Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Poldervrouwtje » za 10 mar 2018 08:05

Ik zou het een meer dan prima oplossing vinden. Schade zit in klein hoekje
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

arnovariante

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door arnovariante » za 10 mar 2018 08:13

RE.gif RE.gif
Als zo duidelijk en zeker is dat de kids van de overburen dit gedaan hebben (dus niet van horen zeggen), en de overburen reageren zoals jij nu uitlegt.....
Dan wordt het echt een zaak hoor, fuck de burenvrede.
Als ze zo reageren zijn ze voor mij, daar heb ik een hele goede advicaat voor!

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door VIP » za 10 mar 2018 08:20

Jeffr schreef:Echt super oplossing. Nu zijn wij eigenlijk een beetje op zoek naar het zelfde alleen als erf afscheiding welke makkelijk weg is te halen zodat de auto en caravan op eigen terrein kunnen staan. Waar heb je deze hekjes vandaan? En die heb je geplaatst in stukjes steiger buis welke in de grond zitten? scratch.gif voor mijn duidelijkheid sorry het is al laat awhoea.gif

De hekken zijn uitneembaar (gewoon omhoog trekken).

Ze zijn er nu uit zoals je op de foto's (zojuist gemaakt) hieronder kunt zien.

De staanders van de hekken hebben een diameter van 40mm, de steigerpijpen in de grond zijn inewendig 42mm, past dus perfect.

De hekken kosten 36,- incl. btw per stuk:

https://steiger-shop.nl/nl/catalog/prod ... egory/327/

Nu moet ik nog even op zoek naar doppen om de gaten van de steigerpijpen af te dekken.

En vandaag doe ik nog wat afwerking en dicht ik de kleine openingen rondom de pijpen af snelbeton/mortel.

Afbeelding

Afbeelding
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Paul » za 10 mar 2018 09:14

Mooie oplossing hoor, en erg netjes gemaakt !
Wij hebben een hegje als afscheiding tussen onze oprit en de buren.
Onze buren parkeren de auto's aan de zijde van het hegje dus eventuele fietsen gaan gelukkig nooit langs onze caravan.
Als we dat niet zouden hebben zou dit echt de perfecte oplossing zijn.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38551
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Micky » za 10 mar 2018 09:42

VIP Premium schreef:
Jeffr schreef:Echt super oplossing. Nu zijn wij eigenlijk een beetje op zoek naar het zelfde alleen als erf afscheiding welke makkelijk weg is te halen zodat de auto en caravan op eigen terrein kunnen staan. Waar heb je deze hekjes vandaan? En die heb je geplaatst in stukjes steiger buis welke in de grond zitten? scratch.gif voor mijn duidelijkheid sorry het is al laat awhoea.gif

De hekken zijn uitneembaar (gewoon omhoog trekken).

Ze zijn er nu uit zoals je op de foto's (zojuist gemaakt) hieronder kunt zien.

De staanders van de hekken hebben een diameter van 40mm, de steigerpijpen in de grond zijn inewendig 42mm, past dus perfect.

De hekken kosten 36,- incl. btw per stuk:

https://steiger-shop.nl/nl/catalog/prod ... egory/327/

Nu moet ik nog even op zoek naar doppen om de gaten van de steigerpijpen af te dekken.
Wil je ze waterdicht afdoppen? anders kan je er wat in laten zakken wat precies op maat is
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7100
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door karelV » za 10 mar 2018 09:46

Abve schreef:Jaren geleden haalde ik mijn caravan uit de winterstalling.
De eigenaar had hem reeds naar buiten gereden.
Toen ik arriveerde, zag ik direkt een deukje en kras op de achterzijde van de caravan.
Ik wist zeker dat bij het stallen in de herfst, de caravan onbeschadigd was.
De eigenaar van de stalling wist van niets.
Zijn dochtertje fietste op het erf.
Ik zette de fiets achter de caravan.
Het handvat van de fiets zat op exact dezelfde hoogte als de beschadiging...
De eigenaar stond er bij maar hield desondanks de boot af.
Hij wilde helemaal van niets weten. mrgreen.gif
De volgende winter heb ik mijn caravan naar een andere stalling gebracht.
Ik was er helemaal klaar mee.

