..dat veroorzaakt de dingen die je op de foto's en filmpjes ziet. Ook met een Ram ervoor als je pech hebt.
Daarbij kan zelfs 15 of 20 kg het verschil maken.
Ik rij al meer dan 50 jaar met lange aanhangers.
En heb daarbij al heel veel slingerbewegingen meegemaakt, ook zeer heftige. Wel slaagde ik er altijd wel in om het spul op de weg te houden, al scheelde het soms niet veel. Ter plaatse oplossen was noodzaak.
Daarbij reed ik altijd met lange lading (soort tanks op poten) uit 1 stuk.
De oplossing was altijd een dikke boom opzoeken en daar de aanhanger achteruit tegenaan rijden.
Dan de lading iets naar voren drukken.
Hierdoor werd de kogeldruk hoger, en het gewicht achter de as lager.
Daarna reed alles weer als op rails.
Goede raad van een ouwe rot..streef naar zo weinig mogelijk gewicht achter de as.
Als daardoor de kogeldruk 20 of 30 kg te hoog wordt..so be it.
Geloof niks van verhalen als zou door een hoge kogeldruk er te weinig druk op de voorwielen zou zijn. Dat is meestal flauwekul of te verwaarlozen.
Een auto met alleen een bestuurder heeft over het algemeen minder druk op de voorwielen dan eentje met een passagier en 90 kg kogeldruk.
Reken maar uit, als je iets weet over krachten en gewichten. Niet op 20 kg meer of minder kijken, da's helemaal niet belangrijk op die voorwielen.
Voor de zoveelste keer..
Maar als er daardoor maar 1 foto of film zoals hierboven voorkomen kan worden heeft het toch zin gehad.
Je kunt trekken wat je wilt.
En waarmee je trekt speelt best een grote rol.
Maar een lange aanhanger met teveel gewicht achter de as of assen..dat veroorzaakt de dingen die je op de foto's en filmpjes ziet. Ook met een Ram ervoor als je pech hebt.
Daarbij kan zelfs 15 of 20 kg het verschil maken.
Ik rij al meer dan 50 jaar met lange aanhangers.
En heb daarbij al heel veel slingerbewegingen meegemaakt, ook zeer heftige. Wel slaagde ik er altijd wel in om het spul op de weg te houden, al scheelde het soms niet veel. Ter plaatse oplossen was noodzaak.
Daarbij reed ik altijd met lange lading (soort tanks op poten) uit 1 stuk.
De oplossing was altijd een dikke boom opzoeken en daar de aanhanger achteruit tegenaan rijden.
Dan de lading iets naar voren drukken.
Hierdoor werd de kogeldruk hoger, en het gewicht achter de as lager.
Daarna reed alles weer als op rails.
Goede raad van een ouwe rot..streef naar zo weinig mogelijk gewicht achter de as.
Als daardoor de kogeldruk 20 of 30 kg te hoog wordt..so be it.
Geloof niks van verhalen als zou door een hoge kogeldruk er te weinig druk op de voorwielen zou zijn. Dat is meestal flauwekul of te verwaarlozen.
Een auto met alleen een bestuurder heeft over het algemeen minder druk op de voorwielen dan eentje met een passagier en 90 kg kogeldruk.
Reken maar uit, als je iets weet over krachten en gewichten. Niet op 20 kg meer of minder kijken, da's helemaal niet belangrijk op die voorwielen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Foutje bedankt ..... !
RE.gif RE.gif
Samengevat: voldoende kogeldruk is zéér belangrijk
Een nadeel van dit soort foto’s en ook filmpjes is dat je de context niet of onvoldoende kent.
Hiermee bedoel ik factoren als:
- met welke snelheid werd gereden
- vlakke weg of dalend (helling af)
- de toestand van het wegdek
- weersomstandigheden ( zijwind, stormachtig, rukwinden)
- de (gemoeds)toestand van de bestuurder/ bestuurster, zoals ervaring, overschatting,vermoeidheid,
stress, drank, drugs, medicijnen
- gewichtsverhouding trekkend voertuig en aanhanger
- technische staat van beide voertuigen
- gedrag overig verkeer
‘Een foto zegt meer dan 1000 woorden’ luidt een Chinees spreekwoord.
Maar het kan je ook op het verkeerde been zetten.
De media weet hier alles van....
Maar lekker fantaseren en suggereren op basis van bovenstaande foto’s is ook fijn.
Het zet, hoop ik, een ieder weer eens aan tot nadenken.
Mij in ieder geval wel
Samengevat: voldoende kogeldruk is zéér belangrijk
Een nadeel van dit soort foto’s en ook filmpjes is dat je de context niet of onvoldoende kent.
Hiermee bedoel ik factoren als:
- met welke snelheid werd gereden
- vlakke weg of dalend (helling af)
- de toestand van het wegdek
- weersomstandigheden ( zijwind, stormachtig, rukwinden)
- de (gemoeds)toestand van de bestuurder/ bestuurster, zoals ervaring, overschatting,vermoeidheid,
stress, drank, drugs, medicijnen
- gewichtsverhouding trekkend voertuig en aanhanger
- technische staat van beide voertuigen
- gedrag overig verkeer
‘Een foto zegt meer dan 1000 woorden’ luidt een Chinees spreekwoord.
Maar het kan je ook op het verkeerde been zetten.
De media weet hier alles van....
Maar lekker fantaseren en suggereren op basis van bovenstaande foto’s is ook fijn.
Het zet, hoop ik, een ieder weer eens aan tot nadenken.
Mij in ieder geval wel
Laatst gewijzigd door Abve op wo 4 apr 2018 06:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Foutje bedankt ..... !
RE.gif
Klopt helemaal mee eens.
Ik zie in foto’s en filmpjes vooral leermomentjes en doe er mijn voordeel mee.
Klopt helemaal mee eens.
Ik zie in foto’s en filmpjes vooral leermomentjes en doe er mijn voordeel mee.
Porsche + Tabbert
Re: Foutje bedankt ..... !
Het zijn wel opvallend veel tandem assers? Zijn die onstablieler of heeft het te maken met de moeilijke in te stellen kogeldruk?
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485
Re: Foutje bedankt ..... !
witjesm schreef:Het zijn wel opvallend veel tandem assers? Zijn die onstablieler of heeft het te maken met de moeilijke in te stellen kogeldruk?
In mijn post schreef ik dat ik in de afgelopen jaren alleen foto’s van tandems heb bewaard.
Als je gaat zoeken op google, zul je zien dat er nauwelijks tandems op staan, en nagenoeg alleen enkelassers.
Porsche + Tabbert
Re: Foutje bedankt ..... !
Ooops het topic ook uit de bocht gevlogen..
Re: Foutje bedankt ..... !
Dit topic is inderdaad hard uit de bocht gevlogen.
Effe grondig de bezem erdoor.
Nu eerst maar weer wat van die deprimerende foto's..
Effe grondig de bezem erdoor.
Nu eerst maar weer wat van die deprimerende foto's..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.