Was bij ons ook zo voor een 3 weken terug toen wij de caravan uit de stalling haalde om een bankairco te laten inbouwen bij onze dealer.
Tijdens het leeghalen van de caravan zag mijn vrouw ook een deuk(je) in de zijwand en een lichte beschadiging aan de tentrail op gelijke hoogte als de deuk.
Wij wisten voor de volle 100% zeker dat wij de hut zonder schade achter gelaten hebben vorig jaar oktober om te overwinteren. Stalknecht mrgreen.gif opgebeld en de situatie uitgelegd maar die wist uiteraart van niets en was/is daar ook niet voor verzekerd. Moesten maar bij onze eigen verzekering aankloppen met de woorden dat de stalknecht ons dan wel het eventuele eigen risico wat in ons geval €90.00 is terug zou betalen. Dit wekt natuurlijk al argwaan om dit zomaar toe te zeggen.
Wij zeggen altijd, meld dit soort dingen gewoon eerlijk dan zal de wereld er daardoor ook al een stuk beter uitzien.

Maar weer on topic; keurige oplossing VIP, zeker als je erg zuinig op je eigen middelen bent geeft dit ook nog eens een geruststellend gevoel. thumbup.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door VIP » za 10 mar 2018 09:47

RE.gif

Dankjewel thumbup.gif


RE.gif RE.gif

Idd afdoppen voor water.

Anders zou iets er in laten zakken een goed idee zijn, dankjewel thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Jan Br » za 10 mar 2018 10:08

Gezien de voorbeelden die hier passeren moet ik eerlijk bekennen dat mijn reactie wel wat te snel was. :oops: Ook ik moet de oprit waar de caravan staat delen met buren met opgroeiende kinderen, maar tot op heden nooit geen problemen ondervonden, maar gezien de reacties is niet iedereen zo gelukkig. Alleen een oplossing zoals door TS is bij ons niet mogelijk omdat tussen beide opritten door ook nog een voetpaadje loopt waardoor mensen uit achterliggende woningen kunnen lopen.

Tenslotte is voorkomen beter dan genezen. thumbup.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

arnovariante

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door arnovariante » za 10 mar 2018 10:09

RE.gif
Zo'n huis zou ik al niet eens kopen.
Als de mensen van de achterliggende huizen altijd tussen de auto's door moeten..., dat zou ik njet willen.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door deusjevo » za 10 mar 2018 10:11

Ik heb al 15 jaar een vierkante gegalvaniseerde stalen koker in de grond zitten, daarin past precies een steigerpijp van 48 mm.
Aan die steigerpijp klik ik mijn hangmat, andere kant van de hangmat gaat vast aan de schuur. C vacation.gif

Dat vierkante deel heb ik toevallig nader bekeken en er is na al die jaren nog geen roest te zien en is niet afgedopt verder.
Met een afdekdop erop gaat het juist meer opvallen denk ik?
Laatst gewijzigd door deusjevo op za 10 mar 2018 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Jan Br » za 10 mar 2018 10:11

RE.gif RE.gif
Haha, ik woon er al 30 jaar met veel plezier, maar ja ieder huis heeft wel een facet wat wat minder is.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door VIP » za 10 mar 2018 10:25

deusjevo schreef:Ik heb al 15 jaar een vierkante gegalvaniseerde stalen koker in de grond zitten, daarin past precies een steigerpijp van 48 mm.
Aan die steigerpijp klik ik mijn hangmat, andere kant van de hangmat gaat vast aan de schuur. C vacation.gif ucp.php

Dat vierkante deel heb ik toevallig nader bekeken en er is na al die jaren nog geen roest te zien en is niet afgedopt verder.
Met een afdekdop erop gaat het juist meer opvallen denk ik?
Daar heb je gelijk in.

Los van hemelwater (wat bij ons niet weg kan zakken door de kleigrond) wil ik het ook om te het verzwikken van voeten te voorkomen.
Porsche + Tabbert

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Cara-Fan » za 10 mar 2018 10:58

RE.gif

Joh als er al een steentje of andere troep in komt zit je al. Geklooi om het te verwijderen. Zijn genoeg mooie doppen te vinden. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Pino » za 10 mar 2018 11:12

Mooie oplossing VIP!
Ik ben er ook altijd bang voor als hij voor de deur staat. Inmiddels wel een camera er op gericht
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

workel

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door workel » za 10 mar 2018 11:36

Goede oplossing staan netjes op eigen grond. Enige zorg die ik zou hebben of er geen fietsen tegen aan geplaatst word als het hekwerk er staat incl. jullie caravan.

Ik heb ook een vast hekwerk tussen de scheiding van de oprit met de buren (staat op eigengrond). Reden is dat ik al 2 keer schade aan mijn auto heb gehad waarvan ik de buren verdenk, niet bewust, aangezien men een invalide bus heeft met 24 uur opvang en jan en alleman in de bus rijd. Een goed gesprek om tot een oplossing te komen qua schade heeft helaas niet geresulteerd in een bevredigende oplossing voor mij.

Om schade in de toekomst te voorkomen een vast hek gemonteerd. Buren zijn daar niet blij mee dat is dan jammer maar het voorkomt bij mij schade leed. Caravan staat namelijk aan de andere zijde van de oprit.
Bijlagen
IMG_4880 2.jpg

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door VIP » za 10 mar 2018 11:55

Pino schreef:Mooie oplossing VIP!
Ik ben er ook altijd bang voor als hij voor de deur staat. Inmiddels wel een camera er op gericht
Wij hebben in totaal 4 camera's laten installeren die alles permanent opnemen.

2 ervan nemen alles op de oprit op, met de camera die rechts op de foto hangt kan ik alles langs de hele oprit zien tot aan de grens met de buren (dus ook de hele zijkant van de caravan als die er staat).

Afbeelding
Laatst gewijzigd door VIP op za 10 mar 2018 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door VIP » za 10 mar 2018 11:57

workel schreef:Goede oplossing staan netjes op eigen grond. Enige zorg die ik zou hebben of er geen fietsen tegen aan geplaatst word als het hekwerk er staat incl. jullie caravan.

Ik heb ook een vast hekwerk tussen de scheiding van de oprit met de buren (staat op eigengrond). Reden is dat ik al 2 keer schade aan mijn auto heb gehad waarvan ik de buren verdenk, niet bewust, aangezien men een invalide bus heeft met 24 uur opvang en jan en alleman in de bus rijd. Een goed gesprek om tot een oplossing te komen qua schade heeft helaas niet geresulteerd in een bevredigende oplossing voor mij.

Om schade in de toekomst te voorkomen een vast hek gemonteerd. Buren zijn daar niet blij mee dat is dan jammer maar het voorkomt bij mij schade leed. Caravan staat namelijk aan de andere zijde van de oprit.

Daar heb je idd een punt waar ik aan gedacht heb.

De caravan staat nooit langs het hekwerk (dus geen last van een fiets mocht visite bij de buren deze er tegenaan zetten).

De caravan staat altijd zoveel mogelijk langs het huis.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door VIP » za 10 mar 2018 12:03

Na alle reacties gelezen te hebben moet ik zeggen dat ik me aardig gesteund voel thumbup.gif

Dacht eerst dat ik een van de weinige was die zich zorgen maakte over zijn caravan (en andere zaken natuurlijk) maar zoals nu blijkt zijn er meerdere die moeten waken over hun eigendommen om schade te voorkomen.

Alles bij elkaar was ik iets meer dan 110,00 kwijt maar daarvoor krijg ik heel veel rust terug. (en ja ik weet het, je moet geld uitgeven voor een ander om je eigen spullen heel te houden) maar het is nou eenmaal zo. zucht.gif zucht.gif
Porsche + Tabbert

workel

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door workel » za 10 mar 2018 12:04

RE.gif
Gelukkig dat is dan wederom een zorg minder.

Ik heb ook een camera onder de luifel van de garage hangen wel zo makkelijk om zaken terug te kijken en je spullen in de gaten te houden.

Wellicht is op de site van de foto iets voor je te vinden qua afdekdop.
Bijlagen
afdekdoppen-hekwerk-500x500.jpg
afdekdoppen-hekwerk-500x500.jpg (48 KiB) 1944 keer bekeken

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door VIP » za 10 mar 2018 12:16

RE.gif

Dankjewel.

Ik had deze gevonden:

https://www.pvc24.nl/shop/eindkap-40mm- ... gIZJvD_BwE
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Rene_13 » za 10 mar 2018 12:27

Boeie wat een ander er van vindt.
Een prima en keurige oplossing.
VIP Premium schreef:Na alle reacties gelezen te hebben moet ik zeggen dat ik me aardig gesteund voel thumbup.gif

Dacht eerst dat ik een van de weinige was die zich zorgen maakte over zijn caravan (en andere zaken natuurlijk) maar zoals nu blijkt zijn er meerdere die moeten waken over hun eigendommen om schade te voorkomen.

Alles bij elkaar was ik iets meer dan 110,00 kwijt maar daarvoor krijg ik heel veel rust terug. (en ja ik weet het, je moet geld uitgeven voor een ander om je eigen spullen heel te houden) maar het is nou eenmaal zo. zucht.gif zucht.gif
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7100
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door karelV » za 10 mar 2018 13:33

VIP Premium schreef:
deusjevo schreef:Ik heb al 15 jaar een vierkante gegalvaniseerde stalen koker in de grond zitten, daarin past precies een steigerpijp van 48 mm.
Aan die steigerpijp klik ik mijn hangmat, andere kant van de hangmat gaat vast aan de schuur. C vacation.gif ucp.php

Dat vierkante deel heb ik toevallig nader bekeken en er is na al die jaren nog geen roest te zien en is niet afgedopt verder.
Met een afdekdop erop gaat het juist meer opvallen denk ik?
Daar heb je gelijk in.

Los van hemelwater (wat bij ons niet weg kan zakken door de kleigrond) wil ik het ook om te het verzwikken van voeten te voorkomen.
Lekker afdoppen............vooral voor dames met naaldhakken. Een aanklager is zomaar ontstaan knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Re di Coppi
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Re di Coppi » za 10 mar 2018 13:57

@VIP,
Dat is een goede oplossing!
En ideaal dat het demontabel is.
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7100
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door karelV » za 10 mar 2018 14:07

workel schreef:Goede oplossing staan netjes op eigen grond. Enige zorg die ik zou hebben of er geen fietsen tegen aan geplaatst word als het hekwerk er staat incl. jullie caravan.

Ik heb ook een vast hekwerk tussen de scheiding van de oprit met de buren (staat op eigengrond). Reden is dat ik al 2 keer schade aan mijn auto heb gehad waarvan ik de buren verdenk, niet bewust, aangezien men een invalide bus heeft met 24 uur opvang en jan en alleman in de bus rijd. Een goed gesprek om tot een oplossing te komen qua schade heeft helaas niet geresulteerd in een bevredigende oplossing voor mij.

Om schade in de toekomst te voorkomen een vast hek gemonteerd. Buren zijn daar niet blij mee dat is dan jammer maar het voorkomt bij mij schade leed. Caravan staat namelijk aan de andere zijde van de oprit.

Vind dit overigens ook een goede oplossing gezien de reactie en doen en laten van je buren. Dan beter een verre vriend..........want met je buren ben je toch al niet meer close op deze manier. thumbup.gif thumbup.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

JWDB
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 27 sep 2015 12:40
Locatie: Net buiten de stad..

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door JWDB » zo 11 mar 2018 19:28

Mooie oplossing!

Ik lees dat jezelf al na hebt gedacht over fietsrekken die hoger zijn dan het hek en alsnog eventueel langs de caravan kunnen schuren...(was namelijk mijn eerste gedachten als de caravan strak langs het hek geparkeerd zou staan).
Beyerland Vitesse 430D (1990) + Volvo V40 D2
1632

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”